Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
- Rady a návody
- Sledování zásilek
- Poslat zásilku
- Celní řízení
- Ceník služeb
- Pobočky České pošty
- Mobilní aplikace
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Doručování u české pošty je tragické. Poslední zkušenost v pondělí zásilka na doručovacím depu. Úterý ráno SMS že tento den bude doručeno do večera nic nepřišlo. Středa od pošty nic na e-mail a telefón i pobočka žádná odezva nikdo nic neví. Už jsi ani nepomatuji kdy naposledy jsem měl dobrou skutečnost s poštou samý průser. Ať už to zkrachuje :-)
Doručování u české pošty je tragické. Poslední zkušenost v pondělí zásilka na doručovacím depu. Úterý ráno SMS že tento den bude doručeno do večera nic nepřišlo. Středa od pošty nic na e-mail a telefón i pobočka žádná odezva nikdo nic neví. Už jsi ani nepomatuji kdy naposledy jsem měl dobrou skutečnost s poštou samý průser.
Zatím jsem neměl s balíkovnou problém až do dneška…To že balík si mám vyzvednout úplně někde jinde než jsem si původně zaplatila je přímo k zlosti …To že na poště nejsou schopni vyhledat nejbližší pobočku pro případné vyzvednutí zásilky když se to nepodařilo doručit na Balíkovnu která byla mnou zadána je totální selhání organizace Pošta – balikovna ….Po telefonu mě bylo řečeno že oni to nejde přeposlat na jinou poštu páč to nedělají …..Já zase odmítám vynakládat další finanční prostředky na to abych si nakonec zásilku vyzvedávala sama někde jinde než jsem chtěla …. Takže balík tam nechám a ať ho pošlou zpět když ho nemůžou poslat na bližší pobočku 😉😉 a již nikdy více tuto službu nebudu využívat .
Česká Pošta- firma „za všechny prachy“- už dávno měla být zrušena!
Za poslední měsíc mi jednu zásilku vůbec nedoručovali na adresu, rovnou šoupli na pobočku, další zásilku sama Pošta označila jako „adresát neznámý“ a nedoručovali, obálka se vrátila firmě a další zahraniční firemní zásilku ztratili/zahodili a do vlastního systému označili „za doručenou“. Standartně Pošta nezvoní, nenechá výzvu a pokud náhodou ano, pak dopis nedohledají v tom jejich systému „krabic na boty“ na pobočce v Teplicích. Ve schránce se standartně objevují cizí zásilky.
Komunikace se osobou, která vyřizuje stížnost je tristní, komunikace o ničem!
Českou Poštu NEDOPORUČUJI- heslo dne: „Dnes podáte, zítra ztratíme“!!!!
Hnus furt lepsí jiný dopravci
Dva balíky zaplacené i s dovozem,ani jeden doručený , žádná zpráva a po hledání na webu nedoručené, protože nikoho nezastihli. Pěkný hnus tak proč to platím, když se potom musím vlacetzna poštu?Zkuste. zavolat a nikdo nezvedá telefon.
Balík objednán přes balíkovnu(produkt České pošty) týden na cestě a stále nikde. Stejně špatná služba jako celá Česká pošta.
Balíkovnu nedoporučuju: balík mi bez předchozí domluvy uložili na jiném než mnou vybraném místě, které je pro mě těžko dostupné a má pro pracující lidi nezvladatelnou otvírací dobu.
Toto bylo opravdu naposledy, kdy jsem využila služby České pošty, kde byla možnost jiného dopravce.
Prioritně zaslaná listovní zasilka (prvňáčkův zapomenutý pracovni sešit) odeslaná před devíti pracovními dny stále nedorazila.Tato služba je snad jedině zpoplatněna. Tim, že není rychlost doručení kontrolovatelná ji dle mého názoru pošta vůbec neprovádí. Zkouší, kdo se chytí a dá zbytečně peníze za nic.
Doporučený dopis šel 14dnů asi 60km daleko. To jako vážně??Otřesné to bych došel tam i zpět několikrát pěšky. Sdělení, že česká pošta o víkendu nepřeváží zásilky mezi depama a proto se počítají jen pracovní dny? Nebo že není garance doručení ani maximálně určena? Co je to za blbost. Podívejte se na konkurenci, doručují balíky hned druhý den I O VÍKENDU. Ještě v minulém tisíciletí platilo Doporučené psaní bylo doručeno druhý nebo třetí den. Na poště před zrušením poboček čekání na pobočce 40min zaplacení 60kč a zásilka došla za 14 dnů. Služby,přístup na pobočkách,rychlost,cena služeb je snad nejhorší co lze zažít i v porovnání s ČD nebo některými úřady. Hold jak se vede stát tak se vedou i státní a polostátní firmy. ČÍM DŘÍV ČESKÁ POŠTA ZKRACHUJE TÍM LÉPE!!!!!Chce to ještě dát datovky které pořád nefungují také komukoliv jinému..