Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Dnes mi měl být doručen balíček prostřednictvím dopravce PPL. Bohužel jsem se setkala ze strany řidiče s velkou neochotou balíček doručit. Prý u mě byl, ale nikdo mu neotevřel. A vracet se zpátky 1 km už nehodlá. Podotýkám, že jsme doma byli 3. Takže někdo z nás by určitě zvonek slyšel. Pokud to bude jen trochu možné, příště si zvolím jinou přepravní společnost.
Mnou objednaná zásilka putovala z Prahy 5 do Prahy 1. Bohužel neexistovala možnost, jak si vyzvednout zboží přímo na prodejně, tak jsem musel využít „služeb“ PPL. Do rukou PPL se objednávka dostala v pondělí o půlnoci a od té doby ležela 7 dní na skladě, než se mi ji uráčili doručit. Nebyla dokonce ani možnost si jí vyzvednout v depu PPL, abych nemusel na doručení čekat přes víkend
Služeb PPL už v životě nevyužiju a pokud bych neměl v případě nákupu přes eshop na výběr, radši zvolím jiný eshop, než abych této ubohé služby musel využít zas.
Rekla bych ze dny PPL jsou pryc.Tento den jsem celala balicky od jinych prepravcu vse predem oznameno sms a bleskove doruceni s presnym casem a jako bonus prijemnym kuryrem . PPL snaha dorucit balik v case, ktery sami oznami v predchozi sms s sirokym pojetim casu mezi 12-14:00 hod – to jako platim penize navic abych 2 hod cekala doma nez se v 15:00 hodlaji zavolat ze jsou teprve na ceste ? Nevim kolik lidi ma cas jen tak 2-4 hod cekat na jediny balicek ale ja mam jine zivotni povinnosti a nevidim duvod proc bych mela balicek nechat ulozovat na nejake “depo” xx kilometru daleko kdyz ceska posta nabizi to same a vice spolehlive reseni . Nechapu jaky smysl ma zasilat predem sms o dorucivacim case kdyz ho nikdy nesplni a 2 hodiny cekani na nic mi taky nikdo nevrati ;) a ze by predem kontaktovali o zpozdeni tak to vubec .
Dobry den, jsem velice nespokojen s PPL. Dneska jsem od rana volal panu kuryrovi, ktery mi mobil vzal az v 10:00 a poprosil jsem ho o dodání následující den. Na to mi bylo odpovezeno ze v žádném pripade takze muj balik byl doručen do uloženky, takze s PPL jsem dost nespokojený, tisíckrát lepsi jednat s jinými dopravci.
Dnes jsme celý den čekala na doručení balíčku. Večer mi dorazila sms zpráva, že balíček jste se pokusili doručit. Žádný nepřijatý hovor, žádné další informace. Podívala jsem se tedy online na stav zásilky. Zde bylo uvedeno, že zásilka nebyla doručena kvůli poruše na vozidle. Kde je tedy ten pokus o doručení? Chápu, že tato situace může nastat, ale měla by na ní nastat adekvátní reakce a zákazníka upozornit včas.
Dnešní Arogantní chování řidiče. Balíček s doručením bez upozornění SMS, e-mailem, když nejsem doma, vyzvednout (někde, proto si platím službu, abych balíček dostala do ruky. Řidič neochotný, arogantní, s dovětkem že se s ním takto bavit nebudu. No mám dost. Co to je?
Nejhorší přepravní společnost. Balíky mi pravidelně NEDORUČUJÍ a řidič argumentuje slovy “to je zajížďka”. Nechápu, proč platím za doručení na adresu!
Kdykoliv to trochu jde, volím jakoukoliv jinou možnost doručení, než je PPL!!
Nedoručili to osobne, musel som ísť na parcel shop, bolo by dobré uviesť aké telefónne číslo mám zadať, v Českej republike odmietali volať na slovenské číslo
Vyhnite sa tejto firme pokiaľ môžete.
Dne 9.4.2021 mi byla posílána zásilka s doručením do druhého pracovního dne na adresu – bohužel společností PPL, takže ji dodnes nemám. Nefunkční systém pro zasílání SMS, nedodržení termínu doručení, plané sliby operátorů, laxnost, neprofesionální přístup, neřešení reklamace. Jedním slovem Katastrofa! . Více přidám po doručení zásilky, jestli tedy vůbec dorazí