Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.
logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
jako vždy, dělají si co chtějí a ještě to svádějí na vás, nicméně klasika je to už poněkolikáté , v pondeli meli prevzit zasilku, prijeli az v utery ve ctvrtek je zasilka stale mezi depama a k zákazníkovi se nechysta, jsem proste na……. tohle se mi s dpd nikdy nestalo
ráda bych se přidala k bohužel negativním zkušenostem, dnes mě měli doručovat zásilku mezi 11 – 13 hodinou. Celý den jsem kvůli zásilce doma, a v 16,30 hod. mě přijde sms, že předali balík do parcelshopu??(který je mimochodem na druhém konci města!) Telefon řidiče byl samozřejmě vypnutý, pouze s hlasovou schránkou…chápu, že chce řidič skončit směnu a jít domů, ale slušnost je alespoň třeba zavolat – nestíhám, nezlobte se, nebude vadit, když dám do parcelshopu?? Opravdu jednání na úrovni!!
Chování kurýrů na katastrofické úrovni. Pokud svoji práci nemají rádi, neměli by ji dělat a neodrážet svoji flustraci na zákaznících.
Dostal jsem SMS, že od 9-11 obdržím balíček a kontaktuji řidiče.
Zavolali mi v 10:07 a po 3 zazvoněních, a to bylo asi 6 sekund, zavěsili. Podíval jsem se z okna a viděl auto PPL, rychle jsem se oblékl a vyšel na ulici, trvalo to asi 40 sekund, když jsem otevřel dveře domu, řidič odešel. Okamžitě jsem mu začal volat, hovor nebyl přijat, ale byl odeslán do hlasové pošty. Zavolal jsem na kontakt v sms, řekli mi, že se něco pokazilo a toto číslo mi zásilku na ulici nedoručí.
Stál jsem 5 minut poblíž domu a doufal, že se otočí, opravdu se otočil, ale jen jel kolem mě !!!
Tým podpory řekl, že mi volali 10krát, to je lež, (volali 1krát po dobu 6 sekund), řekli mi, abych zkontroloval telefon, moje žena mi zavolala a všechno bylo v pořádku, takže není třeba mluvit o problémech s mým telefonem!
Řidiči jsme zavolali 10krát z různých telefonů, neodpověděl. Na podporu říkají, že není povinen a že také není povinen být normálním člověkem?
Čekal 6 sekund, než zvednu telefon, ani jsem neměl čas telefon zvednout.
Pořad problemy z PPL bochužel to byl jediny dopravce v obchodu.
Děkuji za krasne rano, udelali mě to!!!
Chování dopravců na úrovni 0.
Nemohl jsem převzít zásilku osobě a tak skončila na parcelushopu. Na parcelshopu ji při vyzvednutí „nemohli“ najít. Při další návštěvě parcel shopu mi bylo sděleno, že uplynulo 5 dnů na vyzvednutí a zásilka byla odeslána zpět odesílateli. Na zákaznické lince mi bylo potvrzeno, že parcelshop udělal chybu a musím si to vyřídit s odesílatelem. Podal jsem stížnost na stránkách PPL. Tam mi bylo sděleno, že mě o zásilce 2x informovali mailem a sms. Tím byla věc uzavřená. Fakt super přístup parcelshopu Masarykova třída 84, Teplice, zákaznické linky PPL a odd. stížností PPL.
Od doslova každého, kdo někdy v PPL pracoval slyším to samé – po tom, co viděli jak se s balíčky zachází, už by si přes ně nikdy nic nenechali poslat.
Já se jich teda spíše zdržuji kvůli ceně, balíček mi nikdy poškozený nedošel. Rychlost je takový… Průměr, není to skvěle rychlá služba, ale že by byli pomalí se taky říct nedá, většinou doručí prostě do dvou dní. Mají hodně podivné časy rozvozu (uvědomuji si že v 10 ráno je většina lidí v práci?).
Tomáši, pokud jsi v práci, nechám si snad poslat balíček do práce a ne domů? Snad nemůžeš čekat, že to budou každýmu doručovat mezi 17-19h? Jak by to stihli a to by ještě lidi psali, ale já jsem ještě v pět v práci. Tohle je tvoje chyba
U Geis a DPD je to se zacházením stejné…..
Dnes mi mala byt dorucena zasielka ale zlyhala, pretoze som zmeskal hovor. Neobrdzal som ziadnu spravu do predu aby som bol pripraveny tak ako sa pise v ich prvom emaile. Hodinu na to bola zasielka dorucena do parcel shopu bez moznosti si to zaslat znovu tak ako zase pisali v emaile okamzite po nedoruceni. Vsetko sa odohralo behom 90 minut.
PPL v současné době nedává možnost změnit čas ani místo doručení. Ráno vám přijde SMSka s oznámením času a kontakt na řidiče. Voláte tedy řidiči a ten Vám oznámí že balík nesmí dovézt zpět, takže jej vyloží na nejbližším PPLpointu.
Konkrétně: balík objednán do zaměstnání, onemocněl jsem, balík složen 2km od zaměstnání, ale 30km od domova.
Dnes mi byla doručena zásilka naprosto arogantní, vulgární a neslušnou paní. Nejdříve volala mamce, která je v práci, s tím, že mamka nestihla telefonát ani zvednout, jak rychle to PPL žena vytípla. Pak se jí mamka nemohla dovolat zpátky a když jí to konečně vzala, tak mamka volala mě a já jsem šla okamžitě dolů si zásilku vyzvednout. Při čekání na výtah na mě zvonila jako o život a nepříjemně na mě křičela kde jako jsem, tak jsem jí v klidu oznámila, že čekám na výtah, a že hned jsem dole. Do toho volala ještě mojí mamce, že nikdo pro zásilku nepřišel, že jí děti sedí doma na pr*eli:)
Když jsem během pár sekund byla dole, paní nebyla ve vchodě, ale úplně mimo a nasedala do auta a chtěla už odjet. S tím, že jsem jí řekla, že dolů jdu:) S balíčkem mi ani nešla naproti, mrskla ho po mně, sedla do dodávky a odjela. Děkuji za zpříjemnění dne.
Dnes jsem dostala zásilku doručenou službou PPL. Dorazila včas a všechno bylo v pořádku až na chování řidiče. Dveře otevřela babička a jelikož špatně slyší, nerozuměla, co se děje, tak šla pro mě. Řidič ji seřval, že tam nebude dlouho stát. Když jsem došla já, dostala jsem od něj i já, co to tady hrajeme za komedii. Chápu, že řidiči se mohou ocitnout pod časovým tlakem a nervozita se tak může objevit, ale vyléval si zlost na zákaznících je vysoce neprofesionální.