Balíkovna je novou a velmi užitečnou službou České pošty. Jsou to v podstatě speciální výdejní místa, kde je možné vyzvedávat jakýkoliv balík zaslaný prostřednictvím České pošty, ať už je to objednávka z e-shopu nebo soukromý balíček.
Balíkovnu můžete najít přímo na jednotlivých poštách, ale také u tzv. smluvních partnerů. Na to, aby si mohl člověk vyzvednout balíček, potřebujete pouze kód, případně doklad totožnosti, pokud si vyzvedáváte u přepážky Balíkovny na některé poště.
Jak funguje služba Balík do Balíkovny?
Jednoduše si necháte balík poslat na vybranou pobočku České pošty, která je vybavená specializovanou přepážkou Balíkovny. Nutno zmínit, že ne každá pobočka pošty má tuto přepážku k dispozici.
Vždy je potřeba si vhodnou pobočku vyhledat podle názvu obce či PSČ (poštovního směrovacího čísla). Ve chvíli, kdy pošta převezme zásilku do přepravy, přijde vám do e-mailové schránky tzv. avízo o jejím podání. Další avízo, tentokrát o uložení obdržíte, když je zásilka uložena na vybraném výdejním místě Balíkovny.
Avízo přijde prostřednictvím e-mailu/SMS. V daném okamžiku máte jistotu, že je vaše zásilka připravena na vyzvednutí. Na vyvolávacím systému si vyberete Zrychlený výdej balíků a poté vyčkáte na přednostní vyzvání k dané přepážce.
V případě nového vyvolávacího systému, kterým je pobočka vybavena, vám postačí jen načíst z mobilního telefonu či avíza čárový kód. Na přepážce nahlásíte své jméno a kód pro vyzvednutí zásilky. Pokud je balíček na dobírku, můžete jej na každé specializované přepážce Balíkovny zaplatit platební kartou, případně v hotovosti, dokonce i na jednotlivých depech.
Co potěší, je možnost prodloužení úložní doby až na 15 dní, místo standardních 7 dní. To je možné udělat pomocí odkazu, který je součástí avíza oznamujícího, že vám bude končit úložní doba zásilky.
Jaké jsou výhody Balíkovny?
- Velmi rychlá obsluha, kdy máte zásilku v ruce do 5 minut.
- Jednoduchý způsob vyzvednutí zásilky.
- Více než 5 500 výdejních míst.
- Cena již od 65 korun.
- Balík je možné podat on-line.
- Možnost zasílání na dobírku, bez použití poukázek.
- Dodání zásilky již následující den od podání
- Garance platby kartou.
- Možnost prodloužit uložení každé zásilka až na 15 dní.
Co je Balíkovna?
Je to v dnešní době nejrychlejší a nejjednodušší způsob, jak posílat zásilky až do hmotnosti 20 kg. Patří k oblíbenému řešení pro e-shopy/internetové obchody. V podstatě jsou to speciální výdejní i podací místa přímo na poštách, případně u smluvních partnerů.
Velkou výhodou je, že máte k dispozici přes 5 500 výdejních míst a odbavení trvá jen několik minut. Výdej balíků je dokonce možný nejen na jednotlivých výdejních místech na pobočkách České pošty či u smluvních partnerů, ale rovněž v samoobslužných Balíkovna-Boxech, které jsou dostupné nonstop.
Jako součást ceny je nabízeno pojištění zásilky do 50 000 korun. Pokud nechcete řešit hledání dokladu totožnosti, máte možnost si balík vyzvednout pomocí unikátního kódu, který obdržíte v avízu. To vám přijde prostřednictvím SMS a e-mailové schránky.
Jak podat balík do Balíkovny?
Pro začátek je dobré zmínit, že odpadá nutnost použít Podací lístek, což je velké plus. Jak tedy podat balík?
- Nejdříve si spusťte webové stránky www.balikovna.cz.
- Klikněte v horním menu na Poslat balík a poté na tlačítko se stejným názvem.
- Pokud má balík být na dobírku, zaškrtněte kolonku Poslat na dobírku, kde zároveň vyplníte částku za balík a číslo účtu, kam má platba přijít.
- Maximální možná částka pro dobírku činí 100 000 korun.
- Následně vyplníte veškeré údaje pro odesílatele – jméno, přijmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
- Vyplňte také údaje příjemce – opět jméno a příjmení, telefon a e-mail.
- Zvolte cílovou pobočku Balíkovny, případně Balíkovnu Box, to už záleží na vás a příjemci balíku.
- Úhradu zásilky proveďte pomocí platební karty přes platební bránu.
- Jakmile zásilku uhradíte, obdržíte do e-mailové schránku štítek, který stačí vytisknout a nalepit na balík.
- Zásilku je také možné jen opatřit jménem příjemce a podacím kódem.
- Při podání zásilky na podacím místě si na automatu navolíte odeslání zásilky prostřednictvím Balíkovny, poté zadáte podací kód a balíček odevzdáte.
Jak vyzvednout balík z Balívkovny?
Ve chvíli, když Česká pošta převezme podanou zásilku do přepravy, přijde vám avízo o podání do vaší e-mailové schránky. Další avízo, tentokrát o uložení zásilky na zvolené Balíkovně, dostanete ihned po jejím doručení na výdejní místo Balíkovny.
Tím je balíček nachystán pro vyzvednutí. Balík si vyzvedněte tak, že si na vyvolávacím systému vyberete službu Zrychlený výdej balíků a budete vyzváni, pro rychlé a hlavně přednostní vyzvednutí u přepážky Balíkovny.
Při výdeji balíku sdělíte svůj kód, který najdete v avízu o uložení a jméno. Co potěší je, že pro balík si můžete poslat třetí osobu, pokud nemůžete jít na výdejní místo osobně.
Ceník
- Základní cena bez dobírky činí 75,- u balíku s hmotností do 15 kg.
- U balíku s dobírkou je při stejné hmotnosti cena 94 korun.
- Pro registrovaného uživatele je cena 65 Kč u balíku s hmotností do 15 kg.
- Stejnou hmotnost s dobírkou pošlete za 84,- Kč.
- Cena obsahuje automatické pojištění do 50 000 korun, dále avízo adresátovi i odesílateli a rovněž vrácení ceny za balík, pokud by se stalo, že podání nebude dokončeno.
Aplikace Balíkovna
Díky aplikaci Balíkovna je zásilku možné podat kompletně elektronicky. Veškeré potřebné informace najdete právě v mobilní apce Pošta Online, kde je možné balík bez problémů sledovat.
Aplikaci si můžete stáhnout zcela zdarma a všechny balíky se vám do ní automaticky načítají, takže máte vždy perfektní přehled. Dokonce vám „apka“ zobrazuje kód určený pro vyzvednutí zásilky, ale najde vám i nejvhodnější a nejbližší pobočku/výdejní místo, kde je Balíkovna.
Pobočky Balíkovny
Vypisovat vám všechny jednotlivé pobočky České pošty, kde můžete najít Balíkovnu, je zcela nemožné, protože jich existuje více než 5 500. Ostatně v samostatném článku, který jsme věnovali České poště, najdete mnoho poboček i další informace, které vám mohou být velmi užitečné. Kde například najdete pobočky?
- Praha – přes 500 poboček
- Brno – skoro 300 poboček.
- Ostrava – přes 200 poboček.
- Olomouc – více než 100 poboček.
- Plzeň – téměř 200 poboček.
- Hradec Králové – skoro 100 poboček.
- Karlovy Vary – přes 20 poboček.
- Česká Lípa – skoro 50 poboček.
- Ústí nad Labem – přes 160 poboček.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 218 218 218
- Email: pomuzeme@balikovna.cz
- Facebook: Balíkovna

Připlatil jsem za doručení na adresu, přišla sms o doručování, ale nikdo nepřijel, ani lístek nevhodili. O den později přišla sms, že si balík mám vyzvednout ve výdejně, která bude otevřená až za 4 dny. Navíc, poskytnuté telefonní číslo je hluché. Balíkovna je jediná služba, která ani v roce 2025 neumí přivézt balík na adresu. Nedoporučuji.
Rychlost dodání je v dnešní konkurenci tragická. Objednáno několik zásilek přes různé dopravce a všechny přišly do druhého dne, ale balík v balíkovně už čtvrtý den někde cestuje.
opakující se problém, škoda, že jsem se tady nepodívala dříve – zásilka uložena úplně do jiné části města než bylo požadováno, bez důvodu, balík nebyl ani nadměrný a výdejna nebyla plná po strop!!!
komunikace nulová!! Absolutní ignorace a zřejmě vedení Balíkovny z těchto recenzí nebere ponaučení!!
Ještě, že jsou jiní přepravci, kde je zkušenost lepší..
Přestože jsem si zaplatila doručení na adresu,bylo mi napsáno, že jsem nebyla k zastižení což je lež, byla jsem celou dobu doma.Klasika České pošty.
Už nikdy více.
Moje zkušenosti s Balíkovnou jsou dvojí. Loni docela dobré, letos bohužel totální tragédie. Přišlo mi cca 20 balíčků. Vždy mi přijde zpráva, zítra v xy hodin vám budeme doručovat balík. Kontakt na řidiče 123456. Protože čas doručení je většinou mezi 11-13.00, kdy většina lidí doma není, zkusím vždy kontaktovat řidič. Ani jednou mi to zatím nezvedl. Poslední zásilka byl vrchol neprofesionality a arogance ! Opět mi přišla zpráva, řidič jako vždy nedostupný. Ale mám podle zprávy možnost si balík nechat přeložit jinam. Na stránkách Balíkovny jsem to úspěšně udělal a nechal si ho přeložit na místní poštu. K mému velkému překvapení mi přišla zpráva, že mám balík v Alza boxu a mám velice krátký čas na vyzvednutí. Byl jsem na druhé straně republiky a bylo to zcela nereálné. Zkusil jsem kontaktovat balíkovnu, na mejlu pomoci jsem napsal svůj problém, nikdo mi doposud neodpověděl. Po mnoha pokusech jsem se dovolal operátorce, která mi sdělila, že ve chvíli, kdy dostanu zprávu, že mi bude balík doručen nemohu měnit místo doručení (přesto že mi to radí email i potvrdily stránky samotné Balíkovny a že když si bylík nevyzvednu, automaticky odchází zpět odesílateli. Ať jsem zkouše cokoliv, všude jsem jen narazil na hradbu arogance a nepochopení. V současnosti se má věc tak, že náhradní díl, který mi přišel z ciziny pro opravu přístroje nejen že nemám, ale putuje zpět do zahraničí a jinde se sehnat nedá. Takže díky Balíkovně jsem zklamal zákazníka a přišel o investované peníze, pochybuji, že by mi je dodavatel byl ochoten vrátit, když jsem si vlastně odmítl vyzvednout zásilku.
Špatná zkušenost, ráno mail, že budou doručovat balík ( bez udání aspoň přibližného času). Voláte na telefon uvedený v mailu ( pouze záznamník), na moji sms žádná odpověď. Čekáte tedy doma celý den. Večer přijde mail, že jste nebyli zastiženi a balík skončil na poště ( i když doprava zaplacená domů).
Balík ani nelze přesměrovat na jiný den, neboť už je na cestě. Hrozná služba. Škoda, že spousta e-shopů nenabízí jiné dopravce a někdy, ač neradi musíte službu Balíkovny využít. Určitě nedoporučuji. Zlaté časy, když ještě balíky rozvážely poštovní doručovatelky při běžné pochůzce. Balíkovna jedním slovem katastrofa.
Naprosto nepoužitelná služba!!! Nikdy mi nedodali zásilku na výdejní místo, které jsem požadovala. Tuto formu doručení už nikdy!
Nedoporučuju. K čemu si vybírám kam to chci doručit? Zásilku pokaždé doručí jinam i když jsou boxy volné. Box si vybírám z nějakého důvodu. A ještě to doručí na druhou stranu města. Kdyz tam volam tak výmluva je kapacita.
Nepoužitelné ! Neskutečné ! Balík bude doručován zítra , ale nelze změnit pobočku z jedné na druhou , vzdálenou několik km ( na hlavní poštu v daném městě).
Balíkovna zásilku doručila v Praze nesmyslně daleko od požadované adresy BOXU (15 min jízdy autem) a navíc zásilku uložila pohodlně na poštu, namísto do boxu balíkovny, aniž by to v SMS zprávě oznámila. Takže, když jsem přijela zásilku vyzvednout z BOXU Balíkovny, BOX mi ukazoval technickou chybu a musela jsem telefonicky zjišŤovat, že zásilka byla uložena na poštu, namísto do boxu. Pošta měla již zavřeno a musela jsem cestu absolvovat další den opětovně. Z mého pohledu zákazníka jde o kontraproduktivní službu, nesmyslně uložila zásilku na vzdálenou poštu, namísto do objednaného boxu. Po tét zkušenosti nedoporučuji Balíkovnu.
Škoda že jsem si nepřečetla recenze dřív než jsem si objednala balíček 😔 samozřejmě že mi zboží nedali na určené místo, udělala jsem na poště humbuk a teď čekám zda mi zboží doručí tam, kde jsem ho chtěla. Kvůli váze balíčku, jsem trvala na dodání blíž k mému bydlišti. Doufám, že se dočkám 🫣 příště už jen zasilkovna…