Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Oznámení ve čtvrtek v 0:30, že možná budou doručovat zásilku následující den. Ve čtvrtek v 9:29 smska, že mi vezou balík dnes mezi 12 – 14 hodinou. Telefon na řidiče chybný, zvedl to kolega z jiného vozu. Samozřejmě nezastižena, voláno ve chvíli, kdy jsem telefon nemohla zvednout (jsem lektorka, měla jsem online výuku), ani nevím, jestli to vůbec volala PPL nebo nějaký „obtěžující“. 21kg balík dán na výdejní místo. Podána stížnost a žádost o novou rozvážku v domluvený den. Nepřicházela reakce, tak jsem volala na zákaznickou linku, kde sice mluvil člověk, ale jako robot. Rozváží se jednou, buď si balík vyzvednu nebo ho pošlou zpět na eshop. Přítel tedy přijel z druhé strany Brna, aby mi balík dovezl. V úterý písemná reakce, že vidí v systému, že jsem to vyřešila. – Takto si představuji pohrdání zákazníkem. Nepoužitelné.
Otřesné služby, nulová zákaznická orientace. Vůbec je nezajímá, jakou kvalitu služeb poskytují a zda jsou zákazníci spokojeni. Je úplně jedno kolik doručovacích míst mají, když vás vytočí při doručení. Na telefon dopravce z sms se nedovoláte. Mě dodali zásilku k vyzvednutí do Parcelshopu těsně před jeho zavíračkou, kdy následující den začínala jejich dovolená a 10 dnů mají zavřeno (a PPL to samo na svém webu mělo uvedené). Na můj požadavek doručit to jinak nikdo nereagoval, takže jsem teď v p…. Nikdy více s PPL.
u PPL jsem klady dosud nezaznamenal- po negativních zkušenostech dávám přednost Balíkovně a Zásilkovně. Klamou odesilatele o promptním doručení(viz. dole Stav zásilky), zatímco já-adresát nemám ani avízo a po vyžádání si č. zásilky zjistím: Stav vaší zásilky 81064228995, Zásilka v přepravě, 25. 4. 2025 Je nám líto, zásilku se nám nepodařilo doručit. Zásilku vám doručíme v nejbližším možném termínu.
Avízo žádné, PIN neznám.
Datum a čas Stav zásilky
23. 4. 2025 11:36 Čekáme na přijetí zásilky do přepravy
23. 4. 2025 14:12 Zásilku jsme převzali od odesílatele
23. 4. 2025 17:37 Zásilka je v přepravě
24. 4. 2025 6:16 Zásilka je v přepravě
24. 4. 2025 7:47 Zásilka se dnes doručuje
24. 4. 2025 12:28 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce
25. 4. 2025 7:44 Zásilka se dnes doručuje
25. 4. 2025 12:32 Zásilka nebyla doručena z důvodu nezastižení příjemce
Negativní zkušenost s PPL
Zásilka měla být doručena už před 3 dny, ale stále nic nepřišlo. Od PPL žádná konkrétní informace, pouze nicneříkající „doručuje se“. Po kontaktování operátora jsem se dozvěděl, že mají technické potíže s výdejním boxem. Chtěl jsem zásilku přeposlat do jiného boxu – prý to nelze. Žádná snaha o řešení, nulová komunikace. Podle známých problém trvá už více než týden. PPL o tom ví, ale nekoná. Nedoporučuji, velmi špatná zkušenost.
Nejhorší dopravce v ČR
Dobrý den,
zkušenost se společností je velmi negativní.
– 8,46 hod. SMS, že bude doručena zásilka v době 11-13 hod.
– 8,54 e-mail, že se doručení nezdařilo
– 13,04 – e-mail, že je zásilka uložena ve výdejním místě PPL
Telefon na řidiče ve zprávách uveden nebyl, mě telefonicky nikdo nekontaktoval a 30 kg vážící balík jsem si musela vyzvednout na výdejním místě. Již nikdy více:-(
–
Už dva týždne čakám na balík s doručením 2-5 dní. Neviem sa dostať k žiadnemu zákazníckemu servisu. chatbot na stránke opakovane nadobúda aby aom proste čakal. Dostal som sa k formuláru na sťažnosť na ktorý bola odpoveď po dvoch dňoch e-mail či je to ešte relevantné (balík sa nepohol zo skladu).
doručují si jak chtějí a kam chtějí, což je nejhorší. není možné zadat jinou adresu protože zásilku mají již v přepravě, ale vy to nevíte protože obdržíte zprávu až je to v přepravě. Když se náhodou dovoláte, jsou velmi arogantní. Bohužel jako zákazník e-shopu jsem odkázaná koho oni mají navoleného a bohužel i když mají jiného pro mě spolehlivějšího dopravce není možnost si vybrat. Nezbývá nic jiného než tlačit na prodejce z e shopu, aby dal možnost zákazník volby.
Dnes trapný pokus o doručení,bez jakéhokoliv avíza zásika pohozena v okolí domu,v apk jsem zadal jsem na adrese
Jediná jistota u PPL je ta, že nikdy nedoručí balík na určené místo. U mě 3/3.