Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Katastrofa jak vše od České pošty. Balík doručí na jiné místo, nedají vědět, musíte volat na infolinku, abyste vypátrali, že si půjdete stoupnout do fronty na poštu.
Problém nastává ve chvíli kdy česká pošta neumi doručit do správné schránky výzvu nebo cokoliv. A díky tomu promeškám proclení zaplaceného zboží které se následně vrátí na druhý konec světa. Nebo se nedozvim že si mám vyzvednout úřední zásilku kterou následovně doručovatel opět vloží do nesprávné schránky. Když už vznikla možnost sem tam podchytit nějakou zásilku aplikaci pošta online, tak stát používá „ekonomické“ služby u kterých nelze měnit doručení. Zajímá mne co se vlastně děje s hodnocením spokojenosti v aplikaci pošta online..
Českou poštu nedoporučuji. Dnes mi měla doručit balíček, celý den jsem doma, aby mi napsali že nemohli doručit a v emailu bylo ještě psané že na moji žádost! Já žádnou žádost o uložení nedala, protože vím že jsem celý den doma s nemocným dítěte. Pošta je nespolehlivá
Pro mě zlatá Zásilkovna nebo WEDO… Balíkovnu už asi ne… V pátek zboží odesláno na Balíkovnu a je středa a zatím nic. Ještě, že jsem nic neplatila dopředu.
Tak priste volim zasilkovnu… Balicek z Vinted, trvalo vice nez tyden nez dorucili… A nakonec jsem zjistila ze misto do Napajedel, tak do Prahy, protoze na vydejnim miste, ktere jsem zvolila, nebylo misto,tak prevezli pres celou republiku do Prahy… Komunikace z jejich strany nulova… Neodpovidaji….
Už nikdy balíkovna !!!
Balík je v přepravě už 8. den a pořád jej nemám doma.
Česká pošta Praha 24, pobočka ČP, ulice Italská 384/3 , Praha 2 – Vinohrady bude od 30. 6. uzavřena a zrušena.
Od července 2023 bude díky ekonomické neschopnosti ČP zručeno mnoho dalších poboček v ČR.
Ve 21. století, kdy má být možnost komunikace a přepravy lepší a lepší, tak Česká pošta zhoršuje dostupnost přepravy zásilek???
POŠTA OSTRAVA ZÁBŘEH RADIMCOVOVA ULICE ………………………………………. .. jsou zde zaměstnanci kteří si ani neváží své práce já být vedoucí situ x let mě nezajímá pracuj nos měj dolu a né že něco chcete a div VÁS některá hlavně blondýna při okýnku 2 kdyby mohla pošle do prdele já být vedoucí hned jím řeknu své že x tisíce žen je venku a čeká na příležitostpracovat srdcem .
Služba doručení do ruky je naprosto k smíchu- přijde sms “Dnes vám budeme doručovat balík… čas NIKDE… níže číslo na řidiče”… minutu po obdržení sms volam řidiči, že z celého dne nebudu jen mezi 11:00 -13:00 doma že mám lékaře, okamžitá reakce řidiče že už má trasu naplanovanou a že bude doručovat 12:00… , jinady že to nejde… ve 13:00 už prý bude na druhé sraně města….na to řeknu že chci balik nechat na poště a chci ho dnes, už mám vše v aute a na poštu to dám až večer na svozu. … česká pošta je k pláči… platíme za nic. Zákazník je póvl co nikdy nikdy není doma 24hod… a basta… jeho chyba.
Tohle je asi házení hrachu na zeď, ale trošku potřebuju uvolnit naštvání.
Zásilka vrácena, adresát prý nezastižen. Vím, že nebyl informován o uložení na dodací poště. Zásilka se vrátila poškozená. No, asi běžná služba v 21.století. Jsem zvědavá, jak naloží s reklamací. Po vyplnění online formuláře mi systém oznámil, že služba je momentálně nedostupná, což vypadá na docela dobrou taktiku, protože málokdo vydrží s nervy.
Doručení balíku do Balíkovny vzdálené 15km od té požadované? Děláte si srandu? Kdo mi zaplatí cestu?