Balíkovna

Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.

Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.

Balíkovna

Jak funguje služba Balík do Balíkovny?

Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.

Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.

V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.

Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.

Jaké jsou výhody Balíkovny?

  • Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
  • Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
  • Více než 5 500 výdejních míst.
  • Cena již od 65 korun.
  • Balík je možné podat on-line.
  • Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
  • Dodání zásilky již následující den od podání
  • Garance platby kartou.
  • Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.

Co je Balíkovna?

Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.

Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.

Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.

Jak podat balík do Balíkovny?

Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?

  1. Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
  2. Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
  3. Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
  4. Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
  5. Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
  6. Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
  7. Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
  8. Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
  9. Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
  10. Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
  11. Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.

Jak vyzvednout balík z Balívkovny?

Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.

Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.

Ceník

  • Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
  • U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
  • Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
  • Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
  • Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.

Aplikace Balíkovna

Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.

Pobočky Balíkovny

Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?

  • Praha – přes 500 poboček
  • Brno – skoro 300 poboček.
  • Ostrava – přes 200 poboček.
  • Olomouc – více než 100 poboček.
  • Plzeň – téměř 200 poboček.
  • Hradec Králové – skoro 100 poboček.
  • Karlovy Vary – přes 20 poboček.
  • Česká Lípa – skoro 50 poboček.
  • Ústí nad Labem – přes 160 poboček.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 218 218 218
  • Email: pomuzeme@balikovna.cz
  • Facebook: Balíkovna

Hodnocení

8 Celkové hodnocení
Služba českého dopravce

8Naše hodnocení
Rychlost doručení
8
Jednání se zákazníkem
9
2.5Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2
Klady
  • mnoho poboček
  • mobilní aplikace
  • výhodná cena
  • velmi rychlá obsluha
Zápory
  • přesměrování zásilek mezi pobočkami
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

458 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 0.75
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    10

    Už nikdy více. Balík doručili do zadaného Alza boxu, upozorňení přišlo jeden den večer, druhý den jsem neměla možnost balík vyzvednout a následující den tam ten balík již nebyl. Na vyzvednutí tady máte pouze 24 hod., to považuji za naprostou drzost. Bylo to naposledy.

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Reply
    Jaroslava Ptáčková 21.1.2025 v 16:39

    Balikovna -je jedna velká katastrofa!!Od doručování, chování řidičů a jejich nadřízených,úplně jsou mimo a neuvědomují si ,že jsme platící zákazníci a očekáváme zaplacené služby.

  3. Reply
    Jiří Zapletal 21.1.2025 v 6:00
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Na mou reklamaci nedoručeného balíku, nebo ztraceného balíku mi přišel výsměšný email, na který nelze odpovědět, kde je výmluva, že reklamace byla zamítnuta, jelikož jsem nenaskenoval podací stvrzenku. Tu pochopitelně nemám, protože je to zásilka z e-shopu. Telefonovat je zbytečné, protože z tou jejich éééj áááj se nikdo nedomluví. Vyhněte se službám Balíkovny, je to otřesná služba. Balík byl doručován přes půl zeměkoule v pořádku a na posledních 20 kilometrech jej Balíkovna ztratí, nebo to tam někdo rozkrade.

    Klady: nic
    Zápory: Ztrácí se balíky, reklamace nemožná.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Reply
    Lubomír Utěšený 19.1.2025 v 11:11
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balík přesměrován z pro mne vyhovujícího místa do boxu,který je k dispozici 24/7 ale v zamčené budově během nočních hodin. Při pokusu věc řešit s podporou mi přišel doslova ponižující email s vysvětlením, jak si mám sehnat někoho, kdo to za mě vyřeší. Nakonec jsem si zaplatil řidiče BOLT, který mi zásilku vyzvedl během mé pracovní doby a dovezl na adresu domů. Příště budu obezřetnější při výběru doručovací služby abych nebyl pod tlakem z hrozících sankcí za nevyzvednutí zásilky v čas. Nebo sankce zaplatím a věc pak budu řešit soudní cestou.

    Klady: V případě že by dodrželi místo doručení, rychlost by byla na 5 hvězdiček.
    Zápory: - Přesměrování zásilky na naprosto nevyhovují adresu přístupnou pouze v mé pracovní době - Neschopnost podpory věc vyřešit (přesměrování na vyhovující místo, prodloužení doby vyzvednutí o jeden den) - Doslova ponižování ze strany podpory a poučování jak si mám zařídit cizí osobu na vyzvednutí zásilky. - Nepravdivé informace na stránkách o provozních hodinách náhradní adresy doručení
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Dobrý den.
    Nechápu jak může taková společnost v dnešní době vůbec fungovat no spíše nefungovat. Dnes jsem očekával doručení svého balíku na svou adresu, kde jsem do objednávky uvedl své tel. číslo nikdo se samozřejmě neobtěžoval a podle toho to také dopadlo katastrofálně. Navrhuji zrušit a vrátit všechny peníze zadarmo drazí.

  6. Reply
    Zdeněk Kunst 11.1.2025 v 13:52
    0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Balíkovna je služba na nic, balík přesměrují na pobočku která má otevírací dobu pondělí, úterý a sobota od 7:30 do 12:00. Středa až pátek od 7:30 do 16:00. Pracující nemá šanci balík vyzvednout. Na zákaznické lince čekáte hodinu a pak vám řeknou, že přesměrovat a prodloužit do soboty to nejde a že je to nezajímá protože to mají v podmínkách. Na telefonu arogantní k****, která nedokáže poradit co mám dělat a dokola mele jen, že se mám starat sám. Ale kdo má balík vyzvednout, když v provozní dobu prodejny všichni pracují už vám neřekne.

    Klady: Žádné
    Zápory: Úplně vše. Nedoručení, neumožní převzít zásilku, chování telefonistky.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. HNUS

    • Pokud možno vybrat alternativní přepravní služby, určitě balíkovnu doporučuji vynechat.

    • Absolutně nespokojenost měly doručit 2 balíky 18.2.vubec nepřijely nebraly telefonát druhý den to šouply na poštu i přes prosbu o doručení v pátek20.2 když to nezvládli úterý kdy psaly jedná se o balíky DR4240685F
      DR2604251042F
      Určitě to povede dal

  8. Jak je možné, že se vám nepodařilo balík doručit, když jsme všichni doma a zvonek zvoní .
    Připlácela jsem si za doručení domu, protože jsem nemocná.

  9. Už nikdy více. Čekal jsem doma v uvedený čas a nic…na číslo které bylo dano jako kontakt na řidiče se nedalo dovolat. Napsal jsem tedy e-mail a ani na ten nikdo neodpověděl. Škoda že jsem si nepřečetl recenze dříve…nikdy bych si tuto společnost nezvolil.

  10. 0.5
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    0

    Nedoporučuji

    Balík vám přesunou na poštu, žádný výběr náhradního místa není možný, navíc tím byla moje zásilka dovezená v pátek nevyzvednutelná do pondělí.
    Na maily nereagují, operátoři se 24/ věnují jinému zákazníkovi.

    No nic, beru zimní bundu a jdu 2,4 km pro balík. Nedělejte stejnou chybu a vyberte si jiného dopravce.

    Klady: Rychlé doručení na jinou pobocku, než jste si vybrali.
    Zápory: Komunikace Změna výdejního místa
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 4 5 6 7 8 44

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo