Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
PPL mi mělo doručit balík s domácím kinem. Zásilka byla odeslána pomocí DHL z Polska do ČR, což proběhlo v pořádku. Po přijetí na třídící centrum PPL v Hradci Králové se tato zásilka ihned ztratila. Několikrát jsem volal na podporu PPL, ale bezvýsledně s pocitem, že to tam nikoho nezajímá a jedná se asi o běžný PPL standart. Jediné co jsem se dozvěděl bylo, že se to ztratilo, jelikož došlo k odlepení štítku od DHL a že to je někde v centru v Hradci Králové, při dalším hovoru mi jiná operátorka řekla, že to bude jinde, ne v Hradci. Ani po několika dnech se zboží nenašlo a to ani po mých opětovných telefonátech na PPL podporu. Upozornil jsem na to, že pokud někdo otevře/rozlepí krabici se zbožím, tak jí mohou rovnou vrátil prodejci. Po dalším hovoru se mně podařilo narazit na první ochotnou operátorku na podpoře, která oproti těm předešlým nelhala a pomohla mi zakázku najít. Dostal jsem info, že balík se našel nakonec v třídícím centru v Hradci Králové. Zboží mi přivezli dva zaměstnanci PPL. Spolujezdec vyndal krabici, která byla celá poničená, potrhaná a přelepená páskou PPL Plzeň, rychle naskočil do auta a to zmizelo jak rychle to jen šlo. Neměl jsem ani šanci vznést dotaz na stav poničeného obalu zboží. Doma jsem zboží rozbalil a zjistil, že na zesilovači jsou v oblasti hlavního vypínače a USB portu otisky prstů, stejně tak na dálkovém ovládání. Tak mě tak napadá, jestli někdo ze zaměstnanců si prostě na pár dnů nevzal moje zboží domů vyzkoušet a pak ho vrátil s tím, že se konečně našlo. Dle stavu zakázky to tomu nasvědčuje a to i proto, že na krabici byl štítek DHL (nebyl tedy stržen, jak lhala operátorka PPL) Krabice byla přelepena páskou PPL Plzeň, což nechápu, jelikož do Plzně balík údajně dorazil ráno v den předání mně. Nevěřím, že by tu rozbalenou krabici nezalepili už v Hradci před odesláním do Plzně, stejně tak nevěřím, že v Hradci mají plzeňskou pásku PPL. Nebylo tedy nakonec moje zboží celou dobu v Plzni? Tedy v Plzni u někoho doma? Jinak totiž nechápu, proč byla krabice rozbalená když měla všechny potřebné štítky pro celou dopravu z PL až ke mně domů. Měla komplet identifikaci obsahu a kam má odejít. Jaký byl důvod rozbalit krabici a lézt do ní? Takový přístup si rozhodně nenechám pro sebe a upozorním na něj na všech dostupných recenzích na webu, atd. Dále tuto informaci předám i na DHL, jak pro ČR, tak i Global, aby měli ponětí s kým podepsali smlouvu na doručování jejich zakázek v rámci ČR. PPL u mě definitivně skončilo, důvěra v tuto společnost a její férovost je u mě na nule.
Po menších problémech ze strany odesilatele rychlé doručení.
Řidič byl moc ochotný, donesl těžký balík až k výtahu.
Naprosto otřesná dopravní služba, která není schopná žádné komunikace, telefonní číslo na ni nenajdete ani přes google, natož snad nedej bůh na jejich stránkách, a poslat si s nimi něco choulostivého, to se s tím rovnou rozlučte… Už 31. 7. mi bylo oznámeno, že se balík nepodařilo doručit na výdejní místo (?!?) a to bude změněno, a od té doby nulová komunikace, nedovoláte se, chat bot „vám nerozumí“ a psát e-mail, to vážně v takovém případě..?
Než použít znovu, to radši oželím zboží, pokud obchod nebude nabízet jiného dopravce, všichni nadávají na ČP, ale ti jsou proti nim zlatí, takové jednání se mi od nich ještě nedostalo…
Asi máme štěstí na řidiče. Jezdí k nám slušný a ochotný člověk, který nemá problém i s dodáním mimo uvedenou adresu.
Dobrý den,
vybrala jsem konkrétní pobočku pro jednu zásilku (3 balíky) kvůli otevírací době.
Z neznámých důvodů se řidič rozhodl nechat všechny balíky na různých pobočkách (není vybraných) a v různé dny.
Vzhledem k tomu, že jsem těhotná a k tomu musím si vzít v práci volno a běžet, abych si vyzvedla zásilku.
Na zákaznickou lince paní vůbec ne pomohla a snažila se vymyslet důvody a nakonec rozhovor ukončila s tím, že čeká na další klienty.
Možná bychom neměli přebírat spontánní iniciativu, ale řídit se rozhodnutím klientů?
Řidič dal informaci, že balík doveze mezi 10 – 12 hodinou. V 10,45 přišel mail, že jsem nebyla zastižena a tudíž je balík ve výdejním míste.
KDYBY NEBYL BALÍK ZAPLACEN PŘEDEM, NEVYZVEDLA BYCH HO.
Kdybych chtěla běhat po městě, určitě bych si vybrala JINÉ výdejní místo, než mi bylo vnuceno.
Já chtěla balík na přesnou adresu.
Škoda,že vůbec jde dát jedna hvězdička.
Člověk už prostě neví jestli si tahle společnost dělá srandu a nebo to myslí vážně.
Neochota,arogance,debilita apod. Dočkáte se opravdu všeho.
Když už se konečně po několika dnech dovolate na linku PPL a zjistíte,kde Váš balík je,tak je to stejně k ničemu. Tvrdí Vám,že nastaví opětovné doručení,protože kurýr balík z parcelshopu hned druhý den odvezl. Fajn,nejsem doma. Tak se domlouvame,že to rovnou hodí do shopu. Samozřejmě v pondělí telefonát od kurýra,že je před domem. Jako vážně?? Já říkala,že doma nebudu. Tak mi arogantně a uraženě tvrdí,že ho nezajímá s kým jsem se domlouvala. Že to byl někdo z dispečinku a ne kurýr. Tak ať si to zařídím jak chci. A zavěsil mi telefon. Nová SMS kde balík mám,mi nepřišla. Na emaily neodpovídají, telefon už nezvedaji.
Když to za mě řešil odesílatel,tak se samozřejmě hned bránili,že na jejich straně pochybení určitě nevzniklo. No nevím.. navíc kvůli zacházení kurýra s krabicí, mám natržený kočkolit. Ale nato už člověk nervy nemá.
A to ještě nevím,kde mám druhou zásilku,která byla zároveň s touhle.
Prosím.. jestli můžete, vyhněte se PPL obloukem!! Hlavně ve Znojmě. Radim dobře. Nekolikata zkušenost s nimi, vždy špatně!!
Dne 27.6.jsem si v Mar. Lázních převzal balík od milého a velmi ochotneho zaměstnance PPL.
Absolutně nejhorší dopravce ! Řidič nebere telefon, operátoři přesměrovávají zásilky kam se jim to hodí a v podstatě znemožňují vyzvednutí zásilek
Něco neskutecneho, co si řidič dovolí. Než paní 75 let sešla že 2.patra, tak ji před nosem ujel, ikdyz věděl, že běží pro balíček. Taková služba je na nic, toto chování je neomluvitelne. Škoda peněz za takovou službu. A telefon už nevzal. Arogantní chování řidiče.
Nikdy s PPL Hustopeče/Břeclav nebyl problém až do posledního doručení… Řidič měl balíček nechat za květináčem u dveří, místo toho si vzal kód pro doručení a balíček do auta…. Smutný je i přístup ze strany PPL, které byly doručeny i kamerové záznamy, kde je vše krásně vidět….. ovšem vedení si stojí za tím že balíček nechal tam kde měl… Tím to jsme s PPL skončili.. je to hnus, kolik lidí už takhle mohlo přijít o své balíčky…..