Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Naprosto zbytečná služba na území České republiky, kdy asi manažeři a personalisté neumí vybrat vhodné zaměstnance, kteří by svou práci dělali pořádně. Konkurence je veliká a oni se ani nesnaží nějakým způsobem ostatním společnostem konkurovat

  2. otřesné jednání

  3. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Měli mi doručil balíček do ruky, přesto že adresa byla správná i telefon na mě byl správně vyplněn,líný řidič předal zásilku na poštu a připsal ktomu že na žádost doručovatele .. nevím proč si připlácíme za službu která neni provedena a ještě za ní platit peníze když si nakonec musíme dojet pro balík sami .. nejhorší doručovací služba v čr.. tohle už je po druhý ..

    Zápory: Měli mi doručil balíček do ruky, přesto že adresa byla správná i telefon na mě byl správně vyplněn,líný řidič předal zásilku na poštu a připsal ktomu že na žádost doručovatele .. nevím proč si připlácíme za službu která neni provedena a ještě za ní platit peníze když si nakonec musíme dojet pro balík sami .. nejhorší doručovací služba v čr.. tohle už je po druhý ..
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  4. 1
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    20

    Kdyby se naučili zaměstnanci zvonit tak jsou na pobočkách o 50% menší fronty

    Zápory: Dlouhé čekání na pobočkách jen proto že vám doručovatel není schopen zazvonit
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. nespokojenost,nemožnost se dovolat svých práv, nelze se nikam dovolat, otřesný přístup k zákazníkovi

  6. 2
    Rychlost doručení
    60
    Jednání se zákazníkem
    20

    Balíkovna = jedna velká katastrofa. Systém neustále padá, síť výdejní míst není dostatečná.
    Pokud mám jinou možnost volím cokoliv jiného než českou poštu, protože to je vždy průšvih!

    Klady: NIC!!!
    Zápory: Systém neustále padá a tak čekáte a čekáte a čekáte až to nakonec vzdáte a odejdete.
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  7. Dobrý den,
    je nutné vést zásilku,která byla přebraná v Olomouci do Brna a odtud doručit do Valašského Meziříčí.Olomouc je od Valašského Meziříčí 60km a Brno 150km.

  8. Šílenost nejhorší přepravní služba co existuje vždy se snažím vyhnout,ale jsou společnosti které jinou přepravní službu nenabídnou. Už se mi stalo po x krát stálo , že přijde sms ,,dnes Vám doručíme balík….“ ale nikdy se ho nedočkáte aby Vám ho dovezli jelikož ještě týž den aniž by se s Vámi někdo spojil napíšou, že se nepodařilo doručit máte ho uložený na poště a podobné jiné chyby a to ne jen teda o Vánocích ( což bych i možná chápala).

  9. Šílenost … už několikrát za sebou bez ohledu na to jestli byly nebo nebyly Vánoce , měli přivézt balíček. A vůbec mě nekontaktoval a automaticky to uloží na poště. Nemam ráda, a nerada objednávám přes poštu , ale někdy není nic jiného na výběr a vždy problém .

  10. Katastrofa !!! Objednal jsem si balíček do trafiky, kde mají balíčkovnu a otvírací dobu od 6:30 do 11 hod. V den doručení pošlu SMS, že z důvodu plné kapacity je balíček uložen na poště, kde je otvírací doba pouze od 8 do 10hod. Jelikož jsem přes týden v Německu, tak řeším pouze soboty. Absolutní neochota balíček doručit, tam kam jsem chtěl a pokud si ho nevyzvednu, tak ho pošlou zpět. Od české pošty bych asi nic jiného ani nečekal a to chtějí pořád zdražovat.

1 22 23 24 25 26 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo