Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Plno záporu , co se týče dlouhého čekání na poště , třeba i hodinu po pracovní době. Když tam volám , tak je tam bot , který mi akorát leze na nervy , když mě má připojit k operátorovi ,tak mi sdělí , že budu čekat do 5min , nakonec čekám půl hodiny a furt se to natahuje. Když mám balíček na mojí adresu ,tak se mi už 2x stalo ,že mi řidič vůbec nezavolal a jelikož to mám ze zahraničí ,tak to nejde ani zadat do vyhledávání zásilek ,takže se nedovím ,kdy mi to přišlo ,ani žádný kód mi nepříjde a pak musím volat na linku , kde mi každých 5min opakují ,že budu čekat 5 MINUT A ČEKÁM HODINU
Teď náhodou mi to paní zvedla a řekla mi ,že si mám na poštu chodit furt dokud to tam nebude takže fajn 🤭
Hromadné odeslání zásilek na různé adresy po celé ČR z Prahy.
Touhle českou bych chtěla veřejně moc moc poděkovat paní Domečkové, která nám zajistila vyzvednutí kurýrem všech zásilek. Poptávali jsme všechny dopravní společnosti a jediná Česká pošta byla ochotná pro zásilky přijet bez předešlého papírování a lepení čárových kódů z naší strany. Přibližně po 2 hodinách od vyzvednutí zásilek se semnou spojila paní z ČP kolik bude odeslání zásilek stát a do dvou hodin byly zásilky připravené k odeslání.
Tato společnost by měla být úplně zrušena. Rychlost dodání 5 dní. Konkurence do 2 dnů.
Neschopnost úplně ve všem. Bohužel jsem udělal tu blbost, že jsem zvolil jako dopravce zrovna poštu
Dne 24.11.23 mi bylo zasláno e-mailem že mi ČP doručuje balíček na dodejnu Nymburk. Balíček byl odeslán z Pardubic. Dne 30.11.23 jsem se dověděl, že na dodejnu v Nymburce ještě nedorazil. Dříve by pošták za tuto dobu doručil balíček těch pár km pěšky. Nevím pro to nyní tak dlouho trvá. Asi to je tím, že tuto práci vykonávají lidé, kteří tomu nerozumí a nepotřebují to dělat. Na stížnosti nikdo nereaguje a nikdo neodpoví. Bylo by lepší je všechny vyházet, ať si najdou jinou práci. Ministr ruší pobočky, ale bylo by lepší zrušit ČP a nechat to dělat lidi, kteří se tomu budou věnovat a dělat to s láskou a pochopením. Nestačí když si ministr dosadí na místo šefa pošty svého člověka, který tomu nerozumí. Měl by odejít i se svým ministrem.
S Českou poštou opakovaně řeším dodání balíku na poštu, místo objednaného Alza boxu. S Českou poštou jsem definitivně skončila, radši budu volit jiného přepravce.
Na balíček čekám půl dne přesněji od 11-14 a řidič mi mezitím nemohl ani na po 6 zvednout telefon je 14:15 a balíček porad nemám a řidič se ani neobtěžuje zavolat zpět
Neprofesionální chování.
Neinformovanost klientů.
Odmítání obsluhy.
Dlouhý čas doručení.
Nekomunikace a arogance.
Nejhorší dopravce
Ostuda
Česká pošta nezklamala – měli mi doručit pneumatiky ve dvouch balících. Jeden ztratili a nemohli ho najít, následovalo martirium info linka, depo, řidič. Člověk se ničeho nedovolá, umělá inteligence Eliška na info lince je pěknej vopruz. Naposledy, co jsem něco nechal doručit Českou poštou. Příště raději Zasilkovna, PPL nebo DPD.
Posledních několik týdnů doručují balíček týden a půl. Momentálně se mi to děje jen u 6 balíčku… Ještě na začátku roku jsem měla balíček do 2-3 dnů max..ale čekat skoro 2 týdny je fakt špatné. Raději se připlatím jinde, abych nemusela čekat a modlit se, aby balíček vůbec přišel…Do nedávna jsem neměla z ČP tolik problémů, ale teď to s ní vzdávám….
Připadá mi,že článek je o úplně jiné instituci. Zkušenosti s poštou mám vždy jen negstivní ! Vyhýbám se jejím službám, bohužel někdy nejde jinak. U nás pošta balíky nedoručuje, pouze se provokativně projede bez sebemenšího přibrždění kolem a hlásí zákazník nezastižen. Na žádost o opětovné doručení nereaguje. Balíky nenechává na nejbližší pobočce, ale na té od nás 20 km vzdálené. Na telefonickou stížnost jsem dostala odpověď, že toho mají moc a nestíhají. Proč tedy tyto služby nabízí, když nejsou schopni je plnit ?