Stripe

Platební brána Stripe je irsko-americká společnost která ač byla založena již v roce 2009 na český trh vstoupila teprve poměrně nedávno, konkrétně v roce 2020. Tato celosvětová platební platforma rozhodně patří mezi uznávané a důvěryhodné platební brány ze kterých si může dnešní obchodník podnikající v online světě vybírat.

Stripe platební brána rozhodně má co nabídnout, a nejen z tohoto důvodu jsme se rozhodli věnovat bráně Stripe celou následující recenzi. V recenzi platební brány Stripe se mimo jiné dozvíte, jaké s sebou Stripe nese poplatky, čím se liší od konkurence a zda splňuje všechny požadavky pro vás a váš byznys.

Stripe

Co je Stripe?

Služba Stripe nabízí opravdu velké množství platebních metod, jejich využití primárně závisí na trhu působení vašeho podnikání. Český obchodník si tak dozajista vystačí s nejspolehlivějšími platbami, mezi které patří platby platební kartou, digitální peněženky Apple Pay, Google Pay a online bankovní převody. Stripe podporuje příjem plateb až ve 135 měnách.

Výhodou příjmu plateb od zákazníků skrze platební bránu Stripe je jejich okamžité připsání na účet, manipulace s nimi je ovšem možná až po ověření plateb a tento proces trvá klidně i celý pracovní týden. K ověřování plateb se váže i funkce Radar která rozhodně stojí za zmínku.

Radar dokáže v reálném čase detekovat pokus o podvod a podvodnou a každou další totožnou platbu zcela zablokuje. Tato funkce není u konkurenčních poskytovatelů platebních bran standardem a rozhodně se uplatní v každém internetovém obchodě, ušetří vám čas, peníze a další komplikace. Každý klient společnosti Stripe si navíc může přidat svá vlastní pravidla pro transakce které považuje za podezřelé, nebo nebezpečné.

Stripe platební brána umožňuje obchodníkovi integrovat platební bránu formou Inline či Redirect varianty s možností přizpůsobení vzhledu brány dle potřeb obchodníka. Varianta Redirect přesměruje zákazníka z obchodu na zabezpečený odkaz a Inline ponechává platícího klienta platbu dokončit přímo v prostředí internetového obchodu. Výběr vhodnější varianty tak stojí pouze na vašich preferencích, abychom vám pomohli zjistit která metoda je pro váš e-shop vhodnější, doporučujeme navštívit náš samostatný článek, který jsme věnovali problematice platebních metod.

Kolik Stripe stojí?

Platební brána Stripe patří mezi ty, alespoň co se poplatků za transakce týče, poněkud dražší. Ovšem i tato mince má dvě stránky. Za pořízení a aktivaci platební brány Stripe neplatíte žádné jednorázové ani měsíční poplatky. Tento fakt hravě konkuruje ostatním společnostem, neboť v závislosti na zvoleném tarifu či objemu kumulovaných peněz z objednávek téměř vždy platíte alespoň měsíční poplatek.

Pro své klienty má Stripe připravený jednotný ceník bez ohledu na to, zda jste ve světě online podnikání nováček bez zkušeností a zákazníků, střední, nebo velký obchodník. Poplatek z každé transakce je fixně stanovený na 6,50 Kč, z každé částky, která projde platební bránou dále odvedete 1,5 %.

V případě Stripe nejste omezeni pouze na platby v rámci EU, mimo EU počítejte kromě transakčního poplatku 6,50 Kč také s poplatkem 2,5 % z výše transakce. Balíček tarifu je taktéž možné přizpůsobit, děje se tak v případě podniků s velkým objemem plateb, ceník v takových případech společnost Stripe sestaví individuálně na míru. Pokud budete žádat o individuální ceník, je v případě platební brány Stripe nutné počítat s cizojazyčnou komunikací.

Integrace platební brány Stripe

Proces získání platební brány Stripe je právě to, co Stripe od konkurence odlišuje. Založení účtu trvá pouze pár chvil, jedná se o naprosto jednoduchý proces bez zbytečných okolků. Pokud se rozhodnete platební bránu Stripe nejprve otestovat, není nutné v uživatelském rozhraní vyplňovat ani dodatečné informace mezi které patří číslo bankovního účtu nebo údaje o podnikání. Pro přechod do ostré verze je samozřejmě nutné všechny podklady doplnit, registraci poté pouze potvrdíte přes e-mailovou adresu a je hotovo. Rozhraní pro nastavení účtu je prozatím dostupné pouze v anglickém jazyce.

Platební bránu Stripe v současnosti podporuje velmi omezené množství platforem, které nabízejí krabicové řešení e-shopu. Pokud svůj internetový obchod vedete u velice oblíbeného WordPressu, stačí pouze nainstalovat plugin. Obdobně funguje integrace brány na platformě Webnode či Shopify. Společnost Stripe si ovšem od samého začátku zakládá na jednoduchosti, existuje proto mnoho společností či živnostníků, kteří dokáží díky poskytnuté dokumentaci společností Stripe platební bránu integrovat možná již prakticky kamkoliv.

V případě nutnosti kontaktování zákaznické podpory máte k dispozici kromě online chatu, kontaktního formuláře i podporu na telefonu, s možností pokládání otázek či řešení problémů v češtině se bohužel v této chvíli ještě nesetkáte.

Shrnutí

Společnost Stripe považujeme nejen díky jejímu globálnímu využití a celosvětové oblibě za bezpečnou a spolehlivou. Tento fakt potvrzuje i její stále narůstající obliba mezi tuzemskými obchodníky kteří z vlastních zkušeností potvrzují její kvalitu. O bezpečnosti Stripe není třeba vést rozsáhlé debaty, splňuje totiž nejvyšší standardy včetně PCI DSS. Uživatelské rozhraní včetně podpory je sice stále v angličtině, ale pro většinu klientů není jazyková bariéra problém, neboť i v případě neznalosti jazyka jsou postupy ve správě rozhraní naprosto intuitivní.

Stripe vás navíc osvobozuje od měsíčních poplatků, skutečně tak platíte pouze za uskutečněné transakce. Pokud internetový obchod využíváte sezónně, nebo ještě stále nemáte příliš mnoho objednávek, určitě se vám platební brána z hlediska financí může vyplatit i přesto, že poplatky z transakcí jsou vyšší než některé konkurenční. Platební bránu Stripe můžeme doporučit nejen podnikatelům kteří se chystají expandovat do světa, ale samozřejmě všem, kteří si přejí dopřát svým zákazníkům pohodlné dokončení nákupu za podpory férové a spolehlivé platební brány.


Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?

4.9/5 (72 hodnocení)
​​

Andrea Kotorová

Andrea Kotorová

Ve svém profesním životě jsem se věnovala zejména marketingu a copywritingu. Když jsem vyměnila teplou kávu a pohodlnou židli v kanceláři za dvě děti, pleny a neustále poházené hračky, zjistila jsem, že ten kousek času který ještě mám, stále mohu vyplnit něčím užitečným nejen pro mne, ale i ostatní. Proto se dále a s radostí věnuji psaní profesních článků pro všechny, kteří je čtou.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

Budeme rádi, když napíšete komentář s vaší zkušeností.

Přidat komentář

Recenzer
Logo