Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna

Balíkovna – za mne, nemožné telefonické spojení, číslo uvádějí, ale pro vytíženost operátora nemožné spojení, ikdyž čekám několik minut! Mám pochybnost, zda vůbec mají nějakého telefonního operátora?
Zdravím všechny zákazníky České pošty, Balíkovny. Jsem zaměstnanec Balíkovny jako doručovatel,a nestydím se za to. Dělám svou práci svědomitě,a i když je to někdy hodně hlavně psychicky náročné, snažím se vždycky vyjít zákazníkovi vstříc. Doručuji denně 150-250 balíků, s úspěšností doručení 80% a vyšší. Nikdy jsem nikomu žádný balík nehodil přes plot. Čtu si tady různé komentáře, jak jsou balíky nedoručené na správnou adresu, nebo, že na vás někdo nezazvonil ode dveří, ze zpožděním, a podobně. Tak teď bych si trochu “ ulevil“ a požádal , nebo poprosil, vás zákazníky Balíkovny, aby jste nám doručovatelům pomohli , a zkusili pochopit, že když vám systém ráno rozešle zprávu o doručení zásilky , a vy víte, že nebudete k zastižení, tak nám řidičům nevolejte, že jste v práci, ve škole, u doktora , na dovolené… stačí napsat SMS balík uložit, a systém vám ten balíček přesměruje na nejbližší místo.Když zjistím, že nejste k zastižení až u vás, může se stát, že nejbližší výdejní místa jsou už plná , a vy hold musíte jít na vzdálenější poštu.Já když mám naloženo 200 balíků a v první půlhodině mi volá 30 lidí že nebudou doma, ale tam,a tam, tak pro nás, je prakticky nemožné si to psát a už vůbec si to pamatovat. Akorát to zdržuje a stejně na konci každého hovoru řeknu, napište mi to do SMS. Další „nešvar“ vás zákazníků je, že voláte z jiného čísla ,než na které vám přišla zpráva o zásilce, ale v tomto případě nejsem schopný vám cokoliv o zásilce říct, protože absolutně nevím o jakou zásilku jde, a zase jenom zdržuje.Dokonce se mi už stalo, že jedna paní, která mi „típla“ telefon mi za deset minut volala zpátky se slovy, “ vy už nezvoníte u vchodu“? Odpověděl jsem, a říkám to vám všem, co doručovatelům nezvedáte telefony ,a pak si na ně stěžujete, NEJDE zvonit každému, komu se nedovoláme u dveří a čekat, než přijede z osmého patra !! To bych to auto nerozvezl ani za týden, ne tak za deset hodin. Blíží se čas vánoc a s tím navýšení, už tak početných zásilek. Proto vás prosím o uvádění přesných adres a kontaktů.
Tomáš Hrnčiřík, Balíkovna Zlín, orsek Jižní svahy.
Třikrát objednáno a třikrát špatně. Člověk zaplatí doručení na místo a nedoručí i když jsem doma a nakonec to odvezou několik km mimo bydliště. Děkuji už nikdy víc.
Automaticky bez možnosti volby hodí balík úplně jinam, do jiné části města, protože určitě tam jste ho chtěli – nikdy více. Česká pošta se nezmění.
Nejhorší společnost, zaplatíš si dopravu na požadovanou adresu a ti blbci to doručí jinam .. tak ať laskavě zapracujou na objednávkách a neokradaj lidi za dopravu kdyz to doručí jinam.. a ještě nikdo nedá vědět jestli s tim dotyčný souhlasí
Upřímně mám blbou zkušenost s kurýrem od Balíkovny v Brně.
Kurýr mi volal v 18:30,ale nemohla jsem to v tu dobu zvednout ,tak jsem mu volala v 18:32 zpátky (3x),a nevzal mi to . Jen mi napsal SMS “ Dobry den, nepodarilo se mi Vam dovolat ohledne doruceni zasilky. Pokud chcete upresnit cas doruceni, zavolejte mi prosim na cislo *** *** ***. Diky a pekny den, kuryr z Balikovny.” Jako ,jak mu zavolat ,když nikdo nebere ? Takže teď vůbec nevím o mém balíku nic.
Služba úplně k ničemu. Cíleně si balíky neposílám na poštu, protože se tam nikdo pracující v jejich otevírací době nedostane. A kde vždycky ten balík skončí? Na poště.
Za mě je to služba úplně k ničemu. Naschvál si neposílám zásilky na poštu kvůli jejich otvírací době a poslení 3 zásilky tam stejně skončily. Zlatá Zásilkovna.
Služba dlouhodobě nefunguje. Balíky nejsou doručovány na místo doručení dle objednávky, ale ad hoc na různá výdejní místa a to bez jakékoliv snahy o domluvu-např. že by kurýr zavolal a pokusil se vyjít vstříc ve výběru náhradního místa doručení. Během posledních dvou měsíců mi způsobili škodu cca 2.000,- tím, že jsem se dostal k zásilce se zpožděním. Konkrétně jeden přiklad: Objednal jsem si doručení pneumatik do pneuservisu, ale Balíkovna nechala zásilku na výdejním depu. Peníze zaplacené pneuservisu v rámci objednávky termínu propadly (1.300,- Kč).
Zasílkovna neurčuje přesně kde se nachází momentálně balík v životě už nikdy přes ní neobjednávám
Během 1 týdne jsem očekávala doručení na vybrané nejbližší místo – a v obou případech balík uložili na jiné místo, bez možnosti volby. To znamená, že si musíte zjistit toto místo, musíte běžet na jinou adresu – samozřejmě mnohem vzdálenější od vašeho výběru, zabírá vám to čas (obětovala jsem svou polední pauzu dvakrát) a musíte si počkat na vydání – na rozdíl od boxu pro uložení zásilky. Poté dostanete dotazník spokojenosti, kde je automaticky nastaveno „Jste s námi spokojeni?“ ANO nebo NE. Nicméně nelze zvolit NE – hned to hlásí, že dotazník již není aktivní. Co je toto za praktiky? Neuvěřitelné. Kdybych neměla zásilku uhrazenou, vůbec bych na tyto jejich „HRY“ nepřistoupila a nechala je vozit zásilky tam a sem…. JIŽ NIKDY VÍCE – TUTO VOLBU VŽDY VYNECHÁM !!!
Jsem velmi nespokojená se službou balikovny….v pondělí mima prijit balíček a SMS…nedovolal jsem se,zavolejte mi zpět..volám,číslo vypnuté….ač mám balikovnu v místě u Vietnamce….hodí mi to místo k němu někam na poštu…to by nebylo tak nejhorší,kdyby tam neměli dva dny v týdnu…dnes opět…další balíček,opět na stejnou poštu…