Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Od firmy PPL nám vůbec nepřišla žádná zpráva, který den nám budou doručovat balík. Ani nezazvonili, balík nechali ležet před domem a odjeli. Nevím, jak by se to řešilo, kdyby nám balík někdo ukradl. Příště si objednáme jiného dopravce.
Řidič tel. 721049521 plusové body fajn člověk po domluvě i počkal byl jsem asi 1km od baráku přijel tak ja bylo psané a drobné nazpět měl možná bych ale volal např aspoň 3minuty předem to platí pro všechny máte přece jenom sms kde je napsáno např doručíme 10-13h tak ono než třeba někdo sejde ze schodů a tak ale to je drobnost
Řidić v telefonátu dělal vše proto, aby zásilku nedoručil, „jede jiným směrem“, „nemůže dát zásilku jinému řidiči, protože má naskenováno“. PPL je tragickým přístupem známá, dopravu vybral a platil odesílatel, i tak naprosté zoufalství.
Z boží objednané v ČR a následné doručení PPL, bez problému. Ovšem zboží zakoupené např. v Německu, Holandsku (z důvodu nedostupnosti v Čr) a doručované již v ČR společností PPL, to je opravdu věc. Stabilně naháním balíky po všech čertech, nepřijde kolikrát ani sms, jen email, že vám bude doručován balík v rozmezí např. 10-12. Mezitím čekáte na potvrzovací sms, mezitím kouknete na email ppl-sledovaní zásilek a zjistite, že balík nebyl doručen z důvodu nezastižení …? Doma zapnutý zvonek ,telefon…nic, pak dojde email, že balík je uložen (v tom lepším případě ) někde na parcel shopu, v tom horším jsem u nich naháněl balík z Německa téměř dva týdny a to nebylo poprvé, ani pořádně nevěděli jestli je balík ve svozu nebo v centrále. Na balících tel. uveden. Tak opravdu nechápu v čem je k**** problém, doručit zásilky ze zahraničí, kde je komplet adresa i s telefonem. Někdy si říkám zlatá Česká Pošta. Bohužel, že nelze u zahraničních balíků si zvolit Českého doručovatele. Služby PPL v poslední době stojí opravdu za h****!
Katastrofální přístup k řešení rozbitého balíku jejich vinou.
Nikdy více.
Katastrofické. Než jsem stačil vyběhnout ven, tak byl řidič pryč. To běhám celkem rychle. 20 sekund kurýr nepočká a myslí si, že do 10 sekund zvednu telefon.
Další zkušenost – požádal jsem o doručení až druhý den a to nešlo. Musel jsem jet několik km do parcel shopu. Opravdu to nestojí za ty peníze.
Negativní zkušenost. Viděl jsem kurýra z okna. Volal na mobil a hned jsem šel dolů otevřít. Telefon vyzváněl 20 vteřin a poté jsem došel dolů a kurýr nikde? Honil jsem ho po celé vesnici, protože parcel shop je na pro mě hodně špatně dostupném místě. Druhý případ byl, že jsem neslyšel telefon a byl jsem doma. Volal jsem mu za pět minut a ani to nezvedl. Nezvonil na bytový dům. Tragédie….
Pro kurýra je asi těžké počkat chviličku než člověk dojde před dům a proto balíček radši hodí přes plot na zem a odjede. A vůbec ho nezajímá jestli v tom je něco křehkého. Někdy ho pro jistotu i pořádně pošlape. Nebo zamění adresu a váš balíček odvezou někomu uplně jinému a pak jsou ještě na vás do telefonu sprostí přitom jste vše v objednávce vyplnil správně. Trapas, ostuda a propadák pro ppl.
S politováním se opakovaně setkávám s určitou neochotou některých dopravních společností chovat se k přepravovaným balíkům lidí, kteří si je s důvěrou najmuli, ohleduplně. Například firma PPL, kterou asi dobře znáte, podle všeho s mou poslední objednávkou jednala tak, že hrubou manipulací došlo k proražení zásilky, označené jako křehká. S touto firmou se mi navíc špatně jedná, zjistil jsem, že je přesvědčená o tom, že jí přísluší plné dopravné i když dodá zásilku poškozenou a provede vlastně velmi nekvalitní přepravu. Zažil jsem s ní jen stres, nepříjemnost samozřejmě jsem jí za to musel zaplatit plné docela vyšší dopravné.
Nemožný prepravca. Bohužiaľ som nevedela, ako mi bude zásielka doručená, keby som vedela, že PPL a na adresu, tak snáď ani neobjednám. Doma som nebola, bežne som v práci, poprosila som kuriéra o uloženie na výdajni a tá má otvorené tak sporadicky, že si asi musím vziať dovolenku. A preloženie na iné miesto nie je možné ani za poplatok. Zlatá zásilkovna. To už aj pošta je lepšia.