Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Naprostá nehoráznost v momentě, kdy zásilka nebyla doručena v den, kdy bylo avizováno pomocí SMS zprávy a navíc poznámka u sledované zásilky, že byla zásilka uložena na žádost adresáta!! A zároveň ten den odvezena na depo. O nic takového nebylo vůbec požádáno. Příjemce musel čerpat dva dny dovolené, jen aby díky neschopnosti doručovatele, (který nebral kontaktní telefon ani na jeden pokus z mnoha) mohl balík určený do ruky!!! vyzvednout osobně další den na poště. Navíc zbytečná poznámka o neúspěšném pokusu dodání balíku příjemci (příjemce čekal od rána na řidiče) a v poštovní schránce přesto žádná výzva ani zpětná vazba od řidiče na nepřijaté hovory. To je samo o sobě vypovídající o jednání některých zaměstnanců České pošty.

  2. Dnes 24.2. mi doručoval zásilku od Lidl absolutně arogantní nemluvící český řídič s tel.č. 705626387. Poprvé jsem nezvedla sluchatko, tak jsem za 10 minut volala, omluvila jsem se mu. Řekl, že přijede, ale kvůli jazykové bariéře neřekl kdy. Tak za 15 minut jsem mu volala abych věděla jestli nemám celý den zůstat doma. Odpověděl ve své arogantní manéře, že přece během 5 minut bude ať vyrážím. Stačila jsem se obléct a vstoupit do výtahu, neuběhlo ani 2 minuty a zase volal naštvaně že mě už strašně dlouho čeká. Takovýhle přístup zaměstnance české pošty mě zkazil náladu na celý den. Doručení zásilek českou odstoupení nyní se budu vyhýbat.

  3. 2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Odeslán balík službou balíkovna, zvoleno místo externího výdejce (nikoliv tedy pobočka Pošty). Při elektronickém podání mnou špatně zadaný email příjemce. Telefonní číslo bylo v pořádku. Na výdejní místo balík dodán rychle. Kontaktovala mne příjemkyně balíku, že nemá kód pro vyzvednutí, že jí do SMS nepřišel. Věc jsem řešil s linkou pošty. Byly mi doporučeny dvě možnosti. Ať adresát na výdejním místě požádá o vrácení balíku na poštu, že tam mu balík vydají proti OP, nebo počkat, že 2 dny před koncem úložní lhůty přijde další SMS s kódem. S linkou jsem komunikoval 2x, s příjemkyní několikráte ať emailem nebo telefonicky. Dle informací které jsem obdržel od příjemkyně zásilky (nemohu ověřit) balík první den na výdejním místě viděla a údajně měla i v ruce. Nemohla vyzvednout, neb neměla kód. (nehodnotím) 4. den uložení zásilky žádala o její vrácení na poštu, aby vyzvedla na OP, dozvěděla se, že je zásilka poškozena a teče. 5. den uložení, nová zpráva s kódem pro vyzvednutí. Na výdejním místě potvrzeno (nevím jak zda tel či ústně) poškození zásilky. Zásilka vrácena odesilateli. Podána stížnost …. písemně stížnost zamítnuta s odvoláním na obchodní podmíky. Obsahem zásilky 2x prací gel 4l, 12 tuhý závěs WC, 1x deo sprej. Zamítnutí stížnostiz důvodů – prací gel nemá být přepravován, nedostatečné zabalení, tenká strečová fólie se samovolně dotýká stěn obalu, nezajištění produktu proti pohybu, chybějící výplň. Pominu-li fakt, že každý balík je balen poctivě, gekly ve strečové fólii mají minimálně 5 vrstev vertikálního a dalších 5 vrstev diagonálního omotání, dále pak že spousta takových balíků dojde, dále že každý vždy vyplním ať zmačkanými tiskopisy, fóliemi z přijatých zakázek a td, prostě tak aby se zboží nehýbalo, neb i při jeho balení (omotání balíku izolepou, těžších provázkem pro snažší manipulaci) s balíkem manipuluji a mám ho položen i vzhůru dnem a podobně. Dále pak s ohledem na skutečnost, že zcela totožný balík jsem paní znovu odesla, neb měla zaplaceno a v pořádku došel, jako spousty dalších stejných. Co ovšem rozhodně nechci přejít je fakt, že zásilka od podání přežila minimálně 5 dní v pořádku a to i minimálně den po jejím uložení na výdejním místě, tedy cestu, překládání až po uložení … pak asi nebude chyba v balení … Používám i jiné služby, zásilkovna, PPL a další ….. nikde jinde krom pošty se mi nestalo, že by byla zásilka znehodnocena. A krom této zásilky, dělám z domova … když mi přijde že mi Pošta něco doručuje, prostě jsem doma a ano i mne se stalo že jsem čekal marně a pak našel lísteček ve schránce o uložení zásilky na poště. Nikdo nezvoní, nevolá …. Kdykoliv mohu Poštu vynechat a zvolit jinou variantu, pokaždé to udělám. Dokud nebudou manažeři a zaměstnanci závislí pouze na příjmu od zákazníka a budou mít jisté výplaty z dotování ze státního rozpočtu, nezmění se nic !!!

    Klady: pro Českou poštu dělá zcela jistě spousta slušných lidí, kteří se snaží dělat svoji práci poctivě a poctivě ji odvádějí hodnocení rychlosti dopravy je s ohledem na drtivou většinu rychlého dodání zásilek
    Zápory: všem těm v kladech zmíněných dělá ostudu systém, kterým se Česká pošta prezentuje, systém, jakým se chová k zákazníkovi .. vastně stačí dobrý právník co vytvoří smluvní podmínky, pak ,,papoušek" ochotný při řešení reklamací se zákazníkem zkopírovat standardní věty o porušení podmínek a poslat jako důvod zamítnutí reklamace nemluvě o lživém zdůvodnění nepoužití výplně nemluvě o vynechání řešení důvodů dlouhé cesty zásilky bez porušení až k jejímu poškození (gel by asi za 5 dní vytekl dávno, kort když vytekl komplet, tedy 4 litry zprůměrování hodnocení - pokud za rychlost dodání, která je v pořádku až po výdejní místo ohodnotím 4mi hvězdičkami z 5, pak když jednání se zákazníkem dám 0 průměr je 2 .. rychlost nemůže vynahradit všechen ten marast, pokud má zákazník s Poštou problém
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Rakouská pošta super. Dodáno hned druhý den od dopravení do rakouska. Ale aby z Brna do Rakouska balík putoval 7 dní když byla zaplacená prioritní doprava?!?! Z toho ležel 3 dny na depu a pak až byl teprve odeslán do země doručení…Kam putoval další 4 dny…. Hambablit, příště rač poštovního holuba.

    Klady: Balík došel v celku.
    Zápory: - 3 dny ležel balík na depu než byl odeslán. -Další 4 dny trvala cesta z Brna do Rakouska
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Nepravidelná a dost krátká pracovní doba, člověk pracující od 7 do 15 se tam v podstatě nemá šanci dostat. Když po zavíračce potkáte venku kurýra a řeknete mu „Dobrý den“, vyštěkne na Vás okamžitě „NE!“, čímž úplně utne možnost se ho na cokoliv dalšího slušně zeptat.
    Balíkovnu využívám jenom, když opravdu není jiná možnost. Službu nedoporučuju.

    Klady: Cena
    Zápory: Krátká otevírací doba a zaměstnanci, kteří vám zkazí celý den.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Služba EMS u české pošty je opravdu výsměch!!
    Za více než trojnásobek ceny oproti ceně za doporučený dopis je doporučený dopis doručen dříve než EMS dopis.
    Nepochopil jsem k čemu tato nespolehlivá služba je kromě tahání peněz z kapes lidí.

    Klady: žádné
    Zápory: delší doba doručení než u doporučeného dopisu vysoká cena služba k ničemu!
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Strach a hrůza. Rozpustit je a přejít k profesionální doručovací službě

  8. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Neustále mění pobočku Balíkovny, kde si mám vyzvednout.
    Když jsem sama něco přes ně posílala, tak to selhali úplně. Balík poslali hned druhý den zpátky na pobočku, na které jsem balík podávala a informace o tom na webových stránkách nezměnily. Pán na balík čekal přes týden. Když jsem s nimi chtěla řešit, tak neskutečně dlouho trvalo, než jsem se jim vůbec dovolala.
    Vybírám je ve výjimečných případech, kdy je doručení přes ně nejvýhodnější, ale vždy jsou s tím problémy.

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 1.5
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    0

    oznámení přišlo v pátek, přes víkend jsem byl mimo, v pondělí v 7h zásilka stornována. Neměl jsem šanci.

    Klady: rychlost doručení
    Zápory: pouze 1 oznámení na začátku, nehorázně krátká doba uskladnění
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
    • kak stornována? uložení zásilek CP je minimálně 7dni,u balíků většinou 15.vysvetlete, protože takhle co píšete je holý nesmysl

  10. 1.25
    Rychlost doručení
    40
    Jednání se zákazníkem
    10

    Měla jsem balíček do Balíkovny co nejblíže k bydlišti. Přišla mi sms, že balík byl z provozních důvodů přeložen. Bohužel ale do Balíkovny na druhé straně města, přestože jsou i jiné daleko blíž. Pošta tam měla ale otevřeno jen do 16 hod. a já jsem se tam přes celé zacpané město po práci dostala až 16:05, takže dnes tam opět pojedu přes celé ucpané město a budu doufat, že dodrží dobu do 18 hod. Celkový ztracený čas je 2 hod. Balíkovnu už rozhodně NE. Pokud by to dali na bližší pobočku, tak bych to ještě pochopila…

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
1 19 20 21 22 23 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo