Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
zpět k obsahu ↑Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
zpět k obsahu ↑Zajímavé odkazy
- Rady a návody
- Sledování zásilek
- Poslat zásilku
- Celní řízení
- Ceník služeb
- Pobočky České pošty
- Mobilní aplikace
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Těžký balík mi doručili na jinou pobočku bez jakékoliv domluvy.Takže sama ženská s malým díťetem jsem se s tím musela tahat. Krom toho se na místní poště vždy čeká neskutečnou dobu na obsloužení. Příšerné služby za ještě horší ceny
Rychlost o.k .en nedoručeno na správnou provozovnu ,opakovaně.
Došel jsem k důvodnému podezření, že Česká pošta svou neschopností záměrně zdržuje zásilky ze zahraničí mimo EU, které se válí zbůhdarma v jejich skladu, asi na vyměňovací poště. Klidně skoro měsíc a tak. Teď se mi zrovna doručuje zásilka, ale ne Českou poštou, ale přes Belgii a potom GLS. Zajímavé na tom je, že tracking mi ukazuje, že zásilka je proclena prakticky okamžitě. Doručení má rychlý spád. Zkuste se u České pošty něčeho dovolat a možná uvidíte ty tahanice.
Nejhorší společnost.Dva balíčky že Slovenska nikdy nedorazili, bez nároku náhrady nebo omluvy. Balík do ruky nikdy nedoručí a skončí na poště i když jsem celý den doma. Na poště arogance a povýšenost. Hrozné.
Nejhorsi dorucovatel
Všechno špatně.
Doručování,
Po týdnu není doporučené psaní doručeno.Na pobočkách fronty a špatná komunikace
Doručovatel Sulice-Želivec. Mladý kluk. Nevím jak se jmenuje. Ale chci ho moc pochválit. A bylo ný fajn kdyby i nadále zavážel.
BYDLIME S MANZELKOU NA VESNICI , POSTA NAM VOZI DUCHOD DOMU , NENI TU BANKOMAT , ALE UZ SI ZTRHNOU DVACET DEVET KORUN S JEDNOHO DUCHODU , VZDYT JE PLATI STAT TAK SE VYDELAVA NA DUCHODCIH , NEMAME ANI PRUMER DUCHODU V REPUBLICE TAK VAM MOC DEKUJEME
To že nemáte bankomat není problém pošty. Čekáte že vám někdo něco doveze zadarmo? Pro důchod si můžete zajít na poštu tak kde je problém?
Objednání na balíkovnu, platba předem, logicky do mého místa bydliště, další den zpráva že balík už v balíkovně sice je ale úplně někde jinde, ve vedlejším městě? Miluji nezájem, smysl pro pořádek a zajisté smysl pro skvělý humor ČP.. že si zcela neváží lidí a já jsem po roce nadarmo zkusila opět jejich služby a jen k tomu abych zjistila že opravdu pokazí všechno o co se “snaží”. ČP přenechejte tuto službu spolehlivé konkurenci a věnujte se alespoň doručováním dopisů a náborům lidí s vyšším IQ než mají naše pokojové rostliny. Děkuji za nic. Poslední naivní šance zvolit si služby ČP. Škoda že tu člověk musí být slušný, jinak bych volila jiné slova :D
Z vlastní zkušenosti vím, že se většinou lidé neozývají, pokud jsou se službami spokojeni. Dobře odvedená práce se považuje za samozřejmost. Protože mi právě dnes přišel balík, ráda bych velice pochválila pána, který mi jej pomohl odnést až za dveře. Balík nebyl zrovna z nejlehčích, vážil skoro 30 kilo, a já měla obavu, jak ho dostanu domů. Osobně jsem se totiž setkala s dopravcem, který mi vyložil sušičku na parkovišti a ještě mi vynadal, když jsem jej prosila o pomoc. Tento problém jsem s Českou poštou nikdy neměla.
Jen a jen zápory…
Člověk si nechá poslat balík domu a ta d****** paní, které bych jednu praskla si myslí, že asi i důchodci mají auto v 90 letech a pro balík si asi můžou zajet do vedlejší vesnice. To jsem neviděla.
Člověk cely den stojí u okna a ona má tu drzost hodit papír do schránky, že jsem k nezastižení…
Opravdu nechápu, proč jde tedy na internu vybrat možnost česká pošta, doručení domu.
Leda tak hovno domu…
Dnes mi přišel do sbírky 9kilový měřící přístroj. Já i prodávající jsme měli strach v jakém stavu přístroj přijede. Nakonec přišel v pořádku a je tak spokojenost na všech stranách.
Rozhodl jsem se napsat recenzi, protože na bazaru prodávám a nakupuji už 10 let a nikdy za tu dobu se nestalo, že by přišlo něco poškozeného vinou dopravce. Což je pro mě absolutně nejdůležitější parametr přepravy – aby byla pro zboží bezpečná.
Cena a doba doručení jsou podle mě vcelku adekvátní.
Nejhorší společnost v ČR! Naprosto disfunkcni moloch pro kterého je zákazník pouze přítěž !!
jak je možné, že si mám vyzvedávat zásilku na č. poště, když u nás nikdo nezvonil??!
zvonek nám normálně funguje.
Instituce, která zamrzla v čase před 20 lety. NA přepážkách většinou protivná arogantní ženská. Baličky často nedoručí na adresu, nechají je na poště a v lepším případě aspoň hodí lístek do schránky. Posledně poškodili obsah balíku (digestoř). Pomačkané nerezové plechy na rohu, muselo jim to někde spadnout a rozhodně ne z 20 cm. Ano balík nebyl zabalený ideálně, ale ani ne tak, že by s ním 2 lidé nemohly v pohodě manipulovat (podmínky ČP pro balíky nad 15kg). Baba na reklamacích, že balíky pojištěné na šokodu při přepravě nejsou, ale že když Pošta reklamaci zamítla, že byl balík špatně zabalený. Proč ho teda ku*** vzali do přepravy, když byl špatně zabalený? Zboží zničené, peníze zpátky/náhradu nedostanu, přitom na dané věci nemám nejmenší podíl viny. Bravo, ČP drží čestné místo mezi státními institucemi ;-)
Úmyslně jsem si objednala zásilku do nejbližší balikovny ( obchod s potravinami) s dlouhou otvírací dobou. Zásilka byla uložena na spádové poště v jiné obci kde zavírají v 16.00 z důvodu plné kapacity. Zjistila jsem, že vůbec se doručovatel ani neobtěžoval tam zastavit. Tak doručení do balikovny mě stálo půl den dovolené, dvě placené jízdy autobusem a několik telefonických hovoru s infolinku balikovny úplně k ničemu. Odvolání nemáte. Nedoporučuji
Strašná organizace u mezinárodních zásilek na tzv. “specializovaném útvaru vyměňovací poště Praha 120”!!! Neskutečně dlouhý pobyt zásilky na P-120, telefonovat se tam nedá, univerzální poštovní telefonní linku obsluhuje neznalý a nekompetentní operátor, zásilka EMS se jmenuje “expresní” a pošta ji nechává bez skrupulí “vyhnít” ve Štěrboholích a neumožní nám spoustu dní ani si ji celně odbavit. Hrůra a děs! Přitom samy pracovnice na tamní přepážce jsou v pohodě a příjemné, jenže co mohou dělat, když mají za zády takové diletanty, co zpracovávají zásilku déle než týden. Jak se říká “Ryba smrdí od hlavy”, jenže neschopní manažeři se pevně drží svých židlí. Dokud byl na Plzeňskou telefon, tak se dalo lecos dohodnout, teď ve Štěrboholích pracují v režimu utajení a člověk se ani nedozví, jak dlouho se jeho zásilkou hodlají kochat, než mu jí laskavě vydají.
Mezinárodní část dopravy probíhá korektně a podle předpokladů, zazdí to až tady Česká pošta. Není žádného dovolání.
Doufám, že tahle zlodějská společnost brzo zkrachuje, která chce ani ne za dvoukilový nerozměrný balík na Slovensko bez dobírky za poštovné 500 Kč!
On line pohlednice nedorazila ani po 9 dnech 🤭
Absolutně NENÍ ODPOVĚDNÉ!!!!!! Musel jsem dostat balíček z Německa.
1) Balíček nebyl doručen ani do města kde bydlím a zůstal v Praze.
2) Neposlali žádné oznámení.
3) Zásilku odeslali zpět téměř okamžitě po doručení na hlavní depozitní místo v Praze.
4) Nikdy nereagují na telefonní hovory. Odpověděli až po čtyřech pokusech, i když jsem čekal minimálně 10 minut.
5) Nemohu dostat svůj balík zpět, protože odesílatel, který by ho měl reklamovat, odešel z Německa!
Mnohokrát jsem využil Českou poštu (vnitrostátní doručení), ale zjistil jsem, že evropské doručení nezvládají. Už jim nedůvěřujte pro mezinárodní doručení. Je to to nejhorší, co jsem kdy zažil!!!
Katastrofa, zásilka měla ohromné zpoždění (přes 3 měsíce), přesto že celní řízení dávno proběhlo a zásilka byla pouze uložena ve skladu Praha. O zpoždění a stavu jsem nebyl informován. V emailu uváděli nepravdivé informace.
pokud možno jen se vyhýbejte !
Budeme rádi za váš komentář. Pište prosím slušně a s přidanou hodnotou. Komentáře schvaluje správce.
GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pro odstranění údajů nás kontaktujte na info@recenzer.cz