Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna

Balikovna jsou podvodnici a zlodeji. mel jsem zaplacenou sluzbu doruceni na adresu, ani se neobtezovali a dorucili na postu.
Balikovna jsou podvodnici a zlodeji. mel jsem zaplacenou sluzbu doruceni na adresu, ani se neobtezovali a dorucili na postu.
Nejhorší služba. Řidič místo aby balík dovezl, tak se ke konci doručovací doby ozve, že má „rozbité zrcátko“ a nemůže přijet. Samozřejmě balík doručen následující den na pobočku pošty bez mého souhlasu, i když byla zaplacena služba balík na adresu. Kontaktování na balíkovnu bez výsledku.
Bohužel dříve spokojenost, nyní velké zklamání. Balík se od 27.10.2025 doručuje k Balíkovně ve stejném městě asi 4km vzdáleném. Bohužel dnes 4.11.2025 se stále doručuje. Na email odpovězeno, že dotaz předám ke zpracování a v brzké době mne odpoví to bylo 31.10. a tak snad do konce toku 2025 odpoví. Ještě nezačal blázinec před Vánocemi s už balíky odmítají doručovat.
Nejhorší přepravní společnost na trhu v ČR. Objednal jsem si balík ba výdejní místo, které má dlouho otevřeno z důvodu mé nepravidelné pracovní doby. Pan nedoručovatel mi balík doručil svévolně na jiné místo, kde mají kratší otevírací dobu, tudíž mám problém s vyzvednutím. Za mne nedoporučuji. Příště si balík objednám u jiné přepravní společnosti.
Nejhorší služba, neustále přesouvají balíky na jiná výdejní místa, než zvolená. Ideálně na poštu, kde je otevřeno jen 3 dny v týdnu 8:00 – 16:00 místo nonstop boxů… Pracující člověk je bez šance se tam dostat. Nedají na výběr ani možnost zpětné vazby – komunikace se zákazníkem je nulová i po několika odeslaných mailech a snaze věc vyřešit. Hvězdička za to, že zásilku doručí, otázka kdy a kam je ale ve hvězdách…
Objednal jsem si a zaplatil u 2 e-shopu zbozi a u obou zvolil (bohuzel!) dopravu – Balikovna na adresu. Samozrejme nic na adresu nedorucili a dali na zdejsi postu. Na me reklamace e-mailem neodpovedeli a kdyz jsem volal na jejich cislo (mimochodem na spojeni s zivym operatorem jsem cekal xxa 30 minut), tak nebyli schopni rict, proc ta situace nastala a ani jak vyridi kompenzaci – zaplatil jsem doruceni na adresu! Jsou to sprostaci a vlastne tez zlodeji!!! Vladimir Zika, tel.:603499299
Absolutne otrasna skusenost s touto službou. Nebolo mozne pre mna si vybrat moj balík, ktory bol predčasne poslaný naspat (!) este pred vypršaním lehoty uskladnenia. Viackrát som sa snazila kontaktovať zákaznícku podporu v priebehu 2 dni – ocividne nikto na nej nie je. V zivote uz si nic nenecham doručiť balíkovnou, absolutne sklamanie.
Katastrofa. Včera SMS s časem doručení 16.30-18.30. Řidič tvrdil, že balík na uvedenou edresu nemá. Dnes SMS, že balík předal na Balíkovnu u nás. Jsou tu min 3. Po dlouhém pátrání mi robot řekne, že to je na můj požadavek! A to jsem si připlatil za dodání na adresu, kde je stále někdo. Doporučuji každému vyhnout se Balíkovně velkým obloukem. Ostatní dopravci jsou v pohodě a nelžou!!!
Kurýr se nenamáhá zazvonit na dům, do kterého balík veze. Pokud se pokoušíte zavolat mu obratem zpět nebere telefon. Takže si pro 18 kilový balík granulí musím dojít na poštu. Reklamace nefunguje – prý mě nezastihl. Bohužel v hodnocení musím alespoň půl hvězdičky dát.