Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.
- rychlost dodání zboží
- nejrozšířenější dopravce
- široká nabídka služeb
- některé lokality mají problémy s rychlostí doručení
Představení dopravce
Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.
Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.
Přehled služeb
Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.
Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.
Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.
Další zajímavé služby:
- Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
- Nové vyvolávací systémy
- Potvrzení dokumentace
- Výdej balíků na depech
- Objednávka na pobočku
- Balíkovna
- Digitalizace a správa dokumentů
- Služby podatelny

Kategorie služeb české pošty
Sledování zásilek
Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.
O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.
Balíkovna
Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.
Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.
Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.
Zajímavé odkazy
Kontakty
- Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
- Email: info@cpost.cz
- Kariéra
- Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
- Facebook: Česká pošta

Z České pošty mám smíšené pocity. Zaměstnanci jsou tam na jednu stranu nuceni (nebo alespoň v minulosti byli) nabízet doplňkové služby, na jejichž ne/plnění závisely obdržené finance. A to i přesto, že žijí v málem městě v přátelském duchu, usmívají se, z dálky zdraví. Ale vidíte je neustále “s jazykem na vestě”. Pak s velkou slávou ČP otevře službu Balíkovna, vše se tváří nadějně, zdá se, že si vzali příklad z konkurenčních přepravních společností. Možná je to lokální záležitost, ale stále mám dojem, že vedení ČP (nebo snad jednotlivým pobočkám?) chybí schopnost “dotáhnout věci do konce”.
nikdy víc!
Tak jsem chtěl využít služeb balíkovny a po seznámení se s problematikou a zadáním zakázky v formuláři Balíkovna si připadám jak v Balíkově.
Když jsem vše vyplnil a dostal jsem se k tlačítku zaplatit 85 Kč, tak se dlouho nedělo nic a potom se objevilo, že stránka nebyla nalezena ať zavolám technickou podporu.
Když jsem tak učinil, bylo mi sděleno, že telefonuji mimo pracovní dobu.
Asi také proto formulář balíkovny v neděli nefunguje.
Je zajímavé, že u ostatních dopravců to funguje nepřetržitě.
Digitalizací ke snadnějšímu životu.
Potřeboval jsem si poslat kufr do lázní službou EMS aby tam kufr byl druhý den. Proto jsem si začal obstarávat informace co a jak. Obešel jsem několik pošt kde mi bylo řečeno ať ho zabalím do igelitu a aby to nepřesáhlo velikost L !! Jaké bylo mé rozčarování, když jsem přišel v pondělí na poštu kde mi sdělili, že kufr má větší váhu a nemůže být touto službou přijat a poslán. Proto jsem kufr poslal normálně s ujištěním, že kufr tam určitě bude. V úterý jsem odjel do lázní s přesvědčen, že kufr už na mě bude čekat. Nečekal. Nedorazil ani ve středu a proto jsem šel na poštu, kde mi zásluhou paní vedoucí bylo řečeno, že kufr cestoval z Prahy do Brna a zpět, to samé se opakovalo ještě jednou !! Když mi kufr konečně ve čtvrtek dorazil tak byl poškozen. Nejenže postupem pošty se mi zhoršil zdravotní stav, ale pošta mi dělá problémy s reklamací !! A to mi ještě na poště tvrdili, že jsem napsal špatné PSČ což byla od pošty sprostá lež. Jestli mohu doporučit využijte služby jiných přepravců než je ČP!! Jestli si chcete udržet dobrý zdravotní stav, pevné nervi a aby vám došla zásilka bez poškození tak už poštu nikdy nepoužívejte !! Teď už ta možnost existuje !!
Česká pošta stojí za h****, ráno v 8h jsem dostal SMS, že mě bude doručen balík do ruky s telefonním č.na řidiče, bez konkrétní doby kdy přijede.řidič telefon nebere má tam namluvený text ,že v tuto chvíli nemůže brát telefon. při pátém volání během dne slyším pořád ten zvukový text teď je 13:30 hod Čekám a čekám a čekám kdy konečně přijede a h****!!!!Takový člověk by tuto práci neměl vykonávat .No né?
Nechápu, proč má člověk možnost si vybrat místo doručení, když mu řidič Balíkovny stejně doručí jakoukoli zásilku jinam, než na vybrané místo doručení?!
nechci Postu dal platit z dani, zrusit, a na pracak s nima.
Pošta balik do ruky
Opravdu špatný dopravce
Proč u všech ostatních doručovacich společnosti většinou vše funguje a u České pošty je 50% šance že se něco pokazí?? Zásadně se snažím objednávat tam kde je možnost výběru doručení.Někdy bohužel je možnost jen Čp a to znamená skoro vždy problém.