Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna

Tuto službu není možné spolehlivě používat. Zcela běžně pošlou na úplně jinou výdejnu, než bylo objednáno a ani ne nejbližší. Svévolné přesměrování je zcela běžné. Na infolinku balíkovny se nejde dlouhé minuty dovolat, až to člověka přestane bavit. (218218218). Myslím, že celá ta služba bohužel odpovídá úpadku pošty jako takové. Nebudu nadále používat a eshopy, které jiné doručení, než balíkovnu neumožní, není možné akceptovat. Služba Balíkovny nepatří do 21.stolení.
Dodání jinam než původní místo určení, neobtěžují se ani zavolat, ani napsat. A nejvtipnější je to jejich nejbližší místo, které je většinou na druhém konci města oproti původnímu. Nejhorší dopravce. Opravdu všem doporučuji vybrat si raději zásilkovnu nebo kohokoliv jiného. Toto je příšernost, ani nemají z jejich strany snahu to nějak řešit, hlavně, že si dají do emailu pomůžeme.
Česká pošta = socialistický podnik 35 let po převratu, katastrofa stále dotovaná z našich daní
Naprosto příšerný přepravce, opakovaně ztracené (spíše ukradené) zásilky, zákaznická linka – nedovoláte se ani po 30 minutách, problémy opakované. Obsluha balíkoven nepříjemná, neochotná. Pomalé dodání zásilek, problémy s reklamací – snaží se s vámi ….za mě nepoctivý a nespolehlivý dopravce, nedoporučuji
Nikdy více.
Balikovnu nikdy! Vyberte jakéhokoli jiného přepravce! Nejpomalejší doprava, co jsem za posledních 20 let zažila. I z Číny vám přijde balík rychleji. Prý je normální, že balík, který obchod odešle v pondělí, vám přijde (možná, ještě nedorazil) až to následující pondělí. Po Čechách! Kdybych to věděla, připlatím si za jinou dopravu (příště to udělám).
Zásilka nebyla doručena díky čekání na ní ušlý zisk už nikdy nevyužijí jejich služby
Opakované doručování balíčků do jiné pobočky, než jsem objednala. Někdy s hodně velkým zpožděním. Naposledy rychle, ale za to dost daleko od objednaného místa.
Dnes 22. 11. 2924 jste potvrdili SMS dodávku balíku z Datartu na mou adresu s dobou doručení od 9.10 do 11.10 hod.. V 11.12 hod. mně zavolal šofér, že zásilku nedoručí, protože se v DEPU nenašla a nemá ji tudíž v autě. Dotazem v Datartu mně bylo jimi potvrzeno předání zboží v dohodnutém termínu a čase. Po opětovném zavolání řidiči, mně tento řidič řekl, že se zboží asi už v DEPU našlo, ale on ho dnes 22. 11. 2024 nedoručí, že už ho nepojede nenaložit a po vyložení toho, co má v autě končí a jede domů. Zboží mně prý doveze někdo možná v pondělí. Jak je možné takové jednání ? Zákazník musí být k dispozici v době, kdy napíšete, jinak si zboží může vyzvednout někde ? Vy nemusíte splnit to, co jste sami potvrdili ? Bez omluvy !!! Vaše služby někdo platí a vy na tom vyděláváte nemalé peníze. Měli byste se alespoň snažit jednat profesionálně.
Katastrofa. Dodají balík úplně jinam, než jsem požadoval, aniž by se obtěžovali se mě dotázat, zda změněné místo vyhovuje. Pokoušel jsem se volat na jejich infolinku, ale po nepřehledném zadávání různých číslic do automatu mi oznámili, že budu čekat na operátora přes 20 minut. Tak jsem raději poslal mail na jejich adresu (v níž je slovo pomuzeme), ale nepomohli. Vůbec mi neodpověděli. Příště budu vybírat e-shopy pouze pokud doručují Zásilkovnou.
Balikovna…. jedna velká katastrofa..Po problémech s vyzvednutím balíku v Alza boxu, jsem se několikrát pokoušela dovolat a spojit se s operátorem Balikovny. Když se mi to konečně podařilo, bylo dohodnuto s následně e mailem potvrzeno dodání na nejbližší pobočku pošty..Po týdnu bez jakékoliv zprávy jsem se dopátrala, že balík odeslali zpět odesílateli? Na lince pomůzeme@balikovna mi napsali, že se s tím nedá nic dělat, mám se spojit s odesílatelem, ať službu reklamuje….tak fajn, nemám balík, peníze a poraď si sám 😤
Dnes odpoledne jsem čekal doma na balík který mi měli doručit na adresu.Místo toho mi přišla sms že mám balík v balíkovně někde v pr….na nejnevhodnějším místě.Děkuji za hrozné služby České Pošty.Měl jsem na odpoledne připravenou práci a k vůli vám jsem ji prošvihnul.