DHL je německá dopravní společnost, která se zabývá mezinárodní poštovní, spěšnou, kurýrní, logistickou a finanční službou. V současné době jejich služby využívá čím dál tím víc zákazníků pro komerční i nekomerční záležitosti. DHL se na českém trhu stalo spolehlivou alternativou k České poště. Jelikož operuje celosvětově, zákazníci se na ně často obrací i se zásilkami do zahraničí.
Představení dopravce
Přepravní služba DHL Express vznikla ve Spojených státech v roce 1969. DHL je akronym, který vznikl z počátečních písmen příjmení zakladatelů – Dalsey, Hillblom a Lynn.
Společnost se původně zaměřovala na oblast Spojených států a Havaje. Na konci devadesátých let ale začala akcie společnosti skupovat Deutsche Post World Net, která nakonec skoupila jejich většinu a DHL v současnosti vlastní. Pod DHL od roku 2006 patří i přepravní společnost PPL.
zpět k obsahu ↑Přehled služeb
DHL zajišťuje nákladní silniční přepravu, nákladní železniční přepravu, vnitrostátní paletovou přepravu, balíkové a listovní služby. Zákazníci se na společnost mohou obrátit i kvůli celnímu řízení a službám s ním spojeným – DHL vás v tomto může za poplatek zastoupit a vy se nebudete muset o nic starat.
Poskytuje také poradenské služby týkající se nejen celního řízení. Společnost nabízí různé balíčky pojištění ať už jde o důležité listovní nebo velké mezinárodní zásilky. Běžné objednávky doručí DHL až k vám domů, nebo si je můžete vyzvednout na ParcelShopech, které najdete po celé republice.
zpět k obsahu ↑Sledování zásilek
Pokud vám není lhostejné, kudy vaše zásilka putuje a chcete mít o všem přehled, můžete využít online sledování. Tracking zásilek je jednoduchý, stačí vám k němu jen referenční číslo a status zásilky můžete kdykoliv zkontrolovat.
Pro ještě komfortnější sledování zásilek doporučujeme stáhnout aplikaci DHL Express Mobile. Obchodníkům a podnikatelům, kteří chtějí DHL svěřit přepravu obchodních zásilek, se vyplatí využít službu eCommerce, která se vztahuje na mezinárodní i domácí komerční přepravu.
zpět k obsahu ↑Zajímavé odkazy
- Zákaznické portály
- Kde nalézt pobočky DHL
- Často kladené dotazy
- Nástroje pro expresní sledování pro všechny potřeby
- Zasilatelské poradenství od odborníků v oblasti expresního doručování
- Objednat obalové materiály od DHL
- Přihlásit se do MyDHL+
- Přepravní podmínky: přeprava společností DHL Express
Kontakty
- Zákaznický servis
- Telefon: +420 220 300 111
- E-mail: infolinka@dhl.com
- Sídlo společnosti: DHL Express (Czech Republic) s.r.o. Nádražní 2967/93, 702 00 Ostrava
Asi nejdražší a zároveň nejhorší mezinárodní doručovací služba. Rozhodně nedoporučuju objednávat nic ze zemí mimo EU od obchodníků, kteří využívají DHL.
Ještě než zásilku vůbec doručí do cílové země, předem předpokládají, že bude zadržena k celnímu řízení. Mailem vám přijde upozornění, že je třeba vyplnit formulář ke zmocnění DHL k zastupování v celním řízení. Cena min. 484 Kč (počítaná jako procento z ceny zásilky vč. cla a daně).
Ve formuláři se píše, že je navíc zpoplatněno uložení na celním skladě (počínaje 4. dnem). Pokud ale nevyplníte formulář nejpozději v den příjezdu na místní sklad, okamžitě zásilku otočí a označí ke vrácení odesílateli, čili nikde ji vlastně asi neskladují.
V den doručení se vám pokusí zavolat, pokud nečekáte zrovna na DHL jako na spasení a telefon okamžitě nezvednete, tak pokud voláte zpět, nedovoláte se řidiči, ale na infolinku a robota. Dozvíte se, že zásilku se nepodařilo doručit, žádné další info proč a co dál, musíte se proklikat na operátora.
Ve sledovací aplikaci pak máte v sekci “další krok” jen informaci, že čekají na dokumentaci od odesílatele. Říkáte si, ok, musím počkat, až získají nějaké papíry od odesílatele kvůli clení. Není tomu tak. Musíte vyplnit formulář a buď si celní řízení zajistit sami nebo zmocnit DHL za zmíněnou sumu. Čili nečeká se na info od odesílatele, jak tvrdí aplikace.
Kontakt s operátorkou naprostá katastrofa. Arogantní jednání, místo uklidnění a nabídnutí řešení nejprve obviňování a recitace data, kdy mi přišla avizace, že možná proběhne celní řízení (před 7 dny, kdy zásilka teprve vyrážela z UK, čili ještě ani nebylo jisté, že dorazí a už máte vyplňovat zplnomocnění k celnímu řízení). Navíc lži. Tvrzení, že každá zásilka z UK podléhá celnímu řízení, není pravda. Možná u DHL, ale ve skutečnosti zastavují tak každou 100. zásilku. Logicky. Náklady státu na celní řízení jsou u většiny zásilek vyšší, než je jejich hodnota a rozhodně vyšší, než slo a daň, kterou by řízením stát získal. Navíc mám zkušenost, že jiná zásilka, u které mi taky přišla avizace o celním řízení, normálně přišla a nic se clít nemuselo. Celé to páchne preventivním pokusem DHL napakovat se na poplatku za zplnomocnění na lidech, kteří s tím nemají zkušenost. Takové milé predátorské chování glorifikovaných pošťáků.
U žádné jiné doručovací služby jsem nezažil, že by se balík den po nedoručení posílal zpět odesílateli. Konkurence vám dá možnost vyzvednout si balík na pobočce později, lépe komunikuje a nejedná arogantně. I ta proklínaná Česká pošta je lepší než toto.
Pokud máte možnost, volte pro zásilky ze zahraničí UPS.
Strašná doručovania služba! Viackrát som objednávala cez internet s doručením od DHL (častokrát nie je iná možnosť) a ešte som asi nebola spokojná. Asi 3x sa mi stalo že mi nikto nevolal, ani ma predom nikto nekontaktoval, len prišiel mail o nezastihnutí. Keď som kuriéra raz dobehla na ulici pri ďalšom dome arogantne sa na mňa oboril že on v ČR nie je povinný telefonovať na slovenské tel.č. (o tom sa nikde nepíše!). Ďalší krát sa mi stalo že zásielka nebola doručená lebo v objednávke vraj nebolo zadané tel.č. Keď balík konečne prišiel telefón bol napísaný cez celú krabicu na faktúre od odosielateľa! Čerešnička na torte je už len to, že ak si dáte balík na dobierku, kuriér nikdy nemá vydať. Niekoľkokrát sme mu nechali dýško s tým že nabudúce nám to vráti. Keď už sme na to naposledy nemali nervy, povedali sme mu že presne nemáme, nech si tých pár korún dopočíta z tých predošlých razov. Záver: KATASTROFA! Najsutnejsie je, že mnohé zahraničné eshopy túto spoločnosť ponúkajú ako jedinú možnosť…
DHL očekává že zákazník sedí doma a čeká na zásilku. Jejich zásilky jsou přece to nejdůležitější na světě, a když už si přes ně necháte něco doručit tak si samozřejmě vezmete měsíc dovolenou.
Naprosto nevhodná služba pro doručování do domácností, jsou zvyklí pracovat jen s firmami kde je vždy někdo celou pracovní dobu. Pokud si dáte jakoukoliv podmínku nebo poznámku k doručení bude ignorována.
Byl mi napsán email v pátek, že dopravce vyzvedl moji objednávku a v den doruceni mě budou kontaktovat a upřesni čas doručení. V pondělí ráno jsem jel do práce a čekal jsem na SMS nebo telefonát.
Neměl bych problém se na určité časove rozmezí dostavit domu k vyzvednutí. Ovšem kolem 11 h. dopoledne mi volal řidič s tím že za 10 minut bude na mé adrese. Nikdo nebyl doma a já sem neměl šanci za dostat domů do 10 minut.
Když jsem se ho ptal jestli pojede ještě okolo nebo pojede znovu zítra, odpověděl mi že tentýž den určitě ne, což pochopím, ale že mi řekne že zítra tam on nepojede a neví kdy mi zas objednávku někdo poveze, sem nečekal.. Naštěstí měl náhodou dalšího zákazníka mého souseda, s kterým jsem se přes jeho telefon domluvil aby mi to tedy přebral a zaplatil..
Příště už si u této společnosti žádný balík neobjednam.
Nejhorší dopravce.Minule mi nechali válet balík před domem,aniž by mi ho předali…měl cenu cca 3000Kč.Dnes arogantní chování řidiče.Fakt hrůza.Již nikdy více.
DHL hrůza. špatné jednání a poplatky navíc, Pozor na VOP a vše co v aplikace nakliklnete… Pokud plánujete dopravu podporujte Zásilkovnu je česká a nedáváte peníze cizýmu Hodingu
Objednala jsem si ve čtvrtek večer balík. Předpokládané doručení bylo v pondělí, tak jsem si kvůli tomu vzala homeoffice, abych byla doma. Bohužel dopravce nijak zvlášť nekomunikuje a i přesto, že je zřejmé, že balík v daný den nedoručí, tak datum a čas nezmění. Ve chvíli, kdy chci změnit místo doručení, tak tato možnost ani neexistuje, jelikož to bylo předáno smluvnímu partnerovi a mohu se odkázat pouze na zákaznický servis, což je mi v 10 večer k ničemu, když zároveň vstávám v 5 ráno a odjíždím. DHL nedoporučuji a jsem zklamaná, jelikož dříve jsem s touto společností neměla žádný problém.
Po přečtení recenzí jsem se upřímně dost obávala, ale musím uznat, že zbytečně. Zásilka byla vzhledem k povánočnímu shonu sice doručena o něco později, nicméně jinak nemám co vytknout. Ráno v den doručení jsem byla telefonicky informována o časovém intervalu, který byl dodržen. Zboží bylo zabaleno do 3 balíků o celkové hmotnosti 70kg. Vzhledem k pokročilému stádiu těhotenství jsem pana řidiče poprosila, zda by mi mohl s balíky pomoci alespoň ke vchodu. Bez sebemenších námitek mi vše vynosil až do výtahu, za což jsem mu moc vděčná. Celkově hodnotím služby DHL kladně.
Nejhorší společnost na doručování.
Tato přepravní společnost je katastrofální!!!
Po 14 dnech, co jsme objednali zboží v Německu jsem kontaktovala prodejce, abych zjistila, kde je zaplacená zásilka.
Obdržela jsem trasovací plán, podle kterého jsem zjistila, že zásilka byla v CR 3 dny po objednání tj. 9.12. a že je již od 20.12. zpět v Německu?
Cože?
Nikdo ze společnosti nám nevolal, neposlel email, nezvonil ani na zvonek! Leží to kdesi na Depu a ty se máš jako p*****.
Ale penízky to ano!
Plna shoda s negativnim hodnocenim Kamily, michaely i Josefa. Katastrofa!
V žádném případě nikomu nedoporučuji využití služeb této zpropadené společnosti! Stejně jako Německá DHL je ta Česká naprosto otřesná. Nekomunikují, nedají předem vědět o doručované zásilce a ani se neobtěžují zvonit. Nakonec mají tu drzost a ve sledování zásilek naleznete, že se zásilku nepodařilo doručit. Jako třešnička na dortu je nechutně dlouhá doručovací lhůta, mnohdy v řádu tří týdnů.
Nejhorší dopravní společnost!
Zkušenost ze včera,za mě už nikdy .Nikdo mi neposlal SMS ani email ze mi bude doručovat balík.A když mi pan volal že mi veze balík ze je pod barákem tak mi řekl ať jdu rychle ze toho má hodně,ovšem to mě ale nezajímá!Já si službu platím a nevím proč bych se měla honit a ještě když je mi to řečeno takhle .Nás zákazník,nás pan !! Měli by jste se toto pravidlo naučit,a zaměstnat lidi kteří jsou ochotni .
Hlavní problém, který tu již byl zmíněn je, že dopravce většinou nekomunikuje s příjemcem zásilky… Takže u nás žádný e-mail, žádná SMS, žádný telefon o dodání. Po urgenci a dohledávání nedoručené zásilky přepravce, potažmo řidič tvrdí, že balík byl doručen. Nějaký podpis, evidentně nesedí ani s jménem příjemce. Převzít jsme to nemohli, byli jsme v práci. Stalo se to někomu? Že řidič lhal? Objednávali jsme prostřednictvím Heuréka, tak doufám v nějaké řešení z jejich strany… Šlo o balík 12 kg, který se nepropadne do země. A samozřejmě byl zaplacený předem, 4000 Kč. Nejhorší přepravce!!!
Nedoruceni ve sjednané lhůtě.
Hrůza
Nespokojenost
Špatná organizace vedení.
Také nemohu společnost DHL doporučit. Objednali jsme si sušičku, připlatila jsem za výnos do patra. První den mi dopravce volal, že cca za 2 hodiny mi přiveze zásilku a že je tam doplatek 290 Kč, jestli mám peníze přesně v hotovosti, že nemá na vrácení. Měla jsem vše připravené a pro jistotu jsem připomněla, že je to i s výnosem. Řekl, že o ničem neví. Tak jsem mu připomněla, že těch 290 Kč je za ten výnos. A on, že to ale sám nevynese a že mu s balíkem musím pomoct. Upozornila jsem ho na to, že když jsem výnos objednávala, tak jsem jasně řekla, že jsem těhotná a nic nosit nemůžu a paní na lince, řekla, že je to v pořádku a že mají rudl a stačí, když budou mít volnou cestu a všude dost široké dveře a tím, že moje přiměřená pomoc příjemce při výnosu, která je u dopravce DHL uvedena, končí. Řidič, tedy řekl, že sušičku doveze o den později a vezme si rudl. Druhý den řidič volal, že doveze sušičku. Opět jsem pro jistotu řekla, že je to tedy s tím výnosem. Na to mi bylo oznámeno, že je vyžadována pomoc příjemce při výnosu a že bude někoho potřebovat, kdo mu s tím pomůže aspoň to sundat z auta (nevím, jak tedy zásilku sundávají z auta, když člověk nemá objednaný výnos) a že jinak mi sušičku nemůže doručit. Manžel si tedy narychlo musel vzít neplacené volno z práce. Řidič přijel, dovezl sušičku, ale rudl neměl. Přijel s nějakou slečnou, sušičku dal z korby dolů a díval se manžela, že jako ať si s tím poradí. Manžel se ho tedy zeptal, jestli si to má za ty tři stovky vynést sám. No nakonec to tedy musel manžel vynést s řidičem, takže nevím, jak by to řidič dělal, kdyby manžel nepřijel. Takže opravdu objednávat výnos u této společnosti je zbytečné a jejich jednání velice neprofesionální.
Jednoduše katastrofa. Objednali jsme a zaplatili pračku, kterou prodejce předal a momentálně je už 14 dnů někde na cestách. Termín doručení neznámý…..
Hrůza, já už mám 5 dní na depu. Doručili vám to nakonec?
Budeme rádi za váš komentář. Pište prosím slušně a s přidanou hodnotou. Komentáře schvaluje správce.
GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pro odstranění údajů nás kontaktujte na info@recenzer.cz