Sledování zásilek

Pojďme si představit celý průběh doručování a sledování zásilek (Track and Trace). Každá zásilka, která projde systémem dopravce získá unikátní kód. Sledovací kód vzniká při vytvoření etikety, která je nalepena na zásilce. Většina e-shopů a firem vám sledovací číslo (Tracking number) pošle e-mailem po zpracování objednávky. Případně jej najdete online v zákaznickém účtu dopravce nebo pomocí aplikace.

Jakmile dopravce převezme zásilku od odesílatele (e-shopu, firmy) a naskenuje ji na prvním depu, tak v ten moment vzniká první stav přepravy. Další stavy zásilka nabývá v průběhu celého doručování např. přepravována na depo, připravena k vyzvednutí na výdejním místě vrací se zpět k odesílateli až po převzetí adresátem.

Sledování zásilek dopravců

zpět k obsahu ↑

Sledování zásilek ze zahraničí

Zásilku lze sledovat i ze zahraničí. Funguje to podobným způsobem jako u vnitrostátní přepravy. Rozdíl je v tom, že zásilku doručuje více dopravců. Uveďme si to na příkladu zásilky z Číny (Aliexpress). Obchodník předá zásilku lokálnímu dopravci, který ji odešle do Evropy. V Evropě ji převezme smluvený dopravce např. Česká pošta. Ta už ji doručí na adresu přímo zákazníkovi. Mezinárodní sledování zásilek lze dohledat také podle Tracking number online nebo v aplikaci.

      Budeme rádi za váš komentář. Pište prosím slušně a s přidanou hodnotou. Komentáře schvaluje správce.


    Komentáře / diskuse / hodnocení

    GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pro odstranění údajů nás kontaktujte na info@recenzer.cz