Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

528 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dne 15. 7. 2025 jsem si zaplatila doručení domů přes PPL. Šlo o zásilku s notebookem pro moji maminku, která je na vozíku. Když mi kurýr volal, požádala jsem ho, aby zásilku donesl nahoru, protože maminka se sama hůř pohybuje. Upozornila jsem ho na to přímo během hovoru.

    Přesto do zvonku mamince řekl, ať jde dolů. Nakonec sama dojela výtahem dolů na vozíku. Kurýr jí zásilku jen položil na nohy, přiložil platební terminál, nechal ji zaplatit kartou a odešel. Kurýra bohužel neznám jménem.

    Tento přístup mě velmi zklamal. Pokud si člověk zaplatí doručení až ke dveřím a výslovně upozorní na hendikep příjemce, očekává základní lidský přístup, nikoliv ignoraci. Tohle bylo necitlivé, neochotné a neprofesionální.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Nedoporučuji dopravce PPL, a to v žádném případě. Firma spadá pod německou poštu stejně jako vlaky Arriva pod němeké dráhy. Oboje je stejný bordel a šmejd. PPL přepravce se mi přihlásil sice již ráno, dne 11.7., tak znovu řidič cca 15 min před ohlášeným dojezdem. V čase ohlášeného dojezdu mezi 12-14 ohlášenou hodinou nedojel a to i když jsem vůz PPL celkem v této době třikrát viděl. Poprve vycouval do vedlejší ulice, co by se bál jet dál. Napodruhé projel ulicí kolem a posléze se vracel, tedy napotřetí, kdy jsem ho dokonce stopoval ale nezastavil. Večer došla SMS abych si zásilku vyzvedl v BOXu, kam se nedostanu, jelikož platím hotově a nikoli kartou.
    Následující den jsem po důkladném rozboru jejich různých číselných kódů, asi neznají písmena, zjistil, že zásilka určená na domácí adresu v Semilech nyní leží kdesi na příkopě či v nějaké garáži obsahující od běžných potravin přes všechno možné a nemožné haraburdí, vč. prodeje plynových lahví, někde v RUMBURKU!!, kam si ji mám jít ze SEMIL tedy do RUMBURKU vyzvedout!!!! a navíc prý běží jakési poplatky za úschovnu!!! Takže jednání zástupce německé pošty v ČR, tedy PPL, je stejný bordel jako u zástupce německých drah DB Arriva. No jsou to Němci, tak co k tomu ještě dodat!!zkrátka „co je německé, tak to je hezké!!“ Skutečnost: pouze HRŮZA a DĚS!!!, který v žádném případě NEDOPORUČUJI!! Tedy čekám, že dorazí opět zítra, přičemž odmítám jakoukoli platbu za druhé dodání. Závěr tedy asi takový k přepravci PPL – DŮRAZNĚ, A V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDOPORUČUJI. Představuje-li si firma PPL v čele s p. Petrem Horákem, co gen.ředitelem firmy, tímto způsobem vybudovat v ČR kapitalismus – tak nevím. V PPL si prostě ze zákazníků „dělají prdel!“ – je to sice trochu tvrdší vyjádření, ale je to neodiskutovatelný fakt!!

  3. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jak už zde psalo víc lidí, naprostá katastrofa! A to né jednou a ani dvakrát.
    Zaplatila jsem si doručení na adresu, kde je vrátnice a v poznámce u objednávky jsem měla “prosím nechat na vrátnici. Děkuji”, jelikož mám schůzky s klienty, nemohu brát telefony. SMS zpráva o doručení mi přišla již na schůzku, a kurýr volal 30 minut na to. Ihned po schůzce volám na zmeškaný hovor, kdy mi kurýr řekl, “jooo tam už nejsem, ale až pojedu zpátky, hodím to na výdejnu o 9 baráků vedle, tak si tam skočte, naschle!!” Vyloženě se vysmál do telefonu i přesto, že jsem mu řekla, že to měl nechat na vrátnici, kdy to bylo v poznámce. Ihned na to jsem volala na zákaznickou linku, kdy mi paní řekla, že se pokusí zajistit aby mi to kurýr nechal na té vrátnici jak pojede k tomu výdejnímu místu, a že mi ještě zavolá. Po 4 hodinách, když už jsem obdržela sms že je balík uložený na výdejním místě mi znovu volá paní, tak ho máte na tom výdejním místě, kurýr už kolem vaší adresy nejel😂😂😂😂😂, až na to že je téměř bez šance aby nejel kolem té adresy, když jel kolem výdejny. Vyloženě to dělají naschvál, dělají z lidí blbce, a ještě si za to účtují peníze na víc. To jsem si to tam rovnou mohla poslat levněji. Jiné společnosti nikdy nemají problém a vždy na vrátnici balíky nechají, jediný PPL to stále dokola nezvládá. Každopádně příště už nikdy neobjednávám, a prodávající kteří s vámi spolupracují by měly spolupráce ukončit, jelikož výsledek je akorát ten, že zákazník je naštvaný. Negativní recenze nepíšu, bohužel tady to jinak už ani nejde.

    Klady: Žádné
    Zápory: Nejsou schopní nikdy dodat na adresu, ikdyž to je zaplacené. Výsměch zákazníkům. Arogance a lhaní na telefonické lince. Naprosto předražené služby na otřesnou kvalitu.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    PPL? Proboha jen to ne! Nejhorší přepravce, který se vědomě podílí na podvodných zásilkách a okrádá zákazníky! Komunikace nulová, s odkazem na neexistující údaje, které chrání, čímž poskytují ochranu podvodníkům! Chcete poslat drogy? Zbraně? Šířit dětskou pornografii? Zvolte PPL! Chrání odesílatele a adresa odesílatele nebude nikde figurovat, aby nebylo možné Vás dohledat! Chcete si stěžovat? Nenamáhejte se! Nikde není uveden žádný adekvátní kontakt pro Vaši stížnost. Co na tom, že okrádají koncového zákazníka! Jde jim o zisk! Nic horšího jsem nezažil! Nikdy více! Vladimír J.

    Klady: žádné
    Zápory: Zloději, podvodníci, škoda mluvit
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    Věra Máchová 2.7.2025 v 21:04

    Oznámení ve čtvrtek v 0:30, že možná budou doručovat zásilku následující den. Ve čtvrtek v 9:29 smska, že mi vezou balík dnes mezi 12 – 14 hodinou. Telefon na řidiče chybný, zvedl to kolega z jiného vozu. Samozřejmě nezastižena, voláno ve chvíli, kdy jsem telefon nemohla zvednout (jsem lektorka, měla jsem online výuku), ani nevím, jestli to vůbec volala PPL nebo nějaký „obtěžující“. 21kg balík dán na výdejní místo. Podána stížnost a žádost o novou rozvážku v domluvený den. Nepřicházela reakce, tak jsem volala na zákaznickou linku, kde sice mluvil člověk, ale jako robot. Rozváží se jednou, buď si balík vyzvednu nebo ho pošlou zpět na eshop. Přítel tedy přijel z druhé strany Brna, aby mi balík dovezl. V úterý písemná reakce, že vidí v systému, že jsem to vyřešila. – Takto si představuji pohrdání zákazníkem. Nepoužitelné.

  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Otřesné služby, nulová zákaznická orientace. Vůbec je nezajímá, jakou kvalitu služeb poskytují a zda jsou zákazníci spokojeni. Je úplně jedno kolik doručovacích míst mají, když vás vytočí při doručení. Na telefon dopravce z sms se nedovoláte. Mě dodali zásilku k vyzvednutí do Parcelshopu těsně před jeho zavíračkou, kdy následující den začínala jejich dovolená a 10 dnů mají zavřeno (a PPL to samo na svém webu mělo uvedené). Na můj požadavek doručit to jinak nikdo nereagoval, takže jsem teď v p…. Nikdy více s PPL.

    Klady: žádné nevidím klady, vozí zásilky na místa jako ostatní, klíčová je kvalita a způsob doručení ke spokojenosti zákazníka a tady zcela selhávají (viz desítky podobných hodnocení)
    Zápory: neochota, nemožnost rychle a konstruktivně řešit problémy neexistuje telefonní kontakt, pouze anonymní formulář, na který nereagují avizace nulová nebo pozdě, nesnaží se doručit, ale hlavně formálně informovat, že zásilku doručí tam, kam si usmyslí sami nechápu jejich model, když raději jedou na místo dvakrát, místo aby se trochu víc snažili při první cestě
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. u PPL jsem klady dosud nezaznamenal- po negativních zkušenostech dávám přednost Balíkovně a Zásilkovně. Klamou odesilatele o promptním doručení(viz. dole Stav zásilky), zatímco já-adresát nemám ani avízo a po vyžádání si č. zásilky zjistím: Stav vaší zásilky 81064228995, Zásilka v přepravě, 25. 4. 2025 Je nám líto, zásilku se nám nepodařilo doručit. Zásilku vám doručíme v nejbližším možném termínu.
    Avízo žádné, PIN neznám.
    Datum a čas Stav zásilky
    23. 4. 2025 11:36 Čekáme na přijetí zásilky do přepravy
    23. 4. 2025 14:12 Zásilku jsme převzali od odesílatele
    23. 4. 2025 17:37 Zásilka je v přepravě
    24. 4. 2025 6:16 Zásilka je v přepravě
    24. 4. 2025 7:47 Zásilka se dnes doručuje
    24. 4. 2025 12:28 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce
    25. 4. 2025 7:44 Zásilka se dnes doručuje
    25. 4. 2025 12:32 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce

  8. Negativní zkušenost s PPL
    Zásilka měla být doručena už před 3 dny, ale stále nic nepřišlo. Od PPL žádná konkrétní informace, pouze nicneříkající „doručuje se“. Po kontaktování operátora jsem se dozvěděl, že mají technické potíže s výdejním boxem. Chtěl jsem zásilku přeposlat do jiného boxu – prý to nelze. Žádná snaha o řešení, nulová komunikace. Podle známých problém trvá už více než týden. PPL o tom ví, ale nekoná. Nedoporučuji, velmi špatná zkušenost.

  9. Reply
    Tomáš Raška 17.4.2025 v 13:11
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejhorší dopravce v ČR

    Klady: Žádné nevidím. PPL služby víc a víc na h….
    Zápory: V SMS o termínu doručení uveden kontakt na řidiče - hlasová schránka, že je mimo službu nebo co! Zboží uloženo do Alzaboxu. Chatbot totálně na h…o. Není tel. kontakt na PPL. Předán nefunkční kód na vyzvednutí balíku přes Alzabox. Řešeno přes Chatbox - vyžádán platný kód na převzetí na email- žádný email nedorazil. Opakované problémy stejného charakteru. PPL je na blacklistu. Další objednávky z eshopu (umí bohužel jen PPL) zrušeny.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Dobrý den,

    zkušenost se společností je velmi negativní.
    – 8,46 hod. SMS, že bude doručena zásilka v době 11-13 hod.
    – 8,54 e-mail, že se doručení nezdařilo
    – 13,04 – e-mail, že je zásilka uložena ve výdejním místě PPL

    Telefon na řidiče ve zprávách uveden nebyl, mě telefonicky nikdo nekontaktoval a 30 kg vážící balík jsem si musela vyzvednout na výdejním místě. Již nikdy více:-(

1 2 3 49

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo