Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.1
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

447 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Reply
    Andrea Čierna 28.3.2025 v 15:46

    Otřesná služba! Bez problémů nechají balík na postě 6 km od původního místa určení a o víkendu mají zavřeno…užnikdy víc!

  2. 0.25
    Rychlost doručení
    0
    Jednání se zákazníkem
    10

    Chtěla bych se vyjádřit k nespokojenosti této dopravy Balíkovna. Po x době jsem si koupila přes internet zboží, které v žádném případě nebylo enormní ani velký, a opět mi zásilka byla převezena na nejdelší možné místo. Píšete, že zásilky ukládáte na nejbližší možné místo, přitom už po druhé jste mi ho zaslali na místo, kde je špatná doprava a musím jít kus od svého domova pěšky i se zbožím! Když jsem volala na infolinku, zvedla mi to paní, které jsem řekla, že si již nepřeji, aby mi cokoli posílali na kus vzdálený Box, a že raději oželím to, aby mi balíček přišel o den či dva později, než aby mi ho neustále ukládali na na km vzdálený od domova, tak mi tahle ta paní na telefonu normálně zaklapla hovor, přičemž se mě ani nezeptala na číslo zásilky a zkontrolovala, zda li proběhlo vše jak mělo být, nic. Slušnost a vstřícnost k zákazníkovi absolutně vymizela. Takoví to zaměstnanci by asi nejlépe měli pracovat někde u vyprázdnění splašek. Přes Balíkovnu si již nic posílat nebudu!

    Klady: -0
    Zápory: opět mi přišla zásilka na nejdelší možné místo !!!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Naprostá katastrofa, 10 nů jde zásilka z Prahy na Mělník…Nikdy více.

    Klady: žádné
    Zápory: pomalé, nespolehlivé, bez informací
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Objednávka přes Balíkovnu přináší akorát komplikace a s nimi spojenou špatnou náladu. Člověk se na zásilku přestane těšit a při pomyšlení na ni je díky problémům s doručením akorát znechucen.

    Klady: Paní na infolince byla milá, ale vůbec s ničím nepomohla.
    Zápory: Balík byl doručen na úplně jinou adresu, myslím, že se někomu nechtělo jej doručit na vybrané místo. Při výběru platby lze zvolit platbu dobírkou hotově či kartou, ale na výdejním místě je možností pouze online platba. Dlouhé čekání na telefonické spojení s dopravcem. Výdejní místo může dopravce libovolně změnit dle svých potřeb, má žádost o volbu jiného místa vyzvednutí (pokud mi přesměrovaní zásilky nevyhovuje) není v možnostech. Paní na infolince byla sice milá, ale vůbec s ničím nepomohla, slyšela jsem pouze, že ji to mrzí a že to nelze, zaseklý kolovrátek. Objednávka přes Balíkovnu přináší akorát komplikace a s nimi spojenou špatnou náladu, člověk se na zásilku přestane těšit a při pomyšlení na ni je díky doručovateli akorát znechucen.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    Bohužel už nevyužiju. Viz zápory

    Zápory: Třikrát jsem si nechal doručit balík do boxu, třikrát byl přesměrován na poštu. Dvakrát jsem to bral, jelikož jsem měl poštu asi 300m od domova.Ale mezitím jsem se přestěhoval a na poštu to mám dva kilometry. Na prosbu o znovudoručení vůbec ani nikdo nereagoval. Takže příště si to pade připlatím a balikovnu už nikdy nevyužiju
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 1.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    60

    Odeslali balík z depa na adresu balíkovny, řidič balík veze už 2 dny a stále není, to bych došel na depo i pěšky.😂
    Ve stejný den objednány 3 balíky. 1.balík Zásilkovna dovezla za 1den, 2.balík z Německa dovezlo PPL za 2dny, 3. balík z obchodu asi 60km daleko veze Balíkovna už 3dny a stále není.👏

    Klady: Možná se zásilky i dočkáte
    Zápory: Vždy nejpomalejší ze všech doručovatelů
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Balíkovnu naposledy.Chtěla jsem poslat balík. Vygenerovala jsem si přes počítač kód, zaplatila a v balíkovně jsem to chtěla podat. Terminál to paní v balíkovně nevzal. Řekla mi, že musím vygenerovat nový kód, znovu zaplatit a že mi peníze za první platbu vrátí. Místo 85 kč mi vrátili pouze 65kč, zjišťovala jsem proč a bylo mi sděleno, že je to storno poplatek. Jaký storno poplatek, když to nešlo podat?

  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíkovna je pohrobek České pošty a tak také vypadají její služby! Naprosto nespolehlivá s dodáním na určené místo. Dělají si se zásilkou co vyhovuje jim, bez ohledu na zákazníka!

    Klady: Píší hezké zprávy, kterými vás honí po různých místech po Praze.
    Zápory: Dělají si co vyhovuje jim a nedodržují objednané místo doručení!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Strašná služba včetně sledování balíku. V pondělí jsem posílal balík z Prahy do Plzně…Dodnes balík není doručen a ani nejsou schopni říci kdy tomu bude,nebo kde balík v tuto chvíli je! K A T AS T R O F A!

  10. 1
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    20

    Balíkovna mi už tolikrát zkomplikovala život, že se jí už raději vyhýbám. Neustále nějaký problém s doručením zásilek. Pomoc s řešením problémů s jejich technickou podporu je téměř nulová. Ve finále nikdo nic neví a jen si vás přehazují. Nemám čas a ani náladu stále chodit osobně na poštu řešit požadavky na dohledání zásilky a reklamace. A to, že mi stále doručují zásilky na poštu, namísto boxu, do kterého jsem vyzvednutí objednával.

    Klady: Žádné
    Zápory: Každá druhá zásilka nedorazí do boxu, ale je přesměrována na poštu. Pravidelně se jim zásilky ztrácejí a já pak musím řešit po telefonu, následně emailu....a nakonec stejně musím řešit osobně na pošte požadavky na dohledání. Termíny dodání jsou z velké části katastrofa. Jejich technická podpora jak po telefonu s operátorem, tak po komunikaci emailem je k ničemu. Pouze vás odkážou na poštu. Za mě je lepší řešit zásilky přes jiného dopravce.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 2 3 4 5 43

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo