Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo ppl

logo PPL

Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.

Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.

Hodnocení: Evropský dopravce PPL patří mezi hlavní dopravce v ČR. Spadá do sítě dopravce DHL Parcel Europe.
KLADY
  • rychlé doručení
  • možnost měnit termín doručení
  • nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
ZÁPORY
  • občas není dodržen termín pro doručení

Představení dopravce

Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.

Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.

Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.

PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.

Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.

Přehled služeb

Vnitrostátní balíková přeprava

  • PPL Parcel Business
  • PPL Parcel CZ Private
  • PPL Parcel CZ dopolední balík
  • Balík Pro Tebe

Mezinárodní balíková přeprava

  • PPL Parcel Connect EU
  • PPL Parcel Business Europe

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Zákaznická podpora
  • Telefon: 225 331 500
  • E-mail: info@ppl.cz
  • Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Evropský dopravce

Společnost PPL CZ má kvalitně zpracovaný informační systém. Vždy se včas dozvíme, kdy máme čekat svou zásilku, kolik bude dobírka, případně si také můžeme změnit termín doručení nebo se domluvit na uložení balíčku/zásilky v některém z PPL ParcelShopů, tedy na výdejním místě. Samozřejmě, že i u PPL CZ se občas může vyskytnout nějaký problém s doručováním zásilky. Nikdy se však nestane, že by nebyl příjemce o všem včas a podrobně informován. Vždy je sjednána náprava a příjemce svou zásilku nakonec obdrží. Rychlé je i případné vyřízení reklamace v případě, že dojde k poškození zásilky během přepravy od odesílatele k příjemci.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
8.5
3.3Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
4
Jednání se zákazníkem
2.6
Klady
  • Rychlé doručení
  • Možnost měnit termín doručení
  • Nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
Zápory
  • Občas není dodržen termín pro doručení
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

556 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Za mě suveréně nejhorší přepravní služba

    Zápory: Udaje při sledování zásilky nesouhlasí s reálným stavem a nedodržují termíny uložení
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Až dodnes jsem byla jakž takž spokojená se službou PPL,ale to chování dnešního řidiče po tel. byla otresna. Člověk se nemůže dovolat,a pak má drzého řidiče.PROŠKOLTE SI SVÉ ZAMĚSTNANCE!

  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Je to tu stále dokola a v řadě příspěvků se potkáváme se stejným modelem chování.
    Objednáte zboží v e-shopu, zaplatíte a čekáte pár dní na doručení. Ráno vám přijde SMS, že přepravní služba PPL bude doručovat na vaši adresu v době od – do s kontaktem na řidiče. Čekáte doma a ono nic. Následně přijde SMS, že zásilka byla uložena kdesi na ParcelShopu.
    Jelikož se to děje opakovaně a dál nehodlám trpět aroganci zaměstnanců přepravce v bydlišti na Praze 6, po poradě s právníkem jsem dostal následující doporučení:
    Reklamaci podávejte u objednatele služby tedy u e-shopu. On je zadavatel služby a zodopovídá za jím sjednanou přepravu. On také přepravní společnosti platí za doručení, a pokud nedojde k doručení, nese zodpovědnost za nedodržení smlouvy, tím pádem můžete od kupní smlouvy odstoupit. E-shop má daleko větší páku na přepravce, který zásilku nedoručí, nehledě na to, že pokud vám zasilka není doručena na adresu, vy zakožto zákazník odstoupíte od smlouvy, na což máte plné právo, přepravce zásilku vrátí a e-shopu vzniká škoda nejen ztrátou za neprodané zboží, ale i náklady na zbytečnou přepravu. Jak dlouho si myslíte, že to bude takovému přepravci tolerovat? Nehledě na skutečnost, že máte dál i možnost podat podnět na ČOI jak na nefunční službu e-shopu (který si to sice v řadě případů nezaslouží, ale pokud si na přepravce nedošlápne, tak proč ne), tak i na samotného přepravce, který by v krajním případě mohl vyfasovat žalobu za například náhradu škody (vynaložené náklady za vyzvedávání zásilek mimo jsednanou adresu, ušlý zisk za ztracený čas a řadu dalšího).
    Mám nyní spoustu času v době covidové, takže je to výzva. Pokud se mě dopaří přimět PPL k dodržování jejich vlastních přepravních podmínek, nastolení řádného doručování v našem bydlišti na Praze 6 a okolí bude to dobrý výsledek.

    Klady: Těžko uvěřit vašemu hodnocení 8,5 když chování a arogance řidičů doručujících po Praze 6 je trvale za hranou slušného chování a v přímém rozporu s přepravními podmínkami. Nechci házet všechny do jednoho pytle, protože například s řidiči doručujícími v Kadani je spokojenost
    Zápory: Praha 6 - arogance, neochota a opakavaně úmyslné porušování přepravních podmínek, horší přístup jsem nezaznamenal u žádného jiného přepravce
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Absolutně nejhorší doručovatel ever! Kdy mi bude balíček doručován mi dají vědět až v den doručení, kdy už změna nejde zařídit a přesně, jak tu píší ostatní, ho hodí do nějakého vzdáleného parcelshopu. Za 99, – Kč se to vyplatí ?…

  5. 0.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    20

    Nevěřil bych tomu že si kdy řeknu zlatá Česká pošta.
    Nepřišel mi QR kod,ani na mail,ani v SMS,natož info kdy mi balík bude doručen,nakonec jsem vyžadované zboží vyzískal na OP v uschovně.
    Nízké hodnocení u rychlosti doručení je zapřičiněno náročností získání zboží,které mi mělo být dodáno do rukou.

    Klady: -řidič měl sympatický hlas -po nemalých útrapách mi bylo zboží vydáno na OP z úschovny PPL -v minulosti jsem tento problém z doručením neměl
    Zápory: -nezaslán QR kod -nezaslána SMS z informací o datu,hodině doručení. -nedodání do vlastních rukou -cena
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. PPL nenapsala ani email ani sms o převzetí zboží a čísle zásilky. Řidička ve 4 hodiny odpoledne odvezla balíky, které se jí nechtěly doručovat na parcelshop se slovy, že na to se.. a končí. Opět nepřišla ani sms ani email o tom, že zásilka byla z nějakého důvodu na parcelshopu. O doručení se nikdo ani nesnažil, byli jsme celý den doma, o uložení balíku jsem se dověděla náhodou od známé prodavačky (ještě že bydlíme na vesnici, kde se lidé znají, ve městě bych na to nepřišla). Napsala jsem na PPL stížnost a výsledek? Neochota přiznat pochybení, prý na to mají právo, když nikoho nezastihnou (zdůrazňovala jsem, že jsem byla celý den doma a dle slov prodavačky se řidička ani nesnažila balík doručit), a že si to mám hlídat. No tak 100 Kč za to abych se pídila a chodila do obchodů jestli náhodou to tam není? Zaplatila jsem si doručení domů, příště už jen Zásilkovna, či jiná společnost. Chyba se stát může, ale reakce na stížnost u PPL, že je vše v pořádku mě dostala. Nebylo to poprvé. Prostě se jim nechce, tak to hážou na parcelshop a zákazník ať se stará. Za to ale neplatím.

  7. Absolutně nejhorší doručovatel ever! Kdy mi bude balíček doručován mi dají vědět až v den doručení, kdy už změna nejde zařídit a přesně, jak tu píší ostatní, ho hodí do nějakého vzdáleného parcelshopu. Bohužel musím konstatovat, že jejich služby jsou horší než služby České pošty a to už je co říct!

  8. 1
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    20

    Dobry den, téměř rok čekám na balíček a reklamaci, odškodnění a nikdo to není schopen vyřešit nebo mi s jistotou řekne, kde je můj balíček a moje kompenzace 20050161515

    Klady: balíček 20050161515
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Reply
    Kalčáková 21.1.2021 v 7:06
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Se službou mám hned dvě špatné zkušenosti. V prvním případě avizovali doručení domů, čekala jsem zbytečně, zásilku rovnou uložili v obchodě, nikdo mě nekontaktoval. U druhé zásilky jsem ihned změnila dodání, to mi bylo potvrzeno. Zásilku doručili pozdě, na původní adresu, řidič ji odmítl dodat na novou adresu, nakonec že ji dodají zítra… nicméně ji opět uložili v obchodě. Navíc byl dosti nepříjemný.

    Klady: Dobrou zkušenost nemám.
    Zápory: Nedodání zásilky, opakované automatické uložení do obchodu k vyzvednutí, i když jsem na řidiče v animovaném čase čekala.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Napsali mi mailem, že mi balíček v daný den nestihli doručit a že ho doručí druhý den. Druhý den mi nikdo nenapsal, nikdo nevolal, když jsem kontrolovala stav doručení, bylo tam napsáno, že mi balíček doručí mezi 15:00 až 17:00. Celé odpoledne jsem seděla doma jako idiot a čekala až přijde balíček. Večer mi napsali, že se balíček nepodařil doručit a že ho vracení dodavateli. UŽ NIKDY VÍC.

1 42 43 44 45 46 51

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo