Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.6
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

556 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. První mail 14.8, že je balík uložen do boxu, který jsem uvedla. Druhý den 15.8 přišel další mail, že je balík přesunutý do jiné lokality mimo město cca 13 km. Samozřejmě jsem bez auta a žádný od nás přímý spoj na dané místo.Kontakt PPL má jen robota nebo mail. Ihned jsem řešila a dopisovala si s pí. Mírovou Lucii. Ta mě ujistila, že balík bude zpět v mém městě. V pondělí 18.8.přišel mail, že je balík u nás ve městě. SMS žádná, takže jsem čekala do středy 20.8.a použila PIN z mailu. Paní na výdejním místě balík nenašla. Další den 21.8 jsem telefonicky zjišťovala, zda balík už je na místě a nebyl. Také jsem volala do obchodu, kde jsem zboží zakoupila. Sdělila jsem jim situaci, že vůbec nevím, kde se balík nachází a je poslední den převzetí. 22.8.volala paní z obchodu, že se balík vrací k nim. Důvod PPL napsalo, že příjemce odmítl převzetí. Takové jednání se mi ještě nestalo. Jak si můžou dovolit přesunout balík úplně někam jinam, když u nás je několik výdejních míst. Velká nespokojenost !!!

  2. První mail 14.8, že je balík uložen do boxu, který jsem uvedla. Druhý den 15.8 přišel další mail, že je balík přesunutý do jiné lokality mimo město cca 13 km. Samozřejmě jsem bez auta a žádný od nás přímý spoj na dané místo.Kontakt PPL má jen robota nebo mail. Ihned jsem řešila a dopisovala si s pí. Mírovou Lucii. Ta mě ujistila, že balík bude zpět v mém městě. V pondělí 18.8.přišel mail, že je balík u nás ve městě. SMS žádná, takže jsem čekala do středy 20.8.a použila PIN z mailu. Paní na výdejním místě balík nenašla. Další den 21.8 jsem telefonicky zjišťovala, zda balík už je na místě a nebyl. Také jsem volala do obchodu, kde jsem zboží zakoupila. Sdělila jsem jim situaci, že vůbec nevím, kde se balík nachází a je poslední den převzetí. 22.8.volala paní z obchodu, že se balík vrací k nim. Důvod PPL napsalo, že příjemce odmítl převzetí. Takové jednání se mi ještě nestalo. Jak si můžou dovolit přesunout balík úplně někam jinam, když u nás je několik výdejních míst.

  3. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Negativní zkušenost s PPL.
    Dnes mi měl být doručen balíček, to ovšem neproběhlo, jen mi přišel email, že nebylo možné doručit?? V komunikaci mi bylo napřed přislíbeno uložení do boxu a ani toho nejsou schopni. jen mi v komunikaci odepsal, že balíček je zpět na depu.
    Komunikace se zákazníky špatná, v ničem nepomůžou.Určitě nedoporučuji tuto společnost, velmi špatná zkušenost.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Naprostá katastrofa s komunikací. Dne 20.08.25 bohužel zásilka NEdoručená! Řidič ne jen že nevolal ale ani nezazvonil. Jeho výmluva, že nemáme zvonek. Blbost, stejní den jiní přepravci celkem 3 zavolaly nebo zazvonily a zásilky doručilo. Doručovací místo 50361

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dnes mezi 10:00 – 12:00 h měla být doručována na jméno a adresu v Brně zásilka. Vzhledem k tomu, že jsem celý den doma, není problém s převzetím zásilky. V 10:58 přijela před dům vaše dodávka. Vyhlédl jsem z okna, vidím logo PPL a jdu otevřít. Jenomže řidič si jen vyfotil číslo domu, sedl do auta a odjel. Mj. mě musel vidět (od domu couval a pak odbočoval doleva – já stál před domem a mávnul n a něho) když jsem vyšel před dům. Okamžitě jsem volal manželce co se stalo a ta kontaktovala řidiče, který byl značně arogantní, ale nakonec se během asi 10 minut vrátil se zásilkou. Nezazvonil, nepozdravil a byl arogantní i na mně. Když jsem mu ukázal kde je zvonek vyštěkl na mně, že když má někdo vypnutý telefon, není povinen zvonit. Mobil se mohl zdát nedostupný nebo mohla mít hovor.
    Toto ale není jednání hodné jakéhokoliv doručovatele. Jestli má nějaké osobní problémy má je řešit jinde a ne přes zákazníky. Určitě nedostanete dobrou recenzi.
    Nejhorší dopravce, už i Česká Pošta začíná je lepší

    Klady: žádné
    Zápory: arogantní jednání řidiče
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Naprostá katastrofa s komunikací pri potížích.
    U vyzvednutí z Parcelboxu nefungoval zaslaný kód. Až po 5 dnech urgence mi dorazil omluvný mail,že z kapacitnich důvodu nestíhají odpovidat.
    V prvnim mailu, chtěli opětovně vysvetlit, co se stalo. V dalším mailu se ptali, kde se to stalo.
    V dalším mailu se ptali, zdali to byla výdejna nebo výdejní box, aby mi po týdnu sdělili, že zásilku už nelze vyzvednout jelikož byla zaslána zpět.
    A že si mám zboží opětovně objednat. „Velmi profesionální přístup“. O vrácení zaplaceného poštovného nemůže být ani řeč…

  7. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dne 15. 7. 2025 jsem si zaplatila doručení domů přes PPL. Šlo o zásilku s notebookem pro moji maminku, která je na vozíku. Když mi kurýr volal, požádala jsem ho, aby zásilku donesl nahoru, protože maminka se sama hůř pohybuje. Upozornila jsem ho na to přímo během hovoru.

    Přesto do zvonku mamince řekl, ať jde dolů. Nakonec sama dojela výtahem dolů na vozíku. Kurýr jí zásilku jen položil na nohy, přiložil platební terminál, nechal ji zaplatit kartou a odešel. Kurýra bohužel neznám jménem.

    Tento přístup mě velmi zklamal. Pokud si člověk zaplatí doručení až ke dveřím a výslovně upozorní na hendikep příjemce, očekává základní lidský přístup, nikoliv ignoraci. Tohle bylo necitlivé, neochotné a neprofesionální.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Nedoporučuji dopravce PPL, a to v žádném případě. Firma spadá pod německou poštu stejně jako vlaky Arriva pod němeké dráhy. Oboje je stejný bordel a šmejd. PPL přepravce se mi přihlásil sice již ráno, dne 11.7., tak znovu řidič cca 15 min před ohlášeným dojezdem. V čase ohlášeného dojezdu mezi 12-14 ohlášenou hodinou nedojel a to i když jsem vůz PPL celkem v této době třikrát viděl. Poprve vycouval do vedlejší ulice, co by se bál jet dál. Napodruhé projel ulicí kolem a posléze se vracel, tedy napotřetí, kdy jsem ho dokonce stopoval ale nezastavil. Večer došla SMS abych si zásilku vyzvedl v BOXu, kam se nedostanu, jelikož platím hotově a nikoli kartou.
    Následující den jsem po důkladném rozboru jejich různých číselných kódů, asi neznají písmena, zjistil, že zásilka určená na domácí adresu v Semilech nyní leží kdesi na příkopě či v nějaké garáži obsahující od běžných potravin přes všechno možné a nemožné haraburdí, vč. prodeje plynových lahví, někde v RUMBURKU!!, kam si ji mám jít ze SEMIL tedy do RUMBURKU vyzvedout!!!! a navíc prý běží jakési poplatky za úschovnu!!! Takže jednání zástupce německé pošty v ČR, tedy PPL, je stejný bordel jako u zástupce německých drah DB Arriva. No jsou to Němci, tak co k tomu ještě dodat!!zkrátka „co je německé, tak to je hezké!!“ Skutečnost: pouze HRŮZA a DĚS!!!, který v žádném případě NEDOPORUČUJI!! Tedy čekám, že dorazí opět zítra, přičemž odmítám jakoukoli platbu za druhé dodání. Závěr tedy asi takový k přepravci PPL – DŮRAZNĚ, A V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDOPORUČUJI. Představuje-li si firma PPL v čele s p. Petrem Horákem, co gen.ředitelem firmy, tímto způsobem vybudovat v ČR kapitalismus – tak nevím. V PPL si prostě ze zákazníků „dělají prdel!“ – je to sice trochu tvrdší vyjádření, ale je to neodiskutovatelný fakt!!

  9. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jak už zde psalo víc lidí, naprostá katastrofa! A to né jednou a ani dvakrát.
    Zaplatila jsem si doručení na adresu, kde je vrátnice a v poznámce u objednávky jsem měla “prosím nechat na vrátnici. Děkuji”, jelikož mám schůzky s klienty, nemohu brát telefony. SMS zpráva o doručení mi přišla již na schůzku, a kurýr volal 30 minut na to. Ihned po schůzce volám na zmeškaný hovor, kdy mi kurýr řekl, “jooo tam už nejsem, ale až pojedu zpátky, hodím to na výdejnu o 9 baráků vedle, tak si tam skočte, naschle!!” Vyloženě se vysmál do telefonu i přesto, že jsem mu řekla, že to měl nechat na vrátnici, kdy to bylo v poznámce. Ihned na to jsem volala na zákaznickou linku, kdy mi paní řekla, že se pokusí zajistit aby mi to kurýr nechal na té vrátnici jak pojede k tomu výdejnímu místu, a že mi ještě zavolá. Po 4 hodinách, když už jsem obdržela sms že je balík uložený na výdejním místě mi znovu volá paní, tak ho máte na tom výdejním místě, kurýr už kolem vaší adresy nejel😂😂😂😂😂, až na to že je téměř bez šance aby nejel kolem té adresy, když jel kolem výdejny. Vyloženě to dělají naschvál, dělají z lidí blbce, a ještě si za to účtují peníze na víc. To jsem si to tam rovnou mohla poslat levněji. Jiné společnosti nikdy nemají problém a vždy na vrátnici balíky nechají, jediný PPL to stále dokola nezvládá. Každopádně příště už nikdy neobjednávám, a prodávající kteří s vámi spolupracují by měly spolupráce ukončit, jelikož výsledek je akorát ten, že zákazník je naštvaný. Negativní recenze nepíšu, bohužel tady to jinak už ani nejde.

    Klady: Žádné
    Zápory: Nejsou schopní nikdy dodat na adresu, ikdyž to je zaplacené. Výsměch zákazníkům. Arogance a lhaní na telefonické lince. Naprosto předražené služby na otřesnou kvalitu.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    PPL? Proboha jen to ne! Nejhorší přepravce, který se vědomě podílí na podvodných zásilkách a okrádá zákazníky! Komunikace nulová, s odkazem na neexistující údaje, které chrání, čímž poskytují ochranu podvodníkům! Chcete poslat drogy? Zbraně? Šířit dětskou pornografii? Zvolte PPL! Chrání odesílatele a adresa odesílatele nebude nikde figurovat, aby nebylo možné Vás dohledat! Chcete si stěžovat? Nenamáhejte se! Nikde není uveden žádný adekvátní kontakt pro Vaši stížnost. Co na tom, že okrádají koncového zákazníka! Jde jim o zisk! Nic horšího jsem nezažil! Nikdy více! Vladimír J.

    Klady: žádné
    Zápory: Zloději, podvodníci, škoda mluvit
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 4 5 51

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo