Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Uplne otrasný servis, balík som si objednal do centra Brna a oni mi ho presunuli do pobočky úplne mimo Brno, hodinu verejnou dopravou ktorá zahrňuje aj vlak!!!!!!!!!!
Zoufala sluzba typu ‚vyberte si kam a my dorucime kam se nam hodi‘. 2 zasilky v jednom tydnu obe s oznamenim ze balicek ceka nekde jinde. Na zakaznicke lince ‚bezpeci‘ vam plechova operatorka ze zaznamu medovym hlasem nabizi volby k nicemu az pak vas presmeruje na operatora ktery ale neexistuje ani nikdy neexiatoval.je jen otazkou kolik jste ochotni obetovat za telefin nez tento fakt prijmete. Je to regulerni podvod kdy lakaji na mrte pobocek ale realne svazi tam kde ae jim to ekonomicky hodi. Podvodnici jak ti smejdi s hrncama nebo energiemi… nikdy vice
S Balíkovnou a Českou poštou už nikdy. Vysoké ceny za poslání balíku, zacházení s balíky katastrofální, změny poboček při doručení a dovolat se na zákaznickou linku Balíkovny v případě problému, NULOVÁ!
Zkrátka Balíkovna by se měla učit od ostatních přepravních společností.
Tak jsem dohromady volala asi 30minut a jelikož mě ta melodie začala solidně štvát tak jsem nakonec zavolala na svou poštu v Trutnově kde to paní VZALA HNED!!!🤩 A HOVOR BYL UKONCEN TIM,ZE SE NA MUJ PROBLEM PODIVA.(tudíž je v reseni) máte tam solidní chaos a vas šéf evidentne o tom vůbec neví.Chuda ti,co tam pracuji-pokud to nemají absolutně u řiti.
Katastrofa
Balikovna je nejhorší doručovací služba, se kterou jsem se setkala. Poslední problém – přišlo mi info o uložení balíku do Alza boxu, dojela jsem ho vyzvednout a po natukani kódu se otevřel box, ale byl prázdný! Balík v něm prostě nebyl. Takže můj balík je neznámo kde, je evidován jako doručený a již týden se snažím Balikovnu kontaktovat, neúspěšně. Na infolince nikdo telefon nezvedne a na e-mail nikdo neodpovídá. Nemám tedy ani peníze, ani balík.
Strašný, jakmile chcete balík např. z Polska, nejsou schopný ho včas vyzvednout aby Vám ho doručili. V Čr taky žádná sláva, změní místo dodání aniž by se obtěžovali vám dát vědět. Dovolat se nebo dopsat někam? Nemožné. Úplně k h****, s prominutím. Ať to zruší i s celou poštou.
Balík jsem chtěla do Alzaboxu v mém městě, nicméne do Alzaboxu balík zřejmě doručit nešel, tak se balíkovna rohodla mi to doručit 15km daleko na poštu do uplně jiného města! Po 15 minutách na infolince mi to konečně zvedla paní, která mi oznámila, že si mám zavolat na tu poštu do jiného města, aby mi to převezli, nebyla ochotná mi tam zavolat, ani jinak zařídit. Krásný příklad prozákaznického přístupu.🙃 Na mail reakce „máme toho mnoho, odpovíme později“ v chatu na facebooku zřejmě pracuje někdo, kdo neumí ani pořádně česky psát, opravdu skvělá služba, kterou už nikdy nevyužiju! 😡🤮
Balík bez domluvy nebo odsouhlasení poslán na pobočku s otevírací dobou 8:00-16:00 místo požadovaného boxu 24/7 tedy defakto nemožnost vyzvednutí. Služba která postrádá koncept i smysl.
Využívám jako volitelnou možnost dopravy na svém eshopu, měsíčně si to vybere cca 20 lidí. Funguje to srovnatelně se Zásilkovnou nebo jinými přepravci typu Uloženka – výdejními místy s tím, že je cenově nejvýhodnější a berou těžší balíky. Chyba v doručení jak píšou ostatní se ze zhruba 500 balíků stala asi 1x, opožděné doručení o jeden den tak 10x. Stejnou chybovost mají i ostatní přepravci, takže já to tak špatně jako ostatní rozhodně nehodnotím. Za mně to je dobrá služba za dobré peníze.
Zdržení, nemožnost se dovolat na help linku, na e-mail odpověď že toho je moc..