Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
- Rady a návody
- Sledování zásilek
- Poslat zásilku
- Celní řízení
- Ceník služeb
- Pobočky České pošty
- Mobilní aplikace
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta
Neustále mění pobočku Balíkovny, kde si mám vyzvednout.
Když jsem sama něco přes ně posílala, tak to selhali úplně. Balík poslali hned druhý den zpátky na pobočku, na které jsem balík podávala a informace o tom na webových stránkách nezměnily. Pán na balík čekal přes týden. Když jsem s nimi chtěla řešit, tak neskutečně dlouho trvalo, než jsem se jim vůbec dovolala.
Vybírám je ve výjimečných případech, kdy je doručení přes ně nejvýhodnější, ale vždy jsou s tím problémy.
oznámení přišlo v pátek, přes víkend jsem byl mimo, v pondělí v 7h zásilka stornována. Neměl jsem šanci.
kak stornována? uložení zásilek CP je minimálně 7dni,u balíků většinou 15.vysvetlete, protože takhle co píšete je holý nesmysl
Měla jsem balíček do Balíkovny co nejblíže k bydlišti. Přišla mi sms, že balík byl z provozních důvodů přeložen. Bohužel ale do Balíkovny na druhé straně města, přestože jsou i jiné daleko blíž. Pošta tam měla ale otevřeno jen do 16 hod. a já jsem se tam přes celé zacpané město po práci dostala až 16:05, takže dnes tam opět pojedu přes celé ucpané město a budu doufat, že dodrží dobu do 18 hod. Celkový ztracený čas je 2 hod. Balíkovnu už rozhodně NE. Pokud by to dali na bližší pobočku, tak bych to ještě pochopila…
Objednán balík do ruky, dopravce poslal e-mail, že zákazník nebyl zastižen a balík má uložen na pobočce. Součástí služby „balík do ruky“ je tel. číslo na zákazníka, kdy se mu volá, že se mu doručuje zásilka ať si jí jde převzít. Dopravce-doručovatel mě vůbec nekontaktoval a usnadnil si práci, rovnou balík dal na pobočku. Kdybych chtěl trávit čas ve frontě na pobočce, nepřiplácel bych si za Balík do ruky. Následná stížnost na postup v podstatě nevyřízena, stížnost na postup při vyřizování stížnosti k rukám ombudsmana ČP, skončila, že jí přeposlal zpět na tu samou pobočku. Děkuji zaměstnancům státního podniku ČP za vstřícnost a kompetenci, konkrétně ved. odd. podpory regionu Praha Křečkové, ombudsmanovi ČP Bobkovi a jeho zástupkyni Pokorné. Profesionalita, kompetence a pracovitost jsou pro některé z ČP cizí a možná i sprostá slova.
Kvůli odeslání jednoho dopisu čekám na poště v běžný pracovní den 40 minut. A to na hlavní poště.
Ceny přemrštěné, úroveň služeb slaba. Když nemusím, poště se obloukem vyhýbám.
Zaplatíte a stejně Vám to odnesou jinam. Balíkovna je hrozná služba.
Stále nějaké problémy buď v systému nebo v aplikaci. Poslední co jsem měl,tak byly vytvořeny dvě objednávky na odeslání balíčků. Příchozí email o informaci o objednávce dokonce mi byl vygenerován i adresní štítek,ale v systému na pobočce neexistovalo a nešlo odeslat. Aplikace oddinstalována a přechod zpět na zásilkovnu.
Vážně tato společnost je opravdu k hovnu, už ji mám plné zuby. Celý den čekám jak k***a na zásilku doma. Napíšete, že zásilku přivezete v rozmezí 8:00-16:00 takže člověk je celý den doma a pak mu přijde večer v 17:30 SMS „Dobrý den nebyli jste k zastižení, balík si vyzvedněte na poště.“ Jako tohle snad nemyslíte vážně!!!!!!! Celou Českou poštu bych zrušila, jste nejdražší, absolutně neplníte svoji práci!!! Když nemusím, tak přes tuto pákáš opravdu neobjednávám, ale někdy to jinak nejde, bohužel.
Vážně tato společnost je opravdu k hovnu, už ji mám plné zuby. Celý den čekám jak k***a na zásilku doma. Napíšete, že zásilku přivezete v rozmezí 8:00-16:00 takže člověk je celý den doma a pak mi přijde v 17:33 SMS „Dobrý den nebyli jste zastiženi doma, balík si vyzvedněte na poště.“ Jako tohle nemyslíte snad vážně !!!!! Celou Českou poštu bych zrušila, jste nejdražší, absolutně neplníte svoji práci!!!!! Vážně se vzpamatujte,když nemusím tak si tuto službu neobjednávám, ale někdy to nejde.
Česká pošta nabízí za peníze služby, které bez uzardění nedodá a ví do už předem (typicky balík do ruky). To je u mě chování podvodníka.
Tato výtka jde k vedení pošty, které není schopno vytvořit funkční a konkurenceschopný systém. Za každý balík „do ruky“ co skončí na poště bych řediteli pošty strhnul z platu 40kč.