Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.4Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
2.9
Jednání se zákazníkem
2
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

555 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balikovna me mela dorucit balik do jednoho mista. Poslali to na pobocku na uplne jine misto s naprosto odlisnou oteviraci dobou. Jeste to meli v mape spatne zaznamene. Takze nakonec byl balik na poste ktera ma opet jinou oteviraci dobu. Takze balik stale nemam a dam si priste velky pozor abych si s touto sluzbou uz nic neobjednala! Uz se me to stalo po nekolikate.

    Klady: Klady teto sluzby jsem jeste nezaznamenala zadne
    Zápory: Nikdy to nedorucili na misto kam jsem si balik objednala. Sluzbu vyrazne nedoporucuju!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Člověk si záměrně dá balík do balíkovny vedle baráku, protože má 13kg je jedna věc. Ale aby mu to hodily, co nejdál to jde, je druhá :D Nemám auto, mám 158cm a necelých 50kg a problémy s dýcháním. Takže fakt pecka, no :D

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Nikdy víc doufám ze brzo zkrachujete a převezme to někdo kdo umí dělat byznys totální odpad už nikdy víc přes posranou balíkovou !!!!

  4. Nikdy víc doufám ze brzo zkrachujete a převezme to někdo kdo umí dělat byznys totální odpad už nikdy víc přes posranou balíkovou !!!!

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Druhá zásilka přes službu balikovna. První případ: doručíme dnes 13.50 až 16.50 kontakt na řidiče, druhý případ..dnes doručíme a opět kontakt na řidiče. V obou případech řidič až do 16.46 nereaguje a později už není k zastižení. Volání na zákaznickou linku 16.45 již po pracovní době. První zásilka po delším nepříjemném dohadování k osobnímu odběru na poště, druhá:rovnou zítra na poště. V obou případech jsme byli po celý den doma. Služba úplně nanic. Upozornil jsem i dodavatele, že jim tato možnost dopravy kazí jinak dobrý celkový dojem a že by bylo dobré vypovědět spolupráci s takto nefunkční a nedůvěryhodnou společností.

    Klady: Nelalezeno
    Zápory: Naprosto nefunkční doručení nah adresu
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Pujde- li to raději se táto službě vyhněte . Cekal jsem v avizovaném čase na kurýra ,bohužel zbytečně , místo kurýra mi večer došla sms zpráva , že na mne čeká balík na poště absolutně nespolehlivý kurýři. V případě že máte omezený pohyb vám tak vznikne problém .
    Na reklamaci služby nikdo nereflektuje ! Spolehlivost služby – Doručit na adresu je tristní / na H….. o

    Klady: žádné
    Zápory: nespolehlivost
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Jak všichni zde uvádějí. Banda co si dělá co chce. Řidič chce být brzo doma tak s balíkem práskne kdekoliv. ALE MŮŽEME BÝT VŠICHNI RÁDI, ŽE TO NEHODÍ NĚKDE DO PŘÍKOPY. Tohle uskupení je třeba zrušit a to vedení a řidiče poslat k lopatě.

    Klady: Žádné
    Zápory: Všechno
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. Já vůbec nechápu, proč, když si lidé nevyzvednou své balíčky tam, kam má dorazit ten můj, podle názoru Balikovny mám trpět já. Už nikdy, nikdy, nikdy si tuto doručovací službu nevyberu. Místo toho, abych si za pár dní vyzvedla balíček v nonstop schránce u domu, kde jsem to vybrala, musím štrachat 2 km na Českou poštu, která o sobotách a nedělích nefunguje a ve všední dny má otevřeno jen do 20:00. To je vůbec nehumánní. Pokud si lidé nevyzvednou své balíčky, ať štrachají 2 km na Českou poštu – proč já? Přivezte mi konečně ten nešťastný balík domů, ale proč podle vás mám trpět kvůli chybám cizích lidí?

  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Naprosto souhlasím se všemi, kdo si tady stěžují. Opakovaně se mi stávalo, že pošta ani nezazvonila, nenechala lístek a zásilku nedoručila. Byla odložena na pobočce pošty a lístek se objevil až 2-3dny po „pokusu o doručení“.Přitom kdyby řidič zvonil, věděla bych o tom. Jednu zásilku bych zcela propásla, kdyby nebylo aplikace prodejce, která mě narozdíl od pošty alespoň informovala, že balík mám doručen (lístek k zásilce jsem vůbec nedostala). Výdejní místa jsou také celkem výsměch. Dají to kam se jim to zrovna hodí bez ohledu na vzdálenost nebo druh místa (box/prodejna) přitom je to pro hodně lidí obrovský rozdíl. A o doručovací době se ani nebavím. České poště se už ale roky vyhýbám v listopadu a prosinci, poté, co jsem na zásilku čekala víc než týden a nebylo ji možné ani dohledat. Zásilkovna nabízí lepší cenu i servis (i když ne vždy, taky už se mi stalo, že mi 1x změnili box! za box! – což je alespoň velmi seriózní přístup) a stoprocentně spolehlivé i když dražší jsou PPL a DPD. Pokud to prodejce nabízí, vždy volím jinou variantu než Českou Poštu.

    Zápory: Nespolehlivá, neseriózní firma Ghosting doručovatelů při dodání na adresu Nemožnost volby náhradního místa doručení u balíkovny
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Reply
    Alfred Herzog 8.10.2025 v 15:09
    1.75
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    10

    Mají šíleně krátké lhůty na vyzvednutí. Doručili balík na poštu 8.10 a poslali oznámení že balík je k vyzvednutí do 10.10 7:00hod. Přitom v 7 hod ještě ani nemají otevřeno, takže čas na vyzvednutí je 1 den a 2 hodiny.
    Prosim nepište mi že lhůta se dá v aplikaci prodloužit. Mají to mít východiskově (defaultně) nastavené alespoň na 3 dny.
    Když nemají ve skladu dost místa ať si ho ty líné lemry vytvoří a ať nenahánějí lidi jak zajíce.
    Ještě dodávám že aplikace taky funguje mizerně. Pořád nabízí zavření. Načítaní poboček je tak pomalé že člověk už neví zda se to seklo anebo co s tím je.

    Klady: Nevím o ničem
    Zápory: Dle textu.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 3 4 5 6 7 53

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo