Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Opakovaně dorucuji na hlavní postu, místo te kterou si vyberu. Nová služba stejný systém jak postak který haze do schránky upomenuti o nevyzvednuti zásilky bez kontaktování příjemce. Prohnilých systém zvrchnu….
Musím napsat jednu kladnou recenzi na Českou Poštu, většinou se jí vyhýbám a volím jiné dopravce. Objednával jsem z Polska, a Česká Pošta byla cenově nejrozumnější, (99kč) oproti jiným dopravcům kteří chtěli více jak dvojnásobek (což je pochopitelné pro balík mezi státy) ale kvůli ceně a protože jsem nespěchal na balík jsem si zvolil ČP.
Objednávku jsem potvrdil 10:30 Po, v ten den večer mě přišlo avízo od ČP že přijali balík do přepravy. Ráno v 8hodin přišlo avízo že balík budou doručovat. A skutečně ještě ten den Út v 12hodin balík dorazil. Samozřejmě bych mohl vytknout, že nenapsali předběžně čas doručení ale pouze že tento den. Ale poslali SMS s dostatečným předstihem a tel. číslem na řidiče.
Takže jednou se to povedlo. Doufám že budou další podobné zkušenosti. Pl -> Čr (Vysočina) – stihli téměř do 24hod. Škoda že ostatní recenze mě dávají dojem, že toto byla náhoda, něco jako vyhrát ve sportce.
Je to neštěstí
S Balíkovnou nejsem spokojený. V jedné balíkovně mi pán sdělil že si mám vytisknout vygenerovaný štítek co mi přišel na e-mail (takže si musí človek bud koupit tiskárnu a lepidlo nebo zkopírovat vygenerovaný štítek na flashdisk a zajít někde kde tisknou a stejně koupit lepidlo. A v druhé balíkovně mi paní (sice byla milá) sdělila že balíky pouze vydává ale nepřijmá.(Hradec Králové Vinotéka Kovacs Horova 883/9, Pražské Předměstí, Hradec Králové, 50329). Při vyhledávání balíkoven na mapě jsem kliknul na danou adresu a tam bylo napsáno PŘÍJEM I VÝDEJ ZÁSILEK. No abych to zkrátil. ZLATÁ ZÁSILKOVNA. Přinesu balík a jsem za pár vteřin jsem pryč jen nahlásím odesílací kód vytisknou štítek nalepí a hotovo. Kdyby šli dát hvězdy do mínusu bylo by jich hodně.
Jelikož se mi ještě nestalo, abych si zásilku vyzvedla na mnou vybraném místě, nejsem se službou absolutně spokojena. Pokaždé mi přijde SMS, že byla zásilka uložena na jiném výdejním místě a to na poště. Omluva na konci zprávy opravdu nic neřeší.
Pro mě to je děsná firma, několik zásilek mi zničila, taky dobře vydělávají na „vypalném“ z celní deklarace zásilek. Elektronický formulář mají schválně zavádějící aby jim nasměroval duše.
Katastrofa. Zásilka ne dorazila. Nikdo neví gde je. Třetí týden od odeslání.
Dobrý den, právě jsem se vrátil z jedné z vašich Balíkoven. Pobočku jsem si vyhledal na internetu a jel z Bílé až na Horní Bečva SAZKA čerpací stanice GOLD, kde mi bylo obsluhou sděleno, že sice jsou Balíkovna, ale že balík poslat neumí, že na to nemají program a nejde jim to. A že z toho, že tu službu poskytují vlastně nic nemají. Přiznám se, že jsem značně takovým přístupem otřesen odešel. Pokud nemáte ověřeno, že je provozovna schopna vaši službu nabízet, tak ji neuvádějte, jako místo, kde lze balík poslat, když to vlastně nejde!
Katastrofa přesně nevystihuje stav, v jakém se tato postsocialistická společnost nachází. Začíná to tím, že nejsou schopni aktualizovat na webu otevírací dobu. Končí to tím, že nezazvoní, vhodí lístek nebo že má pošta 5 přepážek, fungují dvě, u kterých je fronta, protože někdo ověřuje podpisy. Hlavně, že nabídnou los, dětský traktůrek, popř. šampón… Rychlost doručení a chování lidí problém není. Ale ten systém, to je děs.
Již několikrát jsem si objednal ale od České pošty mi to nebylo dovezeme domů po několika dnech mi přišla zpráva že si mám balíček vyzvednout na České poště to je trošku smutné když se to objednávám domů ne
Objednané zboží doručí bez vysvětlení na jinou pobočku. A ty si zákazníku běhej po všech čertech…