Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna

Jak vidím, nejsem sám a dokonce to někteří zažili opakovaně. Objednal jsem si balík do výdejního boxu, zaplatil za tuto službu a balík byl bez mého vědomí a schválení doručen na jiné výdejní místo, vzdálenou poštu s omezenou otevírací dobou. Při reklamaci na jejich lince mi bylo, že to mají v obchodních podmínkách a nazdar. Hlavně, že se chlubí v reklamách tisíci výdejních míst. Ale co čekat. Zaplatíte za něco a oni to nesplní a ještě jsou z obliga, protože si to pojistili ve svých podmínkách. Již nikdy více!!!
Zásilka cestou vykradena..došel jen poničený obal a to zpět odesilateli..Tedy zboží v pr.., peníze taky..A budeme čekat 30 dni, jestli pošta uzná reklamaci..
Balikovna stojí za hovno, není se čemu divit, když to má pod správou Česká pošta o které se ví, že tam pracují jenom lidi, které by jinde nezaměstnali. Balíky nejsou schopni doručit na vydejní místo jak bylo objednáno. Tragická komunikace na infolinke a pres email.Katastrofa a bordel
Balíkovnou si jednou pošlu pro smrt a jsem nesmrtelný 😉 14 dní balík na cestě a pořad je n v přepravě 😤 super rychlost. Zde žadné plusy opravdu nevidím🥴
Nejhorsi sluzba pro dorucovani baliku. Opet a zase(potreti) balik nedosel kam mel(do boxu), ale skoncil na poste(Brno38), kde je oteviraci doba dobra akorat pro duchodce a nefachcenka. Diky, ale to bylo naposledy kdy jsem vyuzil vase sluzby.
Proste nadrzo poslozu sms, misto toho, aby zkusili balik znovu navest na pozadovene misto doruceni a ani nezavolaji.
Nejhorší služba co muže byt mají rozbity box tak než aby to řešili jinak pošlou zásilku zpět k odesilateli 🤮
Balíkovna stojí úplně za h**** stejně jako Česká pošta. Nejsou schopni doručit balík z Prahy do Staré Boleslavi za čtyři dny přitom je to vzdušnou čarou cca 30 km. Ještě se děsím toho že nakonec balík nebude na místě doručení ale vyhozen na poště. Co dodat naprostá tragédie.
Balíkovna úplně na h**** , další balík a zase se omlouvají že museli přesměrovat balík na poštu a ne na výdej do alzaboxu.
NESPOLEHLIVÉ
Moje zkušenosti s doručovacími službami České pošty jsou strašné, balíky do ruky se na týdny ztratí, na depo se nikdy nedá dovolat, řidič nikdy nedoručuje a rovnou ukládá balík na poštu. Přesto jsem dal novou šanci nové službě balíkovny, hlavně proto, že mám kousek od domu Alzabox a balíkovna nabízí doručení do něj. Často nakupuji přímo v Alze a vím, že tento ALzabox je vždy dostupný. Teoreticky se na takové služba nedá nic pokazit, ale omyl.
Ze tří balíků byl jen jeden doručen do mého ALzaboxu. Ostatní pak každý do zcela jiné pošty, a to doručení mi bylo jen oznámeno jakože z provozních důvodů. Namísto vyzvednutí kdykoliv, kousek od domu, mě čekalo hodinové cestování pro balík v otevírací době pošty. Namísto pohodlného vyzvednutí, ztráta času a starosti. Neuvěřitelná arogance a neúcta ke klientovi. Nepoužitelná služba.
Nejsem spokojená. Česká pošta zůstane Českou poštou, i když si změní název… Z dobrých důvodů si vyberu pobočku Balíkovny, kterou mám nejblíž, dostupnou kočárkem, aplikace hlásí výdejní místo mnou vybrané, vše v pořádku. Radeji ještě zkontroluji email – a ejhle! V emailu stojí adresa jiná, stejně tak v sms. Za prvé by si v tom měli udělat pořádek. Za druhé, kdybych věděla, že budu muset jet vystát frontu na hlavní poštu, vyberu si jinou doručovací službu! Bylo by fajn informovat o změně doručení VIDITELNĚ hned do hlavičky emailu nebo VIDITELNĚ A SROZUMITELNĚ v sms s OMLUVOU za komplikace/změnu! Příště zvolím jinou doručovací službu…Fakt mě na**li.