Internetový obchod Rivalenti, který u nás funguje od roku 2020, je další černou vránou z řady podvodných e-shopů. Jedná se o platformu, na které své zboží prodávají obchodníci z celého světa, nejčastěji však z Asie. Nabídka obchodu je pestrá – láká na prodej zboží pro ženy, muže, děti, hobby i domácnost. Realita je však jiná.
Představení e-shopu
Sídlo firmy je údajně v Dubaji ve Spojených Arabských Emirátech, stejně jako v případě jeho „bratříčků“ (Bonky, Beliamo apod.), kteří mají stejné provedení webových stránek i podobné obchodní podmínky a liší se víceméně pouze název obchodu. Lokálním administrátorem Rivalenti pro český trh je firma Vesta Active s.r.o., která vznikla v půlce roku 2022.
Přehled sortimentu
Členění e-shopu je stejné, jako u Bonky a Beliamo. Vybírat můžete mezi tisíci atraktivních produktů ve slevách, akcích a výprodejích. Nabízí plavky, trička, doplňky, obuv, dětské zboží a hračky pro děti, vybavení domova, pomůcky pro kutily a zahradníky, hobby produkty, vybavení pro motoristy, elektroniku, kosmetiku atd.
Služby a ostatní
E-shop poskytuje možnost vrácení zboží do 100 dní, dopravu zdarma a zákaznickou podporu 24 hodin denně. V reálu je však vracení zboží problematické a nonstop zákaznická podpora znamená, že na vaše dotazy odpovídá připravenými větami automat a prakticky se nic nedozvíte.
Je řada rozhořčených a nespokojených zákazníků, kteří si na Rivalenti zboží objednali a zaplatili. Zboží jim nebylo doručeno nebo přišlo za velmi dlouhou dobu, přišly jiné velikosti, nekompletní zásilka, po vyprání oblečení zmizel potisk nebo se oblečení rozpadlo, zboží bylo nekvalitní, produkty neodpovídaly vyobrazení na fotografiích a bylo problematické či nemožné zboží reklamovat nebo dostat zpět své peníze. V návaznosti na stížnosti zákazníků zařadila ČOI internetové tržiště Rivalenti mezi rizikové e-shopy, ve kterých vám nedoporučuje nakupovat.
Bezpečnost obchodu
Je bezpečné nakupovat na Rivalenti.cz? Už jen fakt, že před e-shopem varuje ČOI i Heureka, není příliš dobrá vizitka. Nepodařilo se nám dohledat informace o tom, že by Rivalenti vyloženě zneužilo citlivé údaje nakupujících či nějak ohrozili jejich úspory. Platby probíhají zcela standardními cestami, jako např. na Aliexpress a dalších čínských internetových tržištích. Zde tedy problém není. Jak už ale bylo řečeno, největší potíže má obchod v celkové úrovni služeb a nekvalitním zboží.
Na Facebooku dokonce vznikla iniciativa, která si kladla za cíl na e-shop Rivalenti.cz podat trestní oznámení. Jestli byli úspěšní a jak celá věc dopadla se nám nepodařilo dohledat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o firmu s velmi netransparentním přístupem, která operuje ze zahraničí, je jen malá šance, že podvedení zákazníci získali odškodnění. Zda jde ve skutečnosti o dropshipping, který zaštiťuje provozovatel platformy z Dubaje, či nějakou formu online tržiště, nevíme. Ve finále na tom až tolik nezáleží. Na Rivalenti.cz ale rozhodně nakupovat nedoporučujeme, protože to pro spotřebitele bezpečné není.
Nedoporučujeme zde objednávat kosmetiku, elektroniku, předměty, které přichází do kontaktu s jídlem, dětské či zvířecí hračky a oblečení. Jelikož se jedná o produkty vyrobené a dovážené mimo EU, nepodléhají našim regulím, a tak mohou obsahovat toxické látky.
Reklamace a vrácení zboží
Právě v této oblasti jedná obchod velmi nevěrohodně až podezřele. Doporučujeme si důsledně pročíst obchodní podmínky. Píše se v nich například, že Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami. Zkrátka dávají ruce pryč od toho, když vám přijde zboží velmi pozdě, ve špatné kvalitě či něco úplně jiného, než jste objednali. A podle všeho se toto stalo naprosté většině zákazníků.
Ale i když si obchodní podmínky přečtete a budete se na ně chtít v případě reklamace odvolat, příliš velké naděje si nedělejte. Zákazníci opakovaně upozorňují, že reklamace neproběhla a peníze zpět nedostali.
Rivalenti je totiž notoricky známé pro svůj špatný přístup k zákazníkům. Komunikace probíhá pouze skrze e-maily, přičemž podle recenzí zákazníků na Kurzy.cz, Heurece či Vasestiznosti.cz (pod záštitou časopisu dTest) se jedná nejspíš o robotem vygenerované zprávy. S e-shopem Rivalenti.cz se tak není možné na čemkoliv domluvit, ani na reklamaci či vrácení peněz.
Slevový kód
- Aktuálně nenabízí slevový kód.
Doprava
Obchod využívá tyto dopravce:
- Doručení na adresu
Platební možnosti
- Bankovní převod
- Platba složenkou
- Platební karta
Kariéra
- Aktuálně pracovní místa nenabízí
Kontakt
- Email: zakaznici@rivalenti.cz
- Často kladené otázky
- Reklamační formulář
- Sídlo společnosti: SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ, Business Center 1, M Floor, The Meydan Hotel, Nad Al Sheba, Dubaj, Spojené Arabské Emiráty
- Adresa společnosti: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, Vinohrady, 120 00 Praha – Praha 2
podání adresované České obchodní inspekci bylo po vyhodnocení jeho obsahu postoupeno k přímému vyřízení Ústřednímu inspektorátu, odboru spotřebitelského poradenství, oddělení poradenské a informační služby, které zajišťuje poradensko-informační činnost v souladu s ustanovením § 13 odst. 2 zákona č. 64/1986 o České obchodní inspekci. Dovolujeme si Vás informovat, že oddělení poradenské a informační služby se nezabývá dozorovou činností. Blíže vizte přílohu
Ve Vašem případě jde o jednu z mnoha internetových stránek, které nefungují jako klasický e-shop, ale označují se za nákupní galerii, internetové tržiště či online platformu, jejímž prostřednictvím zboží nabízejí externí zahraniční subjekty, zpravidla se sídlem mimo EU.
Podle našeho názoru se jedná o rizikový způsob objednání zboží, před nímž ČOI spotřebitele dlouhodobě varuje. U řady internetových platforem, které využívají tento obchodní model, ČOI registruje velké množství stížností na dodání zboží s velkou časovou prodlevou, případně nedodání zboží vůbec. Je-li dostupnost označena např. výrazem „skladem ihned k odeslání“, může to v praxi znamenat, že se zboží nachází v zahraničí a bude doručeno až za několik týdnů či měsíců. Řešení reklamací a/nebo vracení zboží může být pro spotřebitele obtížné nebo prakticky zcela nemožné. Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího.
Česká obchodní inspekce dlouhodobě spotřebitelům doporučuje, aby si před nákupem v internetovém obchodě důkladně ověřili jeho důvěryhodnost. Na základě upozornění ze strany veřejnosti a vlastních zjištění Česká obchodní inspekce publikuje seznam rizikových e-shopů, na němž je mimo jiné uvedena i internetová stránka, jíž se Vaše podání týká.
Tento způsob nákupu je pro spotřebitele velmi rizikový zejména proto, že jakékoliv vymáhání spotřebitelských práv je velmi obtížné, velmi často neefektivní a často prakticky nemožné. Je třeba brát v úvahu, že spotřebitelská práva zákon spotřebiteli dává ve vztahu k prodávajícímu, nikoliv ve vztahu k jeho zástupci, zprostředkovateli, provozovateli internetové stránky či majiteli účtu, na který byla zaplacena cena. Proto je mimořádně důležité, aby si spotřebitel vždy před odesláním objednávky ověřil totožnost prodávajícího a jeho důvěryhodnost. Domáhání se jakýchkoliv práv u prodávajícího se sídlem mimo země EU je mimořádně obtížné, vyžadovalo by např. zřejmě podání žaloby u soudu v dané zemi, což pro většinu spotřebitelů není realistické. Proto dlouhodobě na spotřebitele apelujeme, aby takové nákupy důkladně zvážili.
Prostředí internetu je svou povahou nadnárodní a poskytuje vysokou míru anonymity. Umístění internetových stránek na doméně .cz nebo zpracování v českém jazyce neposkytuje garanci toho, že prodávajícím či provozovatelem webových stránek je subjekt z České republiky. Stejně tak žádnou záruku neposkytuje český bankovní účet, který může patřit jinému subjektu než prodávajícímu, např. zprostředkovateli. Česká obchodní inspekce se v rámci dozorové činnosti zprostředkovatelským platformám věnuje, nicméně v případě zahraničních prodejců jsou možnosti dozorových orgánů podobně limitované jako vymáhání práv jednotlivými spotřebiteli, neboť případné sankce uložené ze strany ČOI nelze vymáhat v zahraničí a ČOI nedisponuje ani prostředky k znepřístupnění internetových stránek.
Pokud byla platba za zboží provedena prostřednictvím platební karty a zboží nebylo dodáno buď vůbec, nebo se výrazným způsobem odlišuje od popisu prodejce (např. jde o padělek značkového výrobku), lze banku, jejíž platební karta byla k úhradě použita, požádat o vrácení platby formou tzv. chargebacku. Přestože na provedení chargebacku nemá držitel platební karty vůči bance právní nárok, banky obvykle vycházejí klientům vstříc. Chargeback tak může být často jediným efektivním způsobem řešení situace.
V příloze této zprávy naleznete doporučení ČOI pro bezpečné nákupy na internetu. Opakovaně si dovolujeme apelovat na dodržování pravidel opatrnosti na straně spotřebitelů, která je klíčová a nenahraditelná.
Nepodaří-li se Vám vyřešit spor s podnikatelem přímo, máte také možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, tzv. ADR. Mimosoudní řešení sporů je institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Česká obchodní inspekce, jako jeden ze subjektů mimosoudního řešení sporů, nemá na rozdíl od soudů pravomoc sama o předmětu sporu závazně rozhodnout nebo strany sporu k dohodě donucovat. Pro bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů nebo podání návrhu navštivte prosím internetové stránky ČOI. Seznam dalších subjektů, u nichž lze podat návrh na zahájení ADR, naleznete na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu. Právně závazné a nuceně vykonatelné rozhodnutí o předmětu sporu může vydat soud.
Toto vyjádření bylo zpracováno v rámci bezplatné poradenské a informační služby České obchodní inspekce. Bližší informace o poradenské a informační službě naleznete v přiloženém souboru. Informace o právech spotřebitelů nabízíme také ve spotřebitelském průvodci a naleznete je také na internetových stránkách MPO.
Komunikace je naprosto příšerná. Už jsem se smířil s tím, že nic nedojde. Evidentně jde o podvodníky viz předešlé komentáře.
Po dvou měsících přišla bunda, neskutečný hadr, velikost nesouhlasí. Vrátila jsem ale obchod nereaguje, nevrátili peníze, je to podvod, nic neobjednávejte.
Přišel balíček po 45 dnech, obal neporušený vybalil jsem originál zabalenou krabičku (silná lepící páska chtěl jsem ji na zalepení bazénu)a krabička byla prázdná vůbec nechápu jak toto může udělat e-shop kvůli 237kc.Zajimo by mě jestli někdo dopad jako já
Jsou to svine nemám slov.Taky objednala zaplatila a nic nedostala.Už nikdy!!!
Nic si neobjednávejte! Patrně podvodný e-shop. Před měsícem jsem si objednal košili a zaplatil. Košile nikde a prachy taky.
Dobrý den. Již jsem dostal odpověď na podnět od ČOI. Celý tento podvod funguje následovně: Vesta Active s.r.o. je registrována na území ČR a je pouze zprostředkovatelem mezi Vámi a SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ, se sídlem Business Center 1, M Floor, The Meydan Hotel, Nad Al Sheba, Dubaj, Spojené Arabské Emiráty, která rivalenti provozuje. Své zboží nebo peníze nikdy nedostanete, protože pokud podáte trestní oznámení na podvod, celé by se to řešilo s těma Saudama a to by asi nedopadlo. Vždy jsem si dával pozor na to, že jsem platil vždy u převzetí nebo dopředu, ale třeba na Alze, Mallu atpod. No první zkušenost a hned podvod. Snad Vám má recenze bude ku prospěchu.
Podvodníci
Podvodníci, přes rok čekám na hodinky, peníze mi nevrátili,dejte si pozor a vaše peníze radši projezte nebo připijte, než aby jste jim je jen tak za nic odevzdali👿
Jde o zlodějskou bandu co vyinkasuje peníze a zboží nepošle. Přišel jsem takhle o 900 kč před 4 měsíci. Vinnu svádí na poštu.