Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

798 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. NAPSAL JSEM KOMENTÁŘ O SVÝCH ŠPATNÝCH ZKUŠENOSTECH ,JAK POŠTA FUNGUJE ,JAK SE ZACHÁZÍ S BALÍKY , PROČ NEDOSTANETE V PŘÍPADĚ ŠKODY ANI KAČKU A TAKÉ PŘÁNÍ K VELIKONOCŮM KTERÉ PUTOVALO 12km TŘI TÝDNY.ZRUŠENÍ OTEVÍRACÍ DOBY V SOBOTU/ 2hod./

    BOHUŽEL KOMENTÁŘ NESCHVÁLEN A SMAZÁN.

  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta je banda k pohledání. Rozbitý obsah proražená krabice vyplněná kartonem a bublinkovou folií, pojištěný na 5000Kč. Nedostal jsem ani korunu, prý obal musí být pevný nejlépe z překližky a pod. Na dotaz proč mě na to neupozornili když jsem na balík dělal pojistku mlčení. Vhozený dopis do venkovní přístupné schránky na zábradlí od soudu jen do vlastních rukou a pokud ne ,tak nevhazovat do schránky napsáno na obálce písmeny jako kráva. Žádná doručenka ,prostě nic nezájem. Jebli to do schránky a vyřízeno. Kdyby lidi viděli jak se zachází s balíky ve vozech při dopravě k zákazníkovi ,tak by tomu nevěřili.
    Sklo? Křehké? Neházet? Nešlapat? Ráno se vyjíždí s porovnaným autem a za hodinu je to jen nepřehledná hromada něčeho. No a navíc jsou lidé kterým vyhovuje vybírat zásilku v sobotu ráno. Z důvodu vytíženosti přes týden nebo se vrací až v pátek večer domů. Dřív byla pošta otevřená na dvě hodinky v sobotu ,dnes už mají v sobotu zavřeno a zákazník se může posrat, já jsem to třeba ani nevěděl. V pondělí mám jet do Liberce ,ale můžu tak akorát na poštu ,protože bez kladek řemenu alternátoru, které mi leží od pátku na poště, to asi nejde. Bohužel otvírací dobu zrušili. asi z přepracovanosti. Nevědomost neomlouvá. Vzhledem ke špatným zkušenostem s poštou jsem začal posílat přes PPL a jiné služby a bez problémů . Jednou jsem to porušil a opět dobrá zkušenost. Za mě poštu zrušit a nechat jen přepravní společnosti. PERLIČKA NA KONEC: přání k Velikonocům putovalo ze vzdálenosti 12km tři týdny. Tak asi tak.

    Klady: ŽÁDNÉ
    Zápory: VŠE
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 2.5
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    100

    Cena balíku z Německa byla 6,5 Euro. Posílal jsem ho zpět a platil 350,- Kč. Tzn. dvojnásobek!!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Nejhorší pobočka je ve Starém Hradišti u Pardubic. Minimální otevírací doba, nepříjemná obsluha, stále něco nefunguje nebo to dlouho trvá, při zadání požadavku obsluha tápe jak to udělat. Když nám mají něco dodat doporučeně, tak se někteří-ne všichni neobtěžují zásilku předat a hodí doručenku do schránky. Jako firma máme spád pod tuto pobočku, která je i nejblíže, ale raději jedu do centra města kde není místo na zaparkování a je tam hromada lidí.

    • Už měsíc mi pošta doručuje dopis předpokládám že ho někde ztratili, hlavně že prodávají losy a kdejaký nesmysl darebáci

  5. Běžná praxe u nás je, že doručovatelka se neobtěžuje vhodit do schránky oznámení o uložení zásilky. Často se tak ani nedozvím, že jsem nějakou zásilku obdržela, že je uložená na poště a vrátí se odesílateli. Tentokrát je to zásilka ze zahraničí, kterou jsem proclívala před pár týdny, takže jsem dnes pátrala, kde je, a v Track and Trace zjistila, že už 9 dní leží na poště a za dalších pár dní by ji vrátili zpět na Nový Zéland. Dostat se k zásilkám doručovaným Českou poštou je jedna velká detektivka. Služby neustále zdražují a kvalitu zhoršují. Nejvíc mě vždy dorazí, když jsem doma, čekám zásilku, auto s paní doručovatelkou projede okolo a další den náhodou zjistím, že je zásilka uložená na poště. Nepokouší se ani zazvonit, natož vhodit lístek do schránky.

  6. Balíček z e-shopu Starkl nebyl doručen. Přestože přišel e-mail,SMS o hodině doručení a kontaktem na řidiče, na kontaktní telefon bylo pouze prozvoněno, zbytek dne doručovatel nedostupný, pouze hlasová zpráva o nedostupnosti řidiče. Pro balík jsme si museli dojet druhý den 15km do balíkovny na vlastní náklady, přestože bylo zaplacené doručení na adresu. Názor na Českou poštu- zlodějina!

  7. Již nikdy česká pošta.

  8. Tak to je hodne spatny clanek o spokojenosti zakazniku s postou, pani asi nezazila dorucovani baliku. Postu uz nepouzivame a radeji PPL nebo GLS. S kuryrem se da aspon domluvit a ne vzdy je prijemny,ale domluvime se. Doknonce znaji i zvonek a vi jak se pouziva narozdil od ceske posty. Nejhorsi rozvoce jestli si vubec muzou rikat rozvozci

  9. Česká Pošta: Koncentrát neschopnosti a demence. Moje vlastní zkušenost otřesná, jsou pomalí, neochotní a nekonečně nespolehliví. V práci dodavatele výslovně instruuji, aby použili přepravce, kde nehrozí, že se zásilka dostane do spárů České Pošty. A teď už to dělám i u osobních zásilek – Po posledním incidentu, kdy mi zásilku nesmyslně poslali zpět do místa odeslání (USA, čekala jsem na to několik týdnů) týden poté, co jsem se ještě písemně ujišťovala, že už je v ČR. Prý jo, jen se čeká na proclení. No, týden poté zásilka nesmyslně odeslána zpět. A to je poslední kapka, do píhele s Českou Poštou.

  10. Reply
    Mgr. Radek Rozsypal 4.1.2025 v 14:21

    Nejhorší dopravce ve středních Čechách a severním okraji Prahy! Je tam zaměstnána banda neseriózních lidí, kteří Vám nedoručí zásilku ve stanoveném a jimi avizovaném termínu!

1 2 3 75

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo