Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. Otřesná zkušenost s EMS; 2,3 kg balíček do sousedního státu s věcmi pro rodinného příslušníka podán 5.12.2022 na poště 63500 Brno- Bystrc; cena služby EMS téměř 1000 Kč (kurýrní služby jezdí i za méně než polovinu, ale chtěla jsem spolehlivého přepravce); do 10.12.2022 neopustil budovu této pobočky; dnes jsem byla vyzvána k reklamaci. Oč je pošta dražší, o to je méně spolehlivá. Při podání zásilky byla pobočka poloprázdná. :-)) zato mi přišel mail oznamující, kterak získat „slevy a odměny české pošty“……. kdyby se místo spamování a nesmyslů raději soustředili na serióznost zaměstnanců a na to, co skutečně mají dělat. Za 1000 Kč + ztráta obsahu je pomalu schůdnější vzít si dovolenou a dopravit si potřebné sám. Totální ztráta úrovně kdysi spolehlivé instituce.

  2. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Dobrý den,
    absolutní katastrofa! Včerejší den jsem obdržel výzvu, abych si vyzvedl na poště dopis, který pro mne je velice důležitý. Na tuto poštu jsem šel až následující den (kvůli práci), aby mi oznámili že dopis se na poště nenachází a mám si přijít někdy jindy. Celkem mi to znepříjemnilo následující dny.
    Proč se do schránek hází výzvy, když pak dotyčné zásilky na poštách nejsou?

    Klady: Nic
    Zápory: Vše
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  3. Reply
    Alena konečná 7.12.2022 v 13:18

    Česká pošta je katastrofální!
    Kdyby neexistovala bylo by to jen lepší. Nedá se platit kartou nebo teda vždycky říkali ti co přijeli ze to nelze tak jsem dávala hotovost a to zase ze nemá na vracení a nepříjemný všichni jak prdel
    Strčte si českou postu do p****.

  4. je to úplná tragédie, nikdy více !

  5. Dobrý den, přidávám se k hodnocení doručení. K čemu si jako zákazník platím navíc peníze ke službě „Balík do ruky“ když přijde zpráva, že balík bude doručen a posléze že nás doma nikdo nezastihl a poté stojí v mailu “ na žádost adresáta je balík uložen “
    V tomto případu jde o princip, kdyby kurýr zavolal, že toho má hodně, že je pátek pozdě večer a šel by rád domů tak to človek pochopí, jsme jenom lidi. Ale takové jednání kdy doma čekáme půl den na doručení a poté přijde tato zpráva to mi hlava nebere.
    Jedná se o depo v Plzni, kde ani poté jak kurýr tak na depu nikdo nezvedal telefon.

  6. Co čekat od Pošty, než další ze lží. Balík do boxu na dobírku, HAHA. 45 min stresu a ve výsledku bez balíku. Ono je u pošty nutno dobírku platit předem převodem. Prý přes platební bránu, na kterou je odkaz v mailu, kde žádný odkaz nebyl. PROBOHA vysvětlete jim, že se jedná o zcela dva odlišné způsoby platby.
    PROSTĚ UŽ NIKDY neDĚKUJI.
    Martin

  7. 0.25
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    0

    Dobrý den
    Ijá se musím přidat k nespokojeným zákazníkům.Je to prostě katastrofa.Balík do ruky uloží na poště a napíšou že ji nedoručili na moje vlastní přání.Bože tak strašnou lež a ještě se pod to podepisují.Balík do ruky je asi o 20 kč dražší,tak kolik na tom pošta vydělá, když to udělají každému třetímu!!!!!!!!jo jo jsou to statísíce.Ale samozřejmě je to hlavně na samém poštákovy.Protě pošták nestíhá tak na to kašle,nechá to na poště a vy si polibte pr…!!!!!!

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  8. 2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Zdravím.Už několik krat se potýkajam s problematikou český Pošty. Rychlost je priaznivá ale to doručenie je katasrofalne. Volaám na depo v Náchodě nik samozrejme nezvedne telefon. Po několik opakování zvedne pani ktorá mi s neochotou nadiktuje číslo na kurýra který už ma balík naložený v aute. Sama mi řekla v 9 ze este nebude mit kurýr zapli mobil. Je 12:30 a ten človek mi este nezvedá telefon respektive ho nema vubec zapnuty.Uz sa mi to stalo po několikáté. Samozrejme jedna se o depo 70 v nachode. Tady je číslo na kurýra 705627571 pozdravujte ak ho zastihnete.✌️ Nic slozityho jsem nechtel jenom aby zasilku prodali susedovi vedle z brany. To v dpd ,alebo zasilkovne se mi nikdy nestalo. Udělej te si prosim Vás poriadok na pracovišti, ja Vím ze dopravni situace Náchoda je žalostná ale ja zato nemužu.Za to zvednou telefon,poradit domluvit se rozumne muže snad každý.

    Klady: Rýchlosť doručení
    Zápory: Nezvedaj telefóny, nezavolaj pri doručení. Člověk ked neni do minuty venku tak ma papirek v schránke a vyzvedne si zásielku až na druhý den. Vubec řadna ochota pomoct samozrejme u personalu přepážky se to netýká.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. Na pobočku pošty vám dorazí balík. Pošta žádnou informaci o doručení balíku nepředá a balík posílá zpět. Funguje jako všechno co je státní. Tunelovat s vismívat se. Neschopnost doručit zasílku je asi 200 procentní.

  10. Dnes došla SMS, že nám bude doručen objednaný balíček.Za hodinu došla další SMS že zásilka byla na žádost adresáta uložena v Brně 13.Nevím proč bych nechal zásilku uložit v Brně když bydlíme v Rohozci a ani se nás nikdo neptal a nikdo nedojel (celý den jsme doma).Tak nevím kde se vzalo hodnocení 8,5. Jediný doporučení od řidiče bylo že si tam máme zavolat, nebo si pro ni dojet. Tak na co potom platím poštovné za doručení do ruky? Zkrátka poštu nebrat v žádném případě. Nejhorší na doručování.

1 23 24 25 26 27 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo