Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.7
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

522 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Naprosto nespolehlivý dopravce, měl mě doručit balík do alzaboxu, někde ho ztratili nebo ukradli a absolutně nedostatečně komunikují, nic nevím a jen čekám.

  2. 2.5
    Rychlost doručení
    90
    Jednání se zákazníkem
    10

    Již podruhé se mi stalo, že jsem na e-shopu vybral místo doručení, kde si balík vyzvednu, ale PPL bez domluvy sám změnil místo za jiné, které mi nevyhovuje.

    Klady: Rychlost doručení
    Zápory: Přístup k zákazníkovi. Pomalu ale jistě klesá na úroveň české pošty. :-(
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 2.75
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dnes mi řidič doručoval balíček, v cestě mu stál zákaz vjezdu protože již dva měsíce probíhá rekonstrukce cesty v Horních Datyních. Místo toho, aby projel jinudy, tak přijede na mou adresu s tím, že má sto chutí se na to vytento…, a uložit balíček na výdejní místo. Proč? Mám zaplaceno doručení do místa bydliště a uzávěru cesty jsem si já nevymyslela. Balíček přebíral manžel, tak jsem řidiči volala, abych mu vysvětlila, že probíhá rekonstrukce a stížnosti, že má směřovat na město Vratimov. Ale ani mě pořádně nepustil ke slovu, řval po mě, že nemám po něm řvát já. Raději jsem hovor ukončila. No, jeho chování děs a hrůza. Takové řidiče zaměstnává PPL? Příště využiji služeb jiných dopravních společností, kteří se umí k zákazníkovi chovat…

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. PPL a ten ich IN TIME..su pomalicky ako slimacii,to snad ani neni mozme aky su neschopny.nedokazu vas ani informovat o zasielke ze ju nedokazu dorucit do boxu lebo je velka a uz tyzden si to drzia na skladee…napisem im staznost a este aj prechytracenu zamestnankinu tam maju,drza a chytra zaroven,no krasna prepravna sluzbaa..pomaly a neochotnyy,objednavam stale cez internet,ale toto som este nezazil,totalne neschopny ludia..uz cez nich si nedam dorucit niccccc…malo by to cele zkrachovat nech maju ludia pokoj

  5. Reply
    Miloslava Sliacká 2.8.2024 v 9:31
    1.25
    Rychlost doručení
    50
    Jednání se zákazníkem
    0

    Zde je kousek mé komunikace ze zákaznickým servisem:

    Dobrý den, paní Ševčíková,

    že jsem se s kurýrem domluvila na následující den, není pravda, ale chápu, že to nemůžu nijak dokázat.
    Ano, domluva proběhla osobně, ale jakým způsobem proběhl pokus o vyzvednutí balíčku? S řidičem jsem mluvila v ulici Bořivojova cca 200m od mého bydliště, když jsem mu já zaklepala na auto.
    Prostě na mě zapomněl, druhý den se do telefonu sám omluvil, že ‚to včera nezvládl‘ a uvedl jako důvod píchnutí kola a předání práce kolegovi.

    Chápu, že nerozhodujete o tom, jakým způsobem se stížnosti budou řešit a už Vás nebudu dál trápit, ale po této zkušenosti (a nemyslím tím chybu v komunikaci v den vyzvednutí, chybovat je lidské, ale mám na mysli přístup k mé stížnosti, zvlášť když jsem žádala jen o vrácení 60 Kč za službu, na kterou jsem čekala do pozdního odpoledne a kterou jsem nedostala) už nebudu objednávat přepravu u PPL.

    S pozdravem.
    M. Sliacká

    Klady: Do nedávna na naši adresu jezdil pan Martin Sommer, který dělal svoji práci skvěle. Od té doby, co odešel, je každý kontakt s PPL frustrující.
    Zápory: Kurýra jsem odchytla n ulici, protože jsem se mu nemohla dovolat. Potřebovala jsem, vědět, kdy zhruba přijde. Domluvili jsme se na vyzvednutí balíčku po 11:30, což neproběhlo a druhý den kurýr vše popřel (viz komentář).
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 4.75
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    90

    Moje dnešní zkušenost s PPL. Řidič Martin Bruml sám rozpoznal podvodnou zásilku, informoval mě a ušetřil mi tím 1300Kč. Klobouk dolů. TAK BY TO MĚLO BÝt. Ještě jednou velké díky a PPL doporučuji. Lenka B.

    Klady: Má všech 5 pohromadě. Lidské jednání.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Nyní již Nejhorší dopravce v čechách! Kurýr ani nezavolá a odhodí vám zasilku do nejblišího parcel shopu hlavně aby si ulechčil práci, jednání v parcel shopech katastrofa- bordel v zasilkách , pin od zasilky po vas nikdo nechce hlavně před frontou lidí musíte nahlašovat kompet osobní udaje a adresu/ fakt příjemný, zasilky PPl nejdou platit kartou v parcel shopechrozbité zasilky, hazejí s balíkama, neochotný zakaznický servis, arogance, znovu nedoručují,

    Klady: rychlost
    Zápory: špatný informační servis,nemožnost opetovného doručení, nerespektují adresu doručení, kuryr ani nezavolá, delají ze zakazniků hlupáky, pokaždé poničený obal,
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 2.75
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    10

    Neskutečně arogantní řidič, který se mi vyloženě vysmíval, když jsem se chtěl domluvit na doručení…. Už nikdy vic..

    Klady: Nemam žadné
    Zápory: Arogance, žadná domluva
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Reply
    Stanislav Kollar 15.7.2024 v 13:57

    Dobrý den, Vaše služba opakovaně nedodržuje termíny doručení. S řidičkou se vždy dohodnu na době,kdy mám zásilku očekávat a pak už nikdo nepřijede ani nebere telefon (ve13,25)

  10. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Pokud bych mohla dát hvězdičky do mínusu udělám to. PPL je nejhorší společnost na světě. Zásilky nechávám posílat do boxu, ale 99% uloží v parcel shopu. V blízkém okolí jsou další 2 boxy, ale oni to ukládají v papírnictví, které má úplně nesmyslnou otevírací dobu. Navíc při poslední návštěvě mě nikdo neupozornil, že balík popsali a já si zničila oblečení a obarvila kůži na rukách. Ani 4 dny neustálého mytí rukou nepomohlo. Prosila jsem PPL aby kontaktovali pobočku a zjistili čím balíky popisují a jak mám barvu odstranit, dostala jsem odpověď po 4 dnech, že nemám nárok na reklamaci. Odpověď úplně mimo můj dotaz. NEDOPORUČUJI!!!!

    Klady: žádné jsem nenašla
    Zápory: úplně všechno, neschopnost, arogance, příšerný zákaznický servis
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 4 5 6 48

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo