Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Balíkovna stojí za prd……. už několikrát jste mi zaslali balík na jiné místo než jsem chtěla… a teď naposledy mi byl balík doručen místo do boxu na poštu na Jižní svahy, kde je otevírací doba úplně na ho…. normální pracující člověk nemá moc možností si balík na této poště vyzvednout.
Nechápu jak si v placené službu můžete dovolit měnit místo doručení zákazníka bez jeho souhlasu. Musela jsem táhnout 12 kg balík kus cesty….
Naposledy sem objednávala přes balíkovnu.
Nedoručují poštu zastaví se třeba za 3 měsíce a donesou vše najednou,ale příklad šeky po splatnosti momentálně už ani důchod i po tel. urgenci řeknou,že nic nemají.Doručení 16 den v měsíci a máme 21 a nic zjištěno že odesláno 15.
Zhoršující se přepravní služby. Za týden nejsou schopni předat balík, za který jsem zaplatila přes 2 tis.Kč letecké společnosti k další přepravě do země určení.
Neuvěřitelný, horší donáškový podnik neexistuje snad ani v Africe! Celý den čekám doma ani se nehnu, ještě se domlouvám se řidičem kdy a co. A když volám po celém dni kde je, tak mi opět řekne že mě nezastihl! Ať už ta pošta ukončí! Bohužel stále jsou obchody u kterých si člověk jinou společenost zvolit nemůže.
Již po několikáté musím pro balíkovou zásilku na poštu, protože doručovatel /jak tvrdí/ mne nezastihl doma. Což je naprostá lež, protože pracuji z domova a v uvedené časy na výzvě k vyzvednutí jsem trávil doma. Nevím, proč se musíme nechat okrádat touto nekvalitní službou.
Napíšou že zásilku doručí mezi půl jednou a třetí hodinou vy si vezmete volno z práce čekáte doma ve finále nepřijede nikdo Českou poštu by měli rovnou zrušit nejhorší služba ze všech
Neuveritelny. Uz po nekolikaty jsem si vybrala dopravu pres Ceskou postu. Kdyz ma kuryr dorazit, nikdy predem neda vedet. Logicky jsem dopoledne v praci a cekam, ze kdyz teda nejsem doma, tak ze mi da aspon vedet SMSkou, hovorem, nebo emailem, ze tady teda byl a ze mi dava balicek na postu. Nevim ani na jake je balicek poste, protoze jich je tady alespon 7! Zasilka predem zaplacena za 700,- byla vracena protoze mi nikdo nedal vedet, ze si ji mohu vyzvednout drive a na jine misto !! Ani jsem nevedela, ze tady kuryr uz byl! Uz nikdy pres Vas!!!
Zásilka podaná 1.6.2023 doručovaná na SK. dne 6.6. stále nedoručena. Volám na českou poštu call centrum, kde jsem čekala 17 minut 42 sekund a poté to zvedl zaměstnanec. Říkám jí: Potřebovala bych zjistit kdy dorazí zásilka, která byla u nás v ČR podána ona že se musí podívat na stav. Pak říká to už je na Slovensku, to si musíte zavolat tam. Tak říkám aby mi nadiktovala telefonní číslo a ona na to: to si musíte najít na webových stránkách.
Tak jsem řekla že jsem čekala 20 minut na to aby mi řekla tohle, že děkuji a položila jsem telefon.
Česká pošta je drahá, služby stojí za hohohoho….laxní jednání, už aby zrušili všechny pobočky, stojí to za houby!!!!
Dobrý den, objednával jsem oblečení a zaplatil jsem za clo bez DPH 110 kč a s DPH 1100.
Netuším proč jsem platil tolik ale oni tam mají napsané velmi malým písmem, že si můžou určovat cenu DPH kolik chtějí.
Česká pošta výsmech pre ľudí, to malo zaniknúť spolu s komunizmom, zlatá zásielkovňa a podobné služby.
Doručování u české pošty je tragické. Poslední zkušenost v pondělí zásilka na doručovacím depu. Úterý ráno SMS že tento den bude doručeno do večera nic nepřišlo. Středa od pošty nic na e-mail a telefón i pobočka žádná odezva nikdo nic neví. Už jsi ani nepomatuji kdy naposledy jsem měl dobrou skutečnost s poštou samý průser. Ať už to zkrachuje :-)
Nesnasim ceskou postu, zasilky ktery si zaplatite s dovozem az domu,se neobtezujou vubec privyst, poslou vam sms ze jste nebili k zastizeni. Ale kdyz mam neschopenku, jsem doma celi den. Pokud to de, vzdy objednam kamkoliv jinak, zasilkovna je nejlepsi. Jeste strati penize. V praci jsme meli dostat 100,- stravenky k vyplate, ale ceska posta je ztratila, ted cekame az je najdou a privezou na spravny misto.