Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Končím s PPL. Tohle je vrchol drzosti, neprofesionality a arogance. Řidič, který po minutě odjíždí a řekne, že ho to nezajímá at si klidne stezuji, nebo se mu vubec neda dovolat a automat rekne, ze ma po pracovni dobe. Na lince se ho ještě zastávají a omlouvaji ho. Po dvou dnech zásilka nedorucena a prisla jen SMS, že hude vrácena. Na lince pak jen řeknou to se stává a ještě vás nutí zavolat před 18tou hod. a přesměrovat zásilku. PPL už opravdu nikdy !!
Naprostá neschopnost reagovat na změnu doručovací adresy. V online formuláři bylo vše správně vyplněné a odsouhlasené, přesto kurýr dovezl zásilku na původní místo. Po telefonu slíbil dovoz na nově zadanou adresu, ale vykašlal se na to a zasilky se zbavil na výdejním místě (bez možnosti zákazníka si výdejní místo zvolit!). Toto se opakovalo ve dvou případech.
Potřetí kurýr odmítl před domem čekat, než sejdeme ze schodů!
Nevím co se stalo v poslední době, ale z PPL se stala naprosto tragická společnost. Dvakrát po sobě během dvou týdnů mi měl být doručován balíček, dvakrát byl bez jakéhokoli upozornění uložen na místě, kam jsem se vzhledem k pracovní době mohl dostat až za několik dní. V jednom případě byla v zásilce rostlina.
To je prostě vrchol, solidní společnost by alespoň dala vědět, že není možné doručit a dala na výběr kde má být zásilka uložena, nebo třeba nabídla jiný termín doručení.
Jsem opravdu rozčarovaný a služby PPL jsem využil naposledy. I holubí pošta by byla spolehlivější.
Chválím paní Karáskovou – Chomutov. Je velice vstřícná při změně dodání na jinou adresu.
Dnes dne 18.3.2022 v 19:10
Na ulic Laštůvkova mě byla doručena zásilka z lidlu
A pan řidič byl příjemný, hodně milí, při odevzdání zásilky usměvaví, jsem spokojena že takoví se tam najdou
18.3.2022 v 10:16 mi volal Pán z PPL ohľadne doručenia balíku stým, že som nestihla dvihnúť telefón. O 10:17 som volala 4 krát späť kedy už pán nebol ochotný ani dvihnúť telefón. Prístup k zákazníkom doslova nulový. Posledný krát som využila tento spôsob doručenia balíku.
Dodano opět na jiný parcelshop než jsem žádala, opět musím odcházet z práce dřív, abych zásilku vybrala. Přitom mnou vybraný parcelshop je jen o pár metrů dále v té samé ulici. (Vzdálenost rozdíl 1 min pěšky)
Tak to je tragedie… Brno – PPL uz nikdy!
Očekávala jsem balík ze stránky AboutYou …řidič si asi řekl je to jen oblečení ale sms o doručování žádná, telefon ze mi veze balík žádný …ve 13:30 odcházím do práce a ve schránce narvany a ven koukajici balík, nevím zda je to normalni stávat by se to asi nemělo ať je to balík za dvě stovky nebo za 2 tisíce…kdokoliv mohl balík odcizit a ze lidi jsou sv*** ;) Kde bych to pak honila opravdu nevím s PPL končím toť vše
Objednala jsem zboží u firmy, která při určité výšce objednávky poslala na moji adresu balík zdarma. Sama ovšem vybrala dopravce – PPL. V mailu odkaz na sledování zásilky – ok, tak sleduji, ale stále tam stojí jen, že balík je v přepravě – nic bližšího, den, ani hodina, kontakt na řidiče, nic. Tak si říkám, že třeba přijde alespoň sms. Ale vůbec. Najednou ráno, v době, kdy normální lidé chodí do práce a nejsou doma s dítětem, jako já, zvoní mobil, řidič stojí už před domem a pojďte si pro balík. Tak tomuhle se příště vyhnu. Služba na p**, když musíte mít štěstí, že Vás nekontaktovatelný řidič zastihne, jinak balík nedostanete..
Včera otřesná zkušenost s doručením zásilky pokud jste doma tak vše dobře. Ale pokud máte pohřeb nevíte zda už v době doručení(10-12 hod) už bude někdo doma. Já byla v práci a mobil u sebe nesmím mít. Asi kolem 099:25 jsem volala doručovateli že nevím zda bude někdo doma, kvůli situaci prosím o opětovné doručení mladý arogantní co neumí ani vyhovět, pochopit nečekanou situaci adresáta. Měla být zásilka v Blučině u Brna. A pak jsem se po zavolání na infolinku dozvěděla bez jeho upozornění balík je až 15km ve Vojkovicích fakt to byl naschvál hnus nevěřím povídání o plné kapacitě skladu. Na lince se ohání podmínky nám nedovolují nic takže znovu doručení nelze nikdy. Hlavně že mají peníze, auto bohužel nemám nyní a nemám možnost kvůli zdraví si tam dojet. Jak jsem došla domů doma někdo byl 10-11:30 a na dveřích vzkaz nepokusil se ani doručení zda tedy doma někdo je. již nikdy pokud to půjde nehodlám využít PPL. Arogantní bez schopnosti pomoci za mě hnus. Divím se že stále mají s tímto přístupem ještě zákazníky. Nemluvě že takové jednání nikdo neřeší.