Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna
Dne 10.2.2025 mi byl odeslán balíček od tohoto dne sledováno a stále v přepravě.11.2 probíhá doručování, 12.2 v přepravě, 14.2 probíhá doručování,14.2 opět v přepravě pak dlouho nic a 17.2 probíhá doručování, 18.2 uloženo do boxu , ale heslo ani email nedoručen.19.2 volám operátorovi cca 15 min a je mi oznámeno že balíček místo v Praze skončil v Ostravě, že chybičku okamžitě napraví. Od té chvíle nelze sledovat jen ve sledování zásilky poslední zpráva o vyzvednutí zásilky z boxu do úterý 25.2 Mazec a to mně ještě operátor ujistil že dle jejich statistik doručení od nich trvá 1-2 dny. Kde ty statistiky berou nevim
Stále čekám na balíček. Objednávka je v přepravě od 11.2. a 18.2. jsem stále nic neměla. Na stránce o sledování balíku stále visel záznam – přeprava zásilky k Balíkovně. Volala jsem na poštu a tam mi sdělili, že u balíčku je problém, ale neví jaký. Věc prý budou řešit. Následující den 19.2. mi přišla SMS s kódem, že si mám balíček vyzvednout. Hurá!!! Ale po příchodu k Balíkovně po zadání kódu automat napsal otázku: Schránka se neotevřela? Zadejte kód znovu. Po té už nešlo kód zadat a psalo to, že kód je nesprávný. Tak jsem volala na poštu znova, aby mi poslali nový kód. To prý nejde a musím si nechat přesměrovat balíček na poštu, která má „úžasnou“ otvírací dobu.
Dnes mi měla být doručena zásilka do boxu . ze zprávy SMS jsem se dozvěděl , že je uložena asi o 1,5 km jinde. Kontroluji vytíženost původního boxu a ten je bez problému k dispozici . Na dotaz , co je příčinou , jsem byl odkázán na několik dalších míst , kde by to měli pořešit.
Výsledek : ČESKÁ POŠTA nebo BALÍKOVNA NIKDY VÍCE .
využívám pouze když není jiná možnost. Pokaždé došlo k přesměrování balíku někam hodně daleko s nevyhovující otevírací dobou. Rozhodně nedoporučuji, pokud máte možnost využít jakoukoliv jinou přepravní službu.
Kdyby to nebyl další dotovaný experiment, okamžitě by to zkrachovalo. V životě nedoručí balík na adresu, vždy automaticky „z technických důvodů“ nechají na poště. Zřizovatel, ani nikdo z vedení tohoto bordelu si neumí představit, jaké to je, být na vozíku. Dovolat se tam nedá. Totální arogance, pohrdání zákazníkem.
Nejhorší služba, kterou jsem kdysi použila.
Nikdy nedoručí zásilku na pobočku, kterou vyběru.
Uloží to na poštu, která je vzdalená, má omezený provoz a jsou tam vždy fronty.
Nevím, jestli kurýr je tak liný dat to na vybranou pobočku, nebo vedlejšti, když už
jakoby nebylo místo. A ted´ co mám dělat? V sobotu-neděli pošta má zavřeno.
Pracuji a mám malé dítě, jak mám chytat tu provozní dobu?
Call centrum nefunguje. Čekám 27 minut na telefonu a nic.
Zásilka předána balikovně ve středu ani v pátek večer nedoručena. Budu rád když budu moct vyzvednout v pondělí. Na telefonní lince jsem čekal 15 minut, pak jsem to vzdal
… Nespolehlivé… Jak celá Pošta….
Nejhorší dopravce v Česku!!!
Prostě katastrofální dodávací lhůty, nikdy více, vzdálenosti cca 100 až 200km – pro ilustraci tři zásilky:
NR0114338096Y 27.12.24 zásilka převzata do přepravy
9.1.25 zásilka uložena v Balíkovně
NR0110634031Y 4.12.24 zásilka převzata do přepravy
12.12.24 zásilka uložena v Balíkovně
NR0045344978X 15.1.25 zásilka převzata do přepravy
24.1.25 přeprava zásilky k dodávací poště
(stále nedorazila)
Na dotazy mailem nereagují, stěžovat si není kde.
Už nikdy více. Balík doručili do zadaného Alza boxu, upozorňení přišlo jeden den večer, druhý den jsem neměla možnost balík vyzvednout a následující den tam ten balík již nebyl. Na vyzvednutí tady máte pouze 24 hod., to považuji za naprostou drzost. Bylo to naposledy.