FIFO

Pokud jde o FIFO, je to opět zkratka, kterou v praxi nenajdete přeloženou, ale ne každý zná její český význam. Jedná se o první písmena slov First In First Out, tedy přeloženo do češtiny První dovnitř, První ven.

V běžném provozu se využívá zejména ve skladech čerstvých potravin, ale i v jiných provozech, kde se pracuje s rychle se kazícím zbožím, které je potřeba neustále expedovat pryč a zbavovat se tak nejstarších zásob, aby udělaly místo novým.

Metoda FIFO je v podstatě absolutně jednoduchá a značně univerzální forma řízení čí spíše způsob organizování a manipulace s materiálem, daty a dalšími položkami. Jsou zde jasně nastaveny priority a stanoveno přesné pořadí, v jakém budou jednotlivé položky obsluhovány. Tedy v jakém pořadí byly do systému vloženy.

Jak se vlastně FIFO používá?

Opět je dobré zmínit, že nejvíce se FIFO používá v rámci logistiky a dopravy, skladového hospodářství, výrobní logistice, ale rovněž při programování či během řízení požadavků. Když se chvilku podíváme do praktického využití, pak například v logistice a dopravě se v rámci metody FIFO vyskladní ten materiál, který je nejstaršího data.

V programování je metoda nazývána jako Fronta a jedná se o abstraktní datový typ. Oproti tomu v operačních systémech označuje FIFO meziprocesovou komunikaci. Využívá se rovněž při oceňování zásob. V praxi je práce s FIFO maximálně jednoduchá, protože se stačí řídit příslušnými doklady o příjmu zboží do systému, respektive na sklad.

Oproti metodě FEFO neřeší datum expirace, trvanlivost ani nic podobného. Drží se striktně data přijetí na sklad a zapsání do systému dané společnosti.

Příklad

Pokud tedy bylo naskladněno určité zboží 10. prosince, ale jiné zboží stejného druhu bylo přijato do systému už 5. prosince, pak půjde první na řadu pro expedici to, které dorazilo 5. prosince. Přesně tak funguje metoda FIFO.

Nepřehlédněte i tyto články:


Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?

5/5 (40 hodnocení)
​​

Odborná redakce

Odborná redakce

Každý den se zabýváme shromažďováním velkého množství informací o produktech, službách, ale i obchodech a mnoha dalších. Všechny tyto informace podrobně studujeme a následně z nich zpracováváme recenze a nákupní manuály, jejichž úkolem je pomoci zákazníkovi s výběrem. Naší snahou je doporučit co nejvhodnější produkt, o kterém jsme si jisti, že vám bude ve všech směrech vyhovovat a co nejdéle sloužit. To je cílem celého týmu Recenzer. Více o nás.

Budeme rádi, když napíšete komentář s vaší zkušeností.

Přidat komentář

Recenzer.cz
Logo