Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Dnes bez předešlého avíza pro doručení,SMS 9 minut před příjezdem je dosti chabé řešení.Dle řidiče bez roušky je vše má chyba.
Naprosto nespolehlivá firma. Zaplatíš si doručení domů, ale stejně to doručí na výdejní místo. Nebyla ani snaha doručit domů. Stává se to opakovaně jak naší rodině tak i našim přátelům. Jedenkrát jsme objednávali velký těžký balík domů. Po doručení na vydejní místo jsme nevěděli jak balík dostat domů. Ke všemu byl balík zničený..
Stěžovat si můžeme jak chceme, stejně se nic nevyřešilo.
Podle mě hodně záleží na rajonu, u nás jezdí PPLák a ten je naprosto v pohodě, vždy volá předem, když nejem doma, zásilku automaticky ukládá na parcelshop. Takže no problem. A teda většinou i zásilka jeden den podaná a druhý den max ten další u mě doručená. Zatím mně osobně nic neztratili ani nepoškodili. V práci samozřejmě reklamace máme ale není jich zase tolik. A třeba oproti DPD tam naprosto perfektně funguje obchodní oddělení i celkem bych řekla zákaznický servis. Ano před Vánoci je to vždy horší, odpovědi se zpožděním, ale tak tam je to asi pochppitelné. Kor když se nám letos potkal Lockdow, Black friday a Vánoce. To byla sebevražda pro každou přepravku prostě.
Nejhorší dopravní společnost.
Byla jsem přítomna v čase doručení na adrese , ale zmeškala jsem telefon od kurýra. Kurýr nezazvonil na zvonek, nereagoval na můj telefon když jsem se ho pokoušela kontaktovat za 3 minuty po zmeškaném hovoru. Volal 12:44 a už ve 12:45 mi přišel mail že mně nezastihli (byl shnilý vystoupit z auta a zazvonit na domovní zvonek) a že zásilka je v parcelshopu. Z PPL po stížnosti reagovali odpovědí že to je v souladu s obchodními podmínkami. PPL už nikdy- jen starosti.
Koukám jako blázen, recenze téměř stejného formátu. Mám také špatné, ale velmi špatné zkušenosti s PPL. Jelikož bydlím ve vesnici s cca. 100 obyvateli, tak k nám ani PPL nedorazí, neobtěžují se ani volat, psát sms, ale email o doručení do parcelshopu, ten dorazí hned. Po stížnostech, urgencích apod. které končili se stejným výsledkem, jsem to vzdal a nechávám tomu volný průběh. E-shopy mě kontaktují, tak jim celou záležitost ohledně dopravy referuji a hotovo, objednávám jinde, za jiných dopravních podmínek a s JINÝM DOPRAVCEM… Zlatá Česká pošta, komunikuje a přijede vždy ! ! ! PPL by zasloužilo zbankrotovat a zaměstnance poslat do blázinců na převýchovu.
Předešlé zkušenosti jsem měla v pohodě, ale dnes mi měl dojít balík mezi 10-12.
Před 1 hodinou odpoledne jsem kontrolovala stav objednávky. “Objednávka předána příjemci”. Volám řidiči, nezvedá. Píšu tedy e-mail. Kde slušně žádám o informace o balíčku. Hodinu se nic nedělo. Tak tedy volám na zákaznickou podporu. Tam mi řekli, ze balík byl předán. A že mám počkat na vyřízení e-mailu. Čekám další hodinu. Volám znovu řidiči, nezvedá. Píšu další e-mail. O tom, že bych ráda věděla stav objednávky. Ještě několikrát volám řidiči. Vše bez odpovědi.
Nakonec byl balík položen před domem od sousedů s jinou adresou i jménem. Řidič položil bez telefonátu balík tam.
Přidávám negativní zkušenost s PPL. Po informativní SMS a e-mailu, že přepravní společnost převzala objednané zboží jsem očekávala SMS s termínem dodání. V den doručení mi přišla zpráva, že zboží mi dodají na uvedenou adresu mezi 11- 13 hod. Čekám,telefon v pohotovosti a ono nic. Ve 12.30 hod. mi přišla pouze oznamovací zpráva, že mě řidič nezastihl, proto balík bude uložen do Parcel shopu. Ten je na opačném konci města. Při převzetí balíčku a stížnosti na jednání řidiče se dozvídám, že nejsem jediná. U dotyčného řidiče, který má na starost naši oblast,je velké procento balíků které nedoručí a raději je doveze do uvedeného Parcel shopu.Chápu, že v této době jsou přepravní společnosti hodně vytížené,ale myslím si, že díky některým jedincům kteří si usnadňují svoji práci trpí pověst celé přepravní společnosti PPL.
Dobrý den, bohužel se přidávám k negativním recenzím. Cca 6.1. jsem si objednala balíček z Německa a poté sledovala tracking list. 8.1. (dle tracking listu) byla zásilka odeslána a předpokládané dodání bylo mezi 2 až 4 pracovními dny. Jelikož 8.1. byl pátek, počítala jsem s tím, že balíček dorazí v následujícím týdnu. 15.1. jsem se tedy opět podívala na tracking list, abych si přečetla, že „příjemce nebyl přítomen na adrese“. Zpráva byla z 8.1. Nějak jsem to neřešila, očekávala jsem chybu v systému, když jsem neobdržela ani jeden e-mail a SMS. Další dny jsem tracking list sledovala tedy důkladněji. 18.1. na tracking listu stálo „příjemce ODMÍTL převzít zásilku“. Je opravdu zajímavé, jak člověk může odmítnout zásilku, když mu ji kurýr nesnažil vůbec dovézt:) Po pár dnech jsem tedy napsala na podporu PPL. Po týdnu jsem musela e-mail odeslat znovu, asi nechtěli odpovídat, nebo se jim ztratil. Najednou jsem hned druhý den obdržela odpověď s velkým překvapením – kurýr mě prý nezastihl na adrese (což reálně není možné, jelikož kvůli distanční výuce a home officu je vždy někdo doma), tím pádem měl právo dát balík na blízký parcelshop. Jelikož si ho nikdo ani po týdnu nevyzvedl (jaké to překvapení, když mi nepřišla zpráva, kde je a hlavně, že se vůbec na nějakem parcelshopu nachází..), byl balíček odeslán zpět k dodavateli. Jak je to možné? To mi doteď hlava nebere… (pozor bonus! Paní z PPL mi napsala, že mě prý informovali e-mailem o stavu, jenže doteď ani jedna zpráva prostě nepřišla!) Minulý týden jsem psala na podporu, jak to tedy s mým balíčkem je – prý stále v Německu. No a ejhle, dnes (12.2.) mi volali rodiče, že mi balík přivezla Česká pošta:)))
Rovnou přidávám další zkušenost s PPL, kterou zažila moje máma. Objednala balík z jednoho českého e-shopu, zaplatila předem převodem. Po týdnu ji přišly peníze zpět na účet. Volala tedy do daného e-shopu, aby se dozvěděla, že kurýr její balíček vrátil zpět na prodejnu. Zde je tedy jaký problém? Dosti podobné jako u mě. Absolutně žádná zpráva a snaha o doručení.
O nedoručení balíčků jsme věděli jen z doslechu, poslední dobou si je ale sami prožíváme. Negativní zkušenosti převažují opravdu hodně nad pozitivními, tudíž tuto službu již využívat nebudeme.
Přišla mi SMS a i e-mail,že mi dnes mezi 10 – 12 hod. bude doručena zásilka. Čekám,čekám,až do 13.30 a nic. Mezitím v 11h přijde e-mail,že zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce. Volám řidiči – nebere to. Volám na informační linku,tam mi sdělí,že řidič 2 krát volal a nedovolal se. A že mi přijde e-mail,kde si mám zásilku vyzvednout .Nikdo mi nevolal,a ani nezazvonil na zvonek.