Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb

ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.8Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3.1
Jednání se zákazníkem
2.6
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

742 komentářů
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Šimon Špinar 15.3.2024 v 22:39
    1
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    30

    To si tak jednou zaplatim prioritni sluzbu doruceni a balik nakonec prijde za 10 dnu. Pozdeji nez jiny, ktery jsem posilal standartne. A takhle je to s nima skoro vzdycky.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    Dalibor Juřica 8.3.2024 v 9:02
    5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    100

    Rád bych touto cestou kladně ohodnotil kolektiv zaměstnankyň české pošty-pobočka Ostrava-Zábřeh 704 00. D.Juřica

    Klady: Vstřícný a ochotný přístup.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Velmi neprijemna zkusenost s kuryrem. Jednani reznickeho psa. Zbozi pres postu uz ani omylem.

    Zápory: Neuvedeni casu dodani, naprosto odstrasujici jednani kuryra, neochota
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 1.75
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    10

    Velmi neprijemn zkusenost s kuryrem. Jednani reznickeho psa. Zbozi pres postu uz ani omylem.

    Zápory: Neuvedeni casu dodani, naprosto odstrasujici jednani kuryra
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    Michal Vorlíček 15.2.2024 v 10:51
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Nejhorší přepravní společnos co znám. Udivuje mě že ještě existuje. Balík se toulá, nelze dohledat kde se aktuálně nachází. Dnes jsem se utvrdil v tom že tuto společnost už nikdy nevyužiji.

    Klady: Žádné
    Zápory: Nelze zjistit kde se zásilka nachází. Komunikace se zákazníky je otřesná.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Českou poštu zrušit, horší organizaci neznám, vesnické pobočky si mění otevírací dobu jak se jim zamane. Balík na poštu? Nikdy více.

  7. Pošta bohužel balíky nedoručuje. Jen projede kolem a hlásí, zákazník nezastižen. Na žádost o opětovné doručení nereaguje. Pro balík si musím dojen na 20 km vzdálenou poštu i když je zaplaceno doručení do ruky.
    Už se jejím službám vyhýbám a objednávám jiného dopravce. Není-li to možné, objednáku zboží ruším.

  8. Nejenomže si zaměstnanci pokuřují při doporučování balíků (stalo se mi již dvakrát při vyzvedávání balíku, že měl pošťák cigáro v hubě), také jsou příšerně neorganizovaní. Dvakrát jsem letěl ze schodů a nahoru během 5 minut, protože pošťák nemohl balík najít a řekl, že se dostaví později – volal hned, jak jsem se dostal do třetího patra, že to našel a že mám jít dolů.

  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Z Číny to jde 4 týdny a dojde to ČR. Česká pošta to ztrati na 250km trasy. Toto nejde vymyslet. Dokonce vědí, kterej řidič za to může. Náprava žádná.

    Klady: NIC
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
    • A ještě, aby toho nebylo málo, tak na přepážce, kde sem se byl informovat, kde se zásilka „toulá“,mě bylo řečeno, že to dohledat nepůjde, ať me to z Číny pošlou znova. Tak tady balíček někdo ukradne a má za to trpět prodejce?????????

  10. České pošta hrozná komunikace ohledně urgovani zásilky.
    Neochota zjistit kde se zásilka nachází.

1 2 3 70

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo