Online fakturační program iDoklad je pravděpodobně nejznámější a nejpoužívanější fakturační nástroj dostupný všem živnostníkům i firmám. Pokud hledáte toho pravého služebníka v oblasti účetnictví pro vás a vaše podnikání, pravděpodobně vás bude zajímat kolik služby iDoklad stojí, na jaké účetní systémy ho lze napojit a jaké další funkce skrývá. Na všechny tyto otázky naleznete v následující recenzi odpovědi, a proto ji doporučujeme přečíst až do konce.
Co je iDoklad?
Fakturační program iDoklad svými funkcemi dokáže nabídnout mnohé nejen začínajícím podnikatelům, malým živnostníkům, nebo středně velkým firmám. Fakturační systém iDoklad lze napojit na účetní programy Pohoda, Altrus Vario, Duel, MRP, Money S3, Money S4 a Money S5. Výhodou tohoto napojení není pouhý přenos faktur, zároveň s ním totiž iDoklad stahuje informace o jejich úhradách což ve výsledku zefektivňuje celkový přehled o podnikání.
Celý fakturační systém funguje na virtuálním úložišti, to v praxi znamená, že přístup k němu máte z naprosto jakéhokoliv zařízení a nejste omezeni pouze na jeden stolní počítač. iDoklad navíc disponuje šikovnou fakturační aplikací pro uživatele Android a iOS.
iDoklad lze spárovat s bankovním účtem u ČSOB, Fio, Raiffeisenbank, Komerční banky, Air Bank, VÚB a Tatrabanky, přičemž iDoklad okamžitě propisuje platby do systému bez nutnosti faktické kontroly internetového bankovnictví, a to je jednoduše funkce, kterou pravděpodobně uvítá naprosto každý.
Systém iDoklad je navíc určený a taktéž hojně užívaný vlastníky internetových obchodů. Pokud vlastníte e-shop, nebo se ho chystáte otevřít a následně propojit se systémem iDoklad, lze tak provést v případě, že obchod provozujete na platformách WooCommerce, Shopify nebo oXyShop.
Jaké má iDoklad funkce?
Základní funkce fakturačního systému iDoklad je samozřejmě vytváření faktur, které lze díky propojení s účetním programem sdílet s vaším účetním. O automatické funkci po spárování bankovnictví jsme se již zmínili, ovšem musíte doplnit, že iDoklad nabízí i funkci automatických upomínek. Automatické upomínky jednoduše upomínají zákazníka v případě prodlení splatnosti vystavené faktury.
iDoklad automaticky načítá kurz v případě měnového přepočtu, graficky zobrazuje náklady a výdaje pro lepší aktuální přehled o financích, přehled lze filtrovat dle vybraného data nebo zákazníka. iDoklad taktéž dovoluje vytvořit databázi kontaktů ze které můžete rovnou po stanovení cenové nabídky odeslat zálohovou fakturu, zároveň díky databázi můžete kontrolovat platební schopnost vašeho klienta. Mnozí taktéž ocení funkci skladu, jenž umožňuje zjednodušené vytváření faktur, neboť lze v systému posléze pouze zvolit fakturované položky. Faktury lze personalizovat, a tak si každý může vybrat, jak budou jeho faktury vypadat včetně vlastních přiložených souborů, jako je logo či podpis.
S fakturačním systémem iDoklad nebude ani daňové přiznání trvat příliš dlouho, vaše příjmy lze ze systému vygenerovat a posléze jednoduše vložit na Daňový portál. I přesto, že celá platforma funguje na cloudu, nemusíte mít obavy o bezpečí vašich citlivých dat, neboť bezpečí iDoklad zajišťuje SSL šifrováním, jedná se tedy o totožný typ šifrování, které využívají banky.
Ceník
iDoklad má ve své nabídce 4 varianty tarifů které se neliší pouze cenou. První je zcela zdarma a ten lze doporučit pro vyzkoušení platformy a uživatelského prostředí nebo malému živnostníkovi. Bezplatný tarif umožňuje přístup do platformy pouze jednomu uživateli a databázi lze vytvořit pouze v objemu 5 kontaktů, neumožňuje vytvořit sklad ani párování s bankou.
Základní tarif za 220 Kč měsíčně s přístupem pro 2 uživatele má neomezený adresář pro kontakty, umožní vytvořit sklad ale nepomůže vám s daňovým přiznáním a nelze ho propojit s bankovním účtem.
Třetí tarif nese název Oblíbený tarif a je s přístupem až pro 5 uživatelů. Měsíčně přijde na 579 Kč a ve své podstatě nabízí veškeré dostupné funkce a od Prémiového účtu, tedy poslední varianty, se liší primárně jen v počtu dotazů přes API, kterých je 7 500. Již zmíněná Prémiová varianta umožní přístup do platformy iDoklad až 9 uživatelům, počet dotazů přes API činí 75 000 a navíc je obohacen o prémiovou zákaznickou podporu.
Zákaznická podpora
Úroveň zákaznické podpory se v případě iDoklad odvíjí od tarifu, který jste si zvolili. Pokud si vystačíte s bezplatnou variantou, budete si bohužel muset vystačit s možností kontaktování podpory pouze psanou formou, a to pomocí e-mailu či v aplikaci. Pokud za tarif platíte, můžete podporu kontaktovat kromě jiného i na telefonu od pondělí do pátku a v případě Prémiového tarifu vám váš dotaz zodpoví do 4 hodin v jakoukoliv denní dobu, svátek, nebo pracovní den.
Výhody a nevýhody
Pokud nechcete začínat na vcelku omezeném bezplatném tarifu, můžete si uživatelské prostředí vyzkoušet a pokud vám ani před uplynutím 30 dnů nebude platforma sedět, jednoduše máte právo na vrácení peněz. Výhodou systému iDoklad za nás ale zůstává vcelku vkusně řešení prostředí, které je přehledné i přesto, že obsahuje velké množství kategorií a dat.
Zorientovat se v něm může i přesto nějakou chvíli trvat. Spousta klientů taktéž zajisté ocení mobilní aplikaci díky které mají možnost mít své účetnictví pořád při ruce. S použitím systému iDoklad vám navíc odpadnou starosti s legislativou, neboť to iDoklad dělá za vás a veškeré dokumenty jsou vždy aktuální. Jako další výhodu vnímáme i možnost zapojení se do mini akademie, tedy kurzu pro podnikatele, kteří teprve začínají a chtějí se dozvědět víc o účetnictví a podnikání celkově.
Jako jedinou nevýhodu v celkovém řešení fakturačního systému iDoklad vnímáme poměrně nízký počet bankovních institucí, které lze s placenými tarify propojit.
Shrnutí
Pokud chcete mít ve svém účetnictví přehled a mít ho neustále po ruce, můžeme vám iDoklad s radostí doporučit a přidat se tak k více než čtvrt milionu klientů, kteří služeb iDoklad využívají. Pokud by vám přece jen platforma po vlastní zkušenosti nesedla, můžete své roční předplatné během prvních 30 dnů kdykoliv zrušit.
Podobný článek, co by vás mohl zajímat
Jak se vám líbí tento článek? Pomohl vám?