Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

čirá tragédie, ale to asi každý ví… jakmile se nedejbože vaše zásilka dostane do rukou české pošty, tak to je konečná…
Balík z Prahy schválně poslány do ruky (velký balík 5+kg) ani lístek ve schránce a údajně jsem nebyla zastižena i když jsem byla cely den doma. Schránka i uvonek volně přístupné !! Poprvé jsem volala na postu omluvili se že v pondělí ho dovezou ! Opět ani lístek ani nikdo nepřišel celý den čekám doma a zase ani lístek ve schránce !!!! Naposledy od teď jen PPL nebo zásilkovna !!! Hrůza největší takových peněz si vezmou a teď to potahnu já **** s kočárem balík velký (dětské chodítko)
Když odesílám balíky, tak vše funguje v pohodě, ale když jsem si něco objednal, tak je problém. Už po třetí mi přišla sms že přijde balík, tak čekám a nic… Pak přijde oznámení že jsem nebyl zastižen doma, přitom jsem doma byl. Telefon který se uvádí v SMS je nedostupný a pak mi přijde že mám milostivě balík na poště. Tak já si platím dopravu a pak si mám jet na poštu ??? Prostě česká pošta nefunguje profesionálně.
Dosel mi balicek mimo EU. Postou mi zaslali pokyny k zaslani celnich podkladu. Cisla zasilek mi jejich system nebere. Infolinka placena a nikdo to nebere, a email na ktery se muzete obratit neexistuje. Ceska kvalita.
Nefungující poštovní služba.
Doručování předplaceného TV programu (časopisu TV STAR) v lokalitě Praha-Řeporyje, které zajišťuje pobočka České pošty Praha 515 (Hábova 1516/3,Stodůlky) je dlouhodobě nefunkční. Přes několikery reklamace pozdního dodání programu (včetně nedodání) i přes podatelnu ústředí České pošty se služba nezlepšila. Skoro každý měsíc řeším nedodání předplaceného výtisku. Nic s tím nedělají.
Balík do ruky nedoručen, údajně nebyl nikdo na adrese zastižen ( na adrese je 24 hodin otevřeno a neustále je tam člověk na vrátnici). Balík uložen na poště. Na poště mi bylo řečeno, že to rozváží Depo 73 a mám si podat stížnost tam. Jovor na Depo 73 47x během hodiny (chci je otrávit). Nikdo nevzvedá. Na adrese Depa 73 jsme dorazili 3 hodiny před zavírací dobou, ale bylo zavřeno. Email, kam zaslat stížnost nenalezen.
Volání na zákaznickou linku České Pošty 2,5 hodiny vkuse = “nezavěšunte prosím, vyřizujeme dotazy zákazníků, kteří se dovolali před vámi.” Rádi bychom dostali zpět peníze, které jsme zaplatili za službu, kterou však Česká pošta nebyla schopna poskytnout.
Chtěla bych poděkovat zaměstnancům pošty Vratimov,Frýdecká ul.za jejich práci,která je velmi náročná,vždy vyhoví,poradí a jsou to lidé na svém místě.Děkuji.
Depo 73 nedoručuje balíky, čekám celí den doma a vrchol drzosti napíši mi že adresát nezastižen!!!
Česká pošta mě pomalu, ale jistě začíná s*** víc a víc. Balík u ciziny sice převezmou, ale bez jakékoliv snahy ho doručit. Raději jen zastaví u domu a vhodí do schránky lístek „Adresát nezastižen“ Pokud zaměstnance pošty jejich práce nebaví, ať jí raději ani nedělají, protože tím nadělají víc škody, než užitku. Mnohem raději si nechávám dovézt zásilky od DPD, PPL, GLS. S poštou končím!
Už nikdy více je to banda debilu kteří neumějí ani zvednout telefon a říct kde balík je hrůza vůbec nedoporučuji