Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 2.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    100

    Ty webovky na balikovnu obsluhuje nejaka p***. 2.5 hodiny odesilam jeden balik… Stranka furt padá, pak se vam strhnou penize, kod nikde. Tak volate na dany cisla, tam si vas ty mluvici h**** furt prepojuji…kod zas nic. No hotovo, at cela balikovna shori v pekle

    Klady: Zadny
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. Katastrofa, web balikovny na spadnuti (eror celou dobu), nakonec to vyresila zasilkovna. Uz nikdy vic.

  3. Dobrý den,

    Váš balík jsme z provozních důvodů museli uložit na jiném ukládacím místě. Omlouváme se
    dodací lhůta 5 dní sledování bez přístupu
    Katastrofa. Balík místo na prodejnu, doručen na poštu

  4. Reply
    Veronika Neugebauerová 26.10.2022 v 12:16
    0.75
    Rychlost doručení
    30
    Jednání se zákazníkem
    0

    Velká nespokojenost! Záměrně si nenechávám balík doručit na pobočku pošty, ale jinam. Opakovaně uloženo na poště, kde jsou dlouhé fronty, pořád! Kdykoliv můžu vybrat jinou možnost, vyberu si ji.
    Omlouváme se na konci věty mi fakt nestačí.

    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. Reply
    Barbora Kordulová 21.10.2022 v 16:54

    Za mě katastrofa, zlatá zasilkovna, na pobočkách nejsou řádně proškolení, nejde jim načíst kód, ručně jim to hlásí chybu. V pondělí jdu zkusit štěstí na poštu osobně. A budu doufat, že se to nikde neztratí. Sice úžasná akce, poslat to za 10,- ale s tím rizikem, že se to ztratí, a kdo zodpovídá tedy za škodu a za nedodání zboží na místo? 12min volání na call centrum…. bohužel nikdo mi to nezvedl.

  6. s Balíkovnou a Českou poštou jsem skončil

  7. Poslali jsme jako firma zakázku do Anglie která se skládala ze tří balíků, po třech měsících pošta doručila pouze dva a jeden z neznámých důvodů přivezla zpět. Ten balík nám nevydala ale museli jsme zaplatit jeho proclení 700,- Kč přestože to bylo naše zboží a máme s celnicí uzavřenou smlouvu na clení našich zakázek a mohli bychom si zboží proclít sami. Z vlastní zkušenosti vím že vytvořit celní doklad natrvá v programu déle než cca 10 minut. Hodinová sazba za práci České pošty tedy je 4200,- Kč. To stojí za zamyšlení, co asi dělají vedoucí pracovníci s takovým množstvím peněz a proč chce pošta zdražovat služby. Nicméně to samozřejmě nebyl poslední tryk České pošty, ještě od nás vybrala dalších cca 1100,- Kč no vždyť nám přece přivezla balík z Anglie. Samozřejmě pro proclení a uvolnění balíku do oběhu ( tak tomu Česká pošta říká) musíte dodat mnoho a mnoho dokladů a ty musíte taky poslat poštou ne mailem a to opět platíte České poště. Někde potom jsou vaše náklady s obstaráváním papírů a placením účetního který musí ten poštovní pořádek dát dohromady. Takže dotaz POŠTA?? Odpověď UŽ NIKDY,NIKDY, NIKDY

  8. Nikdy více česká pošta..

    • Reply
      Sabina Mikova 26.10.2022 v 11:29

      Katastrofa. Balík místo na prodejnu otevřenou do večerních hodin, doručen na poštu. Která má otevírací dobu max pro důchodce a nepracující…

  9. Je to na zblití.
    Pátá zásilka v řadě se ztratila neznámo kam.Přitom do česka 100pro všechny došly.Mají sledovací číslo které ovšem pošta nebere.Přes celý svět víte kde zrovna jsou ale jakmile se dostane do čech je konec.Mám pocit že si z nich na poště dělají adventní kalendář nebo co.Prostě na poštu jenom pro známku.nic víc.

    • Budějcké depo!! Ty dvě princezny co tam sedí a zvedají telefon by možná byli více užitečnější na náměstí kde by mohli točit zmrzlinu! Balík za 9000 Kč.. Od pondělí na skladu. Dnes je středa a stále nemám nic. Až jednou budu chtít umřít… Pošlu si českou poštu pro smrt. Budu žít věčně!!!!!!!

  10. 2.5
    Rychlost doručení
    100
    Jednání se zákazníkem
    0

    Zatím vždy doručeno rychle, ovšem několikrát na jinou pobočku. Na další pobočce nepříjemná obsluha.

    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
1 26 27 28 29 30 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo