Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. ČESKOU POŠTU ABSOLUTNE NEDOPORUČUJI. ZAPLATIL JSEM SI SLUZBU BALIK DO RUKY POSTAK SE NEOBTEZUJE BALIK DORUCIT A UMISTI JEJ NA POBOCKU A TO OPAKOVANE, K TOMU JESTE SI ROZDIL CENY PONECHALI, TEDY JESTE ME OKRADLI A TOTO VSE POZEHNAVA STAT… HNUS

  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Opět ztracený balík.Kam se hrabete na zásilkovnu a jiné podobné dodavatele.Za mě je tato instituce dobrá jen pro důchodce,kteří si zde vyzvedávají důchod.Jinak byste ani nemuseli existovat.Navíc se plno poboček ruší-tím hodně lidem pomůžete.práci děláte napůl a na ho… ale tučný odstup si neodpustíte ..klobouk dolu.Přes českou poštu už nic

    Klady: Nic
    Zápory: Drahá Fronty Nepříjemné prodavačky všude na všech poštách Nedoručí ani dopis Ztracený balík Čekáte na pošťačku doma a druhý den vám hodí lístek že jste nebyl k zastižení? Výsměch
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Sms ze budou doručovat 14-16.
    Do 1630 jsem cekal doma. A dneska sms, ze protože jsem nebyl doma, nechali to na poště. Nedoporučuji

  4. Tento měsíc druhá ztracená zasilka, co k tomu dodat….státní bordel.

  5. Jak je možné, že když si člověk zaplatí dopravu na adresu a je celý den doma, tak mu nakonec přijde zpráva o nezastižení a uložení balíku na poště?

    • Katastrofální služby. Nedodáni na dobírku, hozeno kdesi na depu. Nebylo ujednáno,takže nebude vyzvednuto.

  6. Zboží které mělo být dodáno do ruky.
    Bylo uloženo na poště, bez jakékoliv omluvy. Řidiči nebylo možné se vůbec dovolat. Vrcholem všeho je že za nové doručení musím ještě platit. Bohužel nebyla jiná možnost doručení než Česká pošta, je to šílený. Snad už nikdy víc nebudu muset tuto službu potřebovat.

  7. Naprostá banda zbytečnejch zoufalců placená státem, který neví vůbec nic, přehazují si vás na infolince jak horkej brambor a na balík čekáte 14 dní od převzetí kurýra. Jedním slovem absolutní katastrofa. Neexistuje horší podnik, než je Česká pošta. Do vedení by mohli nabrat cvičenou opici z cirkusu Humberto, pravděpodobně by firmu zvládla vést lépe než celá ta delegace, co tam aktuálně sedí.

  8. 0.5
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    0

    EMS = Express mail service, což v 21. století rozhodně neznamená 91 hodin (téměř čtyři dny, víkend v dnešní době není omluvou, když máte doručit i v sobotu). Navíc pokud si ji necháte jako epress zaplatit vyšší částkou. Z donucení okolnostmi musím přibližně jednou až dvakrát do roka využít služeb České pošty, avšak ta opět nezklamala v tom, že vždy zklame.

    Klady: Vzali si zásilku.
    Zápory: Jako vždy opět zklamání. Svými službami mě přesvědčují opakovaně, že by bylo lepší zrušit.
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Jednání řidiče, který mi telefonoval, jedním slovem katastrofa.

    Klady: ani jeden
    Zápory: katastrofa
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. 1
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    30

    Nespokojenost.
    Dopis po ČR, který jsem za příplatek nechala poslat rychleji (říkala že dojde o 2 dny dříve), přišel až za 12 dnů, 8 pracovních dnů! Kdybych nebyla zrovna na dovolené, tak už ho posílám znovu.
    Manželovi zase do schránky dali dopis, který byl jen do vlastních rukou (platební karta)!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 12 13 14 15 16 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo