Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Madam se neobťežuje zavolat, odveze si zásilku a Vám přijde e-mail ADRESÁT NEZASTIŽEN!!!???
Když tady čtu některá hodnocení,je mi až smutno.Já mám s PPL jenom tu nejlepší zkušenost.A teď,co u nás jezdí p.Polanská ještě navíc úsměv a poděkování.Že balík v pondělí naloží a v úterý přivezou už považuji za samozřejmé.To je i moje zásluha,že jsem na určené adrese.Ale tahle slečna je navíc i milá a ochotná.
Absolutně neschopná společnost. Řidič, který mi již nedoručil 3x zásilku, z nichž dvě se vrátili odesílatelům v Německu, si dál vesele jezdí a balíky nedoručuje. Nechávám si posílat zásilky z Německa . Jakmile odesílatel odešle německou firmou Hermes,jejímž partnerem je firma PPL pro doručování v ČR,není šance na stránkách PPL dohledat cestu této zásilky. I když zavoláte na infolinku PPL,nejsou podle sledovacího čísla německé Hermes zásilku najít . Ale je zajímavé, že na stránkách Hermes,lze sledovat aktuálně pohyb zásilky v ČR. Nutno podotknout,že na stránkách Hermes není uvedeno,která firma v ČR zásilku doručuje,je pouze uvedeno náš mezinárodní partner.
Tím chci říct,že když si necháte zaslat zásilku ze zahraničí, zde konkrétně z Německa firmou Hermes,a u zásilky není uvedeno tel.čislo adresáta, nemáte možnost zjistit,že v ČR toto doručuje PPL. A když ještě ve vašem rajónu jezdí takový lempl,který se ani neobtěžuje zazvonit,nebo nechat vzkaz ve schránce, nemáte šanci zásilku obdržet. Nedokážu vůbec pochopit,že když oznámím na centrále PPL německé sledovací číslo od firmy Hermes,nejsou schopni zásilku dohledat a říct zda ji PPL v ČR doručuje, ale zároveň na stránkách Hermes sledujete pohyb zásilky v ČR. Přeci PPL poskytuje Hermes informace o pohybu v ČR,to znamená, že musí znát sledovací číslo Hermes.
Takto jsem přišel o 2 zásilky, které se vrátily odesílatelům. Až když u první zásilky mi odesílatel zaslal foto vráceného balíku,zjistil jsem ,že v ČR doporučovala PPL. Tak jsem si zaplatil znovu 2x poštovné z Německa a opět jsem si nechal zaslat balíky do ČR. Opět nebylo uvedeno mé tel.čislo, ale německé firmy DHL a DPD prostřednictvím svých partnerů v ČR do týdne obě zásilky bez problémů doručily na moji adresu. A už vůbec nesouhlasím s argumentem pracovnice na infolince PPL,že problém byl způsoben i tím, že nebylo k dispozici mé tel.čislo. Od nepaměti se snad doručuje na základě adresy. Uvádění emailu adresáta a tel. čísla by mělo doručení usnadnit,ale né znemožnit v případě neuvedení těchto údajů.
S PPL nadobro končím, bohužel i německá Hermes tímto přichází o kšeft. Na centrálu německé Hermes odesílám stížnost přesně zdokumentovanou na jejich partnera v ČR, konkrétně PPL. Dále na základě doporučení Dtestu budu toto řešit s ČOI. Obojí opětovné doručení z Německa mě stálo přes 1200 Kč. Pouze díky lemplovi řidiči PPL, který není schopen zazvonit,nebo nechat vzkaz ve schránce, což například řidič konkurenční ČP zvládá s bravůrou.
To samé zvláštní masochistický je přístup na centrále PPL,kde pouze sbírají stížnosti, jen se omlouvají a nic se nemění.
Najhoršia spoločnosť s akou som sa stretla. Ani raz mi balík nedoručili. Vždy som nezastihnutá, hlavne že čakám na balíček od rána, ktorý keby som si nesledovala ani neviem že príde. Žiadne upozornenie, žiadne telefonáty. Hanba. Nikdy viac túto spoločnosť už nevyužijem.
Nejhorší co může být…už nikdy, člověk nestihne vzít telefon volá zpět a už se nikdy nedovolá, tak do h**e s vámi..nejhorší přepravní společnost co znám.????
Rád bych se dnes podělil o velmi špatnou zkušenost s PPL. Přes IKEA jsme měli objednáno večerní doručení zásilky. Zde chyba na straně IKEA, že zásilku rozdělila a menší věci poslala přes PPL, což jsem se v e-mailu nedozvěděl pouze až posléze při sledování stavu zásilky na stránkách IKEA. Každopádně z PPL informace, že přijde zásilka v e-mailu nebyla, jen že ji převzali. Jelikož je to zásilka do nového bytu, tak jsme se na místě doručení nenacházeli, proto jsme zvolili večerní doručení. Druhý den ráno v 7:45 přišla sms, že se bude doručovat mezi 8-10 hodinou ranní. Nechápal jsem co se děje a volal jsem řidičovi. Tak strašné jednání jsem ještě nezažil. Ptal jsem se jestli je to myšleno mezi 8-10 večer, ale prý ráno. No už to mě vyvedlo z míry, ale dostat se na místo doručení by mi trvalo 40 minut. Ptám se, kdy teda přijede ? Odpověď: Za 10 minut. Říkám tedy, že to nestíhám, tak že to prý nechá na parcel shopu. Každopádně celou dobu mluvil arogantně, způsobem, že jsem asi úplnej de**l, zkratkovitě odsekával, že informace chodí mailem- to jsem kontroloval a v mailu, že mi to přivezou hned takhle z rána nebyla informace, že to ten den budou doručovat, jen že zásilku převzali. Pak, že chodí sms :D SMS, která přišla 20 minut před tímto hovorem, že za 10 minut tam budou. Rozčílil jsem se, říkám, že tohle jednání je pěkně na „ho***“, za službu v IKEA s možností večerního doručení jsme platili 1300,- Kč. To není málo a pak takovéhle nervy s PPL, protože malé věci poslali přes PPL. Potom co jsem za arogantní chování poslal řidiče do „pr***e“ a típnul jsem to, se uražený řidič rozhodl zásilku ani nedoručit na parcel shop, což mi ještě volal, že na mě se** mi řekl do telefonu. Jako chápete to, co si to v té firmě vůbec dovolují? Samozřejmě na řidiče jsem napsal stížnost a na IKEA teprve jdu volat, že takovou službu už nevyužiju, protože rozdělili zásilku a předali část službě, která ostatně podle komentářů tady, stojí pěkně za „h***o“.
Katastrofa.
Neochotní a nepříjemní zaměstnanci.
Když jim nezvednete mobil, tak k vám ani nejedou. Nedá se s nimi nijak domluvit. Když nedojdete k autu, tak vám ten balík snad ani nedají a někdy dokonce i když jste doma celý den a čekáte na doručení, tak vám přijde zpráva, že jste nebyli doma k zastižení a balík máte v parcel shopu.
Pár balíků přišlo i poničených..
Telefon 722 950 528 velice neochotný, nepříjemný a arogantní řidič, Bučovice 24.5.2021.
Nehorázné,
řidič přijede a pokud nejste připraveni u vchodových dveří okamžitě odjíždí.
Nemáte ani šanci si zásilku převzít.
Dopředu Vám nedá vědět.
Nečeká ani když s ním telefonem domluvíte, že již jdete.
Otočí se na podpatku a odjede, bez počkání.
Nechápu proč ten dotyčný vůbec jezdí, nebo proč volá. To že přibrzdí před vchodem, není ani náznak, že by Vám chtěl zásilku předat.
A zákaznický servis ho ještě omlouvá, že má na doručení čas 2- 3 min.
Takže pokud jste ve druhém patře, nemáte šanci od této firmy dostat cokoli dostat.
Podle recenzí, špatné zkušenosti jsou celkem běžné, sama firma s tím evidentně nic nehodlá dělat, hlavně jak jsem četla mají ocenění za rok 2020, kde ho vzali? Hanba pro dopravce!! To by mě zajímalo kolik mají skutečně doručených zásilek a kolik lidí si musí zajet na parcel shop , protože domů Vám to tedy rozhodně nedovezou.
PPL nikdy víc. Zaplatila jsem si doručení na adresu. První kontakt, který dopravce zaslal, byla ráno v den doručení sms, že balík budou doručovat mezi 13-15h. V tomto čase jsem bohužel u lékaře, kterého nelze odložit. Na dispečinku mi sdělili, že mají jen jeden pokus na doručení a ten už nejde přesunout na další den. Takže stejné jako Česká pošta – zaplatíte službu, kterou nedodrží.
Všem co tady mají plnou pusu keců jak jsou nespokojeni bych doporučoval si vyzkoušet práci kurýra aspoň na dva dny – (úterý + středa). Pochopte, že řidiči nejezdí jenom pro Vás, ale musí za den rozvést i 200 balíku, což je nějakých 160 – 170 adres. Pokud by měl řidič mít na každou adresu 2 minuty (což určitě v realitě není možné splnit) tak je doba rozvozu 5,3 hodin a při takových počtech se z depa vyjíždí kolem desáté, půl jedenácté dopoledne… I kurýr chce končit v práci normálně, při takovém počtu maká od 6:00 ráno i do 6, 7 hodin odpoledne za docela bídný peníz, tak se prosím zamyslete a už se konečně proberte. Dík.
P. S. nemluvě o tom, že většina z Vás za ochotu řidiče i přes komplikace které si tím kolikrát způsobí (a ne, není jeho povinnost Vám vyjít vstříc) není schopná ani dát nějaké to dýško (čest výjimkám).
Strašné. Zaplatila jsem si službu, aby mi balík byl doručen domů, protože má kolem 10 kg. Byla jsem u zubaře a volala jsem hned zpátky, že bohužel v danou hodinu nebudu doma a jestli je možný jiný termín. Byla jsme odmítnuta s tím, že budu mít zboží v parcelshopu bůhví kde. Takže děkuji moc. Opět jsem zaplatila za službu zbytečně. Přitom píší, že v případě nezastižení, bude k dispozici další termín. Nikdy víc.