Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Opravdu služby jak za krále klacka, balík z Itálie 16.12. odeslán do ČR od té doby čekáme ?♀️ v evidenci od té doby beze změny. Zřejmě letí s poštovním holubem ?♀️ komunikace s českou poštou marná, my ho v systému nemáme fyzicky jediná odpověď ? proč si mohu jen domyslet
Katastrofa poslala jsem keramický lustr krásný, zabalený v polisterenu, bublinkách a další, dáno že je tam sklo, prostě křehké a zboží došlo totálně rozbité ??úplně na maderu s tím někdo musel totálně házet to už je 2 zboží zničené, tímto pro mě pošta končí, hlavně že stalo poslání 270 Kč hnus
Rychlost dodání poštovních zásilek
čekat na balík měsíc mi připadá smutné. již nikdy!!
Česká pošta by službu balík do ruky měla zrušit!!!Během 14dni druhá zásilka která nebyla doručena,ale byla uložena na poštu! Několikrát jsem se snažila i dovolat (marně)přepravci který mi měl balík doručit abych věděla kdy ho mám čekat. No nedočkala jsem se , místo toho přišla druhý den SMS,že je balík na poště ?
Celou slavnou Poštu by měly zavřít a zrušit.
Doručování zásilek by měl dělat někdo kdo to umí a né pitomci z Česká pošta, s.p.
Celej den smrdím doma a čekám na balíček a odpoledne kouknu do schránky a tam je papírek že zásilka je na poště.
Příšerný, příšerný a příšerný!
Na stránkách se chvástají, jak doručí balík do Vánoc, pokud je přepravci dodán do 22.12.
Xkrát jsem volal po všech čertech a nikam jsem se nedovolal. 2x pokus o doručení a 2x selhalo z důvadu „Technické problémy“.
Po 3 už to vypadalo nadějně a nakonec? Balík někomu předali, ale ne mně. A ani kurýr nezavolal….Takže 3.5k prostě fuč.
Příště Českou poštu fakt určitě ne.
Vždy jsem Českou poštu bral jako doručovací společnost se státním vlivem, tedy doručuje i tam, kde se to ostatním nevyplatí, nejsou tak pružní, jako soukromé společnosti, ale dnes mě opravdu naštvali.
Nechal jsem si poslat exotické maso. Doručení v termoboxech s GARANTOVANÝM dodáním do druhého dne. Do 11:00 čekala doma žena, od 13:00 byla „na značkách“ dcera. V té době nepřijeli. OK. V 15:50 jsem byl na pobočce k vyzvednutí, ale balík byl stále na rozvozu. V 16:00 byla zavírací doba. V 16:01 (nekecám, SMS mám stále v mobilu) přišla zpráva, že balík je na pobočce k vyzvednutí. V 16:05 jsem byl u dveří a ZAVŘENO!
Moc děkuji Česká pošto. Maso za 4 tis. může do popelnice!!!
Katastrofa!!!!!
Balík do Balikovny v Plzni je problém doručit. Raději ho necháte v Říčanech u Prahy. Dovolat se k Vám je naprosto nemožné. Druhý balík už do Balikovny doručujete 10 dní a stále visí někde na DEPU. Panebože!!!!!
Česká pošta se ani nesnaží doručit, o tom, že sedím na zadku na doručovací adrese celý den, ani nemluvim. Není ani možné se dovolat řidičovi, ten má radši nastavený záznamník. Vy si nezasloužíte za své služby ani pětník. Učte se od PPL nebo DPD!!! Budu reklamovat, rozhodně nemíním za nic platit. V pořadí již třetí zásilka během 14 dní takto nedoručená.