Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Letovice a okolí. Zásadně řidič neposílá předem SMS, máte pocit, že ho obtěžujete. Neochotný, nejraději by nerozvážel a všechny zásilky dal na výdejní místo. Je to všechno
o lidech. PPL se má takových řidičů zbavit.
Dnešní zkušenost s předáním zásilky hrozný. Kurýr volal a říká: Laskavě přijďte před dveře a laskavě si vezměte peníze. Zatím jsem se s takovým arogantní chováním nesetkala. Někteří by potřebovali školení, jak se mají chovat!!!
Asi u nás v Českých Budějovicích PPL funguje s ohledem na předchozí hodnocení „nadstandartně“:-). V podstatě nemůžeme službě ani řidičům, kteří k nám jezdí celkem pravidelně, vytknout nic. Řidiči jsou komunikativní, ochotní (…..netahejte se s tím, já vám to vezmu do baráku…..) ať už rozváží autem (např. Radim – nevím jak se dál jmenuje) anebo řídí kolo s přívěsem (Filip také nevím jak se dál jmenuje). Balíky nejsou zrovna nejlehčí, protože většinou jsou to granule pro psy. Když nejsme doma, domluvíme se na jiném způsobu doručení. Nemám co vytknout
Dobrý den,,,já musím pochválit z PPL pana Krále, je to velmi ochotný muž, s každým problémem si poradí. Jeho ochota a vše co k službě patří musím hodnotit velice dobře. Kdyby bylo tolik mužů jako je pan Král, tak by bylo aspoň veseleji.Pěkný den.
Richterová Jana Český Krumlov
Tohoto přepravce nevyužívám, ale objednávala jsem v Lidlu, ten bohužel jiného nemá. Takže balíček jsem si nechala poslat na výdejní místo nejblíž domovu. No, a mám úplně stejnou zkušenost, uložili mi ho úplně jinam, takže jsem se po práci, unavená, pěkně prošla.
Zároveň se mnou si vyzvedávala zásilku chudák těhotná paní, a co myslíte? I ona si musela jet jinam než chtěla, než měla v objednávce. Ochota operátorů, když se dovoláte, vůbec. Když jsem chtěla objednávku převést podle požadavku, tak to by prý možná šlo, ale bude to trvat dlouho. Prostě hrůza.
PPL už nikdy víc!!! Zaplatíte jim za co? Za to, že chovají jak burani? To je služba….
Balíček byl doručen na parcelshop ještě dál, než bych si dojela k výrobci. Je na druhé straně města od udané adresy doručení.Zaplacena doprava Ppl tedy úplně promrhane peníze.👌👌
Třebenice, Štěchovice nejlepší kurýr,vždy usměvavý,dá se s nim domluvit a nikdy se mi nestalo, ze by byl balíček poničený. Pan Krotil je nej
Už nikdy víc!!! Nedoručit balíček že se mi někdo nedovolal na telefon, když jsem na místě určeném a čekám? Jo, jdi a vyzvedni si ten balíček někde v tramtárii. A paní na lince to samé. Na žádost o opětovné doručení ti pošle někam…. Fakt už nikdy. PPL je to to nejhorší přepravce, fakt že jo.
Včerejší zkušenost úplně stejná jak u paní Jany ze dne 3. 04. 2023. Katastrofa. Kurýrovi jsem se minutu po ztraceném volání zkoušela 8krát dovolat a absolutně bez reakce, tak jsem mu napsala SMS ať mi balík nenechává ve výdejním místě, protože váží 15kg a neunesu ho..A samozřejmě za hodinu zpráva, že je uložený. Při stížnosti na infolince, mi bylo řečeno, jak se na mě chudák kurýr nemohl dovolat a následně dozvonit, že mají fotku mého vchodu a zvonku. Banda lhářů, se tam kryjí navzájem, už nikdy více!
Opravdu příšerné zkušenosti při každé dodávce, proto už píši komentář. Naposledy nedoručili balík v den dodání, žádná omluva, žádné info. Domluvila jsem se nakonec s kurýrem, že mi teda balík doručí druhý den, že nechci, aby ho umisťovali do ParcelShopu. Odsouhlasil mi to. Za hodinu přišla zpráva, že je v ParcelShopu. Tak jsem volala na kontaktní. Nefungovalo. Přes chat jsem se domluvila s kontaktním člověkem, že mi teda balík doručí na adresu za dva dny. Vše odsouhlaseno. Za dvě hodiny mi přišla zpráva, že si mám balík opět vyzvednout v ParcelShopu. Příšerný zákaznický přístup. Dvakrát odsouhlaseno, dvakrát po nějaké době zpráva, že se zachovali přesně obráceně. Už nikdy…
Absolutně nejhorší kurýr. Ne že nedodrží čas, ale nedodrží ani den doručení. Řidiči se nedovoláte, celý den sedíte a čekáte a stejně nic, bez jakékoliv informace. PPL nikdy nevyužívám, jen když eshop nemá na výběr. Měli by to už konečně zrušit.
Již nikdy více. Přišel mi mail, že nadrozměrnou zásilku (malé umyvadlo a baterii) nešlo doručit na určený Parcelshopp (je zajímavé, že to při převzetí zásilky neřešili). Takže jsem musel po komunikaci s neochotným operátorem volit doručení na adresu bydliště. Protože chodím do práce, ze které se nemůžu vzdalovat a ve zbývajících sedmi dnech nemám možnost pověřit někoho jiného, zůstává mi jen malá naděje v podobě domluvy s řidičem na pozdějším převzetí. Ale všichni víme, jak to chodí. Jak to asi dopadne? Zásilka bude s největší pravděpodobností vrácena odesílateli.