Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Otřesná zkušenost s EMS; 2,3 kg balíček do sousedního státu s věcmi pro rodinného příslušníka podán 5.12.2022 na poště 63500 Brno- Bystrc; cena služby EMS téměř 1000 Kč (kurýrní služby jezdí i za méně než polovinu, ale chtěla jsem spolehlivého přepravce); do 10.12.2022 neopustil budovu této pobočky; dnes jsem byla vyzvána k reklamaci. Oč je pošta dražší, o to je méně spolehlivá. Při podání zásilky byla pobočka poloprázdná. :-)) zato mi přišel mail oznamující, kterak získat „slevy a odměny české pošty“……. kdyby se místo spamování a nesmyslů raději soustředili na serióznost zaměstnanců a na to, co skutečně mají dělat. Za 1000 Kč + ztráta obsahu je pomalu schůdnější vzít si dovolenou a dopravit si potřebné sám. Totální ztráta úrovně kdysi spolehlivé instituce.
Dobrý den,
absolutní katastrofa! Včerejší den jsem obdržel výzvu, abych si vyzvedl na poště dopis, který pro mne je velice důležitý. Na tuto poštu jsem šel až následující den (kvůli práci), aby mi oznámili že dopis se na poště nenachází a mám si přijít někdy jindy. Celkem mi to znepříjemnilo následující dny.
Proč se do schránek hází výzvy, když pak dotyčné zásilky na poštách nejsou?
Česká pošta je katastrofální!
Kdyby neexistovala bylo by to jen lepší. Nedá se platit kartou nebo teda vždycky říkali ti co přijeli ze to nelze tak jsem dávala hotovost a to zase ze nemá na vracení a nepříjemný všichni jak prdel
Strčte si českou postu do p****.
je to úplná tragédie, nikdy více !
Dobrý den, přidávám se k hodnocení doručení. K čemu si jako zákazník platím navíc peníze ke službě „Balík do ruky“ když přijde zpráva, že balík bude doručen a posléze že nás doma nikdo nezastihl a poté stojí v mailu “ na žádost adresáta je balík uložen “
V tomto případu jde o princip, kdyby kurýr zavolal, že toho má hodně, že je pátek pozdě večer a šel by rád domů tak to človek pochopí, jsme jenom lidi. Ale takové jednání kdy doma čekáme půl den na doručení a poté přijde tato zpráva to mi hlava nebere.
Jedná se o depo v Plzni, kde ani poté jak kurýr tak na depu nikdo nezvedal telefon.
Co čekat od Pošty, než další ze lží. Balík do boxu na dobírku, HAHA. 45 min stresu a ve výsledku bez balíku. Ono je u pošty nutno dobírku platit předem převodem. Prý přes platební bránu, na kterou je odkaz v mailu, kde žádný odkaz nebyl. PROBOHA vysvětlete jim, že se jedná o zcela dva odlišné způsoby platby.
PROSTĚ UŽ NIKDY neDĚKUJI.
Martin
Dobrý den
Ijá se musím přidat k nespokojeným zákazníkům.Je to prostě katastrofa.Balík do ruky uloží na poště a napíšou že ji nedoručili na moje vlastní přání.Bože tak strašnou lež a ještě se pod to podepisují.Balík do ruky je asi o 20 kč dražší,tak kolik na tom pošta vydělá, když to udělají každému třetímu!!!!!!!!jo jo jsou to statísíce.Ale samozřejmě je to hlavně na samém poštákovy.Protě pošták nestíhá tak na to kašle,nechá to na poště a vy si polibte pr…!!!!!!
Zdravím.Už několik krat se potýkajam s problematikou český Pošty. Rychlost je priaznivá ale to doručenie je katasrofalne. Volaám na depo v Náchodě nik samozrejme nezvedne telefon. Po několik opakování zvedne pani ktorá mi s neochotou nadiktuje číslo na kurýra který už ma balík naložený v aute. Sama mi řekla v 9 ze este nebude mit kurýr zapli mobil. Je 12:30 a ten človek mi este nezvedá telefon respektive ho nema vubec zapnuty.Uz sa mi to stalo po několikáté. Samozrejme jedna se o depo 70 v nachode. Tady je číslo na kurýra 705627571 pozdravujte ak ho zastihnete.✌️ Nic slozityho jsem nechtel jenom aby zasilku prodali susedovi vedle z brany. To v dpd ,alebo zasilkovne se mi nikdy nestalo. Udělej te si prosim Vás poriadok na pracovišti, ja Vím ze dopravni situace Náchoda je žalostná ale ja zato nemužu.Za to zvednou telefon,poradit domluvit se rozumne muže snad každý.
Na pobočku pošty vám dorazí balík. Pošta žádnou informaci o doručení balíku nepředá a balík posílá zpět. Funguje jako všechno co je státní. Tunelovat s vismívat se. Neschopnost doručit zasílku je asi 200 procentní.
Dnes došla SMS, že nám bude doručen objednaný balíček.Za hodinu došla další SMS že zásilka byla na žádost adresáta uložena v Brně 13.Nevím proč bych nechal zásilku uložit v Brně když bydlíme v Rohozci a ani se nás nikdo neptal a nikdo nedojel (celý den jsme doma).Tak nevím kde se vzalo hodnocení 8,5. Jediný doporučení od řidiče bylo že si tam máme zavolat, nebo si pro ni dojet. Tak na co potom platím poštovné za doručení do ruky? Zkrátka poštu nebrat v žádném případě. Nejhorší na doručování.