PPL

Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

1x1.trans - PPL

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů

ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

zpět k obsahu ↑

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe
zpět k obsahu ↑

Zajímavé odkazy

zpět k obsahu ↑

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
zpět k obsahu ↑

Hodnocení

8.5 Hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení uživatelů
Rychlost doručení
3.9
Jednání se zákazníkem
2.7
KLADY
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Napsat hodnocení  |  Přečíst hodnocení a komentáře

314 komentářů
Zobrazit vše Nejpřínosnější Nejlepší Nejhorší Napsat hodnocení
  1. Reagovat
    Bára P. 25.5.2022 v 12:49

    Zavolají, když hned nevezmete telefon, už se nedovoláte zpět. U dveří vůbec nezvoní. Odvezou vaší zásilku, která váží 17 kg, na místo, kde není možné přijet autem a opětovné doručení není možné. Zlatá Česká pošta.

  2. Reagovat
    Veronika 24.5.2022 v 13:41

    Nejhorší dopravce a doručovatel na trhu, když chce člověk cokoli řešit není to možné, musí vyčkat doručení e-mailu, ten však nikdy nepřijde!!! Následně přijde cca 5 min. před předpokládaným časem doručení sms, že budou doručovat, to už ale nezařídíte nic. Domluva s řidičem absolutně žádná, na rovinu Vám řekne, že pokud se balík bude vracet na depo, tak je velká šance, že doručen vůbec nebude a když, tak za týden. Parcelshopy jsou z ruky, navíc Vám to doručí jen na ten nejbližší původního místa doručení, což ale není nejbližší pro Vás, navíc ještě řidič pronese něco v tom smyslu, že to tam budete mít až někdy pozdě večer, jestli vůbec, žádný doklad o tom samozřejmě nemáte.
    Kdyby byla možnost výběru dopravce tak PPL určitě NE!

  3. Reagovat
    Marcela 10.5.2022 v 12:57
    1.75
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    10

    Není dodrzena hodina doručení. Telefon kurýr nezveda az pote ,kdyz konci doba doruceni. S oznamenim bohuzel dam vam to na parcel shop, ze cekate jak pitomec v urcenou dobu nikoho nezajima. Změnit si doručení uz vubec neni mozne. Komunikace hrozna. Nejhorsi sluzba ,ktera nam vozi zasilky.

    KLADY: Rychlé doruceni , když čekáte cely den
    ZÁPORY: Nedodrzeni času Komunikace zadna Telefon vam nikdo nezvedne Ochota na bodu mrazu Nejhorsi přepravní služba u nas
    (1) (1)You have already voted this
  4. Reagovat
    Petra 6.5.2022 v 15:11
    1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dnešní doručování,katastrofa. Řidič nekomunikoval, nesdělil mi kde a jak bude můj balík uložen, byť jsem se ptala. Prostě dal balík zpět do auta, sedl za volant a odjel.
    Vůbec jsem nevěděla, že bude doručovací den dneska,nikdo mě nekontaktoval předem

    KLADY: Rychlost Zboží v pořádku
    ZÁPORY: Jednání řidiče Nekontaktní o termínu doručování
    (0) (1)You have already voted this
  5. Reagovat
    Veronika 6.5.2022 v 9:06

    Předně musím říct, že po předchozích zkušenostech bych si PPL nikdy sama nevybrala, ale některé e-shopy (jako třeba ten Ikey) nenabízí možnost volby a tak se občas stane, že mi něco veze PPL. Prakticky všechny zásilky realizované v posledních třech letech byly problémové. Je úplně běžné, že v 8h přijde sms, že v 9 hodin budou doručovat balík. Tedy reakční doba pro zákazníka je téměř nulová. Zboží většinou dodají jinam a ani se neobtěžují zavolat a domluvit se. Vrchol byl, když jsem objednávala 15kilový pytel zrní, který byl zaplacen předem a PPL jej odvezla do výdejního místa, na druhou stranu Liberce. Snažila jsem se s nimi komunikovat, jenže linka byla věčně obsazená a přes e-mail odpovídal automat a hlásil zpoždění v odpovědích, kvůli nadměrnému vytížení operátorů. Do toho začaly chodit automatické zprávy avizující, že zásilka je nevyzvednutá a bude vrácena odesílateli. Já jako žena bez auta, jsem musela vyměknout, zajistit si odvoz a těžkou zásilku vyzvednout, i když byla dodána PPL na chybný parcel shop. Co bylo úplně k N*****Í bylo to, že po vyzvednutí se mi ozval zákaznický servis v reakci na moje předchozí snahy o kontakt, a sice e-mailem, že vidí, že zásilka již byla vyzvednuta a problém považují za vyřešený a moji stížnost na chybné dodání jako uzavřenou. Jako pardon, ale to už vnímám jako totální z******í v přístupu k zákazníkům… Takže s nimi není možné se spojit, zákazník který zaplatil dodání na místo, musí balík tahat sám a ještě mě na to v závěru upozorní a nezapomenou mi připomenout, že jsem si to vyřešila vše sama a ještě stylem, jak kdyby na tom měli nějaké zásluhy?! Jako pardon, ale buď toto napíše někdo, kdo neví, kdy má držet jazyk za zuby a nebo někdo, kdo z Vás prostě má srandu. Zřejmě už na všechny e-shopy budu psát, že si nepřeji dodání skrze PPL.

  6. Reagovat
    Iveta 4.5.2022 v 19:50
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Objednala jsem si kadeřnické potřeby a dorazili mi za pár dní na Parcelshop. Byla jsem velmi spokojená.

    (0) (1)You have already voted this
  7. Reagovat
    Liduse 4.5.2022 v 17:44

    Hrůza děs👎🏻

  8. Reagovat
    Michal 29.4.2022 v 14:04

    Katastrofa jednání!
    Doručení o 200km jinam!
    Aspoň že nebyl zaplacený teď si ho můžou strčit do p*****.

  9. Reagovat
    Helena Točevová 26.4.2022 v 7:40
    4.75
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    90

    Hodnocení

    KLADY: Maximální spokojenost. Nakupuji zboží ze zahraničí, kde se odesílatel neobtěžuje s udáním mého tel.čísla nebo emailu. V PPL tento problém vždy bez problému vyřeší a zásilky mi doručí ve stanoveném čase. Chválím ochotné doručovatele v Brně-Starém Lískovci
    ZÁPORY: Žádné
    (1) (1)You have already voted this
  10. Reagovat
    Soňa 22.4.2022 v 20:12
    0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    PPL mi mala doručiť už zaplatený tovar, na domácu adresu. Začiatkom týždňa mi prišlo emailom upozornenie, že nasledujúce dni mi zásielku doručia. Do konca týždňa nič neprišlo, tak som zásielku podľa čísla vyhľadala. Na moje veľké prekvapenie mi vraj bola zásielka doručená. Začala som pátrať ďalej. Telefón mi nedvíhali, tak som písala emaily. Najprv mi odpísali, že budú po zásielke pátrať . Potom mi napísali, že zásielku prebral nejaký pán. Tretíkrát mi napísali, že ju prebral na mojej adrese nejaký Ukrajinec! Na otázku, prečo ju nedoručili osobne mne – som žena, nie pán – a ani si nepýtali kód na doručenie, ktorým disponujem iba ja a prečo ma neupozornili, v ktorý deň mi idú zásielku doručiť, mi vôbec neodpovedali. Zatiaľ zásielku nemám, napísala som odosielateľovi, ďalej uvidíme.

    KLADY: neviem o nich
    ZÁPORY: zlá komunikácia so zákazníkom, stratený tovar
    (1) (0)You have already voted this
  11. Reagovat
    Pavel Barták 14.4.2022 v 12:46
    1.75
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    10

    Absolutní katastrofa a pohrdání zákazníkem. Zaplatil jsem si dodání do domu. Avízo o dodání, které slušné přepravní společnosti posílají alespoň jeden den předem, nebylo žádné. V den dodání přišla SMSka v době, kdy jsem byl 100km od domu, a řidič mne tedy nemohl zastihnout doma to natvrdo uložil do výdejny. Přestože jsem si zaplatil dodání do domu. V mailu zásilky tvrdí, že je možné přesměrovat dodání na adresu, při pokusu o to se ukázalo, že to nefunguje – nešlo to. V následovné komunikaci na zákaznické lince se slečna vysloveně drze a dost neurvale odmítla ovšem bavit. Ti lidé si vyberou peníze, neposkytují za ně elementární služby a potom se na všechno vykašlou. Tak tady už nikdy nic.

    ZÁPORY: Neurvalé jednání na zákaznické lince, naprosté pohrdání zákazníkem, neplnění zaplacených služeb. Nejhorší zkušenost, zlatá Česká pošta
    (1) (1)You have already voted this
  12. Reagovat
    Lukáš 12.4.2022 v 6:23
    2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Z jedné naší prodejny jsme si přesouvali zboží na druhou prodejnu. Zboží v kartonech, přelepené naší páskou. Po doručení na cílovou prodejnu, karton rozříznutý, přelepený PPL páskou a uvnitř samozřejmě chybí 3 nejdražší kousky. Celý den jsme dávali dohromady podklady k tomu, co tam bylo, všechno chtěli doložit, tak jsem jim to poslali. 5 minut na to nám volali, že to náhodou našli na depu. Bohužel moc dobře věděli, co dělají.

    (0) (0)You have already voted this
  13. Reagovat
    Daniela 9.4.2022 v 7:23

    Jiný parcelshop než jsem žádala

  14. Reagovat
    Vladimír 8.4.2022 v 13:45
    1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    Končím s PPL. Tohle je vrchol drzosti, neprofesionality a arogance. Řidič, který po minutě odjíždí a řekne, že ho to nezajímá at si klidne stezuji, nebo se mu vubec neda dovolat a automat rekne, ze ma po pracovni dobe. Na lince se ho ještě zastávají a omlouvaji ho. Po dvou dnech zásilka nedorucena a prisla jen SMS, že hude vrácena. Na lince pak jen řeknou to se stává a ještě vás nutí zavolat před 18tou hod. a přesměrovat zásilku. PPL už opravdu nikdy !!

    KLADY: Po posledních 2 zkušenostech nejsou žádné klady
    ZÁPORY: Arogantní komunikace na lince 225331500. To samé řidič, který je schopný říct, že ho to nezajímá a po 1 minutě odjíždí.
    (2) (1)You have already voted this
  15. Reagovat
    Dan 29.3.2022 v 13:55

    Naprostá neschopnost reagovat na změnu doručovací adresy. V online formuláři bylo vše správně vyplněné a odsouhlasené, přesto kurýr dovezl zásilku na původní místo. Po telefonu slíbil dovoz na nově zadanou adresu, ale vykašlal se na to a zasilky se zbavil na výdejním místě (bez možnosti zákazníka si výdejní místo zvolit!). Toto se opakovalo ve dvou případech.
    Potřetí kurýr odmítl před domem čekat, než sejdeme ze schodů!

  16. Reagovat
    Lukáš Rott 29.3.2022 v 11:00
    2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Nevím co se stalo v poslední době, ale z PPL se stala naprosto tragická společnost. Dvakrát po sobě během dvou týdnů mi měl být doručován balíček, dvakrát byl bez jakéhokoli upozornění uložen na místě, kam jsem se vzhledem k pracovní době mohl dostat až za několik dní. V jednom případě byla v zásilce rostlina.

    To je prostě vrchol, solidní společnost by alespoň dala vědět, že není možné doručit a dala na výběr kde má být zásilka uložena, nebo třeba nabídla jiný termín doručení.

    Jsem opravdu rozčarovaný a služby PPL jsem využil naposledy. I holubí pošta by byla spolehlivější.

    KLADY: Rychlost
    ZÁPORY: Naprosto tragická komunikace před/při doručení zásilky Uložení zásilek bez pokusu o doručení na náhodnou pobočku bez předchozí domluvy
    (1) (0)You have already voted this
  17. Reagovat
    Michálková 22.3.2022 v 12:24
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Chválím paní Karáskovou – Chomutov. Je velice vstřícná při změně dodání na jinou adresu.

    KLADY: Rychlost dodání balíku. Vstřícnost dovést na jinou adresu.
    (0) (1)You have already voted this
  18. Reagovat
    veronika 18.3.2022 v 19:32
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Dnes dne 18.3.2022 v 19:10
    Na ulic Laštůvkova mě byla doručena zásilka z lidlu
    A pan řidič byl příjemný, hodně milí, při odevzdání zásilky usměvaví, jsem spokojena že takoví se tam najdou

    KLADY: Příjemný, milí, usměvavý , příjemný v telefonu, i v tu pozdní dobu doručení měl optimismus v sobě
    ZÁPORY: Žádné nemám
    (0) (0)You have already voted this
  19. Reagovat
    Sibyla Tóthová 18.3.2022 v 10:35

    18.3.2022 v 10:16 mi volal Pán z PPL ohľadne doručenia balíku stým, že som nestihla dvihnúť telefón. O 10:17 som volala 4 krát späť kedy už pán nebol ochotný ani dvihnúť telefón. Prístup k zákazníkom doslova nulový. Posledný krát som využila tento spôsob doručenia balíku.

    • Reagovat
      Daniela 9.4.2022 v 7:17
      2.5
      Rychlost doručení
      100
      Jednání se zákazníkem
      0

      Dodano opět na jiný parcelshop než jsem žádala, opět musím odcházet z práce dřív, abych zásilku vybrala. Přitom mnou vybraný parcelshop je jen o pár metrů dále v té samé ulici. (Vzdálenost rozdíl 1 min pěšky)

      ZÁPORY: Ačkoli je zadaná konkrétní adresa parcelshopu kde chci balík nechat abych ho mohla "po práci" vyzvednout, pokaždé si musím brát v práci volno, protože můj balík leží v jiném parcelshopu. Sice jen pár metrů dál ale otevírací doba se liší o 2 hodiny, co je důvod proč si volím konkrétní parcelshop. Dokonce jsem u firmy Happy PET přímo v objednávce vybrala parcelshop "Moře Lega v Plzni- otevřeno do 19h + sobota" přesto balík už zase skončil v parcelshopu o pár metrů dál, kde mají otevřeno pouze do 17h/v pátek do 16h. To je něco co nepochopím. A bohužel slyším to ze všech stran. Dělejte s tím něco, přeci musí existovat nějaký jiný logistický systém a nebo tuto službu nenabízejte a vozte všechno na poštu. Tam mají otevřeno do večera. Je to škoda a zklamání. (Text si zkopírují, kdybych ho musela použít znovu)
      (2) (0)You have already voted this
  20. Reagovat
    Jan 17.3.2022 v 15:30

    Tak to je tragedie… Brno – PPL uz nikdy!

1 2 3 15

    Budeme rádi za váš komentář. Pište prosím slušně a s přidanou hodnotou. Komentáře schvaluje správce.


Komentáře / diskuse / hodnocení

Celkové hodnocení

GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pro odstranění údajů nás kontaktujte na info@recenzer.cz