Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

K rychlostí doručení, k té úžasné rychlostí kterou se pošta chlubí. Dne 2.5.2023 byla podána „LEVNÁ“ doporučená zásilka RR642670113CZ a světe div se už 15.5.2023 byla doručena. Však co by jsme chtěli za ty prachy. Jaký vedení taký služby :(
Nespolehlivost a neschopnost české pošty už mám dost , za známku chtějí 30.- kč , že dojde druhý den , a odesláno mě bylo 9.5. a doručeno 15.5. , bud neumím počítat , ale druhý den po 9 je Desátého … takže za mě je mi úplně jedno že vás zavírají , vaše nespolehlivost a lži mě nebaví
to není možné, objednávám dárek na narozeniny a po d****** týdnu se dozvím že po přebrání jim trvá dva dny zabalit a kde je zásilka teď. Nevím bůh ví jestli sní teď nehrajou fotbal. absolutní nezkušenost a nehoráznost že národní a hlavní pošta nedokáže ani zvednou tu jejich línou prdel a přivézt tu vyjebanou zásilku. a za to člověk platí ještě o 100 korun více. i 90 letej slepej důchodce bez nohy na vozíku z kauflandu by byl rychlejší.
Rychlost doručení slušná říkáte?????
To si ze mě s prominutím děláte prd3l?!!!!!
8 dní mi leží balíček z Velké Británie v ČR a do dneška na to nikdo z těch degenerovaných blbců nesáhnul, lživé informace jak od Vás tak od české pošty…
Totální amatéři a neprofesionální hlupáci, klasický státní podnik – nic nefunguje, kdykoliv něco jde přes poštu = problém… Neberou karty, vše doručí několik dní po termínu a na lince jsem v pátek strávil 47 minut ve frontě, následně mi to vzala „moc milá paní“…. A řekla mi nic tu nevidím počkejte si, nashle…. Bomba opravdu!!!!
A vy tu ještě budete lhát lidem, jaká je to super služba 8,5 od Vaší redakce, tak buď jste si namazali kapsu nebo jste totální ignoranti a tupci….. Zvracím z téhle lživé, prolezlé stránky!!
Totální katastrofa!!! Včera mi měli doručovat balíček. Nikdo nic nedoručil nikdo vlastně ani neví kde balíček je. Dostala jsem už asi 10 čísel kam mám zavolat ale bohužel tam mají z vás jen srandu a vůbec vám telefon nezvednou. Postu už nikdy víc !!!!!
Balík – 18.4. objednáte – prodejcem přednastaven dopravce – pouze česká pošta, doručeno na jinou poštu než v objednávce, požadavek přesměrování – neuskutečněn, zásilka není fyzicky k vyzvednutí ani na poště, kde údajně byla naskladněna ani na poště přesměrování, dohledáno 10 den a možná převezmu – jásot??
Obyčejné psaní po hl. měste – dle strojového kódu na obálce převzata k přepravě 4.4. doručena 27.4. Doba doručení – více jak 3 týdny – jásot?
Za doručení je vždy zaplaceno, takže doprava není zdarma. Cena u balíku stejná jako u komerční konkurence. Kvalitu služby lze srovnat s konkurencí v TV dokumentech ze současnosti (třídění zásilek, depo apod.).
No nic – management vyhodit bez odměn, lidi propustit (teď na práci kašlou ještě víc, než před reorganizací), nemovitosti prodat, neplatit za zastaralý SW. Přenechat schopnějším.
Můj zážitek s Českou poštou. Již přes týden řeším balíček přes Alzabox. První den přicházím k Alzaboxu a balíček nelze vyzvednut. Zadávám kód znovu a stále nic. Volám na infolinku, čekám 45 minut než se po přihlouplé písničce někdo ozve. Alzaboxy jsou nefunkční se dozvídám. Zkuste to zítra znovu. Přijíždím druhý den do boxu a opět nic. Paní přede mnou i zamnou vybírá. OK, volám znovu na infolinku. Máte to do zítra, zkuste to ještě znovu. Ne, vážně tam znovu nejdu, ani to nestihnu. Tak co s tím? Dobře přeskladníme Vám to na nejbližší poštu. Přichází e-mail, že byl předán příkaz k přeskladnění, stále z důvodu nefunkčnosti Alzaboxů (v tu chvíli už tuším, že nefunkční Alzabox je jen záminka pro nespolehlivé lidi z ČP). Ještě žertuji s kolegy, že by byl docela gól, kdyby to poslali do vedlejší vesnice (Horní Bříza nebo Plasy). A víte kam šel balíček? Do Ostravy! Jen přes celou republiku, odkud půjde zpátky k odesílateli do Českých Budějovic. No, velmi kvalitní služby přátelé! Jen tak dál!!
Podělím se s vámi o můj poslední zážitek s doručováním prioritní zásilky Českou poštou. Neskutečná anabáze – po prvním nedoručení zásilky domů ( byla jsem mimo domov) jsem si ji nechala přesměrovat do zaměstnání, kde jsem na zásilku typu „prioritní“ čekala 13 dní. Mezitím jsem neustále sledovala status zásilky a snažila se ji přesměrovat zpět na poštu, že si ji raději vyzvednu sama, což samozřejmě už ani v aplikaci ani na webu nebylo možné. Poté jsem se snažila – bohužel bezvýsledně – dovolat na uvedenou linku a zjistit, kde prioritní zásilka opravdu je. Nakonec jsem zjistila, že zásilka je přece jen na pobočce místní pošty a nebude doručena na schválenou přesměrovanou adresu. Vrcholem celé anabáze bylo, když jsem si prioritní přesměrovanou zásilku vyzvedla osobně na poště a musela zaplatit poplatek za přesměrování na jinou adresu, kam mi zásilka nebyla doručena. To je ukázkový odstrašující případ molochu zvaného Česká pošta. Zachraňují to opravdu jen milé a vstřícné pracovnice pošty.
Česká pošta Vám dnes nedoručí v pořádku ani složenku na peníze. Podle odesílatele peněz,ji nejspíš ani nevytiskly a pokud ano,tak tvrdí ,že se musela ztratit. Pohlednice klidně až za měsíc,nebo nikdy. Balíky by ještě šly,tedy pokud by Vám chodily na udanou adresu,kam si je zalatíte a ne se rovnou ukládaly na pobočce. V autě jezdí ve dvou,ale v pátek už k Vám nedojedou,protože chtějí končit po obědě. A takto bych tu vypisovala ještě hodinu
Česká pošta, jak je dobře známo nemá na současnému trhu přepravních společností, co pohledávat už řadu desetiletí. Na vzácné výjimky zde pracuje zcela neschopný personál, používá archaický systém zpracování zásilek a ani není ochotna připlatit doručovatelům, aby alespoň dávali poctivě avíza o zásilkách nebo opakovaně zazvonili. Raději vše uloží na poště a trhněte si nohou.