PPL

Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů

ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

zpět k obsahu ↑

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe
zpět k obsahu ↑

Zajímavé odkazy

zpět k obsahu ↑

Kontakty

Zákaznická podpora

Telefon: 225 331 500

E-mail: info@ppl.cz

Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

zpět k obsahu ↑

Hodnocení

8.5 Hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení uživatelů
Rychlost doručení
3.3
Jednání se zákazníkem
2.2
KLADY
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Napsat hodnocení  |  Přečíst hodnocení a komentáře

24 komentářů
Zobrazit vše Nejpřínosnější Nejlepší Nejhorší Napsat hodnocení
  1. Reagovat
    Eva Ondrová 6.10.2020 v 12:31

    Ráda bych zde napsala svůj aktuální poznatek s doručovací službou PPL, pro další případné zákazníky. Nechala jsem si doručit balíček z e-shopu prostřednictvím společnosti PPL. Doposud jsem s ní byla vždy spokojená. Jelikož jsem pravidelně přes týden v zaměstnání, nechala jsem si doručit balíček na adresu do zaměstnání. Byla jsem pomocí SMS informována, že mi bude balíček doručován. V době, kdy mě kurýr kontaktoval telefonicky jsem měla bohužel jednání a nemohla jsem telefon zvednout, nicméně jsem předala instrukce mým kolegům, kteří se na adrese doručení nacházeli v hojném počtu, aby balíček převzali. Kurýr ovšem bohužel po neúspěšném telefonátu balíček ani nezkusil doručit. Obdržela jsem SMS zprávu, že balíček byl uložen do Parcelshopu. Dle instrukcí jsem si vyhledala, kde se tento Parcelshop nachází a zjistila jsem, že je na opačném konci města, velmi špatně dostupný hromadnou dopravou a doba vyzvednutí balíčku je od 9 do 16 hod., což je pro pracujícího člověka dosti nereálný čas. Snažila jsem se požádat přepravce na jeho infolince o přemístění balíčku alespoň do jiného Parcelshopu. Bohužel tato služba mi byla odmítnuta. Musela jsem tedy složitě zajišťovat vyzvednutí balíčku v přepravcem určený čas. Služba PPL tedy pro mě, jako zákazníka, díky tomuto novému postupu přestala být jakkoli výhodná.

    • Reagovat
      Andrea kozlova 16.10.2020 v 11:40

      Pani Evo,
      mam uplne stejnou zkusenost a jsem prekvapena, jak radoby zakaznicky servis PPL tento pristup vysvetluje ci omlouva. Je to neskutecne, jak dnesni firmy funguji a jednaji se zakaznikem! Oni proste nemaji snahu zasilky dorucovat, jen kasirovat za prepravni sluzby.

  2. Reagovat
    Andrea kozlova 16.10.2020 v 11:36

    Nema snahu zasilku dorucit ani podle vlastnich obchodnich podminek a v case, ktery sam oznami v predchozi sms, nekomunikuje s adresatem – neodpovida na hovory ani sms a neochota prepravit zasilku do nejblizsiho Parcelshopu.

  3. Reagovat
    Karolína Maturová 29.10.2020 v 15:35

    Pan Černý, mi dnes ohromně pomohl.
    Pán co mi měl balíček přivést, tak ho nepřivezl na moji adresu, raději ho hodil na zásilkovnu, která je jen kousek ode mého místa. Nebyl schopen mi ho přivést kam měl.
    pak nastal problém na zásilkovně u placení, když počítáte s kartou a najednou musíte platit hotovostí, kterou nemáte a nemáte si kde vybrat.
    Naštěstí na této prodejně byl i pan Černý a pomohl mi. Abych mohla platit kartou u něj.

    Je moc šikovný a zlepšil mi nejen náladu ale i den.
    Tímto mu chci ještě jednou poděkovat.

  4. Reagovat
    Kateřina 4.11.2020 v 14:54
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Absolutní nespokojenost. Objednávala jsem si zboží ze zahraničního e-shopu, kam jsem napsala telefon i adresu. Přišel mi e-mail, že mi dnes balíček doručí na adresu, tak jsem zůstala doma. Najednou mi přišel meil, že se mi pokusili doručit zásilku, ale nebyla jsem k zastižení. Po telefonátu na infolinku jsem se dozvěděla, že prodejce neposkytl moje telefonní číslo, takže se ani nepokusili balíček doručit. Zazvonit na zvonek je zřejmě obrovský problém.

    (2) (0)You have already voted this
  5. Reagovat
    Natalia 5.11.2020 v 11:14

    Pani ogresivna dneska rvala ze mama spatne vislo mobilu.

  6. Reagovat
    Jessica Pitt 6.11.2020 v 22:03

    BALICEK CO MI PŘIŠEL NEBYL MŮJ. Napsala mi osoba z úplně jiného města, že obdržela můj balíček (na balíčku bylo moje telefonní číslo). O den později jsem dostala balíček, co patřil jí. Takže jsme každá museli zaplatit poštovné a balíčky si preposlaly. Absolutní nespokojenost.

  7. Reagovat
    Michaela 10.11.2020 v 16:03
    2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dnes jsem dostala zásilku doručenou službou PPL. Dorazila včas a všechno bylo v pořádku až na chování řidiče. Dveře otevřela babička a jelikož špatně slyší, nerozuměla, co se děje, tak šla pro mě. Řidič ji seřval, že tam nebude dlouho stát. Když jsem došla já, dostala jsem od něj i já, co to tady hrajeme za komedii. Chápu, že řidiči se mohou ocitnout pod časovým tlakem a nervozita se tak může objevit, ale vyléval si zlost na zákaznících je vysoce neprofesionální.

    (1) (0)You have already voted this
  8. Reagovat
    Kamila 12.11.2020 v 15:31

    Dnes mi byla doručena zásilka naprosto arogantní, vulgární a neslušnou paní. Nejdříve volala mamce, která je v práci, s tím, že mamka nestihla telefonát ani zvednout, jak rychle to PPL žena vytípla. Pak se jí mamka nemohla dovolat zpátky a když jí to konečně vzala, tak mamka volala mě a já jsem šla okamžitě dolů si zásilku vyzvednout. Při čekání na výtah na mě zvonila jako o život a nepříjemně na mě křičela kde jako jsem, tak jsem jí v klidu oznámila, že čekám na výtah, a že hned jsem dole. Do toho volala ještě mojí mamce, že nikdo pro zásilku nepřišel, že jí děti sedí doma na pr*eli:)
    Když jsem během pár sekund byla dole, paní nebyla ve vchodě, ale úplně mimo a nasedala do auta a chtěla už odjet. S tím, že jsem jí řekla, že dolů jdu:) S balíčkem mi ani nešla naproti, mrskla ho po mně, sedla do dodávky a odjela. Děkuji za zpříjemnění dne.

  9. Reagovat
    Radoslav 13.11.2020 v 13:36

    Dnes mi mala byt dorucena zasielka ale zlyhala, pretoze som zmeskal hovor. Neobrdzal som ziadnu spravu do predu aby som bol pripraveny tak ako sa pise v ich prvom emaile. Hodinu na to bola zasielka dorucena do parcel shopu bez moznosti si to zaslat znovu tak ako zase pisali v emaile okamzite po nedoruceni. Vsetko sa odohralo behom 90 minut.

  10. Reagovat
    Tomáš 19.11.2020 v 17:28
    3.75
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    70

    Od doslova každého, kdo někdy v PPL pracoval slyším to samé – po tom, co viděli jak se s balíčky zachází, už by si přes ně nikdy nic nenechali poslat.

    Já se jich teda spíše zdržuji kvůli ceně, balíček mi nikdy poškozený nedošel. Rychlost je takový… Průměr, není to skvěle rychlá služba, ale že by byli pomalí se taky říct nedá, většinou doručí prostě do dvou dní. Mají hodně podivné časy rozvozu (uvědomuji si že v 10 ráno je většina lidí v práci?).

    KLADY: Rychlost Spolehlivost - sice nevíte co se s balíkem děje a kdy přijde, ale víte že přijde vždy
    ZÁPORY: Cena Zvěsti o realitě na pracovišti Prakticky neexistující pobočky (je jich opravdu velmi málo, a to žiju ve velkoměstě)
    (0) (0)You have already voted this
  11. Reagovat
    Jiří 20.11.2020 v 20:29

    Nemohl jsem převzít zásilku osobě a tak skončila na parcelushopu. Na parcelshopu ji při vyzvednutí „nemohli“ najít. Při další návštěvě parcel shopu mi bylo sděleno, že uplynulo 5 dnů na vyzvednutí a zásilka byla odeslána zpět odesílateli. Na zákaznické lince mi bylo potvrzeno, že parcelshop udělal chybu a musím si to vyřídit s odesílatelem. Podal jsem stížnost na stránkách PPL. Tam mi bylo sděleno, že mě o zásilce 2x informovali mailem a sms. Tím byla věc uzavřená. Fakt super přístup parcelshopu Masarykova třída 84, Teplice, zákaznické linky PPL a odd. stížností PPL.

  12. Reagovat
    Gabriela 22.11.2020 v 7:19
    2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Chování dopravců na úrovni 0.

    KLADY: Rychlost
    ZÁPORY: Cena Jednání
    (0) (0)You have already voted this
  13. Reagovat
    Dmytro 23.11.2020 v 11:31
    1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dostal jsem SMS, že od 9-11 obdržím balíček a kontaktuji řidiče.
    Zavolali mi v 10:07 a po 3 zazvoněních, a to bylo asi 6 sekund, zavěsili. Podíval jsem se z okna a viděl auto PPL, rychle jsem se oblékl a vyšel na ulici, trvalo to asi 40 sekund, když jsem otevřel dveře domu, řidič odešel. Okamžitě jsem mu začal volat, hovor nebyl přijat, ale byl odeslán do hlasové pošty. Zavolal jsem na kontakt v sms, řekli mi, že se něco pokazilo a toto číslo mi zásilku na ulici nedoručí.
    Stál jsem 5 minut poblíž domu a doufal, že se otočí, opravdu se otočil, ale jen jel kolem mě !!!
    Tým podpory řekl, že mi volali 10krát, to je lež, (volali 1krát po dobu 6 sekund), řekli mi, abych zkontroloval telefon, moje žena mi zavolala a všechno bylo v pořádku, takže není třeba mluvit o problémech s mým telefonem!
    Řidiči jsme zavolali 10krát z různých telefonů, neodpověděl. Na podporu říkají, že není povinen a že také není povinen být normálním člověkem?
    Čekal 6 sekund, než zvednu telefon, ani jsem neměl čas telefon zvednout.
    Pořad problemy z PPL bochužel to byl jediny dopravce v obchodu.
    Děkuji za krasne rano, udelali mě to!!!

    ZÁPORY: všechno zaleži od ridiče, normali človek nebo neni
    (0) (0)You have already voted this
  14. Reagovat
    Kristýna 24.11.2020 v 15:30

    Chování kurýrů na katastrofické úrovni. Pokud svoji práci nemají rádi, neměli by ji dělat a neodrážet svoji flustraci na zákaznících.

  15. Reagovat
    Stáňa 25.11.2020 v 17:19
    1.25
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    0

    ráda bych se přidala k bohužel negativním zkušenostem, dnes mě měli doručovat zásilku mezi 11 – 13 hodinou. Celý den jsem kvůli zásilce doma, a v 16,30 hod. mě přijde sms, že předali balík do parcelshopu??(který je mimochodem na druhém konci města!) Telefon řidiče byl samozřejmě vypnutý, pouze s hlasovou schránkou…chápu, že chce řidič skončit směnu a jít domů, ale slušnost je alespoň třeba zavolat – nestíhám, nezlobte se, nebude vadit, když dám do parcelshopu?? Opravdu jednání na úrovni!!

    (0) (0)You have already voted this
  16. Reagovat
    Petr 26.11.2020 v 10:23

    jako vždy, dělají si co chtějí a ještě to svádějí na vás, nicméně klasika je to už poněkolikáté , v pondeli meli prevzit zasilku, prijeli az v utery ve ctvrtek je zasilka stale mezi depama a k zákazníkovi se nechysta, jsem proste na……. tohle se mi s dpd nikdy nestalo

  17. Reagovat
    Luboš 26.11.2020 v 10:53
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíček k doručení na provozovnu se ani v pracovní době nenamáhali doručit , rovnou ho šoupli na parcelshop kde se nedá moc zaparkovat – prý nejbližší a proto jsem cestou k němu jel kolem 2 jiných , které mají i velké parkoviště .. Jako důvod uvedli, že se mi řidič nedovolal. Pro krytí řidiče stačí když zastaví poblíž, prozvoní a zase vypadne

    KLADY: velká firma , hodně aut
    ZÁPORY: na zápory je tu málo místa je jich hodně .. jsem rád, že jsem s touto firmou kdysi ukončil spolupráci .. To už je fakt lepší i pošta a všichni ostatní dopravci. Bohužel je někteří dodavatelé ještě používají
    (0) (0)You have already voted this
  18. Reagovat
    Daniel Jakub Kuřátko 26.11.2020 v 11:39
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Jsem plně spokojen s PPL. Za mě mohu říci že jsem lepší doručení balíčků nezažil. Objednávám si odběry od nich již dlouho a jsem plně spokojený. Jasně občas se stane že termín dodání je delší než obvykle ale plně vše chápu. Určitě doporučuji, velice se snaží a toho si moc vážím. Děkuji

    KLADY: Rychlí dovoz balíčků Fér přístup Obezřetnost
    ZÁPORY: Neznám zápory
    (0) (0)You have already voted this
  19. Reagovat
    ZBara 26.11.2020 v 18:07
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nemožnost trasovat zásilku kvůli nefunkčnímu odkazu
    Nemožnost předchozí problém vyřěsit kvůli začarovanému kruhu který vytvořil operátoři
    Absolutně nefunkční webovky
    Přístup k zákazníkovi jako by měl čas jen na ně – původně uvedli rozmezí dvou dní, pak náhle dali v šanc 2 hodinové časové rozmezí (uprostřed pracovního dne) nebo rovnou parcelshop
    Nesrozumitelný jazyk kurýra
    Nemožnost platby kartou v parcel shopu (i když to je moderní prodejna, mají terminál a v objednávce původně platba kartou byla)

    KLADY: Možná tak rozvinutá síť parcel shopů. Ale k čemu to je když všechno ostatní stojí za prd
    ZÁPORY: Jazyk kurýra Nemožnost platit kartou v parcelshopu Nefunkční webovky
    (0) (0)You have already voted this
  20. Reagovat
    Kateřina 27.11.2020 v 7:21

    Opakovaně ne doručili zásilku – např. 25.11. 2020. Celý den čekám doma, odpoledne dojde mail s informací, ať si zásilku vyzvednu v parcel shopu – ani se mě nepokusili zastihnout! Při snaze řešit s operátorem jakási instantní odpověď o tom, že jednali v souladu se smluvními podmínkami (nejednali). V předchozích případech podobný problém, ale alespoň kurýr zavolal a před hrubé jednání k doručení zásilky doslo. V podstatě vyhozené peníze.

  21. Reagovat
    Martina 27.11.2020 v 15:31
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Velke sklamanie (podla ocakavania).
    Prisla mi sprava, ze balicek mi bude doruceny medzi 10 – 12 a tak cakam doma ma kuriera. Kurier sa v danom case neukazal, ale predpokladam teda, ze len meska… a cakam dalej.
    Ake bolo moje prekvapenie, ked sa mi neskor v s chranke objavil email, v ktorom mi PPL oznamuje, ze zasielka mi dorucena nebola z dovodu nezastihnutia prijemcu…

    Samozrejme, ziadne zazvonenie na zvoncek alebo telefonicky kontakt (pricom vzhladom na to, ze sms o doruceni mi poslali, moj telefonicky kontakt urcite mali dostupny). Pokus kontaktovat vodica/kuriera telefonicky bol neuspesny. Len pre istotu – nikde v pokynoch nebolo uvedene, ze mam medzi 10 – 12 neustale stat pred domom a cakat na kuriera, alebo si kupit vestecku gulu, ktora mi povie, kedy presne kurier dorazi. V skratke, moja zasielka skoncila presmerovana na parcel shop.

    Je neuveritelna drzozst, ked sa vas kurier ani len nepokusi kontaktovat, a potom este tvrdi, ze ste neboli doma.
    Preco tato spolocnost ponuka sluzbu, za ktoru si ako zakaznik platim, ak nie je ochotna danu sluzbu vykonat?

    Fajn, ak nemozete balicek dorucit, pretoze ste pretazeni, vas kurier jednoducho lenivy a nechce sa mu alebo mate iny dovod, aspon mi to transparentne dajte vediet, nech nemusim na balicek cakat cely den doma. Navyse ak mi potom pride email, ze ma nejakym zazrakom doma nebolo mozne zastihnut.

    PPL po negativnych skusenostiach nepouzivam uz roky, nanestastie niektore spolocnosti ich stale vyuzivaju ako prepravcov. Po tejto skusenosti sa nic nemeni a PPL sa priamych objednavok odo mna uz nikcy nedocka.

    KLADY: - hmm... nakoniec vzdy svoj balicek dostanete
    ZÁPORY: - nespolahlivost kuriera - netransparentna a klamliva komunikacia - neprofesionalita
    (0) (0)You have already voted this
  22. Reagovat
    Kateřina 27.11.2020 v 16:13
    0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dnešním dnem jsem s PPL skončila. Po několika letech, kdy bylo ppl mou nejoblíbenější přepravní službou… Balík jsem ráno přesměrovala na doručení jiný den, vše potvrzeno emailem. 4 hodiny na to mi volal kurýr kterému jsem tuto informaci sdělila. Hodinu na to zpráva o tom, že je balík uloženy v parcelshopu ve vedlejší dedine, kam se mimo MHD nemám jak dostat. Balík váží 12 kilo. Po hovoru s paní na zákaznicke lince jsem zjistila, že vše proběhlo jak mělo a nemám nárok na další doručení, balík byl přesměrován na jiný parcel shop protože další jsou přeplněné… hovor ukončila s tím že pro ni nemá smysl v něm pokračovat. Co dodat, PPL už není co bývalo a vše se svaluje na covid. Pro tento balík si budu muset zajet a další riskovat nebudu, abych pro něj nejela třeba 30 km daleko protože další parcelshopy jsou přeplněné a změna doručení se nepočítá!

    ZÁPORY: Neochota Arogance Špatná koordinace Nedodržení informací v emailu
    (0) (0)You have already voted this
  23. Reagovat
    Lukas 27.11.2020 v 18:35

    Jsem velice nespokojen. Z aroganci dispečerů,lhářů řidičů kteří říkají ze přijeli na určené místo a ani se tam neobjevily ( a žádná odezva) člověk platí za jejich služby a stojí to za prd. Kdyby se to stalo jednou tak beru stane se ale to je věčně PPL se blíží velice české poště

    Budeme rádi za váš komentář. Pište prosím slušně a s přidanou hodnotou. Komentáře schvaluje správce.


Komentáře / diskuse / hodnocení

Celkové hodnocení

GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pro odstranění údajů nás kontaktujte na info@recenzer.cz