Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.6
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

556 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Řidič dvakrát prozvoní, na zpětné volání nereaguje a na adrese ani nezastaví. Balíček dá do Parcelshopu jako by se nechumelilo. No a když si stěžuju reklamací na PPL, tak prý je to takto v pořádku. Tomu říkám služba k nezaplacení.

  2. Reply
    Radka Matušková 8.12.2021 v 14:53

    Zaplatila jsem si dopravu s dodáním domů a řidič mi zavolal, že má překážku na cestě a že balíček dává do Parcel shopu. Bohužel pro mě někam, kam jsem nemohla jen tak dojet autobusem, takže mě cesta pro balíček stála další peníze. Určitě příště budu volit jinou dopravní společnost.

  3. 1
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    0

    Opakovaná hrůza při doručení. Řidič nezvedá telefon, arogantní, má doručit balík k 1.uzamykatelným dveřím….okolo domu je plot s brankou, která se nezamyká (není v ní zámek) jde o veřejný objekt, přesto mně i paní na centrále PPl tvrdí, že jsou to první uzamykatelné dveře. Pokud bude příště volitelná doprava, buď zvolím jinou, nebo si zboží vůbec nekoupím. Je zajímavé, že ostatní dopravní firmy asi lépe vybírají řidiče, se kterými se vždy domluvím.

    Zápory: popsané výše, škoda času na opakování
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Reply
    Barbora Vysloužilová 7.12.2021 v 13:48
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Ráda bych teď trochu vyzdvihla jednoho konkrétního pana řidiče, protože jestli by to takto fungovalo u všech, tak je PPL jednoznačně nejlepší doručovatel! Pokud bydlíte v Olomouci někde na Nových sadech (přesněji ulice Rožňavská), tak opravdu jen PPL! Pán jezdí vždy odpoledne, je milý, vždy příjemný a ochotný pomoci s těžkou zásilkou, což ženská ocení :) Už k nám doručoval už několikátý balík a nikdy nebyl problém se domluvit na změně dne. Prostě ochota za každé situace i teď před Vánocemi, kdy je to všechno dost složitější. Za mě fakt nejlepší řidič!

    Klady: Příjemný a ochotný pan řidič Rychlost dodání Možnost domluvy
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Doprava balíku zaplacena na adresu bydliště, řidič se nesnaží přijet ani zavolat balík zanechá v zásilkovně.

    Zápory: Řidič nekomunikuje, bez předchozího zavolání balík ne-doručen a uložen v úschově.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 2.25
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    10

    Jako vždy PPL „nezklamalo“, nemám s ním žádnou dobrou zkušenost. Každá objednávka přes PPL je peklo. Poprvé m vytočili, když jsem jasně zaškrtla, že si přeji doručení v odpoledních hodinách, ráno v sedm mi volá řidič, že mi bude dopoledne doručovat balíček. Tak slušně povídám, že jsem si zaškrtla odpolední doručování a on, že to tam nevidí a mám smůlu a položil mi telefon. Takže jsem musela zazdít školu, protože jsem fakt neměla čas ještě po škole hledat jejích parcelshop. Chlap přijel vysmátej „Haha, pak jsem si všiml, že jste tam měla zaškrtnutý odpolední hodinu.“ No pááááni diky, to mi fakt moc pomohlo. Okey stane se, všichni jsme jen lidi. Ale, že mi někdo třískne s telefonem a pak si myslí, že když si takhle nakráčí a všechno bude nejvíc v pohodě, to mi hlava fakt nebere. Zážítek dnes, volám řidiči a slušně prosím, jestli by nešel balíček doručit až odpoledne (pardon, ale můžete mi říct, jaký normální studující a pracující člověk je dopoledne ve všední den doma?!). Opět řidič arogantní b**** (pardon). Kdybych popravdě věděla, že doručení je přes PPL (obchod to neuváděl), tak tam radši ani nenakoupím a pořídím ty samé věci někde jinde, kde doručuje česká pošta (pardon, ale i když jim to občas trvá, jednání s nimi aspoň za mě na jedničku s hvězdičkou – vždycky se ptají, jestli jsem doma, jestli to chci na poštu nebo doručit znovu). PPL nikdy, nechápu, že ještě nezkrachovali tímhle stylem, nikdo v mým okolí jim nemůže přijít na jméno.

    Klady: doručení je rychlé
    Zápory: jednání se zákazníkem jak s kusem hadru, arogantní řidiči, neschopnost změnit datum doručení, extrémně málo parcelshopů v totálních dírách, za mě jednoznačně nejhorší dopravce
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 1.25
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    0

    Odesílatel: Zalando SE
    Číslo zásilky: 45181708461
    PIN pro převzetí zásilky: 950042 – Absolutně arogantní přístup doručovatele – neochota se domluvit není ochoten vyčkat 20 sekund na vyřízení a okamžitě odváží balík někam do úschovny kde ho zákazník musí problematicky vyzvedávat. Takže služba doručení absolutně neorientována prozákaznicky. Pokud budou pro PPL pracovat takovíto “ pracovníci“ tak lze službu PPL hodnotit pouze NEGATIVNĚ . Příště pokud budu moci volit dodavatele tak samozřejmě NE PPL

    Zápory: arogantní přístup doručovatele - neochota se domluvit
    Přínosný(3) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Odesílatel: Zalando SE
    Číslo zásilky: 45181708461
    PIN pro převzetí zásilky: 950042

  9. Dnes v čase 9-11 měla jsem dostat zásilku. Řidič mi volal již před 9 (volal pouze 1), než jsem doběhla tak měla nepřijatý hovor. Hned jsem mu volala zpět, kde mi to tipnul. Volala zpětně ještě několik krát ani žádná reakce nebyla. Mezí tím mi přišel mail s tím že zásilku se nedařilo doručit. Psala jsem zprávu také, na kterou odpověď dostala až za hodinu že čas je pouze orientační a že mi volaly víc než jednou. Prosím vás, jak kurýr si může dovolit zavolat si jednou, ještě ne v čas doručení, ignorovat veškerou reakci, lhát ohledně volání a ještě k tomu napsat mail ze se nedařilo doručit zásilku?? K tomu kurýr dodal, že není schopen zvednout telefon, pokud probíhá placení kartou. Volala jsem na zpět hned po nepřijatém hovoru od něj. Tím kurýr chce říct, že během minuty stihnul zavolat dalšímu zákazníku, dojet na místo a provádět placení?? Během minuty? Nemyslím si to. Tohle chování mi nepřijde OK. V telefonu mám veškeré záznamy. Obzvlášť v této covidové době, kde není vhodný pohybovat ve městě bez akutnosti. Teď já musím jet a vyzvedávat zásilku sama přes totální neschopnost a nezájem kurýra. Podle mě, takové lidí vůbec neměly by pracovat v této službě.

  10. 5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Já jsem s PPL a naším kurýrem naprosto spokojená. Vždy se s ním dá na čemkoli domluvit, když je potřeba balík nechá i v depu na doručení až v jiný den, nebo při nepřítomnosti přenechá kolegům v kanceláři. Vím kudy jezdí, takže když vím, že během dne ho zastihnu jinde, balík předá kdekoli po trase. Všechno je to jen o lidech a díky tomuto já na PPL nedám dopustit :-)

    Klady: přesnost vstřícnost možnost měnit den dodání
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 27 28 29 30 31 51

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo