Heureka

Když v roce 2007 Heureka spatřila světlo světa, byl to jen malý Startup, který za ta léta narostl do obřích rozměrů. Patří k největším a nejpopulárnějším cenovým srovnávačům i nákupním rádcům v rámci celé Evropy.

Miliony uživatelů mohou díky Heuréce nakupovat rychle, jednoduše, jednoduše a s dokonalým přehledem o všem, co je pro ně důležité. Důležité je i to, že propojuje své uživatele s obchodními partnery, a zároveň umožňuje svým partnerům zohlednit svůj obchod, a to jak ty české, tak zahraniční.

Přejít na web

Historie Heureky

Heureka.cz byla založena 2. 10. 2007, přičemž k 7. 4. 2008 měl tento unikátní server 1 000 000 návštěv. Téhož roku, přesně 3. 10. 2008 došlo k aktivaci slovenské verze a to Heureka.sk. Rok 2009 se nesl ve znamení prvního Shop roku.

Tato soutěž se od té doby pořádá každý rok a snaží se vždy najít největší hvězdy mezi internetovými obchody. O výsledku rozhodují skuteční/reální zákazníci, kteří v obchodech nakupují a samozřejmě také odborná podpora. Vždy se hledá nejkvalitnější, nejpopulárnější a nejzajímavější obchod. V současnosti se vyhlašují čtyři kategorie – Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky a od roku 2021 také Cena Udržitelného e-shopu.

První 1 000 000 produktů slavila Heureka 15. července 2010, zatímco v září stejného roku se rozšířil její tým až na 10 lidí. V druhém pololetí roku 2010 se společnost přestěhovala do Eurocentra. Jak už jsem zmínila na začátku, tento Startup je nezastavitelný, takže se dalo očekávat, že se Heureka vytasí se svou první mobilní aplikací, která usnadní používání jejích služeb, a tak se také 2. 10. 2011 stalo.

Rok 2012 přinesl hned 3. května spuštění košíku, pak byl 1. 9. první Shop Roku meeting, o měsíc později a to konkrétně 1. října, se Heureka rozšířila do pražských kanceláří a v době od 27. do 28. 11. došlo na úplně první den dopravy zdarma. Každý rok byl stále lepší, což platí i o 2013, kdy 1. 3. byla první RoadShow v Jablonci nad Nisou, poté došlo 1. května k fúzi s Allegro Group, která se stala novým provozovatelem tohoto portálu, a nakonec 20. 11. Heuréka vyhrála zcela poprvé Křišťálovou lupu, a to v kategorii internetové obchodování, což bylo pro takový Startup velkou událostí.

V dubnu 2014 se stala součástí společnosti Naspers OCS Czech republic, zatímco v květnu se může Heuréka pochlubit tím, že obrat Košíku překročil 1 miliardu korun, co je opravdu skvělá suma. V září dosáhl počet položek v katalogu 10 milionů. Mezi dny 18. – 19. 11. byla úplně poprvé doprava zdarma také na Slovensku. Květen 2015 byl dalším důležitým údajem, protože tehdy prošla Košíkem Heuréky objednávka s pořadovým číslem 1 000 000. V únoru 2016 byl poprvé spuštěn projekt Certifikace, květen pak znamenal vstup Rockaway do Heureky.

Celkem 20 milionů položek v katalogu bylo dosaženo již v dubnu 2017 a 2. října pak slavil náš Startup desáté narozeniny od svého spuštění. Březen 2018 se nesl v duchu vstupu Heuréky do segmentu Auta.

Jaké služby mohou uživatele u Heureky využít?

  1. Porovnání cen u všech produktů, které se v katalogu nachází.
  2. Možnost vyhledávání a porovnávání mnoha zásadních parametrů u každého jednotlivého produktu.
  3. Funguje jako nákupní rádce a zároveň poskytuje tzv. inspirační stránky.
  4. Zprostředkovává hodnocení e-shopu pomocí služby Ověřeno zákazníky.
  5. Zajišťuje pravidelné recenze produktů.
  6. Nabízí garanci pro vrácení peněz u těch internetových obchodů, které jsou zapojeny do Heureka Košík.
  7. Neustále sleduje aktuální slevy i novinky, které se objevují na trhu.

Co je Ověřeno zákazníky?

Jistě jste už narazili na internetový obchod, kde se objevil kulatý znak s pěti hvězdičkami a nápisem OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY – Heureka. Je to jeden ze způsobů, jak se dá poznat kvalitní e-shop, kde si můžete nakoupit.

V podstatě jakýkoliv obchod, který se na Heurece nachází, si může takové hodnocení „pořídit“ a to díky svým zákazníkům. Jakmile totiž nakoupíte, přijde vám dotazník, jehož prostřednictvím se vyjádříte, jak se vám nákup zamlouval, co se vám líbilo, nebo naopak co vám vadilo a podobně.

Ve chvíli, kdy získá obchodník dostatek pozitivních hodnocení, získá obchod certifikát Ověřeno zákazníky. Je však dobré zmínit, že tento certifikát neplatí věčně. Jakmile se totiž objeví několik nespokojených zákazníků, může o něj obchod přijít ještě rychleji, než jej získal. Jedině tak je možné zajistit, aby byl obchod skutečně korektní a poskytoval ty nejlepší služby. Získat je možné Modrý certifikát Ověřeno zákazníky nebo Zlatý certifikát Ověřeno zákazníky.

Jak takový certifikát usnadní zákazníkovi nakupování?

Když si zvolíte internetový obchod, kterému se podařilo získat certifikát Ověřeno zákazníky, máte jistotu, že objednávka proběhne bez problémů. Následně pak po dokončení nákupu jen vyplníte obdržený dotazník, kde ohodnotíte e-shop a poskytnete tak dalším uživatelům a potencionálním zákazníkům obchodu užitečné informace, které jim pomohou s rozhodnutím, zda tu nakoupit či ne.

Na co se zákazníci nejčastěji ptají?

  • Kdy dorazí dotazník?
    • Vždy 6 dnů od chvíle, kdy byla uskutečněna objednávka. Ovšem v případě, že například zboží není skladem, může e-shop lhůtu pro odeslání dotazníku prodloužit podle potřeby a doby naskladnění.
  • Dostanu dotazník po jakémkoliv nákupu?
    • Není to pravidlem, protože součástí Heureky jsou i takové internetové obchody, které si hodnocení vůbec nepřejí. Dotazník dorazí jen tehdy, pokud má daný e-shop aktivovánu službu Ověřeno zákazníky, jinak nikoliv.
  • Dotazník dorazil dříve než objednané zboží, co s tím?
    • Jednoduše si nechte dotazník v mailu a vyplníte jej až ve chvíli, kdy vám objednávka dorazí. Jeho platnost rozhodně neskončí.
  • Bude mé hodnocení vidět veřejně?
    • Pokud dotazník vyplníte celý, včetně kolonky Pro a Proti, spolu s kolonkou Shrnutí, uvidí ostatní vaši recenzi detailně u daného e-shopu přímo na Heurece.
  • Jak se dá poznat, že je recenze od reálného zákazníka a není smyšlená?
    • Všechny příspěvky, které vyplnil v dotazníku registrovaný zákazník poznáte podle žluté ikonky, zatímco anonymní uživatelé se zobrazují šedou ikonkou.

Co je Garance nákupu?

Heureka garantuje každému zákazníkovi, který nakoupí zboží přes Heureka Košík návratnost peněz. Vždy, když přes Košík pořídíte nějaké zboží a nákup nebude uskutečněn podle vašich představ, máte jistotu, že jsou vaše finanční prostředky v bezpečí. Dokonce ani když platíte svou platební kartou nemusíte se o své finance bát.

Co vám Heureka garantuje?

  1. Kdyby se stalo, že zboží nedorazí, dostanete své peníze zpět a veškerou administrativu za vás vyřídí.
  2. Všechny stížnosti ohledně doručení zboží rovněž zařídí, bez ohledu na to, jestli přišlo jiné zboží, než bylo objednáno, nebo bylo poškozené atd. V případě komplikací vám dokonce zaplatí vzniklou škodu.
  3. Jestli se stane, že vám doručí zboží za odlišnou cenu, než byla uvedena v Košíku, Heureka vám dorovná celý rozdíl v ceně ze svého.
  4. Pomohou vám s případnou reklamací.
  5. Nestane se, že nakoupíte u podvodného e-shopu. Prostřednictvím Košíku mohou prodávat jen ty internetové obchody, které získaly certifikát Ověřeno zákazníky. Jakmile o něj z jakéhokoliv důvodu obchod přijde, ihned je z Košíku vyřazen a už u něj nelze přes Heureku nakoupit.
  6. Zboží, které nebylo rozbaleno či poškozeno, je možné do 3 měsíců vrátit. To se hodí, když třeba koupíte nevhodný dárek nebo zjistíte, že jste koupili něco, co ve skutečnosti nepotřebujete nebo to nevyužijete.

Co je Udržitelný e-shop?

Projekt, na jehož vzniku se podílela společnost Heureka, Visa, Asociace společenské odpovědnosti a také Komerční banka.

Udržitelné e-shopy se dají snadno poznat podle zeleného loga, kterým se na svém webu pyšní. Jejich zásadou je etika vůči zaměstnancům i zákazníkům, ale také naprosto šetrný přístup k životnímu prostředí. Tyto e-shopy fungují na principu udržitelného provozu.

Shop Roku

V roce 2009 se konal úplně první ShopRoku, jehož úkolem je vybrat ty největší špičky mezi českými internetovými obchody.

O výsledku rozhoduje nejen odborná porota, ale hlavně reální/skuteční zákazníci, kteří mají s jednotlivými e-shopy nějakou zkušenost. Vybírá se nejkvalitnější, nejpopulárnější a nejzajímavější obchod vůbec.

Celkově se vyhlašuje vítěz ve čtyřech kategoriích. První je Cena Kvality, dále Cena Popularity a Cena Heureky. Poslední kategorie Ceny Udržitelný e-shop je nově vyhlašována teprve od ročníku 2021 a je to další zajímavý projekt, kterým se Heureka může pyšnit. Například za rok 2021 se vítězem kategorie Cena popularity stal řetězec obchodů Lidl, zatímco Cenu kvality si odnesl knihobot.cz a Cenu Heureky pak ekologický e-shop Econea.

V nové kategorii Cena udržitelného e-shopu byla hned trojice vítězů, a to Biopekárna Zemanka, známá svými vynikajícími sušenkami, dále Econea, tedy eko obchod, který získal i Cenu Heureky, a nakonec Nakup na Dobro, což je obchod s udržitelnými dárky. Na to, kdo se stal vítězem v předchozích letech, se můžete podívat na www.shoproku.cz, kde jsou uvedeny výsledky.

Cena Kvality

Zákazníci zde hodnotí všechny zkušenosti s vybraným e-shopem za uplynulý rok. Vyhlašuje se vžy vítěz a 2 finalisté ve 13 kategoriích a 47 podkategoriích. Zároveň s tím se vyhlásí absolutní vítěz, tedy ten úplně nejkvalitnější internetový obchod za daný rok.

Zásadními parametry je procento zákazníků, který obchod doporučuje, dále dodací doba, komunikace obchodu se zákazníkem, přehlednost webu, kde je obchod umístěn i počet kladných hodnocení.

Cena Popularity

Hlasuje se prostřednictvím jednoduchého formuláře a vyhlášen je vždy jeden vítěz ve 13 kategoriích, na základě toho, co e-shop nabízí. Kromě toho je vyhlášen ještě i absolutní vítěz Ceny popularity.

Každý uživatel může hlasovat pouze jedinkrát, a to odesláním vyplněného hlasovacího formuláře a následným potvrzením své účasti na hlasování pomocí kliknutí na link, který zákazník obdrží do své emailové schránky. Celkově tak bude známo 13 vítězů podle kategorie a 1 absolutní vítěz, který obdrží cenu. Tyto vítězné obchody poté získají právo k užívání ikonky Vítěz ShopRoku Cena popularity v kategorii, v níž vyhraje.

Cena Heureky

Toto je speciální cena, kterou uděluje odborná porota. Její složení je tvořeno předními osobnostmi, které působí na českém e-commerce trhu. O tuto cenu se může pokusit takový e-shop, který je něčím zvláštní, jiný, má za sebou zajímavou historii či poutavý příběh atd. V ročníku 2021 se oceňovalo dohromady 5 nejlepších e-shopů, z nichž vyšla dvojice finalistů a jeden absolutní vítěz.

Cena Udržitelného e-shopu

Toto nové ocenění může získat jen takový internetový obchod, který obdržel certifikát Udržitelný e-shop od Heureky. Tyto obchody mají svůj přístup založený na udržitelném provozu.
Důležitá je etika vůči zaměstnancům i zákazníkům a šetrnost k životnímu prostředí. Cenu obdrží 3 nejlepší Udržitelné e-shopy a rozhoduje o ní odborná porota sestavená z odborníků z řad lidí, kteří se starají o udržitelnost a je jejich životní náplní.

Přejít na web

Co je Produkt roku?

V této soutěži se hledají ty nejvíce populární výrobky v různých kategoriích, podle toho, o co mají zrovna spotřebitelé zájem.
Sleduje se počet vyhledávání, oblíbenost a zájem spotřebitelů o konkrétní produkty. Vyberou se 3 produkty, které se těší největší oblibě, a to v hlavních kategoriích a jeden TOP výrobek ve 470 kategoriích.

Jaké jsou hlavní kategorie?

  1. Čtečky elektronických knih
  2. Digitální fotoaparáty
  3. Digitální kamery
  4. Elektrokola
  5. Elektrokoloběžky
  6. Erotické pomůcky
  7.  Fény
  8. Herní konzole
  9. Holící strojky
  10. Hry pro konzole
  11. Hry pro PC
  12. Chytré hodinky a náramky
  13. Kamery do auta
  14. Kávovary a espressa
  15. Knihy
  16. Krmivo pro kočky
  17. Krmivo pro psy
  18. Lednice
  19. Mobilní telefony
  20. Notebooky
  21. Parfémy
  22. Pneumatiky letní a zimní
  23. Pračky
  24. Reprosoustavy a reproduktory
  25. Robotické vysavače
  26. Sluchátka
  27. Sušičky prádla
  28. Televize
  29. Vysavače

Heureka Group

Jde o jednu z největších skupin srovnávačů a nákupních rádců pro nakupování v online prostředí. Působí celkem na devíti trzích pro střední a východní Evropu. Pracuje na tom, aby nabídla jednotnou e-commerce platformu, která bude pomáhat e-shopům, výrobcům, jejich značkám i dalším partnerům oslovit uživatele celé Evropy. Zároveň s tím se snaží usnadnit uživatelům nacházet takové nabídky, které jim budou nejlépe vyhovovat a ušetří s nimi finanční prostředky.

Každý měsíc se návštěvnost na webech Heureka Group pohybuje nad 23 milionů uživatelů, přičemž je možné vybírat z více než 55 tisíc e-shopů. Vedle těch českých a slovenských e-commerce služeb, jsou členy skupiny i další evropské projekty. Které to jsou?

  • Árukereső.hu – Maďarsko.
  • Compari.ro – Rumunsko.
  • Pazaruvaj.com – Bulharsko.
  • Ceneje.si – Slovinsko.
  • Jetfinije.hr – Chorvatsko.
  • Idealno.rs – Srbsko.
  • Idealno.ba – Bosna.

Je dobré zmínit, že 40 procent akcií Heureka Group vlastní skupina PPF. Dalšími vlastníky balíku akcií je společnost EC Envestments, která má podíl rovněž 40 % a Rockaway Capital s 20 % podílem.

Heuréka se stále vyvíjí

Díky akvizici (převzetí) společnosti Dataweps na jaře roku 2021 má Heureka možnost nabízet jednotlivým e-shopům pokročilejší analytické nástroje. Data a statistiky ukazující chování zákazníků při nákupech získává celkem z 9 zemí, a to pro e-shopy i značky. Vzhledem k tomu, že chce poskytnout mnohem lepší služby a přehlednější uživatelské prostředí, pracuje Heureka na rozvoji prvků technologie strojového učení. Postupně buduje jednotný katalog obsahující desítky milionů produktů, který bude spojením nabídky ze všech zemí, kde Heureka Group působí.

Díky tomu byla spuštěna obsáhlá databáze, kde je přes milion automaticky přeložených recenzí od zákazníků. Dochází k párování produktů napříč evropskými trhy, aby bylo možné v budoucnosti procházet jakékoliv zboží, nakupovat jej i hodnotit, aniž by bylo důležité, v jaké zemi se tak děje.

Pokud jde o tržby, tak například v roce 2020 to bylo 53,8 milionů EUR. Covidová doba přinesla jen během první poloviny roku 2020 o 10 % vyšší průměrnou návštěvnost webů Heureka Group. Během hlavní části sezóny pak díky covidovým opatřením trhala návštěvnost rekordy a třeba během listopadu 2020 překonala neuvěřitelných 100 milionů návštěv.

Mobilní aplikace

V dnešní době najdete jen málo uživatelů, kteří by nedisponovali aspoň jedním chytrým telefonem, s jehož pomocí mohou obsluhovat mnohé aplikace, hrát hry, psát SMS, pořádat videohovory atd.

Pokud si stáhnete z Heureka aplikace tu od Heuréky, pak máte svůj oblíbený portál přímo v mobilu a můžete se na něj podívat v podstatě kdekoliv. Najdete jí nejen přes Google Play, ale také přes App Store. Stažení je samozřejmě zdarma.

Co vám aplikace umožňuje?

  • Vyhledat jakékoliv zboží.
  • Projít si jednotlivé kategorie a zadat potřebné parametry.
  • Zjistíte všechny zásadní informace, které je o produktu třeba vědět.
  • Ověříte si, jestli je vybraný výrobek vlastně na skladě.
  • Vyberete si vhodný produkt na základě hodnocení a recenzí.
  • Prohlédnete si dostupné fotografie u každého výrobku.

Co přináší certifikace Ověřeno zákazníky e-shopům?

Když to zjednodušíme, tak je to Certifikát, který může e-shop získat podle toho, jak moc budou zákazníci spokojeni a jak obchod ohodnotí.
Samozřejmě, že kritika je vždy viditelná nejvíc, ovšem díky Ověřeno zákazníky bude obchodník vědět nejen to negativní, ale i to pozitivní. Bez jakéhokoliv poplatku získá stoprocentní zpětnou vazbu od každého zákazníka.

Pokud by se stalo, že se e-shopu nepodaří získat ani jeden Certifikát Ověřeno zákazníky, není to žádná tragédie. Bude totiž přesně vědět, co zákazníkům nejvíc vadí a snadno tak může zapracovat na svém zlepšení, aby bylo možné získat certifikát později.

Jakmile obchod získá platný Certifikát, otevřou se pro něj i další služby, které Heuréka nabízí. Získá možnost biddingu, tedy navyšování ceny za každý proklik, a to buď v rámci celé kategorie nebo konkrétního produktu. Dále se bude moci se svým e-shopem zapojit do soutěže ShopRoku a mnohé další.

Získání Garance nákupu pro e-shop

Tuto pečeť může obchod zdarma obdržet jen tehdy, pokud má Certifikát Ověřeno zákazníky a zároveň je zařazen mezi obchody, které používají Heureku Košík. Nejdříve se tedy musí zapojit do programu Ověřeno zákazníky a poté se přidá do Heureka Košíku, podobně jako třeba Mall.cz, CZC.CZ, Notino a jiné.

Co je certifikát Autorizovaný prodejce?

Pro obchodníky toho Heureka.cz nabízí mnoho. Stojí za to zmínit také certifikát Autorizovaný prodejce. Ten může internetový obchod ve chvíli, kdy získá povolení od konkrétní značky. Zvyšuje se tak jeho důvěryhodnost a tím samozřejmě i tržby.

Takový e-shop musí být držitelem také aktivního certifikát Ověřeno zákazníka. Pro obchodníka znamená označení Autorizovaný prodejce, že bude viditelný ve vyhledávání a snadno tak předběhne konkurenci.

Dostane v podstatě označení, že je to spolehlivý a certifikovaný obchod, který je partnerem dané značky. E-shop tak bude v očích zákazníků působit věrohodněji a rychleji si získá jejich důvěru. Zároveň s tím vším se zvýší i návštěvnost takového e-shopu, a to cca až o 5 %, což rozhodně není k zahození.

Co dalšího může obchodník pro svůj e-shop využít?

  • Heureka Marketplace – stačí jen svůj obchod zapojit do tohoto programu a umožnit zákazníkovi koupit zboží, které e-shop nabízí přímo na Heuréce.
  • Placený PPC režim – po zapojení a spárování produktů obchodu s příslušnou kategorií v rámci katalogu Heureky může e-shop snadno a rychle oslovit velké množství zákazníků každý den.
  • Bannerová reklama – jednoduše můžete svůj internetový obchod zviditelnit prostřednictvím Bannerové reklamy a dát tak o sobě vědět.
  • Měření konverzí – hradě zjistíte, kolik zákazníků Heureky došlo až na konec a uskutečnilo svůj nákup ve vašem e-shopu. Konverze umožňuje sledování konkrétní kategorie i produktu. Služba je určena pro jakýkoliv obchod, který se do Heureky zaregistruje.

Pro ty obchodníky či uživatele, kteří nemají vlastní e-shop, a přesto chtějí na Heureka.cz něco vydělat, je dostupný affiliate program. Ten si může zaregistrovat každý, kdo provozuje jakékoliv webové stránky.

Zdroje: www.heureka.cz


Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?

5/5 (29 hodnocení)
​​

Odborná redakce

Odborná redakce

Každý den se zabýváme shromažďováním velkého množství informací o produktech, službách, ale i obchodech a mnoha dalších. Všechny tyto informace podrobně studujeme a následně z nich zpracováváme recenze a nákupní manuály, jejichž úkolem je pomoci zákazníkovi s výběrem. Naší snahou je doporučit co nejvhodnější produkt, o kterém jsme si jisti, že vám bude ve všech směrech vyhovovat a co nejdéle sloužit. To je cílem celého týmu Recenzer. Více o nás.

6 komentářů
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Já mám Heuréku moc ráda, protože tam vždycky najdu, co potřebuji a ještě mi vyhledá nejlevnějšího prodejce.

  2. Přes Heureku nakupuji pravidelně, protože si tam vždy najdu tu nejlepší cenu. Nedávno jsem sehnal super herní sluchátka v akci a jsem nadšený.

  3. Já jsem ani nevěděla, že třeba cena popularity je od Heuréky. Díky za váš článek, na který jsem náhodou narazila. Heureku mám ráda, že se tam dá porovnat zboží a zjistit, kde ho mají nejlevněji.

  4. Na Heurece jsem si minule našel levnější pračku. Je to skvělý srovnávač cen a vždy, když potřebuji něco vyhledat, běžím právě na tuto internetovou adresu.

  5. Na Heureku chodím vždy, když potřebuju nějaký spotřebič. Je to velmi praktický cenový srovnávač a nedám na něj dopustit. Nedávno jsem přes Heureku pořídil novou ledničku.

  6. Heureku mám ráda, protože už jsem si díky této službě našla spoustu zajímavých produktů za zvýhodněnou cenu. Vždy si nastavím filtr od nejlevnějšího, případně ještě přihodím nějaké vlastnosti, co hledám a je to super. Díky vašemu článku jsem navíc zjistila, že existují nějaké udržitelé e-shopy, o tom jsem neměla ani tušení.

Přidat komentář

Recenzer.cz
Logo