Společnost PPL patří mezi poskytovatele přepravních služeb pro podnikatele i firmy, ale jejích služeb mohou využívat i soukromé osoby. Pro ty je určen produkt v podobě Balíku pro Tebe. PPL se specializuje na přepravu balíku nejen v rámci ČR, ale po celé Evropě.

logo PPL
Původní systém Professional Parcel Logistic vznikl roku 1995 a jednalo se o 7 vzájemně kooperujících nezávislých subjektů, které se nakonec v roce 2004 spojily a vznikla současná podoba společnosti PPL CZ s.r.o., přičemž během března 2006 se stala součástí skupiny Deutsche Post DHL.
Od chvíle, kdy byla společnost založena, byla její prioritou vnitrostátní balíková přeprava do firem, poté svou nabídku služeb rozšířila i o přepravu balíků soukromým adresátům a přidala se i vnitrostátní paletová přeprava. Díky tomu je možné v rámci PPL nechat přepravit zásilky až do hmotnosti 3.000 kg.
- rychlé doručení
- možnost měnit termín doručení
- nejčastěji se vyskytující dopravce u řady e-shopů
- občas není dodržen termín pro doručení
Představení dopravce
Přepravní společnost PPL je významným přepravcem zásilek v rámci českého trhu, zároveň je členem divize DHL Parcel Euroce skupiny Deutsche Post DHL Group. Nabídka služeb je velmi bohatá díky portfoliu vnitrostátních a mezinárodních přepravních služeb.
Aktuálně pracuje pro PPL více než 800 zaměstnanců. Společnost má rovněž rozsáhlou síť výdejních a podacích míst PPL ParcelShop, která už překročila počet 1 500. Zajímavé je, že první ParcelShop byl otevřen v roce 2012. Samozřejmostí jsou také depa, těch je celkem 24.
Klíčovým bodem pro samotnou přepravu je centrální překladiště, které leží v Říčanech u Prahy a funguje od roku 2013. Disponuje tím nejmodernějším třídícím systémem, jehož autorem je osvědčená holandská společnost Van Riet. Díky tomu jsou všechny zásilky tříděny zcela automaticky prostřednictvím čárového kódu.
PPL je vyzbrojena také vozovým parkem. Na začátku to bylo jen 40 vozidel, zatímco v současnosti už je to více než 1 200 vozidel dodávkového typu. Pokud jde o paletové zásilky, ty zajišťuje zhruba 300 vozidel. Nechybí také cca 200 kamionů, které zajišťují noční převozy zásilek mezi centrálním překladištěm a jednotlivými depy.
Dá se říci, že po České poště, to byla právě společnost PPL, která patřilo v roce 2016 druhé místo mezi nejvyužívanějšími přepravci balíků z internetových obchodů v rámci České republiky a také jí patřilo druhé místo v oblíbenosti.
Přehled služeb
Vnitrostátní balíková přeprava
- PPL Parcel Business
- PPL Parcel CZ Private
- PPL Parcel CZ dopolední balík
- Balík Pro Tebe
Mezinárodní balíková přeprava
- PPL Parcel Connect EU
- PPL Parcel Business Europe
Zajímavé odkazy
- Změna dispozic zásilky
- Jak se stát zákazníkem
- Reklamace
- Kontaktní formulář
- Často kladené dotazy
- Seznam ParcelShopů
- Správné označení etiketou
- Správné balení zásilky pro vnitrostátní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro mezinárodní balíkovou přepravu
- Správné balení zásilky pro přepravu v rámci sítě PPL ParcelShop
- Webová aplikace
- Webová aplikace návod
- ADR – Identifikace typu přepravy
Kontakty
- Zákaznická podpora
- Telefon: 225 331 500
- E-mail: info@ppl.cz
- Sídlo společnosti: PPL CZ s.r.o., K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany, IČO: 25194798
Tak mi PPL jeden balík nepřivezla vůbec a neumí ho dohledat. A druhý prý doručila, jen nevím komu, když ho doma nemám. Jsem velmi nespokojená.
PPL přestala doručovat balíky na adresu, řidič vše rovnou hází na výdejní místo s výmluvou že „příjemce nebyl k zastižení“. Další komunikace a snaha o řešení nulová, za „doručení“ mají zaplaceno takže dělají mrtvého brouka.
Prosím o vrácení peněz. Balík id: 40787960555 za 1975 Kč na jméno Helena Mesnerová, K Hájku 1720, 509 01 Nová Paka jsem omylem dne 3.11.2025 kolem 8.30 hodin zaplatila dvakrát. Došlo k tomu v rychlosti, kdy pršelo, řidič měl nový přístroj na placení kartou a zpočátku to nefungovalo. Peníze jsem mezi tím předala v hotovosti. Nakonec se asi i úspěšně podařilo i přes strojek. Chyba lidského faktoru v dešti a rychlosti, zkrat nebo vypočítavost? Prosím o vrácení peněz. Již několik dní komunikuji s paní Oravcovou, ale té se řidič nepřiznal, že jsem mu peníze předala. Mám svědka pana Pecha ze vchodu č.1719, který čekal za mnou na svůj balíček a vše viděl. Žádné potvrzení jsem bohužel od kurýra nedostala. Paní Oravcová od vás mi sice napsala kontaktní telefon na pana řidiče (jméno mi prý nemůže sdělit),ale ten je stále nedostupný. Robot mi odpovídá, že prý nemůže hovor přijmout nebo je mimo pracovní dobu. Na jiné číslo jsem se na vaši firmu nedovolala. Uvedená čísla neexistují??? Je to smutné. Kurýr musel týž den zj
Prosím o vrácení peněz. Balík id: 40787960555 za 1975 Kč na jméno Helena Mesnerová, K Hájku 1720, 509 01 Nová Paka jsem omylem dne 3.11.2025 kolem 8.30 hodin zaplatila dvakrát. Došlo k tomu v rychlosti, kdy pršelo, řidič měl nový přístroj na placení kartou a zpočátku to nefungovalo. Peníze jsem mezi tím předala v hotovosti. Nakonec se asi úspěšně podařilo i přes strojek. Chyba lidského faktoru v dešti a rychlosti, zkrat nebo vypočítavost? Prosím o vrácení peněz. Již několik dní komunikuji s paní Oravcovou, ale té se řidič nepřiznal, že jsem mu peníze předala. Mám svědka pana Pecha ze vchodu č.1719, který čekal za mnou na svůj balíček a vše viděl. Žádné potvrzení jsem bohužel od kurýra nedostala. Paní Oravcová od vás mi sice napsala kontaktní telefon na pana řidiče (jméno mi prý nemůže sdělit),ale ten je stále nedostupný. Robot mi odpovídá, že prý nemůže hovor přijmout nebo je mimo pracovní dobu. Na jiné číslo jsem se na vaši firmu nedovolala. Uvedená čísla neexistují??? Je to smutné. Kurýr musel týž den zjistit (pokud k tomuto opravdu došlo omylem), že mu peníze přebývají. Ale je to otázka, jestli toto nepraktikuje úmyslně u více lidí a vždy mu to projde. Jsem bývalá učitelka v důchodu a jde mi hlavně o princip. Tento muž jednal nečestně a kazí tak dojem vaší firmě. Prosím o vrácení peněz.
S pozdravem Mgr. Helena Mesnerová
PŘESTANTE CHRAPAT, PROBUDTESE!!!!!!!!!!!!!!! ZAKAZNÍKY VÁS NEZAJIMAJÍ JEN PENÍZE KRADETE LÍDEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ŽADNA KOMUNÍKACE SE ZAKAZNÍKY!!!!!!!!!!!!!!!! ZAKAZNÍK ODESÍLATEL NENÍ INFORMOVAN DO EMAILU A SMS O PRUBĚHU DORUČOVÁNÍ BALIKU!!!!!!!!! TAKY PŘÍJEMCE BALÍKU NENÍ INFORMOVAN O PŘEVZETÍ DO PŘEPRAVY PPL!!!!!!!!!
Dobrý den. p. Tereza Hančarová (vedeni PPL) tímto dopisem se obracím na Vás a žádám prošetření podvodného jednaní krádeže po zaplacení 2500 kč obdržené dobírky od mé zásilky číslo 40091874135.
Psal jsem stížnost na email info@ppl.cz o prošetření podvodného jednaní krádeže. Ke dnešnímu (je to 12 dní) 3.11.2025 na můj účet od PPL nebyla přeposlaná již zaplacena příjemcem dobírka 2500kč. Aby nedocházelo k podvodům a krádeží peněz tak zaplacena příjemcem balíku dobírka se musí okamžitě automatický odesílat na účet odesílateli balíku, což se v PPL neděje a tím to dochází k podvodům a krádeží peněz Váších zákazníku. Kdo bude za podvod a krádež peněz v PPL potrestaný? Mám požádat Českou televize o pomoc a Českou obchodní inspekce? Kdy mí PPL vrátí mé ukradené peníze? Vaše konkurence Zásilkovna a Balíkovna takové problémy nemají. Děkují.
Ppl katastrofa dvakrát mě něco vezli jednou to místo na adresu jebli na výdejní místo 16 km daleko a druhá zásilka napsali že doručeno a místo toho to dorucili zpět odesílateli úplně nepochopitelné při reklamovani chaos zmatek nikdo nevěděl kde vlastně zásilka je
Večer mi přišel e-mail od PPL, že si mohu změnit termín doručení, ale nebylo uvedeno, kdy balík vůbec plánují doručit – takže vlastně nebylo co měnit.
Ráno mi pak přišla SMS, že zásilka dorazí mezi 13:00–15:00 hod.. Zavolala jsem řidiči, že jsem objednaná k lékaři ve 14:00 a že bych mohla balík převzít nejpozději do 13:40. Jednalo se o těžký balík (krmivo pro psa) a nemám auto, proto jsem žádala o doručení přímo domů.
Řidič mi však balík nedoručil a místo toho ho odvezl na výdejní místo vzdálené 12 km od mého domova. Provozovnu jsem navíc téměř hodinu hledala, protože neměla žádné označení ani název na dveřích.
Musela jsem si nakonec půjčit auto a zaplatit za cestu, abych si balík mohla vyzvednout. Takto si rozhodně nepředstavuji profesionální a zákaznicky přívětivou službu.
Po této zkušenosti už si přes PPL rozhodně nic objednávat nebudu.
Ppl je naprosto nespolehlivé .
Nulová komunikace se zákazníkem, doručení na jiné místo než je udané.
PPL už nikdy! Aby jste na něj čekali půl dne… Napíšou vám přivezeme balíček v rozmezí 14 A 16:00… Žádná SMS, je 18:00 volám že potřebuji vědět kdy tady budou, bylo mi řečeno že si mám počkat!