Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Ráno mi přišla SMS, že mi bude mezi 12-14 hodinou doručen balíček. Jelikož jsem byla pracovala na zahradě, neslyšela jsem zvonit telefon. Ten jsem chodila ale pravidelně kontrolovat. Když jsem si všimla, že mi volal kurýr, obratem jsem volala zpátky a bylo to po 3 minutách od jeho hovoru. Telefon mi už ale nezvedl ani při dalším pokusu. Následně mi přišla zpráva, že jsem nebyla na adrese k zastižení a že balíček je uložen v Parcel shopu, který je vzdálený 7 km a pro osobu bez auta už je to celkem problém. Nechápu ale jak mohl kurýr vědět, že nejsem na adrese, když se ani neobtěžoval na adresu přijet. Bohužel se toto nestalo poprvé a příště si radši už vyberu jiného a spolehlivějšího dopravce.
Bohužel je to už po několikáté co jsou s touto službou problémy. Trochu nasněžilo, DPD zásilku v ten samý den doručilo, PPL řidič doručit zásilku odmítl ( pro případ, že by náhodou mohl zapadnout). U posledního doručování řidič volal, ale hovor spadl do schránky a mně přišla po 2 min SMS o nepřijatém hovoru. Volala jsem nazpět řdiči 2x ,ten hovor nepřijmul. Zvláštní, protože volají obvykle v předstihu a přijet na místomohl. Později přišla SMS o uložení zásilky úplně někde jinde. Ať si udělá každý představu sám …
Včera měl být balíček doručen 14-16 hodin. Řidič pouze prozvonil krátce, když jsem volala zpět vytipnul hovor!!!! Za pár minut přišla SMS že balíček je uložen!!! A v ten den k nám před barák přijeli dvě dodávky Ppl a přehazovali balíčky z auta do auta!!!!!
PPL – mizerné jednání i zacházení se zásilkami
Včera ráno přišla sms,jako obvykle,že mi bude PPL doručovat balík v rozmezí 3 hodín, celou dobu jsem doms,mobil u sebe,zvonek nám taky zvoní a nakonec mi přišel mail,že jsem byla nedostižná…tak jsem si volala na info linku,řidič mi to nebral a s pánem jsem se domluvila že tu zásilku chci poslat na adresu,že jí nechci vyzvedat na parcelshopu,to mi pán odklepnul,že mi balík doručí jiný den a omlouval se za řidiče,to chápu….dnes sms že mám balík na parcelshopu ať jsi ho vyzvednu…no nevyzvednu,jsem zvědavá až uplyne ta doba,co pak budou dělat a zda mi balík doručí…nikdy jsem předtím taky problém neměla, nechápu řidiče, že balík se ani nesnažil doručit, na co tam pak dělá…
Pokud chcete zaplatit za doručení domu, které následně nebude uskutečněno a pro balíček budete muset přesto do výdejního místa. Pak je PPL, tou správnou volbou. V opačném případě (v případě stížnosti, čekejte jen hromadu vymluv a arogantní jednání)
Objednala jsem svoz PPL, aby si přijel pro balíček, který reklamuji. Objednala jsem na určitý den a předem jsem zaplatila. Když pominu, že čas, kdy si PPL pro balíček má přijet, je 8-18h a není nějaký bližší časový rozsah – např aspoň 3hodinový třeba… tak jsem celý den čekala doma, v půl 6 stále nic, tak jsem volala na infolinku, kde mi paní sdělila, že tam má od řidiče poznámku, že z kapacitních důvodů si prostě pro ten balíček nepřijede a že přijede místo pátku v pondělí. Žádná komunikace, ani se neobtěžují dát vědět, že vlastně nepřijedou a kdy přijedou, nic. A že jako si člověk schválně zadává datum, kdy bude teda celej den doma a že pak v to pondělí už doma nebude, to nikoho nezajímá, opravdu „dobře“ placená služba. Když na to nemají kapacitu, nemají na to datum přijímat objednávky nebo se aspoň obtěžovat to dát vědět! Takže kdybych si sama nezavolala na infolinku, tak prostě nevím, kdy pan kurýr dorazí. PPL svoz naposledy!
Mám s dopravcem PPL velmi dobré zkušenosti, pán co k nám jezdí, vždycky vyjde vstříc, doručí včas.
Neseriozní jednání.
Veškeré zboží v zásilce bylo rozbité a později ani nešlo zásilku reklamovat, jelikož podání reklamačního formuláře je možné jen do 3 dnů od doručení zásilky, což většina lidí, kteří nečtou email každý den, nemá šanci stihnout. Nebylo to poprvé a určitě ani ne naposled. Za mě neférové jednání a způsobená škoda v tisících Kč.
Strašné a laxní jednání kurýra.