Česká pošta

Česká pošta provozuje poštovní služby. Vlastní rozsáhlou síť poboček, které najdete v podstatě kdekoliv. Její služby jsou velmi komplexní, kromě vyřizování zásilek zajišťuje také smluvní služby pro podnikatelské subjekty či státní úřady. Právě díky napojení na státní sféru si na jejích pobočkách můžete vyřešit spoustu oficiálních dokumentů a záležitostí.

Hodnocení: Český státní dopravce, který je podstatným hráčem na poli dopravy v Česku. Soupeří o první místo se Zásilkovnou. Výhodnou je mnoho poboček i v menších městech naší republiky.
KLADY
  • rychlost dodání zboží
  • nejrozšířenější dopravce
  • široká nabídka služeb
ZÁPORY
  • některé lokality mají problémy s rychlostí doručení

Logo České pošty

Představení dopravce

Česká pošta je státní podnik. Byla založena v roce 1993 současně s osamostatněním České republiky. Její kořeny ale sahají do dob první republiky, kdy nový stát budoval vlastní infrastrukturu. V roce 2003 chtěl tehdejší ministr informatiky Vladimír Mynář přeměnit Českou poštu na akciovou společnost, tento krok byl nicméně zamítnut.

Až do roku 2013 byla držitelem výhradního monopolu na poštovní služby. Díky zdravé konkurenci neustále zlepšuje své služby a snaží se oslovit klienty novými technologiemi a vylepšeními.

Česká pošta

Přehled služeb

Česká pošta zajišťuje poštovní zásilky, dopravu, příjem a výdej balíků na pobočkách či u vás doma, platební a finanční služby, reklamní a ziskové zásilky. Je zapojena do státní infrastruktury, vyplácí starobní důchody, účastní se sčítání lidu, prodává dálniční známky.

Na pobočkách nabízí široký doplňkový prodej – známky (ty zcela závisí právě na České poště, hradí náklady na vydávání a uvádí je do oběhu), pohledy, kolky, papírnické potřeby, krabice a další. Spolupracuje s ČSOB a Českou pojišťovnou. S ministerstvem vnitra spolupracuje na projektu e-government.

Pošty mají sloužit jako místa, kde dostanete notářsky ověřené listiny. Na pobočkách označených jako Czech POINT můžete žádat o ověření listin, výstupy z rejstříku, nebo ohlásit živnost. V případě celního řízení vás na požádání zastoupí.

Další zajímavé služby:

  • Přístup ke zvláštním službám a prvkům poštovní infrastruktury
  • Nové vyvolávací systémy
  • Potvrzení dokumentace
  • Výdej balíků na depech
  • Objednávka na pobočku
  • Balíkovna
  • Digitalizace a správa dokumentů
  • Služby podatelny
Kategorie služeb české pošty

Kategorie služeb české pošty

Sledování zásilek

Dopravu zajišťuje silničně a také po železnici. Umožňuje sledování zásilky pomocí online trackingu. Jako výdejní místa slouží pobočky a depa. Na pobočkách lze platit kartou, často ale požadují, abyste měli za banku ČSOB či Českou spořitelnu, právě kvůli vzájemné spolupráci.

O doručení zásilky vás budou informovat SMS. Můžete si vybrat, zda chcete doručit zásilku domů kurýrem, nebo si pro ni přijdete na poštu.

Balíkovna

Česká pošta se může pochlubit novým standardem v podobě speciálních přepážek Balíkovna, které jsou na vybraných poštách a depech. Jde o maximálně rychlý způsob odbavení každého klienta, který si potřebuje vyzvednout balík. V současnosti provozuje Česká pošta přes 400 výdejních míst s označením Balíkovna.

Rozlišujeme dva druhy Balíkoven a to s vyvolávacím systémem a bez něj. V případě Balíkovny s vyvolávacím systémem stačí jednoduše přijít na pobočku s připraveným kódem pro vyzvednutí. Ten každý obdrží prostřednictvím SMS či e-mailem.

Balíkovny bez vyvolávacího systému mají přepážky označeny nápisem Balíkovna a vždy jste u nich obslouženi přednostně, navíc jste na ně upozorněni směrovými cedulemi, případně speciálním frontovým sloupkem. Na pobočku musíte přijít opět s kódem pro vyzvednutí zásilky, který následně předáte obsluze u přepážky. Opět je možné zaplatit pomocí platební karty.

Zajímavé odkazy

Kontakty

  • Telefon: +420 800 104 410 (Po-Pá: 7:00 – 19:00 hod., So: 8:00 – 12:00 hod.) – bezplatná zákaznická linka
  • Email: info@cpost.cz
  • Kariéra
  • Sídlo společnosti: Česká pošta, s.p., Politických vězňů 909/4,, 225 99 Praha 1
  • Facebook: Česká pošta

Hodnocení

8.5 Celkové hodnocení
Národní dopravce

Česká pošta je oblíbená díky bohaté škále služeb a svou dostupností prakticky kdekoliv, dokonce i v té nejvíce zapadlé vesničce, která je tak říkajíc na konci světa. Rychlost doručení je velmi slušná, stejně jako jednání se zákazníky, případně řešení vzniklých reklamací. Samozřejmě, že občas se nějaký ten zádrhel může objevit, ale Česká pošta, respektive její pracovníci se snaží s maximálním nasazením vše vyřešit ke spokojenosti každého zákazníka. Jako zaměstnavatel je pošta oblíbená, protože nabízí mnoho benefitů pro své zaměstnance a zajišťuje jim perfektní zázemí. Za nás tedy můžeme Českou poštu rozhodně doporučit a i když se občas vyskytne malý mráček, hned se zase vyjasní a každá zásilka dorazí do určeného cíle.

8.5Naše hodnocení
Rychlost doručení
9
Jednání se zákazníkem
8.5
2.7Hodnocení čtenářů
Rychlost doručení
3
Jednání se zákazníkem
2.5
Přidat komentář  |  Přečíst hodnocení a komentáře

Kateřina Horáková

Kateřina Horáková

Práce s texty je nejen mou profesí, ale zároveň celoživotním koníčkem. Je to má vášeň stejně jako kvalitní čokoláda. Mám ráda výzvy a baví mě hrát si se slovy tak, aby byl výsledek dokonalý a přesně podle představ klienta. Mám více než 25 let praxe. Kromě toho moc ráda vařím i peču, vymýšlím recepty a stále zkouším něco nového. Ve volném čase si ráda přečtu dobrou knihu, tvořím videa a věnuji se své malé domácí ZOO.

Více o nás a jak články vytváříme | Spolupráce a kontakt

811 Komentáře
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Přidat komentář
  1. 2
    Rychlost doručení
    20
    Jednání se zákazníkem
    60

    Z České pošty mám smíšené pocity. Zaměstnanci jsou tam na jednu stranu nuceni (nebo alespoň v minulosti byli) nabízet doplňkové služby, na jejichž ne/plnění závisely obdržené finance. A to i přesto, že žijí v málem městě v přátelském duchu, usmívají se, z dálky zdraví. Ale vidíte je neustále “s jazykem na vestě”. Pak s velkou slávou ČP otevře službu Balíkovna, vše se tváří nadějně, zdá se, že si vzali příklad z konkurenčních přepravních společností. Možná je to lokální záležitost, ale stále mám dojem, že vedení ČP (nebo snad jednotlivým pobočkám?) chybí schopnost “dotáhnout věci do konce”.

    Klady: Samotná pošta je ve Svitavách docela příjemná, zaměstnanci se většinou usmívají, vše odsýpá, výhodou je také pořadník s možností zadání kódu při vyzvednutí zásilky
    Zápory: Balíkovnu ve výše zmíněné provozovně mají na webových stránkách označenu i se sobotním provozem (což byl důvod volby této přepravy), to je však mylná informace - prodejce zaslal zboží již v pátek, dle sledování zásilky během pátku i přeprava ke konkrétní Balíkovně. A stejně čekáte do pondělí… Za mě tedy služba Balíkovna ve svém počátku vzbudila dojem, že se opravdu snaží ČP vylepšit své předražené a mnohdy nespolehlivé služby, s odstupem času však mohu konstatovat, že laxní přístup je přesně to, co vhání lid do náruče konkurence.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  2. nikdy víc!

  3. Tak jsem chtěl využít služeb balíkovny a po seznámení se s problematikou a zadáním zakázky v formuláři Balíkovna si připadám jak v Balíkově.
    Když jsem vše vyplnil a dostal jsem se k tlačítku zaplatit 85 Kč, tak se dlouho nedělo nic a potom se objevilo, že stránka nebyla nalezena ať zavolám technickou podporu.
    Když jsem tak učinil, bylo mi sděleno, že telefonuji mimo pracovní dobu.
    Asi také proto formulář balíkovny v neděli nefunguje.
    Je zajímavé, že u ostatních dopravců to funguje nepřetržitě.
    Digitalizací ke snadnějšímu životu.

  4. Reply
    Nováček Jan 2.7.2022 v 14:30
    2.75
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    100

    Potřeboval jsem si poslat kufr do lázní službou EMS aby tam kufr byl druhý den. Proto jsem si začal obstarávat informace co a jak. Obešel jsem několik pošt kde mi bylo řečeno ať ho zabalím do igelitu a aby to nepřesáhlo velikost L !! Jaké bylo mé rozčarování, když jsem přišel v pondělí na poštu kde mi sdělili, že kufr má větší váhu a nemůže být touto službou přijat a poslán. Proto jsem kufr poslal normálně s ujištěním, že kufr tam určitě bude. V úterý jsem odjel do lázní s přesvědčen, že kufr už na mě bude čekat. Nečekal. Nedorazil ani ve středu a proto jsem šel na poštu, kde mi zásluhou paní vedoucí bylo řečeno, že kufr cestoval z Prahy do Brna a zpět, to samé se opakovalo ještě jednou !! Když mi kufr konečně ve čtvrtek dorazil tak byl poškozen. Nejenže postupem pošty se mi zhoršil zdravotní stav, ale pošta mi dělá problémy s reklamací !! A to mi ještě na poště tvrdili, že jsem napsal špatné PSČ což byla od pošty sprostá lež. Jestli mohu doporučit využijte služby jiných přepravců než je ČP!! Jestli si chcete udržet dobrý zdravotní stav, pevné nervi a aby vám došla zásilka bez poškození tak už poštu nikdy nepoužívejte !! Teď už ta možnost existuje !!

    Klady: Již nikdy českou poštu
    Zápory: Nedodrží termín, lžou, že jste to udělal vy, podávají nepravdivé informace a ještě dodají poškozenou zásilku
    Přínosný(1) Nepomohl(0)You have already voted this
  5. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Česká pošta stojí za h****, ráno v 8h jsem dostal SMS, že mě bude doručen balík do ruky s telefonním č.na řidiče, bez konkrétní doby kdy přijede.řidič telefon nebere má tam namluvený text ,že v tuto chvíli nemůže brát telefon. při pátém volání během dne slyším pořád ten zvukový text teď je 13:30 hod Čekám a čekám a čekám kdy konečně přijede a h****!!!!Takový člověk by tuto práci neměl vykonávat .No né?

    Klady: Žádné žádné!!!
    Zápory: Tato služba je zcela na h****!!!!!
    Přínosný(2) Nepomohl(0)You have already voted this
  6. Nechápu, proč má člověk možnost si vybrat místo doručení, když mu řidič Balíkovny stejně doručí jakoukoli zásilku jinam, než na vybrané místo doručení?!

  7. nechci Postu dal platit z dani, zrusit, a na pracak s nima.

  8. Reply
    Michal Semelka 17.6.2022 v 16:26
    2
    Rychlost doručení
    80
    Jednání se zákazníkem
    0

    Pošta balik do ruky

    Klady: Tento balik byl výjimečně rychle.
    Zápory: Arogantní zaměstnanec, který neumí říct ani dobrý den.
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  9. 0.5
    Rychlost doručení
    10
    Jednání se zákazníkem
    10

    Opravdu špatný dopravce

    Klady: -
    Zápory: dlouhá doba dodání od některých e-shopu .špatně zabaleno ,manipulace s zasilkami ,poškozenou zásilku zalepili aby byla doručena ale reklamaci neuznali
    Přínosný(0) Nepomohl(0)You have already voted this
  10. Proč u všech ostatních doručovacich společnosti většinou vše funguje a u České pošty je 50% šance že se něco pokazí?? Zásadně se snažím objednávat tam kde je možnost výběru doručení.Někdy bohužel je možnost jen Čp a to znamená skoro vždy problém.

1 30 31 32 33 34 76

Přidat komentář

Celkové hodnocení

Recenzer
Logo