Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Naprosto zbytečná služba na území České republiky, kdy asi manažeři a personalisté neumí vybrat vhodné zaměstnance, kteří by svou práci dělali pořádně. Konkurence je veliká a oni se ani nesnaží nějakým způsobem ostatním společnostem konkurovat
otřesné jednání
Měli mi doručil balíček do ruky, přesto že adresa byla správná i telefon na mě byl správně vyplněn,líný řidič předal zásilku na poštu a připsal ktomu že na žádost doručovatele .. nevím proč si připlácíme za službu která neni provedena a ještě za ní platit peníze když si nakonec musíme dojet pro balík sami .. nejhorší doručovací služba v čr.. tohle už je po druhý ..
Kdyby se naučili zaměstnanci zvonit tak jsou na pobočkách o 50% menší fronty
nespokojenost,nemožnost se dovolat svých práv, nelze se nikam dovolat, otřesný přístup k zákazníkovi
Balíkovna = jedna velká katastrofa. Systém neustále padá, síť výdejní míst není dostatečná.
Pokud mám jinou možnost volím cokoliv jiného než českou poštu, protože to je vždy průšvih!
Dobrý den,
je nutné vést zásilku,která byla přebraná v Olomouci do Brna a odtud doručit do Valašského Meziříčí.Olomouc je od Valašského Meziříčí 60km a Brno 150km.
Šílenost nejhorší přepravní služba co existuje vždy se snažím vyhnout,ale jsou společnosti které jinou přepravní službu nenabídnou. Už se mi stalo po x krát stálo , že přijde sms ,,dnes Vám doručíme balík….“ ale nikdy se ho nedočkáte aby Vám ho dovezli jelikož ještě týž den aniž by se s Vámi někdo spojil napíšou, že se nepodařilo doručit máte ho uložený na poště a podobné jiné chyby a to ne jen teda o Vánocích ( což bych i možná chápala).
Šílenost … už několikrát za sebou bez ohledu na to jestli byly nebo nebyly Vánoce , měli přivézt balíček. A vůbec mě nekontaktoval a automaticky to uloží na poště. Nemam ráda, a nerada objednávám přes poštu , ale někdy není nic jiného na výběr a vždy problém .
Katastrofa !!! Objednal jsem si balíček do trafiky, kde mají balíčkovnu a otvírací dobu od 6:30 do 11 hod. V den doručení pošlu SMS, že z důvodu plné kapacity je balíček uložen na poště, kde je otvírací doba pouze od 8 do 10hod. Jelikož jsem přes týden v Německu, tak řeším pouze soboty. Absolutní neochota balíček doručit, tam kam jsem chtěl a pokud si ho nevyzvednu, tak ho pošlou zpět. Od české pošty bych asi nic jiného ani nečekal a to chtějí pořád zdražovat.