Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Nejhorší přepravce jakého jsem měl možnost vyzkoušet. Doručují balíky na úplně jiné adresy než si objednám: „Dobrý den,
Váš balík jsme z provozních důvodů museli uložit na jiném ukládacím místě.“
Bez jakéhokoliv odsouhlasení….
Za mě nebrat!!! Již nikdy více!!
Balík přes Balíkovnu opakovaně doručen na poštu, místo na vydejni místo. Využívám jen v krajním případě a kdyby šlo nepoužívám vůbec.
Katastrofa po devíti dnech není balíček doručen do Itálie na adresu.
Katastrofa, Česká pošta je opravdu spolek k… ničemu. Umí jen zdražovat za služby, ale čeho si na sobě cení, nechápu. Avizovaný balík nedoručili, při urgenci mě přehazují z jednoho na druhého, mám seznam telefonních čísel, která nikdo nebere. Balík prostě není…Katastrofální služby, infolinka k ničemu. hnus
Nejhorší dopravce co existuje…buď balík vůbec nedoruči a nebo dorucej ve špatný den,kdy se to vůbec nehodí a nakonec to nechají na Balikovně kde musíš čekat půl hodiny a tahat balík 6 kilo domu pěšky ???????
Tfuj, tfuj, tfuj – jiná slova pro ně nemám. Balík doručili jinam a vůbec se s nimi nedá domluvit. Otřesná služba, ale co chcete po české poště. Balíkovnu prostě NEBRAT !!! a to ani v nouzi nejvyšší.
Hodnocení 8.5 je teda opravdu pro pobavení leda ze by se dostávali body za to ze balík vzdy doručí jinak a jinam než se po nich chce. Když mají doručit balík domu přijde vám zprava ze jste nebyli k zastižení i když cely den čumíte doma. Dovolat se někam úplně nemožné. Česká posta jen jako poslední možnost když nemůžu vybrat jiného doručovatele ani zasilkovnu a ani se mi nevyplatí si pro balík zajet osobně. Absolutně nechápu jak tato firma ještě muže v dnešní době existovat… nejdražší a nejvíc neschopní úplná tragédie.
Dobrý den, jsem velice nastavena na tuto službu. Třikrát mi změnili místo doručení, a když tam dojdu ( mám to skoro přes cele město), tak mi paní řekne, že tam zásilku nemá a mám ji na jiným místě. Takže teď opět přes město na další výdejnu. Opravdu jsem vytočena a budu řešit na české poste
Negativní zkušenost . Balíček cestuje od 24.10. a dnes 2.11.stále na cestě. Dovolat se nedá a na email nereagují..
Česká pošta jako dopravce hodnocení 8,5? Tak to je dobrý vtip… to si asi museli vyplnit pouze zaměstnanci a rodinní příslušníci. Já už si roky kvůli katastrofální kvalitě služeb přes českou poštu nenechávám doručit absolutně nic! A vím proč…
Nikdy není možné se s kurýrem spojit, ohledně alespoň přibližného času doručení, tel nikdy nikdo nezvedá, ne jen v jednom konkrétním případě… ale vždy, rovnou to padá do hlasové schránky, tudíž člověk čeká celý den doma, má strach si jít nakoupit, nebo jít s pejskem a miminkem na procházku někam dál, než kroužit jako blázen okolo domu, protože, co kdyby, a ve finále dojde večer po víc jak 8h od avizované sms, že DNES bude balík doručován, sms, že balík nebyl doručen, ať už z technických důvodů jako dnes, nebo, mi rovnou přijde sms, že jsem nebyla k zastižení, přitom jsem čekala celý den doma.
Sama si přes českou poštu po předchozích zkušenostech nenechávám nikdy a nic zasílat, bohužel to ovlivnit nelze, když je u prodejce doprava zdarma… a to bývá tedy bohužel v případě české pošty doprava “za všechny prachy”. Že by člověk plakal, že nebylo možné si raději zaplatit jiného dopravce.
Služby čím dál dražší, ale kvalita hluboko pod snesitelnou úroveň. Pokud to bude jen trochu možné, tak za mě už nikdy vic!!!
Hrůza. Ani jako krajní možnost.