SKU

SKU je zkratkou anglických slov Stock Keeping Unit. Je to vlastně specifický a zcela unikátní kód, který konkretizuje určitý druh zboží.

Tento kód se může lišit podle velikosti, typu, barvy, značky, hmotnosti, objemu, druhu materiálu, zkrátka čehokoliv, co může daný produkt, jakkoliv specifikovat. Dá se říct, že pro vznik nového SKU stačí i malá změna či nějaká nová vlastnost a je hotovo.

Co je SKU?

Unikátní kód jasně stanovený pro zcela konkrétní produkt. Je to ideální způsob řízení skladových zásob, bez ohledu na to, jestli jde o váš vlastní sklad nebo o Fulfillment centrum (distribuční centrum), což je prostor pro skladování výrobků prodávaných přes internetové obchody a tržiště.

Ve většině případů se vyskytuje jako strojově čitelný čárový kód. Ten je součástí inventáře skladu a na jeho základě se zjišťuje, kdy je nutné nějakou položku přiobjednat, ale také monitorovat jednotlivé transakce, sledovat informace o cenách atd.

SKU není nijak regulován, ani se nemusí řídit nějakým standardem. Každá společnost si tak bez problémů nastaví svůj vlastní kód, který bude obsahovat jen to, co je potřeba, například velikost, barvu, výrobce, záruční lhůtu atd.

Zatímco třeba EAN kód je univerzálním označením, které se dá přečíst kdykoliv a kdekoliv, SKU si nastaví každý podle svých vlastních potřeb a tak, aby se v něm dokázal snadno a rychle vyznat jak ten, kdo jej stanoví, tak zaměstnanci distribučního centra či skladu, kteří jej budou používat.

Kdy je SKU nejdůležitější?

Zjednodušeně řečeno jej nejvíce uvítáte při tzv. čistce skladových zásob či výprodeji nějakého druhu sortimentu. Je potřeba zohlednit sebemenší rozdíly, aby bylo vždy vyskladněno to správné zboží, které si zákazník objednal.

Například, když si objedná zelenou deku, aby dostal opravdu zboží v dané barvě, a nikoliv třeba růžovou. Díky SKU si tak pracovník skladu pohlídá, aby sklad opustila skutečně zelená deka.

SKU dokáže snadno a rychle identifikovat ten druh zboží, který se nejlépe prodává. Získáte s ním perfektní přehled o skladových zásobách a můžete tak optimalizovat případné budoucí dodávky zboží, ale i bezproblémový prodej zboží, aniž by docházelo k výpadkům.

Pomocí SKU lze rovněž definovat/najít alternativní produkty, o které mají zákazníci zájem v případě, že bylo původní zboží zcela vyprodáno.


Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?

5/5 (70 hodnocení)
​​

Odborná redakce

Odborná redakce

Každý den se zabýváme shromažďováním velkého množství informací o produktech, službách, ale i obchodech a mnoha dalších. Všechny tyto informace podrobně studujeme a následně z nich zpracováváme recenze a nákupní manuály, jejichž úkolem je pomoci zákazníkovi s výběrem. Naší snahou je doporučit co nejvhodnější produkt, o kterém jsme si jisti, že vám bude ve všech směrech vyhovovat a co nejdéle sloužit. To je cílem celého týmu Recenzer. Více o nás.

Budeme rádi, když napíšete komentář s vaší zkušeností.

Přidat komentář

Recenzer.cz
Logo