Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.4Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
2.9
Jednání se zákazníkem
2
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

555 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Bohuzel, s touto spolecnosti koncim, nekolikrat baliky presmerovali na postu, kde nezvladam vyzvednout, me neteri ztratili balik, dorucovatel to dal nejakym sousedum, a drze podepsal za neter, balik je pryc, penize pryc, vubec nechapu logiku tehle firmy, nejsem doma, ulozte mi to, neexistuje, radsi to doruci cizym lidem, a podepisou za osobu, do dneska se nikdo nevyjadril, pry ozvou se Vam, 14 dni bez baliku, ktery byl zaplacen. U konkurecnich dorucovatelu se to nikdy nestalo, nejste doma, balik ulozi nejbliz k bydlisti. Katastrofa, baliky objednavam u ppl a zasilkovny, nikdy zadny probem, a diky ze jsme zaplatili 500, a dostal to nejaky soused, tleskam

  2. Balíkovna už nikdy více, to si raději pro balíček dojedu . V pátek 14.11.2025 mi byl zaslán e-mail o doručení dvou balíčků mezi 16-18 h a světe div se, balíčky jsem neobdržela ač jsem byla celý den doma, údajně mě nezastihli na adrese, kurýrovi se dovolat nešlo, no co si budeme povídat , nechtělo se mu k nám. 18.11.2025 jsem se snažila dovolat na Balíkovnu a asi po půl hodině mi operátor zvedl telefon se slovy , že jsem nebyla na adrese a tudíž balíček byl odeslán znovu, dostala jsem kontakt na Balíkovnu v Rudné, kde mi paní oznámila , že balíček máme u nás na poště k vyzvednutí a že ho tedy přepošle opět na Rudnou, když jsem důrazně řekla, ať balíčky zůstanou na naší poště, tak mi to odkývala a zároveň jsem se dotazovala, proč mi balíček nebyl doručen, opět stejná pohádka – nebyla jste na adrese, kurýr ten den už končil a proč se nemůžete dovolat , to nevíme.
    19.11.2025 mi šla mamka vyzvednout balíček na poštu a co nestalo, oni ho tam neměli, protože kvůli opětovanému doručení mě nezastihli doma a rozjelo se znovu to stejné kolečko. Volala jsem na Depo Rudnou, kde mi paní řekla, že mi balík bude doručen, ale kdy, to neví a kontakt na řidiče, který mi dala , opět nefungoval . Na Balíkovně call centru mi nebyli schopni pomoc, jen mi opět řekli , že mi balík doručí v daný čas, ale kontakt na řidiče, či kompetentní osobu mi neposkytli a nemohou mi zaslat ani mail či sms o doručení.

  3. Reply
    Ema Roudenská 19.11.2025 v 8:48

    Jednání – sprosté

    Balík do ruky nedoručen, kurýr nekontaktní, balík vrácen. Dodavatel se mi omluvil s tím, že s Balíkovnou jsou stálé problémy a on má na dopravu další náklady.

    Balíkovnu již nikdy !!!!!!

  4. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Z 5 balíků je jsou 4 z nich uloženy na pobočce České pošty. A to i mimo tu nejvytíženější sezónu, hádám, že problém bude jediný – kurýrovi se nechce do boxu zajíždět.

    Klady: žádné
    Zápory: vše
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Jedna velká hrůza. Pošta jako sama je v pohodě. Personál dělá co může. Ale doručovatelé, přesně ti od balíkovny, tak to je superliga. Balíky vůbec nerozváží a rovnou to druhý den vozí na pobočku a tam to vyskládají jako nedoručené z důvodu nezastihnutí adresáta. To je výsměch. Chudák pracovnice za přepážkou má za sebou vyrovnaných 1000 balíků a fronta lidí co si je jde vyzvednout. Mě z posledních 4 balíků nedoručili ani jeden. Vždy jsem prý nebyl doma. Úplně poslední doručení mě zcela odpálilo. Geolokace zaměření GPS doručovatele v době pokusu o doručení byla 20km od mého bydliště. Tak to jsem opravdu v tu dobu na tom místě nebyl. Holt kdyby byly sankce za tyto odfláknuté služby, tak by to asi vypadalo jinak. Ale takto vám přijde omluvný email, když si teda stěžujete a oni jen brečí, že toho mají moc a že nestíhali. A že se pouze omlouvají, ale že musím na poštu. Jsou to šmejdi a měli by je zrušit, protože jsem se ještě ani jednou nesetkal s tím, že by mi konkurence něco nedovezla. Ano stane se, že napíšou, že balík bude mít zpoždění, ale aspoň napíšou. Česká pošta vám ukáže dlouhý prst a táhni na pobočku. A to ještě musím doufat, že to bude pobočka v mé obci a ne někde v tramtárii. Nechápu, že jejich služby vůbec ještě nějaký obchod využívá. Takto musíme tyto neslužby využít s jistým výsledkem, že to nedopadne dobře

  6. Reply
    Anna Klosová 13.11.2025 v 19:29

    Přidávám se k stížnostem. Celý den jsem čekala doručení na adresu, které jsem si zaplatila. Telefon na řidíče byl vždy nefunkční s radou abych volala později. Druhý den mi přišla zpráva se sdělením, že je balík uložen v balíkovně. Zjistila jsem si telef. čísla na balíkovnu. Obě čísla vyzváněla dlouho, ale nikdo je nezvednul. Pak jsem zkusila pražské telef. číslo. Tam jsem si musela vyslechnout,že hovor operátora může trvat i déle než pět minut, tak jsem čekala. Čtyřikrát jsem vyslechla stejnou zprávu a další čtyři s jiným zněním a doporučením napsat mailovou zprávu. To už adrenalin byl na vysoké úrovni a když se operátorka ozvala, byla jsem velice nepříjemná. Slečna mi nabídla telefon na vedoucí balíkovny a druhá možnost byla, že se to pokusí vyřešit ona. Samozřejmě jsem využila druhou možnost. A ejhle podřilo se. Po této zkušenosti: již nikdy více Balíkovna. Nehodlám podporovat šlendrián Balíkovny. Je mi líto operatorů i řidičů, kteří mají neschopné vedení a musí strpět veškeré stížnosti od rozčilených zákazníků. Anna Klosová – Ostrava

  7. Davaji si baliky kam se jim zachce a pak jako ze nic nejde nebo mlzi NEDOPORIČUJI

  8. Reply
    Lenka Kretová 13.11.2025 v 11:43

    Katastrofa
    30.10.jsem prý nebyla doma, celý den jsem se z domu nehla – nikdo nezvonil, nevolal a zásilku uložil na poště
    do 6.11. na poště
    5.11. ho poslali do Prahy Michale.
    Prý na moji žádost, nic jsem nežádala.
    Po telefonátu 6.11. mi slíbili, že ho pošlou zpět.
    12.11. ho uložili v Praze Modřanech.
    Prý nejbližší Balíkovna od Mělníka
    13.11. Na žádost o přeložení na Mělník se mnou mluvil jen automat, že to není možné. A tak si jedu 40km přes celou Prahu pro balík, který měl být doručený na adresu.
    Balíkovnu již nikdy nevyužiji.

  9. nemožnost komunikace, telefoní linka s čekací dobou nad 40 min. doručování na náhodná místa kam si člověk neobjednal bez ohledu na otevírací dobu. nemožnost změnit místo doručení, poslat na poštu, ani zrušit objednávku při uložení objednávky na místo, kde nelze vyzvednout.

  10. Nevim, co se s vasi firmou zlodeju a podvodniku deje? Objednal jsem si sluzbu „doruceni“ na adresu (DR8970507176C). Rano v 8:02 mi prisla SMS, ze balicek budete dorucovat mezi 10:40 – 12:40. Ale v 11:02 mi prisla druha SMS, ze jste balicek ulozili na poste. Ja ale objednal „doruceni na adresu“. Stejny podvod jste mi uz udelali 2x v tomto mesici, ze misto „doruceni na adresu“ jste se tim neobtezovali a balicky pouze ulozili na poste!. Predchozi dva balicky jsem si tedy nakonec nechal vyzvednout na poste, protoze vse bylo predem zaplaceno. Ale tentokrat jsem jiz byl chytrejsi a zasilku objednal na dobirku, takze pokud nesplnite pbjednanou a zaplacenou sluzbu „doruceni na adresu“, tak balicek necham na poste, a nevyzvednu ho. Samozrejme prodejce jsem jiz o vazich podvodnych a zlodejskych praktikach informoval a vse vylicim o vas – podvodnicich tez v recenzich na vasi podvodnou balikovnu! V reklamaci na vase podvodne jednani u predchozich 2 balickach jsem se tez dotazoval, jak mi navratite rozdik ceny „dopravy na adresu, kterou jsem zaplatil a doruceni na postu, ktere jste misto toho vy (zlodeji a podvodnici uskutecnili) a zatim bez jakekoliv odezvy z vasi strany. Dnes jsem tez po obdrzeni vasi druhe SMS, ze jste balicek dali na postu zkousel volat ridici, jehoz cislo jste mi poslali v prvni SMS s informaci, ze balicek dorucite dnes – ale samozrejme cislo je pesmerovano na nejakou schranku, kde je pouze nahrana zprava, ze je momentalne ridic nedostupny.
    Znovu trvam na tom, ze jste sprosti zlodeji, podvodnici a lhari! A preji vasi cele firme brzke skrachovani, kdyz takto jednate se zakazniky.
    Na vas telefon jsem volal a po dlouhe dobe cekani jsem byl konecne spojen, ale ani tam mi dotycny operator nebyl schopny rict proc se to deje a ani rict konkretni zpusob napravy – tedy opet sluzba na nic.
    Vladimir Zika, e-mail: vladik1@volny.cz, tel,:603499299

1 2 3 4 53

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo