Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. naprostá katastrofa, že postupně končí je dobře!
    námi zapomenutou hračku ve Švýcarsku drželi blbecci dva tydny na celnici, pozadovali po nás pasy, což rozhodne v dnení době emailem neposlu, i na policii mi rekli, ze to vážne delat nemáme.

    jako třesnicka, když balícek konecne dorazil, pozadovali po nas 300kc, za ulození na celnici!
    to je do nebe volající, hned jsme jim psali co v balicku je a at nam ho poslou, jejich demenci jej drzeli a ja za to mam platit?
    nikdy víc

  2. Katastrofa, pomale doruceni terminu, postacka se ani neobtezuje zazvonit na zvonek a jen hodi do schranky papir ze jsem nebyl doma zastizen. Pak jde clovek z prace balik vyzvednout a zjisti ze na pobocce maji do 4 hodin (mam si snad kvuli neschopne ceske poste vzit dovolenou???). To same s dorucenim do ruky kuryrem ceske posty – bez kontaktu telefonem, nikdo cely den nezvonil, pak se dozvim ze jsem „nebyl zastizen“. A za tohle se plati??? Pokud mozno, Ceske Poste vyhybat obloukem !!!

  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Zdravím.
    Takhle. Ptám se, jak je možné, že tahle „firma“ stále funguje. Když jsem nucena využít její služby, skončí to vždy stejně. Například si zaplatím za doručení druhý den, doručení proběhne za několik dní. Pokaždé!!! Když mi má přijít jejich prostřednictvím důležitá zásilka (například platební karta), nikdy nedorazí. Nesmysly – reklamy – to jo. (Ano, mám řádně označenou schránku.) Má-li dorazit zásilka do vlastních rukou? To už je spíš jako nějaký vtip, ne?
    A já se ptám, jak je proboha možné, že je tahle „firma“ navázaná na nejdůležitější státní instituce? Na soudy, na úřady… Když něco posílají ony úřady, je to povětšinou v pořádku. Asi. Ale naopak? Naopak se pošta často podepisuje pod spoustu problémů – nedodržením byť zaplacených lhůt.
    Doručovatelky dostávají almužnu (doručovacích adres mají stále více), „manažeři“, zdá se, „firmu“ vysávají a opakují, jak nemají peníze.
    Kolik tahle zkostnatělá firma způsobuje problémů obyčejným lidem, to už nikdo nevidí.

    Úřady stanovují lhůty, pošta je ale není schopná dodržovat. Směšné! Něco jako Českou poštu potřebujeme, to neříkám, nejen kvůli důchodcům. Ale tohle??? Ostuda tohoto státu!!!

    Praha, 02.08.2023

    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. Zdravím.
    Takhle. Ptám se, jak je možné, že tahle „firma“ stále funguje. Když jsem nucena využít její služby, skončí to vždy stejně. Například si zaplatím za doručení druhý den, doručení proběhne za několik dní. Pokaždé!!! Když mi má přijít jejich prostřednictvím důležitá zásilka (například platební karta), nikdy nedorazí. Nesmysly – reklamy – to jo. (Ano, mám řádně označenou schránku.) Má-li dorazit zásilka do vlastních rukou? To už je spíš jako nějaký vtip, ne?
    A já se ptám, jak je proboha možné, že je tahle „firma“ navázaná na nejdůležitější státní instituce? Na soudy, na úřady… Když něco posílají ony úřady, je to povětšinou v pořádku. Asi. Ale naopak? Naopak se pošta často podepisuje pod spoustu problémů – nedodržením byť zaplacených lhůt.
    Doručovatelky dostávají almužnu (doručovacích adres mají stále více), „manažeři“ „firmu“ vysávají a opakují, jak nemají peníze.
    Kolik tahle zkostnatělá firma způsobuje problémů obyčejným lidem, to už nikdo nevidí.

    Úřady stanovují lhůty, pošta je ale není schopná dodržovat. Směšné! Něco jako Českou poštu potřebujeme, to neříkám, nejen kvůli důchodcům. Ale tohle??? Ostuda tohoto státu!!!

    Praha, 02.08.2023

  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta je banda podvodníků píše neúspěšný pokus o doručení přitom se nikdo nepokusil zásilku doručit. Česká pošta si nechává platit za služby které neuskuteční.

    Zápory: Česká pošta si nechává platit za služby které neuskuteční.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    JEDNOZNAČNĚ nejhorší organizace v Česku!!!
    Deset dní nejsou schopni doručit zásilku, ráno dostanu informaci, že zásilku dodají,večer pošlou zprávu, že pro technické potíže pošty dodání ruší.
    Další den se scénář opakuje.
    Depo Malešice – telefony nikdo nebere, posílají kontakt na řidiče, ten pro změnu telefon nezvedá též, zpět nezavolá..
    Strašná, zbytečná organizace, musí tam být ÚPLNĚ NESCHOPNÉ VEDENÍ, když nezajistí, aby firma fungovala, tak, jak má a služby se zlepšily!!!
    U ostatních dopravců jsem se s takovouhle neschopností nesetkala!!!

    Klady: poštovní doručovatelky vesměs v pohodě
    Zápory:
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Nedoručují poštu!!!!Vrací zpátky odesílateli!!!Pošta konkrétně Ostrava -Poruba naposled zde byla před 14 dny !!!Když odesílate vy dopis tak hezky za 160kc aby to vůbec došlo,zásilky neztrácí oni je prostě nedoručují.

  8. 3.25
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    70

    Prioritou je v současné době pouze odeslání korespondence. Téměř vše jde od 10 k 5 – otevírací doba pouze pro důchodce a nezaměstnané. V současné době po zrušení poboček téměř všude je krokem zpátky a nevím jak chce dohnat hlubokou propast mezi technologií Zásilkovny, která doufám dožene mezeru na trhu v možnosti odesílání korespondence odkudkoli přes aplikaci v mobilu.

    Klady: Výběr mezi možností odeslat ekonomicky a prioritně je k ničemu.
    Zápory: Vadí mi prodej doplňkového sortimentu.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Minus deset hvězd…speciálně tato pošta Tilleho nám.Praha 5 ani za deset let nedokázala začít fungovat. Kdysi jsem s ní přes tři roky válčila já. Teď bohužel maminka. Z 8 zásilek doručí max jednu. Telefony mají na ozdobu. Drzost s jakou háji fakt, že přestože dotyčný sedí doma a čeká na zásilku nejsou schopni doručit a ještě pošlou SMS, že adresát nezastižen je nehorázná. Jelikož už je problém tolik let bylo by asi dobře zaměřit se na to co tam sedí ve vedení …..

  10. Děti odjely třetím rokem na pětidenní tábor hodinu cesty od našeho bydliště. V roce 2021 pošta doručila dopis do druhého dne. V roce 2022 do dvou dnů. A dnes jsem se dozvěděla, že efektivita doručení od 1.6.2023 je do tří pracovních dnů! Takže aby naše slavná pošta děti na pětidenním táboře vůbec ještě zastihla, musela jsem uhradit 160 Kč (dopis 0,023 kg) a odeslat ho balíkovou poštou! Samozřejmě odteď a následující roky už zlaté padáky manažerům České pošty financovat nebudu a najdu si jiný způsob doručení, stačilo!

1 13 14 15 16 17 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo