Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Objednán balík do ruky, dopravce poslal e-mail, že zákazník nebyl zastižen a balík má uložen na pobočce. Součástí služby „balík do ruky“ je tel. číslo na zákazníka, kdy se mu volá, že se mu doručuje zásilka ať si jí jde převzít. Dopravce-doručovatel mě vůbec nekontaktoval a usnadnil si práci, rovnou balík dal na pobočku. Kdybych chtěl trávit čas ve frontě na pobočce, nepřiplácel bych si za Balík do ruky. Následná stížnost na postup v podstatě nevyřízena, stížnost na postup při vyřizování stížnosti k rukám ombudsmana ČP, skončila, že jí přeposlal zpět na tu samou pobočku. Děkuji zaměstnancům státního podniku ČP za vstřícnost a kompetenci, konkrétně ved. odd. podpory regionu Praha Křečkové, ombudsmanovi ČP Bobkovi a jeho zástupkyni Pokorné. Profesionalita, kompetence a pracovitost jsou pro některé z ČP cizí a možná i sprostá slova.
Kvůli odeslání jednoho dopisu čekám na poště v běžný pracovní den 40 minut. A to na hlavní poště.
Ceny přemrštěné, úroveň služeb slaba. Když nemusím, poště se obloukem vyhýbám.
Zaplatíte a stejně Vám to odnesou jinam. Balíkovna je hrozná služba.
Stále nějaké problémy buď v systému nebo v aplikaci. Poslední co jsem měl,tak byly vytvořeny dvě objednávky na odeslání balíčků. Příchozí email o informaci o objednávce dokonce mi byl vygenerován i adresní štítek,ale v systému na pobočce neexistovalo a nešlo odeslat. Aplikace oddinstalována a přechod zpět na zásilkovnu.
Vážně tato společnost je opravdu k hovnu, už ji mám plné zuby. Celý den čekám jak k***a na zásilku doma. Napíšete, že zásilku přivezete v rozmezí 8:00-16:00 takže člověk je celý den doma a pak mu přijde večer v 17:30 SMS „Dobrý den nebyli jste k zastižení, balík si vyzvedněte na poště.“ Jako tohle snad nemyslíte vážně!!!!!!! Celou Českou poštu bych zrušila, jste nejdražší, absolutně neplníte svoji práci!!! Když nemusím, tak přes tuto pákáš opravdu neobjednávám, ale někdy to jinak nejde, bohužel.
Vážně tato společnost je opravdu k hovnu, už ji mám plné zuby. Celý den čekám jak k***a na zásilku doma. Napíšete, že zásilku přivezete v rozmezí 8:00-16:00 takže člověk je celý den doma a pak mi přijde v 17:33 SMS „Dobrý den nebyli jste zastiženi doma, balík si vyzvedněte na poště.“ Jako tohle nemyslíte snad vážně !!!!! Celou Českou poštu bych zrušila, jste nejdražší, absolutně neplníte svoji práci!!!!! Vážně se vzpamatujte,když nemusím tak si tuto službu neobjednávám, ale někdy to nejde.
Česká pošta nabízí za peníze služby, které bez uzardění nedodá a ví do už předem (typicky balík do ruky). To je u mě chování podvodníka.
Tato výtka jde k vedení pošty, které není schopno vytvořit funkční a konkurenceschopný systém. Za každý balík „do ruky“ co skončí na poště bych řediteli pošty strhnul z platu 40kč.
Pri medzinarodnom baliku zmenili meno prijemcu a cislo zasielky, tracking nefunguje a snaha o kontakt ziadna.
Zbytocne takto vyvtaraju problemy o ktore nikto nestoji a zrejme sa nic nedosiahne iba klientom sposobi skoda.
Česká pošta je opravdu průser.V obdobi 15-16.12 me poslány 3 dopisy,obyč.psaní.Nedorazil do dnes ani jeden.Při tel.hovoru s vedoucim odděleni jsem se jen dozveděl že psaní se nedohledaji a ze kdyby knim prišli bylo by vše doručeno.Tak vlastně ještě dělaji lháře z lidí kteří dopisy odeslali.Ja jsem si téměř jist že mě diky zajimavym razitkum na obalkach byla pošta odcizena nebo pani listonoška dopisy někdo stopila aby byla bez prace.Už dva týdny ji v ulici nikdo neviděl.A řeči že to jsou jen obyč dopisy jsou smutné.I kdyz pošlu prazdnou obalku měla by byt doručena.
Naprosto nejhorší zkušenost! Balík nebyl doručen, dovolat se nedalo, nakonec po celým dni doma zpráva, že je balík na poště.
A nestalo se to poprvé. Od ČP už nikdy balík neobjednám.