Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Dne 15. 7. 2025 jsem si zaplatila doručení domů přes PPL. Šlo o zásilku s notebookem pro moji maminku, která je na vozíku. Když mi kurýr volal, požádala jsem ho, aby zásilku donesl nahoru, protože maminka se sama hůř pohybuje. Upozornila jsem ho na to přímo během hovoru.
Přesto do zvonku mamince řekl, ať jde dolů. Nakonec sama dojela výtahem dolů na vozíku. Kurýr jí zásilku jen položil na nohy, přiložil platební terminál, nechal ji zaplatit kartou a odešel. Kurýra bohužel neznám jménem.
Tento přístup mě velmi zklamal. Pokud si člověk zaplatí doručení až ke dveřím a výslovně upozorní na hendikep příjemce, očekává základní lidský přístup, nikoliv ignoraci. Tohle bylo necitlivé, neochotné a neprofesionální.
Nedoporučuji dopravce PPL, a to v žádném případě. Firma spadá pod německou poštu stejně jako vlaky Arriva pod němeké dráhy. Oboje je stejný bordel a šmejd. PPL přepravce se mi přihlásil sice již ráno, dne 11.7., tak znovu řidič cca 15 min před ohlášeným dojezdem. V čase ohlášeného dojezdu mezi 12-14 ohlášenou hodinou nedojel a to i když jsem vůz PPL celkem v této době třikrát viděl. Poprve vycouval do vedlejší ulice, co by se bál jet dál. Napodruhé projel ulicí kolem a posléze se vracel, tedy napotřetí, kdy jsem ho dokonce stopoval ale nezastavil. Večer došla SMS abych si zásilku vyzvedl v BOXu, kam se nedostanu, jelikož platím hotově a nikoli kartou.
Následující den jsem po důkladném rozboru jejich různých číselných kódů, asi neznají písmena, zjistil, že zásilka určená na domácí adresu v Semilech nyní leží kdesi na příkopě či v nějaké garáži obsahující od běžných potravin přes všechno možné a nemožné haraburdí, vč. prodeje plynových lahví, někde v RUMBURKU!!, kam si ji mám jít ze SEMIL tedy do RUMBURKU vyzvedout!!!! a navíc prý běží jakési poplatky za úschovnu!!! Takže jednání zástupce německé pošty v ČR, tedy PPL, je stejný bordel jako u zástupce německých drah DB Arriva. No jsou to Němci, tak co k tomu ještě dodat!!zkrátka „co je německé, tak to je hezké!!“ Skutečnost: pouze HRŮZA a DĚS!!!, který v žádném případě NEDOPORUČUJI!! Tedy čekám, že dorazí opět zítra, přičemž odmítám jakoukoli platbu za druhé dodání. Závěr tedy asi takový k přepravci PPL – DŮRAZNĚ, A V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDOPORUČUJI. Představuje-li si firma PPL v čele s p. Petrem Horákem, co gen.ředitelem firmy, tímto způsobem vybudovat v ČR kapitalismus – tak nevím. V PPL si prostě ze zákazníků „dělají prdel!“ – je to sice trochu tvrdší vyjádření, ale je to neodiskutovatelný fakt!!
Jak už zde psalo víc lidí, naprostá katastrofa! A to né jednou a ani dvakrát.
Zaplatila jsem si doručení na adresu, kde je vrátnice a v poznámce u objednávky jsem měla “prosím nechat na vrátnici. Děkuji”, jelikož mám schůzky s klienty, nemohu brát telefony. SMS zpráva o doručení mi přišla již na schůzku, a kurýr volal 30 minut na to. Ihned po schůzce volám na zmeškaný hovor, kdy mi kurýr řekl, “jooo tam už nejsem, ale až pojedu zpátky, hodím to na výdejnu o 9 baráků vedle, tak si tam skočte, naschle!!” Vyloženě se vysmál do telefonu i přesto, že jsem mu řekla, že to měl nechat na vrátnici, kdy to bylo v poznámce. Ihned na to jsem volala na zákaznickou linku, kdy mi paní řekla, že se pokusí zajistit aby mi to kurýr nechal na té vrátnici jak pojede k tomu výdejnímu místu, a že mi ještě zavolá. Po 4 hodinách, když už jsem obdržela sms že je balík uložený na výdejním místě mi znovu volá paní, tak ho máte na tom výdejním místě, kurýr už kolem vaší adresy nejel😂😂😂😂😂, až na to že je téměř bez šance aby nejel kolem té adresy, když jel kolem výdejny. Vyloženě to dělají naschvál, dělají z lidí blbce, a ještě si za to účtují peníze na víc. To jsem si to tam rovnou mohla poslat levněji. Jiné společnosti nikdy nemají problém a vždy na vrátnici balíky nechají, jediný PPL to stále dokola nezvládá. Každopádně příště už nikdy neobjednávám, a prodávající kteří s vámi spolupracují by měly spolupráce ukončit, jelikož výsledek je akorát ten, že zákazník je naštvaný. Negativní recenze nepíšu, bohužel tady to jinak už ani nejde.
PPL? Proboha jen to ne! Nejhorší přepravce, který se vědomě podílí na podvodných zásilkách a okrádá zákazníky! Komunikace nulová, s odkazem na neexistující údaje, které chrání, čímž poskytují ochranu podvodníkům! Chcete poslat drogy? Zbraně? Šířit dětskou pornografii? Zvolte PPL! Chrání odesílatele a adresa odesílatele nebude nikde figurovat, aby nebylo možné Vás dohledat! Chcete si stěžovat? Nenamáhejte se! Nikde není uveden žádný adekvátní kontakt pro Vaši stížnost. Co na tom, že okrádají koncového zákazníka! Jde jim o zisk! Nic horšího jsem nezažil! Nikdy více! Vladimír J.
Oznámení ve čtvrtek v 0:30, že možná budou doručovat zásilku následující den. Ve čtvrtek v 9:29 smska, že mi vezou balík dnes mezi 12 – 14 hodinou. Telefon na řidiče chybný, zvedl to kolega z jiného vozu. Samozřejmě nezastižena, voláno ve chvíli, kdy jsem telefon nemohla zvednout (jsem lektorka, měla jsem online výuku), ani nevím, jestli to vůbec volala PPL nebo nějaký „obtěžující“. 21kg balík dán na výdejní místo. Podána stížnost a žádost o novou rozvážku v domluvený den. Nepřicházela reakce, tak jsem volala na zákaznickou linku, kde sice mluvil člověk, ale jako robot. Rozváží se jednou, buď si balík vyzvednu nebo ho pošlou zpět na eshop. Přítel tedy přijel z druhé strany Brna, aby mi balík dovezl. V úterý písemná reakce, že vidí v systému, že jsem to vyřešila. – Takto si představuji pohrdání zákazníkem. Nepoužitelné.
Otřesné služby, nulová zákaznická orientace. Vůbec je nezajímá, jakou kvalitu služeb poskytují a zda jsou zákazníci spokojeni. Je úplně jedno kolik doručovacích míst mají, když vás vytočí při doručení. Na telefon dopravce z sms se nedovoláte. Mě dodali zásilku k vyzvednutí do Parcelshopu těsně před jeho zavíračkou, kdy následující den začínala jejich dovolená a 10 dnů mají zavřeno (a PPL to samo na svém webu mělo uvedené). Na můj požadavek doručit to jinak nikdo nereagoval, takže jsem teď v p…. Nikdy více s PPL.
u PPL jsem klady dosud nezaznamenal- po negativních zkušenostech dávám přednost Balíkovně a Zásilkovně. Klamou odesilatele o promptním doručení(viz. dole Stav zásilky), zatímco já-adresát nemám ani avízo a po vyžádání si č. zásilky zjistím: Stav vaší zásilky 81064228995, Zásilka v přepravě, 25. 4. 2025 Je nám líto, zásilku se nám nepodařilo doručit. Zásilku vám doručíme v nejbližším možném termínu.
Avízo žádné, PIN neznám.
Datum a čas Stav zásilky
23. 4. 2025 11:36 Čekáme na přijetí zásilky do přepravy
23. 4. 2025 14:12 Zásilku jsme převzali od odesílatele
23. 4. 2025 17:37 Zásilka je v přepravě
24. 4. 2025 6:16 Zásilka je v přepravě
24. 4. 2025 7:47 Zásilka se dnes doručuje
24. 4. 2025 12:28 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce
25. 4. 2025 7:44 Zásilka se dnes doručuje
25. 4. 2025 12:32 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce
Negativní zkušenost s PPL
Zásilka měla být doručena už před 3 dny, ale stále nic nepřišlo. Od PPL žádná konkrétní informace, pouze nicneříkající „doručuje se“. Po kontaktování operátora jsem se dozvěděl, že mají technické potíže s výdejním boxem. Chtěl jsem zásilku přeposlat do jiného boxu – prý to nelze. Žádná snaha o řešení, nulová komunikace. Podle známých problém trvá už více než týden. PPL o tom ví, ale nekoná. Nedoporučuji, velmi špatná zkušenost.
Nejhorší dopravce v ČR
Dobrý den,
zkušenost se společností je velmi negativní.
– 8,46 hod. SMS, že bude doručena zásilka v době 11-13 hod.
– 8,54 e-mail, že se doručení nezdařilo
– 13,04 – e-mail, že je zásilka uložena ve výdejním místě PPL
Telefon na řidiče ve zprávách uveden nebyl, mě telefonicky nikdo nekontaktoval a 30 kg vážící balík jsem si musela vyzvednout na výdejním místě. Již nikdy více:-(
–